دانستنی

این میوه را قبل از خواب حتما بخورید!

شاید شما نیز از آن دست افرادی هستید که شب هنگام خواب راحتی ندارید یا دچار بی‌خوابی می‌شوید. در این مقاله از اکالا بلاگ قصد داریم به برخی از میوه‌هایی که به عنوان میوه‌های خواب‌آور شناخته می‌شوند و توصیه به خوردن آن‌ها قبل از خواب می‌شود بپردازیم.

کیوی میوه‌ای خواب‌آور و کم‌کالری

کیوی از جمله میوه‌هایی است که خوردن آن قبل از خواب موجب کمک به خواب راحت و بهتر می‌شود. این میوه کالری کمی دارد و در عین حال برای بدن مقوی است.

کیوی سرشار از ویتامین c و k است که با بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش کلسترول موجب خواب بهتر شده و همچنین روی و پتاسیم موجود در آن بر کیفیت خواب موثر است.

بیشتر بخوانید: میوه هایی که اگر ناشتا بخوردید دندانتان نابود می شود!

تحقیقات نشان داده است افرادی که قبل از خواب دو عدد کیوی مصرف می‌کنند خواب با کیفیتی داشته و نصف شب از خواب بیدار نمی‌شوند. همچنین افرادی که مدت زمان خواب کمی دارند یا در صبح‌ها بعد از خواب سرحال نیستند نیز می‌توانند با مصرف کیوی قبل از خواب تاثیرات مثبت آن را مشاهده کنند.

آلبالو و گیلاس میوه‌های مناسب برای بهبود کیفیت خواب

آلبالو و گیلاس نیز از جمله میوه‌هایی هستند که با ایجاد احساس خواب آلودگی در فرد موجب خواب بهتر در شبانه‌روز می‌شوند. به دلیل وجود ملاتونین طبیعی در گیلاس ساعت طبیعی بدن تنظیم شده و افرادی که از مشکلات بی‌خوابی رنج می‌برند با مصرف گیلاس، آلبالو، آب‌آلبالو طول خواب و کیفیت خواب بهتری خواهند داشت.

بیشتر بخوابید: علت خواب آلودگی در فصل بهار چیست؟

آلبالو و گیلاس میوه‌های مناسب برای بهبود کیفیت خواب

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    درمان بی‌خوابی با مصرف موز قبل از خواب

    موز یکی دیگر از میوه‌های خواب‌آور و منبع غنی پتاسیم و منیزیم است که با ایجاد آرامش در عضلات بدن موجب کیفیت خواب بهتر شده و از طرفی سروتونین و ملاتونین موجود در موز نیز هورمون‌های خواب را تنظیم می‌کند.

    موز با شل کردن ماهیچه‌ها به داشتن خواب راحت در افرادی که دچار بی‌خوابی می‌شوند کمک می‌کند. همانطور که بیان شد مواد مغذی موجود در موز از جمله منیزیم، پتاسیم، اسید آمینه تریپتوفان، ویتامین b6، فیبر و کربوهیدرات نقش زیادی در بهبود خواب افراد دارد.

    بنابراین از آنجایی که موز موجب افزایش وزن نمی‌شود می‌توانید با خیال راحت قبل از خواب این میوه را میل کنید تا جذب بدن شده و خواب راحتی داشته باشید.

    بیشتر بخوانید: با این خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها بی‌خواب می‌شوید!

    در این مطلب از مجله دانستنی اکالا به بررسی میوه‌های مفید قبل از خواب پرداختیم و با بررسی خواص هریک متوجه شدیم که با مصرف میو‌ه‌هایی همچون کیوی، موز، آلبالو و گیلاس قبل از خواب می‌توانید ساعت خواب خود را تنظیم کرده و از کیفیت خواب بهتری برخوردار شوید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.