آشپزینوشیدنی

طرز تهیه اسکمو آلبالویی؛ خوشمزه به روش محلی

فصل گرما که شروع می‌شود، طرفداران بستنی دوباره به سراغ انواع بستنی می‌روند تا کمی از گرمای تابستان بکاهند. طعم خنک و شیرین بستنی باعث می‌شود که اثرات مخرب گرما کمی کاهش پیدا کند و تحمل آن کمی ساده شود. اسکمو نیز جزو بستنی‌های پرطرفدار در تابستان است. این بستنی که پایه آن میوه‌ها هستند و معمولا به صورت یخی میل می‌شود، اصالتی مرتبط با شمال کشور دارد. تهیه اسکمو در خانه کار سختی نیست و برای زمان‌هایی که کلافه از گرما به خانه می‌آیید و دوست دارید چند دقیقه‌ای را به خنک شدن اختصاص دهید، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

در این مطلب از بلاگ اکالا، به شما آموزش می‌دهیم که چطور در خانه اسکمو آلبالویی درست کنید. با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای تهیه اسکمو آلبالویی
آلبالو خشکه۲۵۰ گرم
آب۴ لیوان دسته‌دار
شکر۱ قاشق غذا خوری
نمک و گلپر۱ قاشق چای‌ خوری
رب آلوچه جنگلی۲ قاشق غذ اخوری

طرز تهیه اسکمو آلبالویی در خانه

برای تهیه این اسکمو آلبالویی می‌توانید از آلبالو خشک هم استفاده کنید. البته اگر آلبالو تازه در دسترس دارید، استفاده از آن گزینه بهتری است. طبق مراحل زیر پیش بروید تا یک اسکموی خوشمزه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسلایس آلبالو

مرحله اول: تمیز کردن آلبالو خشکه

اگر از آلبالو خشکه برای تهیه اسکمو آلبالویی استفاده می‌کنید، باید آن‌ها را به مدت تقریبی ۲ ساعت در یک لگن ریخته و خیس کنید. این کار کمک می‌کند که کثیفی‌هایی که در چروک‌های آلبالو جمع شده‌اند خارج شوند. بعد از گذشت این زمان، دو الی سه بار آلبالوها را آبکشی کنید.

مرحله دوم: پختن آلبالوها

بعد از شستن آلبالوها، آن‌ها را به همراه آب، شکر، نمک، گلپر و رب آلوچه جنگی در قابلمه بریزید. این مواد باید روی حرارت زیاد به نقطه جوش برسند. بعد از این که مواد شروع به جوشیدن کردند، شعله را کم کنید و زمان دهید تا آلبالو‌ها کمی نرم شوند. در صورتی که آلبالو بیش از حد نرم شود، ظاهر اسکمو شما خراب می‌شود.

بیشتر بخوانید: روش نگهداری آلبالو

مرحله سوم: قالب کردن مواد

بعد از این که آلبالوها تا حد مورد نظر نرم شدند، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید تا مواد خنک شوند. بعد از این کار، می‌توانید مواد را در قالب یا لیوان یک بار مصرف ریخته و چوب بستنی را در آن قرار دهید. قالب یا لیوان‌ها را در فریزر گذاشته و بعد از یخ بستن، میل کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    طرز تهیه اسکمو آلبالویی

    نوش جان!

    ۳/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.