آشپزیترشیجات و سس ها

۲ آموزش بهترین روش‌ های خشک کردن آلبالو

آلبالو میوه پرطرفداری است. از ان میوه در غذا، دسر، شربت یا شیرینی استفاده می‌شود و عموما در ترکیب با همه چیز طعم خوبی ایجاد می‌کند. طرفداران آلبالو راه‌هایی برای این که به آلبالو در فصولی که این میوه رشد نمی‌کند دسترسی داشته باشند پیدا کرده‌اند. یکی از این روش‌ها خشک کردن آلبالو است. آلبالو خشکه از روش‌های مختلفی درست می‌شود و می‌توان از آن به عنوان یک میان‌وعده خوشمزه یا یک تنقلات طبیعی یاد کرد. آلبالو را به راحتی می‌توانید در خانه و با استفاده از وسایل ساده خشک کنید.

در این مطلب از بلاگ اکالا، در خصوص دو روش خشک کردن آلبالو توضیحاتی ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

چطور آلبالو را خشک کنیم؟

برای خشک کردن آلبالو روش‌های مختلفی وجود دارد. اما دو روش اصلی آن با استفاده از فر و نور آفتاب انجام می‌شوند. در این روش‌ها با استفاده از فر و نور خورشید، به راحتی می‌توانید آلبالو را خشک کنید و در زمان‌‌های مختلف آن را میل کنید و لذت ببرید. در ادامه به دو روش حرفه‌ای برای خشک کردن آلبالو اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: روش‌‌های ساده و آسان برای خشک کردن میوه در فر

چطور آلبالو را خشک کنیم؟

خشک کردن آلبالو با استفاده از فر

روش اول خشک کردن آلبالو با استفاده از فر انجام می‌شود. در این روش باید به دو نکته مهم توجه کنید. اول این که حتما میوه‌ای که انتخاب می‌کنید تازه و رسیده باشد تا طعم و رنگ بهتری داشته باشد. نکته دوم هم اینکه حتما آن‌ها را خوب شستشو دهید تا هیچ آلودگی‌ای نداشته باشند. در این روش همچنین بهتر است از آلبالوی بدون هسته استفاده کنید.

برای درست کردن آلبالو خشکه با فر، ابتدا میوه مناسب را انتخاب کنید و خوش آن‌ها را بشویید. سپس با استفاده از دست یا دستگاه، هسته آن‌ها را بیرون بیاورید. کمی زمان دهید تا دمای میوه با دمای محیط یکسان شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    در مرحله بعدی، فر را گرم کنید و سینی آن را بیرون بیاورید. آلبالو‌ها را در سینی بچینید و به مدت ۳ ساعت و با دمای ۷۴ درجه در فر قرار دهید. زمانی که سطح میوه کمی چروکیده شد، درجه را تا حدود ۵۷ درجه کاهش دهید. سپس سینی را بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید. بعد از گذشت ۲۴ تا ۴۸ ساعت، دوباره سینی را در فر بگذارید.

    توجه کنید که آلبالو خشکه با استفاده از فر زمانی آماده می‌شود که میوه‌ها به صورت کامل بدون آب و خشک شده باشند.

    بیشتر بخوانید: نگهداری آلبالو در طولانی مدت

    درست کردن آلبالو خشکه با آفتاب

    در صورتی که قصد دارید آلبالو را با استفاده از آفتاب خشک کنید، طبق این روش می‌توانید اقدام کنید. قبل از هر کاری، ابتدا آلبالوی مناسب و باکیفیت را انتخاب کنید. مهم است که آلبالو قرمز، رسیده و سالم باشد. سپس ساقه میوه را جدا کنید و هسته آن را با استفاده از دست یا دستگاه مخصوص جدا کنید.

    درست کردن آلبالو خشکه با آفتاب

    بعد از آماده کردن میوه‌‌ها، آن‌ها را در یک سینی تمیز بچینید و روی آن به میزان دلخواه نمک بریزید. سینی آلبالو‌ها را به مدت ۲۴ تا ۷۲ ساعت در معرض آفتاب قرار دهید. بعد از گذشت این زمان، میوه‌ها خشک و چروکیده خواهند شد. زمانی که این اتفاق افتاد، سینی را داخل آورده و در یک صافی آبکشی کنید که آلودگی‌های آن‌ها گرفته شود.

    بعد از انجام این کار، دوباره آلبالوها را در سینی چیده و روی آن نمک بزنید. به مدت ۱ الی ۲ ساعت دیگر سینی را در آفتاب قرار دهید تا مجدد آب آلبالوها خشک شود. بعد از انجام این مراحل، می‌توانید آلبالو خشکه طبیعی را میل کنید و از آن لذت ببرید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه لواشک آلبالو

    نکات مهم برای خشک کردن آلبالو

    قبل از این که از هر یک از روش‌های قبل آلبالو را خشک کنید، به این نکات توجه داشته باشید:

    1. حتما از آلبالوهای با کیفیت، رسیده و تازه استفاده کنید. آلبالوی کهنه یا کال طعم خوبی بعد از خشک کردن پیدا نمی‌کند.
    2. حتما آلبالوها را به خوبی شستشو دهید. وجود آلودگی روی سطح میوه می‌تواند طعم آن را خراب کند.
    3. بهتر است از آلبالوی بدون هسته برای خشک کردن استفاده کنید. اما اگر بخواهید می‌توانید آلبالوی با هسته را هم نیز طبق روش‌های ذکر شده خشک کنید.
    4. بعد از اینکه آلبالو را خشک کردید، مدتی آن را در دمای محیط قرار دهید. برای بسته بندی هم به این توجه کنید که حتما در ظرف یا کیسه‌هایی قرار بگیرند که هوا در آن‌ها نباشد. وجود هوا ممکن است باعث کپک زدن آلبالو خشکه شود.

    آلبالو خشکه خواص بسیاری هم دارد که با میل کردن آن می‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید. برای مثال این میوه خشک شده سرشار از آنتی اکسیدان است و برای سلامت قلب بسیار مفید است و می‌تواند از سرطان پیشگیری کند.

    برای مطالعه باقی روش‌ها، دستورهای آشپزی و شیرینی پزی، به سرویس آشپزی بلاگ اکالا سر بزنید.

    ۳.۷/۵ (۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.