آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه پای آلبالو با خمیر مخصوص آن ؛ به روش قنادی‌ها

فصل تابستان بهترین فصل برای میوه‌های خوشمزه و خوش‌رنگ است. نمی‌توان از هیچ‌کدام از میوه‌های تابستانی گذشت. می‌توان میوه‌های تابستان را به صورت خام مصرف کرد یا با آن‌ها کیک، شیرینی و دسر پخت. ما در مقالات قبلی چند دسر خوشمزه تابستان را به شما آموزش دادیم. این بار اما قصد داریم طرز تهیه پای آلبالوی خوشمزه و خوش رنگ را با شما به اشتراک بگذاریم. برای آموزش تهیه پای آلبالو با ما تا انتهای این مقاله از بخش آشپزی در اکالا بلاگ همراه باشید.

طرز تهیه پای آلبالو با خمیر

حتی فکرکردن به این ترکیب جادویی هم وسوسه‌کننده است و هر کسی را ترغیب خواهد کرد که آن را مجددا درست کند. پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان ازاین آموزش به سادگی نگذرید و حتما آن را تهیه کنید. مطمئنیم که پشیمان خواهید شد. بیایید بدون هیچ حاشیه‌ای، طرز تهیه این پای لذیذ را شروع کنیم. مواد زیر برای تهیه ده مینی پای یا یک پای متوسط، کافی است:

قبل از هر چیزی لازمه درمورد خمیر یا کراست پای آلبالو صحبت کنیم. برای تهیه پای آلبالو به کراست یا خمیر نیاز دارید. خمیر پای آلبالو با مواد زیر تهیه می‌شود:

مواد لازم جهت تهیه کراست یا خمیر پای آلبالو
آرد ٢٠٠ گرم
کره سرد ٩٠ گرم
شکر ١ و نیم قاشق غذاخوری
آب سرد٢ قاشق غذاخوری
نمک ١/۴ قاشق چای خوری

مواد لازم خمیر پای آلبالو

مواد لازم جهت تهیه فیلینگ آلبالو 
آلبالوی بدون هسته  یک پیمانه
شکر ٢/٣ پیمانه
آب لیمو تازه ١/٢ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت١ قاشق غذاخوری
کره ی سرد ۵٠ گرم

مواد لازم پای آلبالو
آماده کردن خمیر پای آلبالو

۱- ابتدا خمیر را آماده کنید. برای این کار آرد را در ظرفی بریزید. سپس شکر را اضافه کنید.

طرز تهیه خمیر پای آلبالو
۲- نمک را هم به آرد و شکر بیفزایید و مخلوط کنید. سپس کره‌ی کاملا سرد را به قطعات کوچک یک یا دو سانتی برش بدهید و به آرد اضافه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه خمیر پای آلبالو
    ۳- با نوک انگشتان دست خمیر را با آرد مخلوط کنید! دقت داشته باشید که نرم کردن کره را حتما با نوک انگشت یا چنگال انجام دهید.

    اگر با دست این کار را می‌کنید، نباید از کف دست کمک بگیرید؛ با اینکار گرمای دست باعث ذوب شدن کره و در نتیجه از بین رفتن خمیر خواهد شد. به این ترتیب خمیر کیفیت لازم را نخواهد داشت! پس به این نکته توجه کنید: اگر مخلوط کردن خمیر را با دست انجام می‌دهید، اینکار را فقط با نوک انگشتان پیش ببرید.

    خمیر پای آلبالو

    ۴- بعد از اینکه ترکیب کره و آرد حالت به شکل شن در آمد. نوبت به اضافه کردن آب می‌رسد. دو قاشق غذاخوری آب سرد را اضافه کنید و مجدد کمی مواد را با هم مخلوط کنید تا به هم بچسبد و به شکل خمیر در بیاید.

    طرز تهیه خمیر کراست

    ۵- اصلا نیازی به ورز دادن خمیر نیست. به هیچ عنوان خمیر را ورز ندهید. وقتی خمیر آماده شد، آن را داخل کیسه یا سلفون بپیچید و در یخچال بگذارید. اجازه دهید خمیر یکساعت در یخچال استراحت کند.

    می‌توانید خمیر را به همین ترتیب در غذاساز آماده کنید. بعد از اضافه کردن کره، مواد را چند در غذاساز مخلوط کنید تا حالت شنی پیدا کند. بعد آب یخ را به ترکیب بیفزایید و خمیر بدست آمده را در یخچال بگذارید.

    آماده کردن مواد پای آلبالو

    طی مدت زمان استراحت خمیر در یخچال، بهتر است مواد داخلی پای را آماده کنید. به این منظور آلبالوهای هسته گرفته را داخل قابلمه ای بریزید. 

    خمیر پای آلبالو

    ۶- در این مرحله از طرز تهیه پای آلبالو بایدشکر را به آلبالوها اضافه کنید. آبلیمو را هم بیفزایید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

    طرز تهیه مواد پای آلبالو

    ۷- اجازه دهید آلبالوها نرم شوند و آب بیندازند. بعد ازاین مرحله، نشاسته ذرت را اضافه کنید. 

    آماده کردن پای آلبالو خوشمزه

    ۸- ترکیب مواد پای را هم بزنید و اجازه دهید کمی قوام پیدا کنند. در این مرحله باید آب البالوها گرفته و غلیظ شود. بعد از قوام مواد، آن را از روی حرارت بردارید و کره را به آن‌ اضافه کنید. کره و آلبالو ها را هم بزنید و اجازه دهید کمی سرد شود. 

    اضافه کردن کره به آلبالو

    بعد از اینکه فیلینگ یا مواد داخلی پای آماده شد، وقت آماده کردن پای زیبا و هیجان انگیز از راه می‌رسد!

    باز کردن خمیر پای

    ۹- بعد از گذشت یکساعت خمیر را از یخچال خارج کنید. روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیر را همانطور که سرد است، با وردنه روی سطح کار باز کنید.

    باز کردن خمیر پای آلبالو

    ۱۰- اینکار ممکن ‌است کمی سخت باشد؛ چون خمیر کمی سفت شده است. کره ی بکار رفته در خمیر بر اثر سرما باعث سفت و سختی خمیر می‌شود و ممکن ست حتی خمیر کمی شکننده باشد. نگران نباشید. به آرامی و البته با فشار دست و کمک وردنه خمیر را باز کنید.

    اگر قالب مینی تارت دارید که از به راحتی از آن استفاده کنید؛ درغیر این صورت، کف و دیواره های قالب های کاپ کیک یا مافین را چرب کنید. خمیر را با کاتر یا هر چیز دیگری به اندازه‌ی داخل قالب برش دهید. بعد خمیر برش داده را داخل قالب قراردهید. سپس با مواد آلبالویی داخل خمیر را پر کنید.

    گذاشتن خمیر پای در فر

    ۱۱- حالا نیاز دارید یک خمیر هم روی مواد فیلینگ بگذارید. برای اینکار می‌توانید به سلیقه خودتان عمل کنید. خمیر را با کاترهای مختلف قلبی و گل و طرحدار برش دهید. یا خمیر را به شکل ساده روی فیلینگ بگذارید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پای آناناس خانگی مانند قنادی‌ها

    مدت زمان پخت پای آلبالو

    سپس قالب را برای حدودا ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه، قرار دهید. در این زمان، خمیر باید کاملا پخته و طلایی شود.

    زمان پخت پای آلبالو
    قبل از پخت هم میتوانید کمی شکر قهوه ای یا سفید روی پای بریزید و بعد در فر قرار دهید. با همین روش میتوانید پای آناناس یا توت فرنگی یا میوه های دیگه را تهیه کنید.

    به جای قالب مینی، می‌توانید خمیر را در قالب تارت یا پای پهن کنید. سپس مواد را داخل قالب بزرگ بریزید.

    تزئین پای آلبالو

    حتی بدون قالب هم میتوانید این کار را انجام دهید. کافیست خمیر را به شکل مستطیل یا دایره و هر شکل دلخواهی برش دهید. کمی از مواد آلبالویی در مرکز خمیر بگذارید و مجددا یک خمیر به اندازه خمیری زیرین روی فیلینگ یا مواد قرار دهید. در انتها هم لبه‌های خمیر را با چنگال به هم بچسبانید. با این میزان مواد حدودا ده عدد مینی پای خواهید داشت!

    میتوانید این پای را با بستنی سرو کنید اما به تنهایی هم بسیار لذیذ است.

    سوالات متداول

    امیدوارم ازاین آموزش لذت و بهره کافی رو برده باشید و در کنار عزیزانتون استفاده کنید. همچنین برای مشاهده دستورات کیک و شیرینی دیگر به سایت ما سری بزنید. در ادامه جواب سوالات پرتکرار در این زمینه را با هم مرور خواهیم کرد.

    کالری پای آلبالو چقدر است؟

    کالری پای آلبالو با توجه به میزان مواد مورد استفاده متغیر خواهد بود. این میزان مواد برای هر نفر حدودا ۲۰۰ کالری خواهد داشت.

    فرق پای و تارت چیست؟

    در تهیه پای از دو لایه خمیر استفاده می‌شود، قالب پای از قالب تارت عمیق تر است و تارت، خمیری تردتر از پای دارد. درواقع خمیر تارت درست مانند بسکوییت، شکننده است.

    ۳/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۲ دیدگاه ها

    1. پای واقعا خوشمزست.
      چقدرم این خانم ادبیات خوبی دارند! آدم دلش میخواد همین الان دست به کاربشه و درست کنه!?

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.