آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک با سس عسلی و گردو؛ عکس مرحله به مرحله

درست کردن کیک و شیرینی تو خونه، هم سرگرمی عالی هست و هم می‌تونه سلامت عصرونه‌های شما رو تضمین کنه. رسپی‌های زیادی برای تهیه کیک و شیرینی تو اینترنت وجود داره. اما ما به شما قول میدیم که طرز تهیه این کیک خوشمزه که قراره یادتون بدیم رو هیج جا نمیتونین پیدا کنین. با ما تو این مقاله از بخش آشپزی در مجله اکالا همراه باشین تا با طرز تهیه کیک عسلی با گردو لذیذ و خوشمزه آشنا بشین. بافت این کیک حسابی نرمه و به خاطر استفاده از خامه به جای شیر  و روغن، خیلی لطیفه. شما می‌تونین این کیک رو در وعده عصرونه میل کنین. همچنین این کیک، گزیه خوبی برای تغذیه مدرسه بچه‌هاست.

برای تهیه این کیک لذیذ، به مواد اولیه زیر نیاز دارین:

مواد لازم برای کیک:
تخم مرغ هم دمای محیط۳ عدد
شکر۱ پیمانه
آردیک و نیم پیمانه
خامه صبحانه (هم دمای محیط)۲۰۰ میلی لیتر
بکینگ پودریک و نیم قاشق چایخوری
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
هل (اختیاری)نصف قاشق چایخوری
مواد لازم برای سس روی کیک:
کرهیک و نیم قاشق غذاخوری
عسل یا شیر عسلی۳ قاشق غذاخوری
گردو یا بادام یا فندق درشت خرد شده۱ پیمانه

مواد لازم کیک عسلی با گردو

طرز تهیه کیک عسلی با گردو

برای شروع کار نمک و بکینگ پودر رو به آرد اضافه و مخلوط کنید. این ترکیب باید سه بار الک بشه. بعد از الک، آرد و کنار بذارین و سراغ باقی مواد برین.

مواد خشک کیک عسلی
تخم مرغ‌ها و وانیل و شکر رو داخل ظرفی با همزن برقی بزنید. این کار رو تا جایی ادامه بدین که ترکیب کاملا کرم رنگ و کشدار و حجیم بشه (اگه بوی هل رو دوست دارید، می‌تونین در این مرحله همراه تخم مرغ‌ها به مواد اضافه و مخلوط کنید).

آموزش کیک عسلی با گردو

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی گردو کاراملی

    ۳- خامه به دمای محیط رسیده رو به مواد اضافه کنید. در این مرحله آماده سازی کیک عسلی باید مواد رو با دور کند همزن، در حد مخلوط شدن هم بزنید. بعد مواد خشک الک شده رو به مایه اضافه کنید.

    اضافه کردن خامه به کیک عسلی

    ۴- مواد رو خیلی کم در حد مخلوط شدن با دور کند همزن مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشه. کف قالب رو کمی چرب کنید و با کاغذ روغنی کاملا پوشش بدین. حواستون باشه که دیواره‌ها رو چرب نکنید. ضمنا قالب با سایز بیست الی بیست و سه سانتی متر برای این کیک مناسبه.

    گذاشتن کیک عسلی در فر

    مایه رو داخل قالب بریزین و ظرف رو موقع ریختن مایه حرکت بدین. با این کار مایه کیک به طور مساوی تو قالب پخش میشه. با لیسک مواد رو کاملا صاف کنید و بعد قالب رو چند بار آروم روی سطح بکوبید. این کار باعث میشه هوای بین مواد از بین بره؛ درنتیجه کیک خوب و یکدست پف میکنه و گنبدی نمیشه. قالب رو داخل فر صد و هشتاد درجه که از قبل گرم شده بذارین. برای پخت کیک عسلی در فر به حدودا ۳۰ دقیقه زمان نیازه.

    آماده کردن خمیر کیک عسلی با گردوتهیه رویه کیک عسلی با گردو

     برای تهیه سس رویی کیک عسلی، کره رو داخل تابه‌ای روی حرارت ملایم قرار بدین تا آب بشه.

    طرز تهیه رویه کیک گردویی

    ۶- بعد عسل یا شیر عسلی رو اضافه و مخلوط کنید. در مرحله بعد هم گردو های خرد شده رو تو مواد بریزین.

    اضافه کردن گردو و عسل به سس کیک عسلی

    مواد سس رو به هم بزنید و از روی حرارت بردارید. کیک رو بعد از سی دقیقه از فر خارج کنید؛ ولی توجه داشته باشین که کیک موقع خارج کردن از فر حالت نیم پز داره و دو سوم زمان پخت سپری شده. در این حالت رویه کیک تقریبا بسته. بعد از اتمام کار، سس عسلی گردویی رو با قاشق روی کیک میریزیم.

    طرز تهیه سس رویه کیک عسلی

    مجددا کیک رو به مدت حدودی یک ربع داخل فر میذاریم و در نهایت از فر در میاریم و با خلال دندان تست میکنیم. اگه کاملا پخته بود از فر خارج میکنیم و اجازه میدیم کاملا خنک بشه. بعد کناره‌های کیک رو به کمک چاقو جدا می‌کنیم و کیک رو از داخل قالب در میاریم. در نهایت هم‌ کاغذ روغنی رو به آرومی جدا می‌کنیم. برای تزئین کیک میتونید از پودر پسته استفاده کنید.

    تزئین کیک
    این کیک به دلیل استفاده از خامه بافت بسیار پنبه ای و خوبی داره و قسمت رویی کیک طعم عالی و بی نظیری بهش میده امیدوارم امتحان کنید و لذت ببرید.

    کیک با سس عسل و گردو

    Cake with honey and walnuts

    نکات کلیدی:

    • تمامی مواد استفاده شده در کیک باید به دمای محیط رسیده باشن. بهتره یک ساعت قبل از شروع به کار اون‌ها رو از یخچال خارج کنید.
    • ممکنه سس رویه کیک، کمی به داخل کیک نفوذ کنه و بهش مقداری حالت تر بده.
    • خامه بافت بسیار خوبی به این کیک میده. اگه برای اندازه گیری خامه از ترازو استفاده میکنید، برای دویست میلی لیتر خامه باید دویست گرم خامه جدا کنین. اگه ترازو ندارید، دقت کنید که هر پاکت خامه صبحانه دویست و پنجاه میلی لیتره. این یعنی فقط یک پنجم از مقدارخامه رو نگه دارید و بقیه رو استفاده کنید.
    • این کیک رو داخل قالب کاپ کیک یا مافین به صورت تکنفره هم میتونید بپزید؛ اما زمان پخت کمتر میشه.
    • به جای گردو میتونید از بادام، فندق یا ترکیب هر سه روی کیک استفاده کنید.

    سوالات متداول

    در این مقاله تلاش کردیم تا شما رو با طرز تهیه کیک عسلی آشنا کنیم. شما میتونین سوالاتتون رو در این زمینه از ما بپرسین. در ادامه به سوالات پرتکرارتون در این مورد جواب دادیم.

    چرا پف کیک عسلی میخوابه؟

    دلایل زیادی میتونن پف کیک رو تحت تاثیر قرار بدن. کم و زیاد شدن دمای فر، سرد بودن مواد مایه، استفاده ناکافی از بیکینگ پودر و باز کردن درب فر حین پخت میتونه باعث خوابیدن پف کیک بشه.

    چرا کیک گنبدی میشه؟

    اگه مواد کیک رو به طور مساوی در قالب پخش نکنین، ممکنه کیک حالت گنبدی پیدا کنه. همچنین اگه قالب از مواد کیک خیلی بزرگتر باشه، این اتفاق میفته. حتما باید قالبی انتخاب کنین که مواد کیک، یک سوم حجم اون رو اشغال کنن.

    کالری کیک عسلی چقدره؟

    هر برش متوسط از کیک عسلی، حداقل ۲۸۰ کالری انرژی داره.

    ۴.۳/۵ (۴ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.