آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه روکر موز؛ دسر ایتالیایی جذاب و خوشمزه

روکر موز یک دسر ایتالیایی بسیار خوشمزه و لذیذ است که بخاطر استفاده از مواد مختلف همانند شیر، پنیر موز و غیره در تهیه آن بسیار مقوی و خوشمزست! برای تهیه این دسر به ژله موز احتیاج دارید چون یک لایه از این دسر رو ژله موز تشکیل می‌دهد و به همین خاطر بسیار زیبا،خوش رنگ و چشم نواز خواهد بود.

این دسر رو برای مهمانی ها و مراسم و جشن ها میتونید تهیه کنید علاوه براین که بسیار خوشمزه و مقوی ست زیبایی و جذابیت زیادی هم دارد و میتونید برای مراسم های مختلف و مهمانی ها تهیه کنید. با ما در اکالا بلاگ همراه باشید با آموزش دسر فوق العاده خوشمزه‌ی روکر موز!

مواد لازم جهت تهیه روکر موز:
شیر۲ پیمانه
شکردو سوم پیمانه
نشاسته ذرت۴ قاشق غذاخوری
تخم مرغ یک عدد
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
موز نگینی خرد شده نصف پیمانه
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پودر ژله موزیک بسته
آب داغ برای حل کردن ژله یک و نیم پیمانه
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
آب سرد یک سوم پیمانه
پنیر خامه ای یا ماسکارپونه دویست گرم
بیسکوئیت خرد شدهیک پیمانه
موز حلقه شده برای داخل ژله یک یا دو عدد

مواد لازم جهت تهیه روکر موز

برای شروع کار، آب رو جوش بیارید سپس پودر ژله ی موزی رو داخل یک کاسه یا ظرف گود بریزیدو یک و نیم پیمانه از آب داغ رو روی پودر ژله بریزید. کامل هم بزنید تا ذرات پودر ژله کاملا در آب حل شود و ژله شفاف شود.

ژله روکر موزی را آماده کنید
حالا یک قالب مناسب انتخاب کنید.این قالب میتونه از هرنوعی! ‌باشه یا حتی یک کاسه یا ظرف ساده یا یکبار مصرف.

حالا ژله حل شده و مخلوط در آب رو داخل ظرف یا قالب‌ ومورد نظر بریزید. دقت کنید که فقط باید کمی از ژله رو بریزید چون قرار است این ژله در چند مرحله استفاده شود!

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    به طور مثال به اندازه یک یا دو سانتی متر در ابتدا کف قالب رو با ژله آماده شده بپوشانید.

    طرز تهیه تیرامیسو

    قالب رو در یخچال قرار بدید تا لایه اول ژله ای بسته شود. در مرحله ی بعدی پودر ژلاتین رو آماده کنید به این صورت که داخل یک ظرف کوچک یک سوم پیمانه آب بریزید.

    پودر ژلاتین را آماده کنید برای روکر موزیو بعد پودر ژلاتین رو روی آب اضافه کنید و هم بزنید.

    پودر ژلاتین آماده شده برای روکر موزیچند دقیقه کنار بگذارید تا پودر ژلاتین و آب حالتی اسفنجی پیدا کنند. بعد باید این مخلوط اسفنجی آب و پودر ژلاتین رو بنماری کنید تا کاملا ژلاتین شفاف و ذوب شود.

    حالا کرم این دسر خوشمزه رو تهیه کنید در ظرفی مناسب یک عدد تخم مرغ کامل رو بشکنید.

    تخم مرغ را بزنید برای روکر موزی ایتالیاییو با همزن دستی هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی در آید. بعد شکر رو به تخم مرغ اضافه کنید.

    شکر را به تخم مرغ اضافه کنید برای روکر موزسپس نشاسته ذرت رو بریزید و شروع کنید به همزدن و مخلوط کردن شکر و نشاسته با زرده تخم مرغ!

    نشاسته ذرت را به مواد روکر موز اضافه کنید

    و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شوند و مخلوطی کرم رنگ حاصل شود. در آخر شیر رو به این مواد اضافه کنید.

    شیر را به مواد روکر موز اضافه کنید

    هم بزنید و کاملا مواد رو مخلوط کنید تا با شیر یکدست شوند. حالا به ظرف مناسبی منتقل کنید و ظرف محتوی مواد رو روی حرارت ملایم قرار بدید.

    شیر را به مواد روکر موز اضافه کنید

    مرتب مواد رو روی حرارت هم بزنید تا هم به خوبی‌مخلوط شوند و قوام پیدا کند و هم اینکه مواد ته در کف ظرف ته نگیرد و نسوزد. دقت کنید که حرارت ملایم و کم و هم زدن آهسته و پیوسته باشد تا زمانی که مواد به غلظت برسد و مشابه تصویر قوام پیدا کند و به غلظتی مشابه به فرنی برسد.

    طرز تهیه کیک آپساید داون موزی

    حالا شعله رو خاموش کنید و ظرف رو از روی حرارت بردارید. وانیل رو به مواد غلیظ شده اضافه کنید. غلظت مواد روکر موزی به حالت فرنی در بیایدپودر ژلاتین مخلوط شده با آب که به روش بن ماری‌ ذوب کردید و کاملا شفاف شده است؛ رو به کرم اضافه کنید.پودر ژلاتین را به مواد روکر موزی اضافه کنید

    در مرحله ی بعدی صد گرم پنیر خامه ای رو داخل ظرفی‌ بریزید. با همزن دستی شروع کنید به هم زدن تا پنیر نرم و لطیف شود و سپس خامه صبحانه رو به پنیر خامه ای یا ماسکارپونه اضافه کنید.

    پنیر خامه ای را با پنیر ماسکارپونه بزنید برای روکر موزی

    با همان همزن دستی هم بزنید .نیازی به همزن برقی نیست.هم بزنید و با ویسک مواد رو مخلوط کنید تا کرمی لطیف و غلیظ بدست آید. حالا مخلوط پنیر و خامه رو داخل کرم آماده شده و غلظت یافته که به آن ژلاتین ذوب شده اضافه کردید بریزید.

    خامه را برای روکر موزی بزنید

    حالا به آرامی هم بزنید و مواد رو با لیسک فولد کنید تا مخلوط پنیر و خامه هم به درستی با سایر مواد مخلوط شود. بعد ازاین مرحله ، بیسکوئیت های پتی بور رو خرد کنید و به کرم آماده شده اضافه کنید. البته اجازه بدید کرم از حرارت بی افتد و سرد شود تا بیسکوئیت ها داخل کرم گرم یا داغ، حالت خمیری پیدا نکند‌.

    بیسکوئیت ها رو خرد کنید و داخل کرم بریزید. در آخر هم موزهای نگینی خرد شده رو داخل مواد کرمی بریزید.

    بیسکوئیت پتی بور و موز را به مواد روکر موز اضافه کنید
    هم بزنید و مخلوط کنید تا مواد یکدست شود. در این مرحله مقداری گردوی خرد شده هم داخل مواد بریزید.

    گردوی خرد شده را به مواد روکر موز اضافه کنیدحالا نوبت به ریختن مواد داخل قالب است. قالب محتوی ژله رو از یخچال خارج کنید.میبینید که لایه نازک اولیه که از ژله تهیه شده کاملا بسته شده است. حالا یک عدد موز رو حلقه کنید و به هرشکلی مایلید کف قالب و روی ژله های بسته شده یا نیم بند بریزید.

    موز حلقه شده را بر روی ژله بچینید

    اگر مایل بودید میتونید یک ردیف بیسکوئیت هم روی ژله ها بچینید. حالا مجدد دو تا سه قاشق غذاخوری از ژله حل شده در آب روی موزها بریزید. این کار رو به آرامی و با دقت انجام دهید تا موزها جابجا نشوند.

    بقیه ژله را روی مواد روکر موز بریزید

    حالا با دقت و آهسته قالب رو در یخچال بگذارید تا لایه نازک بعدی ژله ای هم بسته شود و موزها کف قالب ثابت بمانند. کمتر از نیم ساعت این لایه بسته خواهد شد و بعد ازاینکه لایه موزی کف قالب فیکس‌شد و ژله کاملا بست. تمام ژله ی باقیمانده رو داخل قالب بریزید.

    ژله موزی برای روکر موز

    و مجدد قالب رو داخل یخچال قرار بدید. بعد از اینکه ژله کامل بست و سفت شد قالب رو از یخچال خارج کنید. مطابق تصویر مشاهده می‌کنید که ژله کاملا بسته و موزها کف قالب ثابت مانده اند. وقت آن رسیده که کرم رو داخل قالب بریزید. همه مواد کرم رو به داخل قالب منتقل کنید.

    واد کرمی روکز موز را روی ژله بریزید

    و سطح روی کرم رو صاف و یکدست کنید. حالا قالب رو در یخچال قرار بدید و اجازه بدید حداقل ۵ ساعت و ترجیحا یک شب دسر در یخچال استراحت کند.

    طرز تهیه فرنی خرما با موز

    بعد از مدت زمان مذکور، قالب رو از یخچال خارج کنید .به آرامی لبه های دسر رو با کاری تمیز از قالب جدا کنید .برای اطمینان بیشتر برای سالم بیرون آمدن دسر از قالب، قالب رو برای چند ثانیه کوتاه زیر آب گرم بگیرید و بعد دسر رو روی ظرف سرو برگردانید. و حالا شاهد دسری زیبا و جذاب خواهید بود!

    موز و بیسکوئیت های چیده شده در کف قالب حالا روی دسر خودنمایی می‌کنند.

    طرز تهیه دسر خوشمزه روکر موزی ایتالیایی

    دسر رو میتونید با خامه فرم گرفته تزیین کنید یا به تنهایی و با تزیین و چیدمان ژله ای آن سرو و نوش جان کنید.

    اگر مایل باشید میتونید مقداری از دسر رو داخل قالب های تک نفره نیز تهیه کنید. به همین روش ذکر شده در بالا قالب های تک نفره رو پر کنید و یا اینکه فقط از ژله کف قالب های تک نفره استفاده کنید و بعد به یخچال منتقل کنید تا ژله ببندد و بعد از بستن لایه ژله ای روی ژله را با کرم موزی بپوشانید.

    و بعد در یخچال قرار دهید تا دسر کاملا آماده شود بعد هم روی ظرف سرو برگردانید تا دسر از قالب خارج شود‌.

    نکات تهیه روکر موز:

    • در تهیه این دسر و رسپی اصلی ان از پنیر ماسکارپونه یا خامه ای استفاده می‌شود.اما درصورتی که پنیر نداشتید میتونید آنرا حذف کنید و یا به میزان کمتری استفاده کنید. میزان خامه صبحانه هم دو برابر پنیر خامه ای باید باشد ولی به میزان کمتر و مساوی هم میتونید استفاده کنید.
    • هنگام مخلوط کردن خامه صبحانه و پنیر ماسکارپونه بهتر است از پودر قند هم استفاده کنید بخاطر شیرین شدن پنیر و خامه! در صورتی که دسرهای خیلی شیرین رو نمی‌پسندید میتونید این مرحله رو حذف کنید و پودر قند یا شکر استفاده نکنید.
    • استفاده از گردو در این دسر اختیاری ست. میتونید حذف کنید ولی قطعا باعث خوشمزه تر شدن دسر خواهد شد.
    • هر چقدر دسر استراحت بیشتری در یخچال داشته باشد خوش طعمتر خواهد شد.بهتر است دسر رو یک شب در یخچال استراحت دهید.
    • در برخی دستورات این دسر از زرده تخم مرغ هم به جای تخم مرغ کامل استفاده می‌شود. تخم مرغ رو به خوبی هم بزنید تا کامل با شیر و سایر مواد مخلوط شود بعد روی حرارت قرار دهید. دقت کنید که دسر رو روی حرارت مرتب هم بزنید تا به قوام کامل برسد. بیسکوئیت مصرفی در دسر رو پودر نکنید و باید خرد شود. حتما اجازه بدید کرم سرد شود و بعد بیسکویت رو به کرم اضافه کنید تا بیسکوئیت بر اثر حرارت کرم گرم نشود و حالت خمیری در دسر داشته باشد.

    امیدواریم دسر روکر موز رو در منزل درست کنید و میزهای جشن و مهمانی رو با این دسر زیباتر کنید و از خوردن آن لذت ببرید. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۳/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.