آشپزیانواع دسرها

۲ طرز تهیه‌ اسلایس آلبالو؛ ساده و شکلاتی

اسلایس‌ها یکی از خوشمزه‌ترین انواع شیرینی هستند که در ایران و حتی در جهان طرفداران بی‌شماری دارند. چیزی که اسلایس‌ها را از کیک‌ها و شیرینی‌های دیگر متمایز می‌نماید، بافت خاص و متفاوت آن و همچنین نوع خاص سرو کردن آن است. اسلایس (slice) که در زبان انگلیسی به معنای تکه است. اسلایس‌ها می‌توانند به عنوان دسر، پیش غذا، عصرانه یا یک میان‌وعده خوشمزه سرو شوند. ترکیب اسلایس‌های مختلف با شیر، چای یا قهوه می‌تواند یک ترکیب ایده‌آل باشد.

به طور کلی اسلایس‌ها را می‌توان با انواع میوه‌ها درست کرد. اسلایس‌های میوه‌ای طرز تهیه به نسبت آسانی دارند و می‌توانید در خانه آن‌ها را آماده کنید. در این مطلب از بلاگ اکالا، قصد داریم که طرز تهیه اسلایس آلبالو را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه اسلایس آلبالو

برای این که بتوانید اسلایس آلبالو را حرفه‌ای و شبیه به قنادی‌ها درست کنید، طبق مراحل زیر پیش بروید. برای تهیه‌ این شیرینی خوشمزه به مواد زیر نیازمندیم:

مواد لازم برای تهیه‌ اسلایس آلبالو
تخم مرغ۱ عدد
بیکینگ پودر۱ قاشق چای‌خوری
وانیلنصف قاشق چای‌خوری
مربای آلبالو (بدون شربت)به مقدار کافی
آردحدودا ۲ لیوان
شکرنصف لیوان
کره۱۰۰ گرم

مرحله اول: آماده کردن مواد اولیه

در ابتدا برای اینکه مواد اولیه کیفیت خود را از دست ندهند، آن‌ها را حدود نیم ساعت از یخچال خارج کرده تا دمایشان با دمای محیط یکسان شود.
سپس آرد و بیکینگ پودر را الک می‌کنیم (حدود ۳ مرتبه) و در ادامه کره نرم شده را درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه موس آلبالو

مرحله دوم: اضافه کردن وانیل و شکر

حال در کاسه‌ای که کره درون آن قرار دارد، وانیل و شکر را اضافه کرده و با همزن برقی به مدت ۵ الی ۷ دقیقه به خوبی هم می‌زنیم تا مخلوط رنگ کرمی و حالت خامه‌ای به خود بگیرد.

مرحله سوم: اضافه کردن تخم مرغ

در ادامه یک عدد تخم مرغ به مخلوط اضافه می‌کنیم و به مدت ۲ دقیقه با همزن به خوبی آن را مخلوط می‌کنیم.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    نکته: بهتر است بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری کرده تا تخم مرغ به صورت یک‌دست هم زده شود و بوی نامطبوع تخم مرغ از بین برود.

    مرحله چهارم: اضافه کردن آرد و بیکینگ پودر

    در این مرحله مخلوط آرد و بیکینگ پودر را که در مرحله‌ی اول الک کرده‌ بودیم را به تدریج به مخلوط اضافه می‌نماییم. توجه کنید که آرد را به صورت یکجا به مخلوط اضافه نکنید. اضافه کردن نم نم آرد به مخلوط باعث می‌شود که ترکیب بهتری ایجاد شود.

    مرحله پنجم: آماده کردن خمیر اسلایس آلبالو

    حال مواد درون کاسه را با دست خوب با هم مخلوط می‌کنیم تا خمیر کاملا یکدست شود. سپس حدود یک سوم خمیر را جدا کرده و آن را به شکل لوله‌ای (استوانه‌ای)، فرم داده و آن را درون یک نایلون قرار داده و می‌گذاریم به مدت ۱ الی ۲ ساعت درون فریزر بماند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسکمو آلبالویی

    مرحله ششم: بسته بندی خمیر

    در این مرحله خمیر باقی مانده را درون نایلون دیگری گذاشته، و آن را به مدت ۱ الی ۲ ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم تا استراحت کند.
    پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می‌کنیم تا به طور کامل گرم شود.

    مرحله هفتم: اضافه کردن خمیر به قالب

    پس از این که فر گرم شد، قالب را با کاغذ روغنی می‌پوشانیم به طوری که تمامی قالب پوشانده شود. خمیر درون یخچال را درون آن قرار می‌دهیم و خمیر را با غلتک باز کرده به طوری که روی آن کاملا صاف و صیقلی شود.

    مرحله هشتم: اضافه کردن مارمالاد آلبالو

    حال مارمالاد آلبالو را به طور یکدست بر روی خمیر قرار می‌دهیم به طوری که روی خمیر کاملا با مارمالاد پوشانده شود. سپس خمیری را که در مرحله‌ی پنجم درون فریزر قرار داده ‌بودیم را با سایز درشت رنده به خوبی رنده می‌کنیم و روی مارمالاد آلبالو می‌ریزیم.

    مرحله نهم: قرار دادن اسلایس آلبالو در فر

    در این مرحله قالب را در طبقه میانی فر قرار داده و اجازه می‌دهیم اسلایس آلبالو به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

    مرحله دهم: گریل کردن سطح اسلایس

    این مرحله برای تهیه‌ی اسلایس آلبالو ضروری نیست اما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه یک اسلایس خوشمزه و زیبا داشته باشید حتما این کار را انجام دهید. برای شکیل‌تر شدن اسلایس می‌توانید آن را به مدت ۳ دقیقه گریل کنید تا روی اسلایس طلایی و خوش‌ رنگ شود.

    مرحله یازدهم: تزئین اسلایس آلبالو

    پس از این که اسلایس را از فر خارج کرده و مقداری خنک شد، آن را با چاقو تیز به اندازه‌های دلخواه برش زده، سپس برش‌ها را درون ظرف مورد نظر بچینید. همچنین برای تزیین کردن این اسلایس خوشمزه می‌توان از آلبالو، گیلاس یا هر میوه دیگری استفاده کرد.

    طرز تهیه اسلایس آلبالو ساده خانگی خوشمزه و ساده

    طرز تهیه اسلایس آلبالو با شکلات

    اسلایس آلبالو را از روش دیگری نیز می‌تواند آماده کرد. برای این که بتوانید یک دسر اسلایس آلبالو خوشمزه داشته باشید، طبق روش زیر پیش بروید.

    مواد لازم برای تهیه‌ی اسلایس آلبالو شکلاتی
    مربای آلبالو (بدون شربت)نصف پیمانه
    شکلات سیاه۱۰۰ گرم
    کیک اسفنجی پودر شده۲۵۰ گرم
    شیرعسلینصف پیمانه
    گردونصف پیمانه
    پودر کاکائو۱ قاشق چای‌خوری

    در تهیه این مدل از اسلایس آلبالو، نیاز است که با روش بن ماری آشنا شوید تا بتوانید بهتر مراحل آماده‌سازی را پیش بروید.

    روش بن ماری چیست؟

    روش بن ماری یا روش ذوب کردن با حرارت غیر ‌مستقیم روشی است که در تهیه انواع دسرها، ژله‌ها، کرم‌ها و حتی در پخت کیک‌ها کاربرد دارد. این روش عمدتا برای حل کردن پودر ژله، ورق ژلاتین و همچنین ذوب کردن شکلات، کره و … استفاده می‌شود.

    بن ماری کردن انواع مختلفی دارد که ما برای تهیه‌ی این نوع اسلایس آلبالو از بن ماری شکلات استفاده می‌کنیم.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه میلک شیک آلبالو

    بن ماری کردن شکلات چطور انجام می‌شود؟

    آب کردن شکلات به صورت مستقیم موجب سوختن، خشک شدن و تغییر مزه آن می‌شود. برای بن ماری کردن شکلات باید ابتدا آن را به چند قسمت کوچک‌تر تقسیم کنیم و داخل یک ظرف نشکن بریزیم. سپس ظرف را روی بخار کتری یا حرارت یک قابلمه آب جوش قرار دهیم و مدام هم بزنیم.

    این کار موجب می‌شود تا شکلات به بهترین شکل آب شود. سپس چند دقیقه فرصت داریم تا از این شکلات برای تزئین دسر یا کیک خود استفاده کنید زیرا پس از گذشت چند دقیقه شکلات حالت خود را از دست می‌دهد.

    تهیه‌ی این نوع اسلایس آلبالو از حالت اول بسیار ساده‌تر است و فقط بن ماری کردن شکلات کمی مشکل است.

    مرحله اول: بن ماری کردن شکلات

    در این روش ابتدا شکلات سیاه خورد شده را به روشی که توضیح دادیم ذوب کرده سپس شیرعسلی، پودرکاکائو، کیک پودر شده و گردوی خرد شده را به همراه مربای آلبالو به آن اضافه و مخلوط می‌کنیم.

    مرحله دوم: آماده‌سازی قالب

    قالبی به ابعاد ۲۰ در ۳۰ سانتی متر را به طور کامل با کاغذ روغنی می‌پوشانیم و مخلوطی که در مرحله قبل آماده کرده بودیم را به آن اضافه می‌نماییم.
    نکته: برای لیز نخوردن کاغذ روغنی، ابتدا قالب را با کمی روغن جامد چرب کنید سپس کاغذ روغنی درون قالب بیندازید.

    مرحله سوم: آماده کردن اسلایس آلبالو شکلاتی

    بعد از اینکه مخلوط را درون قالب خود فشردیم آن را درون یخچال قرار می‌دهیم تا خوب سفت شود. بعد از گذشت زمان و آماده شدن مواد در یخچال، آن را به اندازه‌های دلخواه برش داده و درون ظرف قرار می‌دهیم.

    طرز تهیه اسلایس آلبالویی شکلاتی

    در این مطلب روش تهیه اسلایس آلبالو را به مدل به شما آموزش دادیم. امیدواریم که با درست کردن این شیرینی خوشمزه، بتوانید رنگ و بویی عالی به مهمانی‌های خود ببخشید.

    برای آشنایی با دیگر دستور پخت‌های شیرینی و کیک، به سرویس آشپزی اکالا سر بزنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.