آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک رژیمی؛ با ۱۰ نکته کلیدی در خوشمزه‌ تر شدن آن

برای داشتن زندگی سالم نیازی نیست خودمون از خوراکی ها و غذاهای جذاب و خوشمزه محروم کنیم. فقط کافیه یاد بگیریم که چجوری اونا رو سالم تر درست کنیم. برای همین منظور در قسمت آشپزی از مجله اینترنتی اکالا می‌خوایم یه کیک رژیمی فوق العاده خوشمزه، مقوی، سالم و البته خیلی هم راحت یاد بگیریم تا در کنار اهمیت دادن به سلامتیمون لذت خوردن یه اسلایس کیک جذاب و همراه با یک فنجون چایی از خودمون دریغ نکنیم. داخل این کیک از روغن استفاده نشده و تماما با شیرین کننده های طبیعی درست شده تا حسابی سالم تر باشه.

مواد لازم کیک رژیمی
آرد سفیدیک دوم پیمانه
آرد بادام یک دوم پیمانه
شیره انگور یک سوم پیمانه
خرما ۳ عدد
موز یک دوم
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر هل ۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۳ عدد
گرانولا و کنجد به میزان لازم برای تزئین

مواد اولیه کیک رژیمی

طرز تهیه کیک رژیمی:

۱- در ابتدا خرما، شیره‌ی انگور و نصف یک عدد موز را داخل میکسر یا دستگاه غذاساز می‌ریزیم و تا زمانی که کامل ترکیب و پوره شوند دستگاه را روشن می‌کنیم. این کرم که ترکیب خرما و موز و شیره‌ی انگور است، به عنوان شیرین کننده در این کیک استفاده می‌شود. کرم شیرین را کنار می‌گذاریم.

اضافه کردن موز، خرما، شیره انگور در کیک رژیمی

۲- تخم مرغ‌ها رو با هل و دارچین به کمک همزن برای مدت حدود ۵ دقیقه هم می‌زنیم تا حسابی پف کند. بعد کرم آماده شده را به تخم مرغ ها اضافه می‌کنیم و مجددا به مدت ۳ دقیقه ی دیگر با همزن هم می‌زنیم. 

اضافه کردن تخم مرغ به کیک رژیمی

بیشتر بخوانید: طرز تهیه موس کیک شکلاتی

۳- وقتی کرم شیرین را به مخلوط تخم مرغ اضافه می‌کنیم و کامل هم می‌زنیم کل مواد باید حالت کرمی و حباب حباب داشته باشد. آماده سازی این مخلوط در نهایت به پف کیک و پوک شدن بافت آن کمک می‌کند. بعد از این زمان آرد بادام را به مخلوط اضافه می‌کنیم و به کمک لیسک آنرا را با مواد هم می‌زنیم تا کاملا ترکیب شود. 

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    اضافه کردن آرد بادام کیک رژیمی
    ۴- بعد آرد را همراه با بیکینگ پودر روی مواد الک می‌کنیم. بهتر است آرد را یکبار جداگانه الک کنید و یکبار هم همراه با بیکینگ پودر روی مواد.

    به کمک لیسک مواد را هم می‌زنیم. هم زدن حتما باید در یک جهت باشد یعنی یا در جهت عقربه‌های ساعت یا در خلاف جهت عقربه‌های ساعت. دقت کنید که مایه کیک را زیاد هم نزنید همینکه ارد کاملا به خورد مواد برود و مایه کیک یکدست شود کافی است. 

    بیشتر بخوانید: انواع شیرینی‌های رژیمی برای عید نوروز

    اضافه کردن آرد و بکینگ پودر به مواد کیک رژیمی

    ۵- برای این کیک از قالب گالوانیزه ۱۵ استفاده می‌کنیم. که باید دور و کف آنرا با با کاغذ روغنی بپوشانیم. مایه کیک آماده شده را داخل قالب می‌ریزیم و قالب را چند بار به سطح کار می‌کوبیم تا حباب‌های اضافی داخل کیک خارج و سطح آن صاف شود.

    برای جذابتر و البته خوشمزه تر شدن کیک می‌توانید روی آن گرانولا (جو دوسر مزه دار شده/ اوتمیل) همراه با کنجد استفاده کنید و روی سطح کیک بپاشید. قالب را در فر با دمای ۱۷۵ درجه که از قبل گرم شده است، به مدت ۴۵ دقیقه قرار می‌دهیم.گذاشتن کیک رژیمی در فر

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک نسکافه‌

    ۶- بعد از اینکه کیک پخته را از فر بیرون آوردیم و به دمای محیط رسید آنرا از قالب جدا کرده و سرو می‌کنیم. 

    طرز تهیه کیک رژیمی

    کیک رژیمی خوشمزه

    نکات کیک رژیمی:

    1.  دمای گفته شده در دستور برای فر برقی است. برای فر گازی درجه فر را حدود ۱۰ الی ۱۵ درجه بیشتر در نظر بگیرید و برای توستر ۲۰ درجه کمتر از رسپی و برای سولاردم ۱۰ _ ۱۵ درجه کمتر از رسپی.
    2.  می‌توانید بجای یک دوم پیمانه آرد گندم از یک دوم پیمانه آرد بادام استفاده کنید. در واقع بطور کلی از یک پیمانه آرد بادام استفاده کنید. در این صورت کیک برای افرادی که به گلوتن حساسیت دارند نیز قابل استفاده می‌شود.
    3.  حتما تخم مرغ‌ ها هم دمای محیط باشند.
    4.  شیرینی این کیک ملایم است. اگه طرفدار شیرینی بیشتر هستید می‌توانید تعداد خرماها را افزایش دهید.
    5.  داخل این کیک طعم شیره‌ی انگور مشخص است، در صورتی که طعم شیره‌ی انگور را نمی‌پسندید، برای شیرین کردن کیک تعداد خرماها را تا ۱۰ الی ۱۵ عدد افزایش دهید و شیره‌ی انگور را حذف کنید و کرم شیرین را فقط به نصف عدد موز و ۱۰_ ۱۵ عدد خرما درست کنید.
    6.  به هیچ وجه اواسط پخت درب فر را باز نکنید.
    7.  بعد از گذشت حدود ۳۵ دقیقه می‌توانید میزان پخت را به کمک سیخ چوبی تست کنید. یک سیخ چوبی را به صورت اریب از دیواره به سمت مرکز کیک فرو کنید و خارج کنید اگر سیخ تمیز بود بعنی کیک شما پخته است.
    8.  بعد از پخت قالب کیک را روی توری پایه دار قرار دهید تا هوا اطراف قالب جریان پیدا کند و بهتر خنک شود.
    9.  می‌توانید بجای قالب ۱۵ از قالب ۱۷ سانت استفاده کنید. البته در این صورت ارتفاع کیک خیلی کم می‌شود.
    10.  در صورت دلخواه و با استفاده قالب بزرگتر ،می توانید مواد کیک را دو برابر کنید.

    امیدوارم از طرز تهیه کیک رژیمی خوشتان آمده باشد. برای مشاهده انواع کیک و طرز تهیه آنها به مقاله آن مراجعه کنید.

    ۴/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    1. عالیه. بسیار بسیار دستورالعمل خوب و مناسبی برای رژیمی ها و دیابتی ها است. من خرما و شیره انگور را حذف کردم و فقط از آرد بادام استفاده کردم. بسیار خوشمزه و در عین حال سالم است. البته پف زیادی نمیکند چون آرد بادام را حذف کردم. ولی اشکالی ندارد. این دستورالعمل شده شیرینی ثابت منزل ما.
      ایکاش باز هم از این دستورالعملهای رژیمی به اشتراک بگذارید. بسیار سپاسگزارم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.