آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه موس آلبالو | آموزش مرحله به مرحله

مگر می‌شود از میوه‌های تابستان سرسری گذشت؟ تابستان فصل داغی است که میوه‌های متنوع و رنگارنگش هوش از سر ما می‌برد. نقاط مثبت و منفی‌اش در کنار هم هستند. گرم و طاقت فرساست ولی می‌توان شب در کنار خانواده و زیر خنکای کولر از میوه های خوشمزه و تازه لذت برد. ولی خوردن میوه‌ها به سادگی کلیشه‌ای و تکراری شده است. به علاوه…روش‌هایی که مادران ما استفاده می‌کردند علارغم اقتصادی بودن و لذت بخش بودن آن، تکراری شده است. زمان آن رسیده است که کمی تنوع به سفره غذایی خود بدهیم.

شما تصور کنید دو سبد بزرگ آلبالو خریده اید و الان قرار است برای این دو سبد برنامه بریزید. خب می توانید با مربای آلبالو شروع کنید. این انتخاب مثل همیشه امن و مطمین است. شما با خیال راحت می‌توانید مربا را در یخچال نگهداری کنید و کم کم از آن استفاده کنید. انتخاب دیگر شما می‌تواند شربت آلبالو باشد. این انتخاب در شب‌های گرم تابستان به دادتان خواهد رسید. همچنین می‌توانید با شربت آلبالو دمنوش‌های خوشمزه‌ای درست کنید.

شاید با خود فکر کنید انتخاب‌های شما به همین دو تا محدود شده است. ولی خوشبختانه روش‌های زیادی برای استفاده از این مواد وجود دارد.
شما می‌توانید به کمک آلبالو دسرهای لذیذ و اروپایی درست کنید. کیک‌های متنوع از جمله چیزکیک آلبالو که محبوب دل‌هاست! ولی در کنار همه این تنوع دغدغه‌ای که بعضی از ما ممکن است داشته باشد فر مناسب است. ممکن است در شرایطی باشید که فر در دسترستان نیست و هوس یک دسر خوشمزه هم کرده‌اید. خب راه چاره چیست؟ اولین چیزی که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قطعا موس است.

در این مطلب از بلاگ اکالا به سراغ دستور تهیه موس آلبالو که یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای فصل تابستان است می‌رویم. با ما همراه باشید.

موس چیست؟

موس یک دسر یا میان وعده است که اصالتش به فرانسه برمی‌گردد. این دسر یکی از راحت‌ترین و ساده‌ترین دسرهای موجود است. مواد اولیه موس به راحتی تهیه می‌شود و همچنین زمان آماده سازی آن بسیار کم است. ولی بیشتر از همه چیزی که احتمالا برای شما قابل توجه باشد این است که برای درست کردن این دسر به فر نیاز ندارید و از دردسرهای استفاده از این دستگاه می‌توانید فرار کنید. در عین حال که این دسر به راحتی درست می‌شود، چیزی نیست که از ارزش‌هایش کم کند!

موس آلبالو

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت آلبالو

    طرز تهیه موس آلبالو

    برای تهیه موس آلبالو می‎‌توانید طبق روش زیر و با استفاده از مواد اولیه گفته شده، یک دسر خوشمزه درست کنید.

    مواد مورد نیاز برای تهیه موس آلبالو:
    آلبالو تازه۵۰۰ گرم
    شکر۱/۲ لیوان متوسط یا بزرگ
    پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
    وانیل۱/۴ قاشق چای‌خوری
    خامه فرم گرفته قنادی۱ لیوان متوسط یا بزرگ
    آب ۱ لیوان متوسط یا بزرگ

    *نکته مهم: این پیمانه‌ها برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است.

    مرحله اول: آماده کردن آلبالوها

    در مرحله اول باید آلبالوها را آماده کنید. پس در مرحله اول چوب و برگ آلبالوها را جدا کنید و آن‌ها را به خوبی بشویید. سپس هسته آلبالوها را جدا کنید و در نهایت همه میوه‌ها را به همراه آب در یک مخلوط کن برقی بریزید و برای ۲ دقیقه به خوبی هم زده شود تا کاملا نرم و پوره شود.

    مرحله دوم: درست کردن مایع موس آلبالو

    حال نوبت مایع مورد نیاز برای موس آلبالو است. برای درست کردن این مایع آب را در یک قابلمه متوسط بریزید و روی شعله کم اجاق گاز قرار دهید. به مایع روی گاز شکر و پودر ژلاتین اضافه کنید. کمی صبر کنید تا مایع درون قابلمه کاملا داغ شود. حواستان باشد که دانه‌های شکر باید کاملا در آب حل شود ولی قبل از آن که مایع شروع به جوشیدن بکند، شعله گاز را خاموش کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه باقلوای آلبالو

    مرحله سوم: ترکیب کردن مواد

    در مرحله سوم باید پوره آلبالویی که در مرحله اول درست کردیم را به همراه وانیل را به مایعی که در مرحله دوم درست کرده‌اید اضافه کنید. توجه داشته باشید که مایع باید کاملا سرد شده باشد. بعد از اینکه پوره آلبالو و وانیل را به مایع اضافه کردید، مخلوط مورد نظر را به خوبی هم بزنید تا کامل یکدست شود.

    موس آلبالو یخچالی

    مرحله چهارم: اضافه کردن خامه

    حالا نوبت به خامه قنادی رسیده است. اول از همه به خاطر داشته باشید که دمای این خامه باید با دمای اتاق یعنی ۲۵ درجه یکی شده باشد. بعد خامه را در یک ظرف بریزید و با همزن برقی برای ۶ تا ۸ دقیقه کامل هم بزنید تا فرم بگیرد و بافت سبکی پیدا کند. بعد پوره آلبالو را که در مرحله سوم آماده کرده‌اید کم کم به خامه اضافه کنید. توجه کنید که باید پوره آلبالو را به تدریج به خامه اضافه کنید. مثلا قاشق قاشق خامه اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر پیمانه مواد را به آرامی هم بزنید تا یکدست شود.

    مرحله پنجم: آماده‌سازی نهایی موس آلبالو

    کار اصلی تمام شده است. در مرحله پنجم شما باید موس آلبالو را در قالب مد نظرتان بریزید. برای قالب می‌توانید از لیوان های شفاف استفاده کنید که در نهایت با همان لیوان ها دسر را برای مهمان‌ها یا عزیزانتان سرو کنید. ولی اگر قصد دارید موس را بعد از آماده شدن از قالبش جدا کنید باید قبل از اینکه مواد را درون آن بریزید، بدنه و کف قالب را به خوبی چرب کنید. بعد موس را درون یخچال قرار دهید تا برای ۵ الی ۶ ساعت خوب جا بیوفتد و خودش را بگیرد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک آلبالو 

    مرحله ششم: سرو و تزئین کردن موس آلبالو

    این مرحله آخر است. در این مرحله شما باید موس را سرو کنید. اگر می‌خواهید موس را از قالبش جدا کنید می‌توانید کف آن را در یک ظرف آب جوش قرار دهید تا محتوای درون قالب جدا شود. بعد می توانید روی قالب یک سینی یا ظرف قرار دهید و قالب را برگردانید. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم دسر خوشمزه‌تان را با آلبالو یا شربت غلیظ آلبالو تزیین کنید و تمام. موس شما آماده است.

    این دسر برای مهمانی‌ها، عصرهای گرم و روزهایی که به روحیه نیاز دارید مناسب است. امیدواریم که این روش برای شما کاربردی باشد و از آن لذت ببرید. برای آشنایی با دیگر دستور پخت‌ها با سرویس آشپزی بلاگ اکالا همراه باشید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.