آشپزیخواص مواد غذایی

۵ روش نگهداری آلبالو در طولانی مدت؛ ساده و کاربردی

آلبالو یکی از میوه‌های پرطرفدار و خوشمزه است. طعم ترش و ملس آلبالو چه در غذا، چه در دسر و چه در سبد میوه طعمی لذت بخش است. آلبالو عموما در فصل تابستان در دسترس است و در باقی فصول سال، امکان این که این میوه به صورت تازه خریداری شود وجود ندارد. همین موضوع هم باعث می‌شود که همیشه به این میوه دسترسی وجود نداشته باشد. طرفداران آلبالو راه‌های مختلفی برای نگهداری طولانی مدت از این میوه دارند تا بتوانند در زمان‌هایی که آلبالو تازه در دسترس نیست هم از آن برای تهیه مواد غذایی مختلف استفاده کنند.

در این مطلب از بلاگ اکالا، در خصوص روش‌های نگهداری بلند مدت از آلبالو صحبت می‌کنیم.

فریز کردن آلبالو

یکی از روش‌های خوب برای نگهداری از آلبالو برای مدت زمان طولانی، بسته بندی و قرار دادن آن در فریزر است. با این روش، آلبالوها منجمد شده و هر زمانی که خواستید می‌توانید آن‌ها را یخ زدایی کنید و در غذا یا دسر از آن‌ها استفاده کنید.

فریز کردن آلبالو

در این روش، قبل از هر کاری، ابتدا آلبالوهای تازه و باکیفیت را انتخاب کنید. آلبالوی کهنه یا نرسیده، بعد از منجمد شدن طعم و رنگ خود را از دست می‌دهد. بعد از انتخاب آلبالوی مناسب، بهتر است که هسته آن‌ها را خارج کنید و مدتی در دمای اتاق قرارشان دهید. توجه کنید که در زمان خارج کردن هسته، به بافت میوه آسیب جدی وارد نشود و ظاهر آن سالم بماند. در این روش، می‌توانید بدون خارج کردن هسته آلبالو نیز آن‌ها در منجمد کنید. انتخاب روش مناسب به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.

برای قرار دادن در فریزر هم سعی کنید از ظرف یا کیسه‌ای استفاد کنید که بعد از قرار دادن آلبالوها در آن، میوه‌ها تحت فشار نباشند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسکمو آلبالو

    خشک کردن آلبالو

    آلبالو خشک شده علاوه بر این که برای استفاده در غذا، سالاد یا دسر مناسب است، می‌تواند به عنوان یکی از سالم‌ترین نوع تنقلات نیز مصرف شود. خشک کردن آلبالو آسان است و در بعضی مواقع نیز به بهتر شدن طعم آن نیز کمک می‌کند.

    خشک کردن آلبالو

    برای این که بتوانید آلبالو را به بهترین شکل خشک کنید، ابتدا میوه باکیفیت انتخاب کنید. مثل روش قبلی، سعی کنید آلبالوها تازه، رسیده و قرمز باشند. بعد از این که میوه را به خوبی شستید، می‌توانید آن‌ها را در دمای متوسط در فر قرار دهید و تقریبا بعد از ۴ ساعت میوه‌ها شروع به خشک شدن می‌کنند. در یک روش دیگر، می‌توانید آلبالو را در دمای محیط و در جایی تمیز قرار دهید و مدت زمانی طولانی صبر کنید تا میوه‌ها به صورت طبیعی خشک شوند.

    هر دو این روش‌ها در نهایت شما را به آلبالو خشکه با کیفیت و خوشمزه می‌رساند. در کنار فریز کردن، با استفاده از این روش نیز می‌توانید آلبالو را در طول سال نگهداری کنید و هر زمانی که میل داشتید از آن‌ها استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: هسته گیری آلبالو

    کنسرو کردن آلبالو

    کنسرو آلبالو تقریبا در هر فروشگاهی یافت می‌شود. این کنسروها که به صورت شرکتی آماده می‌شوند در طول سال و در مواقعی که آلبالو نیاز دارید و فصل آن نیست، می‌توانند به شما کمک کنند. البته کنسرو یا کمپوت آلبالو را می‌توانید در خانه نیز تهیه کنید.

    کنسرو کردن آلبالو

    مشابه روش‌های قبلی، قبل از هر کاری میوه با کیفیت خریداری کنید. هسته میوه‌ها را بعد از شستشوی کامل از آن‌ها خارج کنید و در قابلمه بریزید. می‌توانید آب، سرکه یا آب میوه به آن اضافه کنید و زمان دهید تا مواد مدت زمانی بجوشند. بعد از این که به خوبی جوشیدند، آن‌ها را کناری بگذارید تا سرد شوند. سپس آلبالوها را به همراه مایع درون قابلمه در شیشه بریزید و نگهداری کنید. نکته مهم این است که ظرف را به صورت کامل پر نکنید و بخشی از آن خالی باشد.

    کنسرو آلبالو یا کمپوت آلبالو برای مصرف به عنوان میان‌وعده نیز مناسب است و طعم خوبی برای شما فراهم می‌کند.

    بیشتر بخوانید: چگونه از کپک زدن میوه‌ها در یخچال جلوگیری کنیم؟!

    مربای آلبالو

    مربا در صبحانه یا برای استفاده از در دسر یک گزینه عالی است. مربای آلبالو هم با ترکیب طعم‌های ترش و شیرین، یک ترکیب جادویی ایجاد می‌کند. مربای آلبالو طرفداران زیادی دارد و خوردن آن همراه با کره یا خامه بسیار لذت‌بخش است.

    طرز تهیه "مربا آلبالو" خوش آب و رنگ?؛ رازهای شکرک و کپک نزدن

    یکی از بهترین روش‌ها برای نگهداری طولانی مدت از آلبالو، پخت آن به صورت مربا است. برای این که کار حتما از آلبالوی با کیفیت استفاده کنید. بعد از این که میوه‌ها تازه و رسیده را خریداری کردید، آن‌ها را به خوبی شستشو دهید و سابقه‌ها را جدا کنید. در مرحله بعدی، با دستگاه یا با دست، هسته آلبالو‌ها را از آن‌ها خارجی کنید.

    قبل از این که آلبالوها را بپزید، بهتر است بخشی از آن‌ها را خرد کنید. اندازه آن‌ها بهتر است خیلی ریز نباشد. بخشی از آن‌ها را نیز به صورت سالم باقی بگذارید.

    سپس آلبالوها را به همراه آب در قابلمه بریزید و زمان دهید تا حدود ۳۰ دقیقه مواد به خوبی بپزند و نرم شوند. سپس به آن آبلیمو اضافه کنید و هم بزند.

    در نهایت به اندازه ¾ مواد به آن شکر اضافه کنید و روی حرارت متوسط رو به بالا هم بزنید. بعد از این که مواد درون قابلمه غلیظ شدند، آن‌ها را کناری قرار دهید تا خنک شود. سپس می‌توانید مواد را در ظروف مناسب ریخته و نگهداری کنید.

    بهترین روش نگهداری آلبالو برای طولانی مدت

    روش‌های متفاوتی برای نگهداری آلبالو برای طولانی مدت وجود دارد که بسته به سلیقه و ذائقه خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. منجمد کردن، فریز کردن، خشک کردن، پخت کمپوت و پخت مربای آلبالو جزو این روش‌ها هستند که می‌‎توانند شما را در نگهداری آلبالو کمک کنند.

    در نظر داشته باشید که استفاده از میوه به صورت‌های مختلف ممکن است برای برخی افراد نامناسب باشد. سعی کنید در فصل مورد نظر، از میوه تازه نهایت استفاده را ببرید.

    برای یادگیری باقی روش‌ها نگهداری از میوه و سبزی به سرویس آشپزی مجله اکالا سر بزنید.

    ۳.۵/۵ (۱۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.