سبک زندگیسلامت و زیبایی

بهترین شامپو بدن برای پوست چرب و جوش دار

انتخاب شامپو بدن برای پوست جوش دار بسیار سخت‌تر از پوست‌های معمولی است. افرادی که به جوش و آکنه‌های پوستی مبتلا هستند معمولا باید دقت بیشتری در انتخاب محصولات آرایشی و بهداشتی داشته باشند. پوست این افراد بسیار تحریک پذیر است و چربی زیادی تولید می‌کند. استفاده از شامپو بدن پوست چرب و آکنه‌ای می‌تواند به کاهش جوش و از بین بردن سبوم اضافی پوست کمک کند.

اما بهترین شامپو بدن برای پوست چرب و جوش دار چه برندی است و چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مقاله از بلاگ اکالا می‌توانید با لیستی از بهترین انواع شامپو بدن برای پوست جوش دار آشنا شوید.

برای پوست چرب از شامپو بدن استفاده کنیم یا صابون؟

آیا می‌دانید تفاوت شامپو بدن و صابون چیست؟ چرا در برخی مقالات توصیه می‌شود به جای صابون از شامپو بدن استفاده کنید؟ حقیقت این است که شامپو بدن و صابون هر دو برای شستشوی بدن و از بین بردن آلودگی‌ها و چربی‌ها استفاده می‌شوند. صابون‌ها شوینده‌های قوی هستند که قدرت تمیز کنندگی بیشتری نسبت به شامپو بدن دارند. این موضوع موجب می‌شود تا بعد از استفاده طولانی از صابون، پوست دچار خشکی و حساسیت شود.

جالب است بدانید که خشک شدن بیش از حد پوست می‌تواند منجر به ترشح بیش از حد سبوم و چرب شدن پوست شما شود. زمانی که چربی‌های طبیعی پوست از بین بروند، پوست برای آبرسانی، چربی بیشتری تولید می‌کند و همین عامل موجب ایجاد چربی مضاعف و جوش‌های پوستی می‌شود. در مقابل صابون‌ها، شامپو بدن‌هایی قرار دارند که قدرت پاک کنندگی ملایم‌تری دارند و اسیدیته آن‌ها نیز پایین‌تر است.

در ترکیبات انواع مختلف شامپو بدن از روغن‌های گیاهی و مواد مغذی استفاده می‌شود، به همین دلیل شامپو بدن در کنار تمیز کردن پوست موجب آبرسانی و تقویت پوست نیز می‌شود. صابون‌ها پوست را به شدت خشک و قلیایی می‌کنند و این موضوع موجب تحریک پوست می‌شود. اما شامپو بدن برای پاکسازی پوست، تنظیم ph پوست و جلوگیری از خشکی و چرب شدن بیش از حد پوست گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شامپوهای بدن برای پوست‌ خشک

برای پوست چرب و جوش دار از شامپو بدن استفاده کنیم یا صابون؟

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بهترین مارک شامپو بدن برای پوست جوش دار

    شامپو بدن یک شوینده ملایم است که نه تنها به از بین بردن آلودگی‌های سطح پوست کمک می‌کند، بلکه می‌تواند با تنظیم ph پوست جلوی چرب شدن بیش از حد پوست را بگیرد و مانع ایجاد جوش و آکنه شود. اما کدام برندهای شامپو بدن برای پوست جوش دار مناسب است؟ در این بخش به معرفی بهترین شامپو بدن برای پوست جوش دار می‌پردازیم.

    ۱- شامپو بدن ضد جوش سبوما آردن

    شامپو بدن سبوما از برند آردن یکی از بهترین انواع شامپو بدن برای پوست جوش دار است که به کاهش جوش و کنترل چربی پوست کمک می‌کند. این شامپو بدن حاوی عصاره‌های گیاهی است و چربی اضافه پوست را از بین می‌برد و پوست بدن را به صورت ملایم لایه‌برداری می‌کند.

    استفاده از این شامپو بدن در درمان جوش و لکه‌های حاصل از آن موثر است و موجب روشن شدن پوست شما می‌شود. اگر به دنبال یک شامپوی تخصصی ایرانی برای از بین بردن جوش بدن خود هستید، بهتر است شامپو بدن آردن، مدل سبوما را امتحان کنید.

    بیشتر بخوانید: بهترین شامپو بدن ایرانی و خارجی؛ برای انواع پوست‌ها

    شامپو بدن ضد جوش سبوما آردن

    ۲- شامپو بدن ضد جوش گلرنگ

    شامپو بدن اسکراب گلرنگ یکی دیگر از بهترین محصولات برای شستشوی پوست چرب و جوش دار است. استفاده از این شامپو بدن به اکسیژن رسانی سلول‌های پوستی کمک می‌کند و با لایه‌برداری ملایم پوست موجب درمان مشکلات پوستی، آکنه و جای جوش می‌شود. این شامپو بدن هم برای خانم‌ها و هم آقایان مناسب است و در ترکیبات آن از عصاره طبیعی گیاهان استفاده شده است.

    بیشتر بخوانید: معیارهای انتخاب شامپوی مناسب برای انواع مو

    ۳- اکتیو؛ بهترین شامپو بدن ضد جوش

    اکتیو یکی از بهترین برندهای ایرانی است که می‌تواند برای رفع جوش و چربی پوست بدن از آن استفاده کنید. در ترکیبات شامپو بدن اکتیو از ویتامین‌ها استفاده شده است. این شامپو بدن به تنظیم چربی پوست کمک می‌کند و مانع خشکی پوست شما می‌شود.

    شامپو بدن کرمی این برند از تعریق بدن جلوگیری می‌کند و مانع چرب شدن پوست بدن شما می‌شود. خاصیت خنک کنندگی این شامپو بدن موجب می‌شود تا احساس بهتری را بعد از دوش گرفتن تجربه کنید و دچار خارش و التهاب پوست نشوید.

    ۴- فولیکا؛ بهترین شامپو بدن پوست چرب و آکنه‌ای

    شامپو بدن فولیکا مخصوص پوست چرب دارای خواص آنتی باکتریال و ضد قارچی است. این شامپو بدن به از بین بردن جوش‌های پوستی کمک می‌کند و حاوی عصاره رزماری و لیکوریس است که به از بین بردن التهاب پوست نیز کمک می‌کند. این شامپو بدن بوی نامطبوع بدن را از بین می‌برد و از بروز جوش نیز جلوگیری می‌کند.

    بیشتر بخوانید: با انواع شامپو و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید

    فولیکا؛ بهترین شامپو بدن پوست چرب و جوش دار

    ۵- شامپو بدن ضد جوش خارجی بارباریا

    اگر به دنبال یک شامپو بدن ضد جوش خارجی با کیفیت هستید، بهتر است برند بارباریا را امتحان کنید. این برند اسپانیایی به طور تخصصی برای پوست‌های چرب و جوش دار شامپو بدن تولید می‌کند. در ترکیبات این شامپو بدن از عصاره طبیعی گیاهان استفاده می‌شود.

    شامپو بدن بارباریا پوست شما را لایه‌برداری می‌کند و جلوی چرب شدن پوست را می‌گیرد. استفاده مدام از این شامپو بدن موجب کاهش چین و چروک‌های پوست، از بین بردن جای جوش، روشن شدن پوست و محافظت از پوست شما می‌شود.

    بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شامپو برای رشد مو

    ۶- شامپو بدن دیپ سنس مدل درخت چای و بامبو برای پوست جوش دار

    اگر به دنبال یک شامپو بدن ضد جوش قوی هستید، پیشنهاد ما شامپو بدن دیپ سنس مدل درخت چای و بامبو است. در ترکیبات این شامپو بدن از هیالورونیک اسید، سالیسیلیک اسید، روغن آملا و عصاره درخت چای استفاده شده است.

    این شامپو بدن جوش‌های سطح پوست را درمان می‌کند و مانع چرب شدن پوست بدن می‌شود. در فرمولاسیون شامپو بدن دیپ سنس از مواد صابونی استفاده نشده است و از همین رو در دراز مدت موجب خشکی و آسیب به پوست شما نمی‌شود.

    شامپو بدن دیپ سنس مدل درخت چای و بامبو برای پوست جوش دار

    سخن نهایی

    همانطور که در این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا گفته شد انتخاب یک شامپو بدن مناسب می‌تواند از پوست شما در برابر چربی، آلودگی و همچنین عوامل محیطی محافظت کند. برای انتخاب بهترین شامپو بدن برای پوست جوش دار بهتر است محصولاتی را انتخاب کنید که در ترکیبات آن‌ها از عصاره طبیعی گیاهان استفاده شده است. فراموش نکنید که مهم‌ترین عامل ایجاد جوش بدن، چرب شدن پوست است. برای جلوگیری از این مشکل باید پوست خود را به طور مرتب بشویید و از شوینده‌های ملایم و مناسب استفاده کنید. 

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.