آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه به پلو اصفهانی با مرغ؛ خوشمزه و مجلسی

به‌ پلو یکی از غذاهای اصفهانی بسیار خوشمزه و آسان است که با مواد اولیه ساده و در دسترسی به راحتی تهیه می‌شود. اصالت این غذا به شهر اصفهان برمی‌گردد اما در سایر شهرها نیز به روش‌های مختلفی این غذای لذیذ تهیه و طبخ می‌شود. شما می‌توانید این غذا را با انواع گوشت تکه گاو، گوسفندی، قلقلی‌های در ابعاد مختلف، مرغ و بوقلمون یا حتی بدون گوشت طبخ کنید.

ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ ساده‌ترین و سریع‌ترین طرز تهیه به‌ پلو اصفهانی با مرغ را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد. پس تا انتهای این مقاله جذاب با ما همراه باشید.

طرز تهیه به‌ پلو اصفهانی

مدت زمان آماده‌سازی تهیه این غذا ۴۰-۶۰ دقیقه است.

مقدار مواد اعلام شده در این دستور مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده‌ای می‌توانید مقدار آن را افزایش دهید و در حجم بیشتری این پلو لذیذ را تهیه کنید.

درجه سختی تهیه به ‌پلو در دسته بندی آسان قرار دارد.

مواد مورد نیاز جهت تهیه به پلو:
فیله مرغ۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
هویج۱ عدد
به ۱ عدد
نمک، فلفل، دارچین و زردچوبهبه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم
برنج۲ پیمانه
محلول زعفرانبه کقدار دلخواه

مرحله اول | آماده سازی مرغ

در اولین مرحله به سراغ آماده‌سازی مرغ ها روید.فیله‌های مرغ را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافه آن‌ها گرفته شود. با کمک چاقوی تیزی آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید و کنار گذارید. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. پیازهای نگینی خرد شده را اندکی تفت دهید تا طلایی و سبک شوند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    در همین مرحله مقدار زردچوبه و فلفل به پیازها زنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. سپس به سراغ فیله‌های خرد شده روید آن‌ها را به تابه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا رنگ مرغ‌ها از خامی خارج شود و شروع به طلایی شدن کنند. درب تابه را ببندید و حرارت را کم کنید و حدود ۱۰ دقیقه زمان دهید تا فیله‌ها به آرامی بخارپز شوند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه قیمه ریزه اصفهانی

    مراحل تهیه به‌ پلو اصفهانی

    مرحله دوم | اماده سازی برنج

    در این زمان برای بالا بردن سرعت کار به سراغ پخت برنج روید. درون قابلمه مناسبی مقداری آب و نمک و روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید.
    منتظر بمانید تا آب درون قابلمه شروع به جوشیدن کند. سپس برنج‌های شسته شده و از قبل خیسانده شده را به آب در حال جوش بیفزاید و ۵-۸ دقیقه زمان دهید تا برنج‌ها حالت نیمه‌پخته به خود گیرند. سپس برنج‌ها را آبکش کنید و کنار گذارید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کله جوش (ترکی، اصفهانی و کرمانی)

    مرحله سوم | آماده‌سازی به و هویج

    در سومین مرحله به سراغ آماده سازی هویج و به روید. آن‌ها را به خوبی بشویید و در صورت دل‌خواه پوست بگیرید. هویج‌ را به صورت خلالی و به را به صورت نگینی خرد کنید و به مرغ‌های در حال پخت اضافه کنید.

    همه مواد را کمی به هم زنید و مجدد درب تابه را ببندید و اندکی زمان دهید تا هویج و به کمی تغییر رنگ دهند. در همین مرحله با مقداری محلول زعفران و نمک و دارچین چاشنی غذا را تنظیم کنید و حرارت را خاموش کنید.

    مرحله چهارم | پختن به پلو

    در چهارمین مرحله درون قابلمه مناسبی کمی روغن بریزید و با مقداری نان یا حلقه‌های سیب‌زمینی ته قابلمه را کاور کنید. لایه نازکی از برنج نیمه پخته روی آن بریزید و لایه دوم را از ترکیب مرغ ، به و هویج به آن اضافه کنید و این کار را تا پایان یافتن موادتان ادامه دهید. درب قابلمه را ببندید و به مدت ۳۰-۴۰ دقیقه روی حرارت کم قرار دهید تا به پلو خوشمزه و لذیذ شما بپزد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه بریانی اصفهان

    به پلو؛ غذای سنتی اصفهان

    به همین راحتی و با طی کردن ۴ مرحله ساده به پلو خوشمزه و لذیذ شما آماده سرو است. آن را در ظرف سرو بکشید و با سبزی تازه یا ترشی نوش جان کنید. از این‌که تا پایان این مقاله جذاب با مجله آشپزی اکالا همراه بودید بسیار خرسندیم و تا آموزش‌های بعدی شما را به خداوند بزرگ و منان می‌سپاریم.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کاچی اصفهانی

    سوالات متداول

    در این بخش به چند سوال متداول در رابطه با تهیه به پلو اصفهانی پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

    آیا مقدار به در این غذا ثابت است؟

    خیر شما با توجه به ذائقه و سلیقه خود می‌توانید مقدار بیشتر یا کمتری به اضافه کنید.

    آیا باید میوه به را برای پختن ریز خرد کرد؟

    این میوه به بافت نرم و لطیفی دارد و در اثر بخار به سرعت می‌پزد. نگینی یا خلالی خرد کردن آن کاملا سلیقه‌ای است. برخی برای این‌که زیاد به در غذایشان نمایان نباشد آن را رنده می‌کنند.

    آیا حتما باید به پلو را با هویج پخت؟

    هویج رنگ و مزه‌ای متفاوت به این غذا می‌دهد اما اگر به هر دلیلی تمایل به افزودن آن ندارید قابل حذف است.

    ۲.۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.