سبک زندگینکات خانه داری

مکان‌های مرگبار در خانه برای قرار دادن گیاهان آپارتمانی کجا هستند؟

در حالی که گیاهان آپارتمانی می‌توانند زیبایی و طراوت را به خانه شما اضافه کنند، اما مکان‌هایی وجود دارد که می‌توانند برای آنها مضر یا حتی کشنده باشند. در این مقاله از اکالا بلاگ به معرفی مکان‌های مرگبار برای گیاهان آپارتمانی خواهیم پرداخت.

با مکان‌های مرگبار برای گیاهان آپارتمانی آشنا شوید!

از جمله مکان‌های مرگبار در خانه برای قرار دادن گیاهان آپارتمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نور مستقیم خورشید برای گیاهان آپارتمانی بد است!

نور مستقیم خورشید می‌تواند برگ های گیاهان را بسوزاند و باعث پژمرده شدن و قهوه ای شدن آنها شود.

با مکان‌های مرگبار برای گیاهان آپارتمانی آشنا شوید!

جریان هوای سرد برای گیاهان آپارتمانی خوب نیست!

گیاهان آپارتمانی به طور کلی به گرما علاقه دارند و از قرار گرفتن در معرض هوای سرد مانند دریچه‌های تهویه مطبوع، فن ها و درهای ورودی که در معرض هوای سرد هستند، به شدت بیزارند.

بیشتر بخوانید: ۲۲ گل‌ آپارتمانی که به نور نیاز ندارند!

محیط‌های خشک برای برخی از گیاهان آپارتمانی مناسب نیست!

گیاهان آپارتمانی برای رشد به رطوبت نیاز دارند. اگر آنها را در محیط های خشک مانند نزدیک شومینه یا رادیاتور قرار دهید، رطوبت برگ های آنها از بین می‌رود و قهوه‌ای می‌شوند.

بیشتر بخوانید: ترفندهای رشد سریع گیاهان آپارتمانی

مکان‌های کم نور برای برخی از گیاهان آپارتمانی بد است!

بسیاری از گیاهان آپارتمانی برای رشد به نور روشن نیاز دارند. اگر آنها را در مکان‌های کم نور مانند گوشه های تاریک یا حمام بدون پنجره قرار دهید، پژمرده می‌شوند و می میرند.

علاوه بر این، مهم است که گیاهان آپارتمانی خود را از وسایلی که گرما تولید می‌کنند؛ مانند شومینه و رادیاتور دور نگه دارید. گرمای شدید می‌تواند به برگ‌ها و ریشه‌های آنها آسیب برساند.

نکات انتخاب مکان مناسب برای گیاهان آپارتمانی

بیشتر بخوانید: ۸ روش هوشمندانه آبیاری گیاهان، وقتی در خانه نیستیم!

نکات انتخاب مکان مناسب برای گیاهان آپارتمانی

در اینجا چند نکته اضافی برای انتخاب مکان مناسب برای گیاهان آپارتمانی شما وجود دارد:

  1. نیازهای نوری گیاهان خود را در نظر بگیرید، برخی از گیاهان به نور روشن نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر در نور کم رشد می کنند. قبل از خرید گیاه، برچسب آن را بررسی کنید یا از یک متخصص باغبانی در مورد نیازهای نوری آن سوال کنید.
  2. جریان هوا را در نظر بگیرید، گیاهان آپارتمانی به هوای تازه نیاز دارند، مکانی را برای آنها انتخاب کنید که تهویه خوبی داشته باشد اما مستقیماً در معرض باد نباشد.
  3. رطوبت را در نظر بگیرید، برخی از گیاهان برای رشد به رطوبت بالایی نیاز دارند. اگر رطوبت خانه شما کم است، می توانید از یک مرطوب کننده استفاده کنید یا گیاه خود را روی سینی سنگریزه های مرطوب قرار دهید.
  4. فضای کافی را فراهم کنید، همانطور که گیاهان شما رشد می کنند، به فضای بیشتری نیاز دارند. مطمئن شوید که مکانی را برای آنها انتخاب می کنید که بتوانند بدون ازدحام بیش از حد رشد کنند.

با در نظر گرفتن نکات ساده ذکر شده در این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا، می‌توانید به گیاهان آپارتمانی خود کمک کنید تا سالم و شاداب بمانند و برای سال‌های آینده از آنها لذت ببرید. امیدواریم که مقاله فوق برایتان مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

سن واقعی بدنتان چقدر است؟

در کمتر از 1 دقیقه ببینید از سن واقعی‌تان جوان‌ترید یا پیرتر؟

شروع تست