روانشناسیسبک زندگی

دروغ‌هایی که همه مردها به همسران خود می‌گویند

همه ما دروغ می‌گوییم. زنان دروغ می‌گویند، بچه‌ها دروغ می‌گویند، مردان دروغ می‌گویند. زنان اغلب در مورد سن خود دروغ می‌گویند، در مورد تصاویر خود که بسیار فیلتر شده و در مورد اینکه چگونه در ۳۰ دقیقه آماده می‌شوند. بچه‌ها دروغ می‌گویند تا بیشتر خود را از مجازات نجات دهند یا تشویق شوند. اما مردان می‌توانند دروغگویان ماهر و قدرتمندی باشند! دروغ گفتن برای آنان بی هزینه و آسان است و می‌توانند در مورد همه چیز و هر موضوعی، بدون تزلزل دروغ بگویند. تقریباً برای برخی از مردان، دروغ بخشی از DNA آنهاست. در این مقاله از مجله اُکالا می‌خواهیم در مورد دروغ‌هایی که همه مردان به همسران خود می‌گویند، صحبت کنیم.

اصلی‌ترین دروغ‌های مردان

همه ما گرفتار دروغ‌های مضحکی شده‌ایم که توسط مردی گفته می‌شود که در مقطعی از زندگی‌مان با او در ارتباط بوده‌ایم. برخی چیزها وجود دارد که مردان اغلب در مورد آنها دروغ می‌گویند. تا به حال با مردانی رو به رو بوده‌اید که ادعا کنند کسی که با او زندگی می‌کنند خواهر یا خاله آنهاست اما در واقع او دوست دختر قدیمی و حتی احتمالاً همسر آنها بوده است و به همین دلیل او نمی‌توانسته شما را به خانه خود دعوت کند؟

چیزهای رایجی که مردان در مورد آنها به زنان دروغ می‌گویند عبارتند از:

  • روابط گذشته آن‌ها
  • وضعیت روانی آن‌ها
  • اشتباهات آن‌ها
  • فانتزی‌های آن‌ها
  • عملکرد جنسی آن‌ها 
  • احساسات آن‌ها

اصلی‌ترین دروغ‌های مردان

دروغ‌هایی که همه مردها به همسران خود می‌گویند

موارد بالا فقط موضوعات رایج در مورد دروغ‌هایی است که مردان می‌گویند. اما برخی از دروغ‌های رایج نیز وجود دارد که تقریباً به هر زن در مقطعی از یک رابطه گفته شده است. برخی از این دروغ‌ها را با هم می‌خوانیم.

من دیگر هرگز به تو خیانت نمی‌کنم!

خیانتکارها باز هم خیانت خواهند کرد. متاسفانه کنترل این موضوع ممکن نیست. در حالی که هر زنی که به او خیانت شده است می‌خواهد باور کند که مردش دیگر خیانت نمی‌کند، اما اگر یک بار خیانت کند، احتمال اینکه دوباره خیانت کند بسیار زیاد است. اکثر خیانتکاران اعتراف کرده‌اند که خیانت عادتی است که ترک آن دشوار است.

تنها چیزی که در این شرایط می‌تواند به شما کمک کند این است که شما یک زن قوی باشید. آنقدر قوی باشید که در اولین باری که متوجه شدید همسرتان به شما خیانت کرده است، او را مواخذه کرده و از او دوری کنید. مردانی که خیانت می‌کنند به وضوح به شما و رابطه شما احترام نمی‌گذارند.

آن خانم فقط یک دوست است!

من او را سال‌هاست می‌شناسم، در واقع او مانند خواهر من است. در صورتی که آن خانم همان کسی است که هر روز بعد از کار و در تعطیلات آخر هفته با او معاشرت می‌کند و دلیلی که ناپدید می‌شود و زمانی که به او نیاز دارد، شما را ترک می‌کند، همان خانم است.

بیشتر بخوانید: چگونه بدون بحث با همسرمان صحبت کنیم؟

آن خانم است که مدام با من تماس می‌گیرد.

این پاسخی است که احتمالاً از مردی دریافت خواهید کرد که بیش از یک بار با یک زن خاص تلفنی صحبت کرده‌اید. او انکار می‌کند که خودش هم یک طرف این ارتباط است و می‌خواهد وانمود کند که از سوی زنی دیگر، مورد حمله قرار گرفته است و تقصیری ندارد.

من هرگز به تو دروغ نمی‌گویم!

آیا تا به حال شنیده‌اید که کسی در مورد دروغ گفتن دروغ بگوید؟ این دروغ مثل روز روشن است، چرا که دروغ گفتن برای همه پیش می آی. اگر مردی به شما بگوید که هرگز به شما دروغ نمی‌گوید، نه تنها به شما دروغ می‌گوید، بلکه به احتمال زیاد چیز بزرگ‌تری را نیز پنهان می‌کند.

دروغ‌های رایج مردان به همسرانشان

من فقط در جمع یا به طور تفریحی این کار را می‌کنم.

مردانی که دچار اعتیاد هستند، چه اعتیاد به مواد مخدر باشد، و چه اعتیاد به الکل، هرگز نمی‌توانند به این موضوع اعتراف کنند. چرا که پذیرش این موضوع مساوی با این است که باید برای اصلاح خود قدمی بردارند و مسئولیت این موضوع را قبول کنند.

وقتی با مردی ملاقات می‌کنید که می‌خواهد قلب شما را به دست آورد، احتمالاً این دروغ را به شما می‌گوید. در طول زندگی مشترک نیز مردان برای حفظ روابط خوب، و در عین حال ترک نکردن آنچه که دوست دارند، این دروغ را می‌گویند.

تلفنم را در ماشین جا گذاشتم/ صدای زنگ تلفنم را نشنیدم / وقتی زنگ زدی خواب بودم.

همه اینها دروغ است؛ زیرا امروزه تلفن‌ها تقریباً مانند بخشی از بدن ما شده‌اند. ما آنها را به هر کجا که می‌رویم می‌بریم و احتمال صحت هر یک از سناریوهای بالا را بسیار بعید می‌کنیم. مردانی که مخصوصاً چیزی برای پنهان کردن دارند، حتی تلفن خود را به حمام می‌برند. پس چطور می‌شود که دقیقاً زمانی که شما به او زنگ زده‌اید یک استثنا به وجود آمده است؟

توجه کنید که اگر یکبار یا دو بار چنین چیزی رخ دهد طبیعی است، اما مدام؟! نه!

بیشتر بخوانید: چرا همسرم من را درک نمی‌کند؟

بله داشتم گوش می‌دادم.

رو کردن دست مردان در این دروغ بسیار آسان است، زیرا آنها دوست ندارند گوش دهند، اما وانمود می‌کنند که دارند گوش می‌دهند. بعد از اینکه با مردی در مورد چیزی که برای شما مهم است صحبت می‌کنید، او در طول مکالمه تمرکز خود را از دست می‌دهد، و صحبت برایش بسیار خسته کننده است. فقط از آنها بخواهید آنچه را که در دو دقیقه گذشته گفته‌اید تکرار کنند. از اینکه او چیزی نشنیده تعجب خواهید کرد.

چرا مردها به همسرانشان دروغ می‌گویند

بیا برویم، تو عالی به نظر می‌رسی!

اغلب اوقات مردان فقط می‌خواهند از خانه خارج شوند و به هر کجا که می‌خواهند بروند. سفر جاده‌ای؟ مهمانی؟ دورهمی با دوستان؟ او فقط می‌خواهد آنجا باشد، بنابراین احتمالاً به شما می‌گوید که عالی به نظر می‌رسید، حتی اگر اینطور نیستید، تا بتوانید ادامه دهید. این مردان در حالت عادی، شما را بابت ظاهرتان سرزنش خواهند کرد، اما وقتی به نفع خودشان باشد، ظاهر شما را نادیده می‌گیرند.

من هر ماه برای کودکانم مقدار زیادی پول خرج می‌کنم.

هر پدری برای کودک خود زمان و هزینه‌ای را اختصاص می‌دهد اما برخی از مردان در ذهن خود این کارها را چند برابر می‌کنند تا روانشان در آرامش باشد و کوچک‌ترین انتقادی نسبت به خود را نپذیرند.

هیچ چیز برای یک مرد بهتر از داشتن وجدان آسوده نیست و بعضی از آنها با دروغ، این وجدان را ساکت نگه می‌دارند. وقتی هر بار که مادری برای کودکش پولی می‌خواهد، پدر ادعا می‌کند که قبلاً پول زیادی بابت کارهای بچه ارسال کرده و دیگر چیزی ندارد، با پدری از این دست مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نشانه که همسرتان به شما خیانت می‌کند

اکنون زمان مناسبی برای برنامه ریزی نیست.

این دروغ احتمالاً توسط مردی به شما گفته می‌شود که از انجام هر گونه برنامه ریزی مهمی برای آینده با شما اجتناب می‌کند. اگر به نظر نمی‌رسد که این فرض درست باشد، ممکن است مشکل بزرگ‌تری وجود داشته باشد که او حاضر نیست آن را برای شما فاش کند و ممکن است لازم باشد بیشتر کنجکاوی کنید تا بفهمید چرا او این کار را نمی‌کند.

دلایل اصلی دروغ گفتن مردها

متاسفم!

آیا مردها هرگز پشیمان هستند؟ یا فقط متاسفند که گرفتار شدند؟ این تنها دروغ رایجی است که اکثر مردان همیشه می‌گویند، به خصوص زمانی که بخاطر اشتباهات خود در شرایط لو رفتن، گیر می‌کنند. آنها حتی بدون اینکه برای آنان واقعا معنی داشته باشد، به امید بخشش و عبور شما از داستان، ابراز می‌کنند که متاسف و پشیمان هستند.

آنچه در بالا گفته شد الزاماً برای همه مردها صدق نمی‌کند و ممکن است مردی هر کدام از این موارد را کاملا راست و صادقانه بیان کند. مجموعه‌ای از عوامل می‌تواند به شما کمک کند که شخصیت مردی را که عموما دروغ می‌گوید بشناسید و دروغ‌هایش را تشخیص دهید.

آیا برای شما هم چنین چیزی پیش آمده است؟ چه دروغی را بیش از همه از مردان شنیده‌اید؟ نظر خود را با ما در مجله سبک زندگی اُکالا، در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا