آشپزیبرنامه غذایی

شام امشبت با ما (لیست پیشنهادی دوشنبه ۲۸ خرداد)

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که اکالا بلاگ پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خورشت مرغ و آلوچه زنجانی

خورشت مرغ و آلوچه یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که اصالت آن به زنجان برمی‌گردد. این خورشت با طعمی ملس و ظاهری جذاب طرفداران بسیار زیادی دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای شام امشب شما باشد.

مراحل تهیه خورشت مرغ و آلوچه زنجانی

مراحل تهیه خورشت مرغ و آلوچه زنجانی

مراحل تهیه خورشت مرغ و آلوچه زنجانی به شرح زیر است:

  1. در اولین مرحله به سراغ آماده سازی آلوها روید. آن‌ها را تمیز کنید و بشویید. حال با مقداری آب آلوها را بخیسانید و کنار گذارید.
  2. اکنون به سراغ آماده‌ سازی پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه مناسبی که قصد طبخ خورشت را دارید کمی روغن بریزید و پیازها را به قابلمه اضافه کنید. پیازها را کمی تفت دهید تا طلایی و سبک شوند.
  3. حال به سراغ تکه‌های مرغ‌تان بروید. تکه‌های شسته شده مرغ را به محتوای درون قابلمه بیفزایید و کمی با پیازها تفت دهید تا بوی خامی مرغ گرفته شود.
  4. سپس مقداری فلفل و محلول زعفران به مرغ‌ها بیفزایید و به تفت دادن ادامه دهید تا مرغ ها طلایی و برشته شوند. 
  5. در ادامه ۱ پیمانه آب جوش را به محتوای درون قابلمه خورشت بیفزایید. حرارت را زیاد کنید تا محتوای درون قابلمه به نقطه جوش رسد سپس درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید و ۲۰-۳۰ دقیقه زمان دهید تا پخت اولیه مرغ‌ها انجام شود.

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه خورشت مرغ و آلوچه زنجانی کلیک کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- کباب تابه‌ای (کباب دیگی)

    شاید کمتر کسی پیدا شود که کباب تابه‌ای (همان کباب دیگی یا ماهیتابه‌ای) غذای مورد علاقه‌اش نباشد. کباب تابه‌ای همانطور که از اسمش پیداست، کباب خوشمزه‌ای است که در ماهیتابه و بر روی گاز درست می‌شود.

    این غذا با گوشت چرخ کرده گوسفندی یا گاوی تهیه می‌شود که شما می‌توانید آن را همراه با گوجه‌های کبابی، سیب زمینی تنوری، فلفل دلمه‌ای و سایر سبزیجات نوش جان کنید.

    طرز تهیه کباب تابه‌ای برای شام امشب شما

    مراحل تهیه کباب تابه‌ای

    مراحل تهیه کباب تابه‌ای به شرح زیر است:

    1. گوشت را شسته و چرخ کنید یا از گوشت چرخ کرده آماده استفاده کنید.
    2. پیاز را ریز رنده کنید و به گوشت اضافه کنید و خوب ورز دهید.
    3. نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و مجددا ورز دهید. بعد از ورز دادن که گوشت کمی حالت چسبندگی پیدا کرد کمی دارچین به گوشت اضافه کنید. ( اضافه کردن دارچین اختیاری است ولی طعم خیلی خوبی به کباب می‌دهد).
    4. بعد از اینکه به کباب‌ها شکل و فرم دادید شعله گاز را روشن کنید و ماهیتابه را روی آن قرار دهید. سعی کنید حرارت را خیلی کم کنید و درب ظرف را بگذارید. با این کار کباب شما به آهستگی آب می‌اندازد و کم کم آب آن به خورد کباب‌ها می‌رود.

    برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و همه‌پسند روی لینک طرز تهیه کباب دیگی (کباب تابه‌ای) کلیک کنید.

    ۳- لازانیای نخود فرنگی

    لازانیا یک غذای ایتالیایی محبوب و پرطرفدار است که امروزه جایگاه ویژه‌ای در سفره‌های ما ایرانیان پیدا کرده است. لازانیای نخود فرنگی نیز جزء خوشمزه‌ترین و متفاوت‌ترین لازانیاها است که با مواد اولیه در دسترس نظیر ورقه لازانیا، شیر، نخود فرنگی، گوشت چرخ کرده و… به سادگی تهیه می‌شود.

    مراحل تهیه لازانیای نخود فرنگی

    مراحل تهیه لازانیای نخود فرنگی

    مراحل تهیه لازانیای نخود فرنگی به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول کره را در یک قابلمه ذوب کنید. آرد را اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. به تدریج شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا سس یکدست و غلیظ شود.
    2. سپس نمک، فلفل سیاه و جوز هندی (در صورت تمایل) را اضافه کنید و هم بزنید. سس بشامل را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. در ادامه روغن را در یک تابه گرم کنید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید، آن را به صورت نگینی خرد کنید. 
    3. پیازهای نگینی خرد شده را در تابه کمی تفت دهید تا نرم و شفاف شود. حال سیر را اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه دیگر تفت دهید. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و با قاشق چوبی آن را باز کنید تا گوشت کم‌کم تغییر رنگ دهد و بوی خامی‌اش گرفته شود.
    4. حال گوجه فرنگی رنده شده، رب گوجه فرنگی، آویشن، پاپریکا، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و هم بزنید. شعله را کم کنید و درب تابه را ببندید. به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان دهید تا با حرارت کم سس بپزد و غلیظ شود.
    5. اکنون نخود فرنگی شسته شده را با مقداری آب و نمک درون قابلمه کوچکی بریزید. قابلمه را روی حرارت کم گذارید و ۱۰-۱۵ دقیقه زمان دهید تا نخود فرنگی بپزد. (برای بالاتر رفتن سرعت کار می‌توانید از نخود فرنگی پخته شده استفاده کنید)

    برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و لذیذ روی لینک طرز تهیه لازانیای نخود فرنگی کلیک کنید.

    ۴- بوریتو مرغ

    بوریتو مرغ، یک ساندویچ بسیار کامل و خوشمزه است که اصالت آن به مکزیک برمی‌گردد. این غذا را می‌توانید با نان تورتیلا یا انواع نان‌های پیتا، لواش یا حتی نان‌های خانگی که خودتان در منزل تهیه می‌کنید، آماده سازید.

    این ساندویچ حجیم پرطرفدار با سینه مرغ یا گوشت قرمز همراه با فلفل دلمه، سیر، پنیر پارمسان، جعفری تازه، برنج، ذرت پخته شده و… قابل آماده‌ سازی و سرو کردن در وعده شام است.

    مراحل تهیه بوریتوی مرغ

    مراحل تهیه بوریتو مرغ

    مراحل تهیه بوریتو مرغ به روش مکزیکی به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ برنج روید. برنج را تمیز کنید و بشویید. آن را از چند ساعت قبل از طبخ غذا بخیسانید. پس از خیساندن برنج باید آن را با مقداری آب، نمک و روغن به‌ صورت کته‌ای بپزید. برنج پخته شده را کنار گذارید و به سراغ مرحله بعد روید.
    2. در دومین مرحله به سراغ ذرت روید. دانه‌های ذرت را با مقداری آب درون قابلمه مناسبی بریزید و ۱۰-۱۵ دقیقه زمان دهید تا ذرت‌ها پخته شوند. پس از پخته‌شدن آن‌ها را آبکشی کنید و کنار گذارید. برای بالاتر رفتن سرعت پخت می‌توانید از کنسرو ذرت آماده نیز استفاده کنید.
    3. اکنون به سراغ آماده‌ سازی پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به‌ صورت نگینی خرد کنید. درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید. پیازهای نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها طلایی و برشته شوند.
    4. حال سیر را بشویید و پوست بگیرید. آن را به کمک سیر له کن پوره کنید و به پیازهای درون تابه اضافه کنید. سیرها را نیز تفت دهید تا عطر آن‌ها آزاد شود.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و جذاب مکزیکی روی لینک طرز تهیه بوریتو مرغ کلیک کنید.

    ۵- ساندویچ بادمجان کبابی

    ساندویچ بادمجان کبابی یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که به دلیل سادگی در تهیه و طعم بی‌نظیرش، می‌تواند انتخابی عالی برای وعده شام باشد.

    مراحل تهیه ساندویچ بادمجان کبابی

    مراحل تهیه ساندویچ بادمجان کبابی

    مراحل تهیه ساندویچ بادمجان کبابی به شرح زیر است:

    1. ابتدا بادمجان‌ها را بشویید و به صورت حلقه‌های ضخیم ۱ تا ۲ سانتی‌متری برش دهید. حلقه‌های بادمجان را در یک کاسه بزرگ قرار دهید و روی آن‌ها نمک بپاشید.
    2. روی بادمجان‌ها را با یک سینی یا پارچه بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه کنار بگذارید تا تلخی آن‌ها گرفته شود. بادمجان‌های قلمی یا دلمه‌ای برای این ساندویچ مناسب‌ هستند.
    3. پس از ۳۰ دقیقه، بادمجان‌ها را آبکشی کرده و با دستمال کاغذی خشک کنید. یک تابه گریل را روی حرارت متوسط گرم کنید. روی هر حلقه بادمجان مقداری روغن زیتون بمالید.
    4. بادمجان‌ها را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه از هر طرف کباب کنید تا نرم و طلایی شوند. بادمجان‌ها را زیاد کباب نکنید، زیرا سفت و خشک می‌شوند. بعد از کباب شدن، بادمجان‌ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. این کار باعث می‌شود ساندویچ شما چرب نشود.
    5. گوجه‌ فرنگی‌ها را بشویید و به صورت حلقه‌های نازک برش دهید. در یک کاسه کوچک، گوجه‌ فرنگی‌ها را با مقداری روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن مخلوط کنید. 

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و خوشمزه روی لینک طرز تهیه ساندویچ بادمجان کبابی کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

    ۵/۵ (۱ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا