آشپزیمربا

طرز تهیه “مربا آلبالو” خوش آب و رنگ?؛ رازهای شکرک و کپک نزدن

مربای آلبالو یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین مرباهای است که کاربردهای زیادی دارد. در وعده صبحانه، به عنوان فیلینگ برای کیک، تزیین شیرینی و در انواع دسراز آن استفاده می‌‌شود.میوه آلبالو این نوبرانه فصل تابستان، یکی از میوه‌های ترش مزه و جذابی است که مربای آن طعمی ملس و دومزه دارد. آلبالو خواص و فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. در جوان‌سازی پوست، درمان یبوست، درمان ریزش مو، درمان سنگ کلیه، سلامت دندان و کاهش قند خون به بدن شما کمک می‌کند.

ما امروز در مجله اینترنتی اکالابلاگ در بخش آشپزی طرز تهیه مربای آلبالو خانگی را با ذکر تمام نکات کلیدی و مهمی که در خوشمزه‌تر شدن آن باید بدانید به شما آموزش خواهیم داد در پایان مقاله نیز برخی از سولات متداولی که در تهیه این مربا برایتان پیش می‌آید جمع‌آوری کرده‌ایم و به صورت کامل به آنها پاسخ داده شده است پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 
مواد لازم مربا آلبالو:
آلبالوی بدون هسته۱ کیلوگرم
شکر۹۰۰ الی یک کیلوگرم

مواد اولیه مربا آلبالو

طرز تهیه مربای آلبالو بدون شکرک

با طرز تهیه مربای آلبالو همراه ما باشید.

مرحله اول | شستن البالو و هسته گرفتن آن

 در اولین مرحله آلبالوها رو بشویید و اجازه بدهید تا تقریبا خشک شوند و آب اضافی آن‌ها گرفته شود. بعد هسته آلبالو ها رو در بیاورید. برای روش‌های هسته گیری آلبالو به محتوای آن مراجعه کنید.

شما برای خارج کردن هسته آلبالو از هر روشی که راحت‌تر هستید می‌توانید استفاده کنید. با کمک دست آلبالوها را باز کرده و هسته آن‌ها را در بیاورید یا از هسته گیر یا چاقو کمک بگیرید. برخی برای جدا سازی هسته آلبالو از نی کمک می‌گیرند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    لازم به‌ ذکر است ابراز مورد استفاده برای جدا کردن هسته آلبالو بسیار ساده، قیمت آن ارزان و کار کردن با آن راحت است . بهتر است از ابزار استفاده کنید تا ضمن صرفه‌جویی در زمان، مقدار آلبالو مفید شما برای تهیه مربا بیشتر شود، در حالت دستی هنگام فشار مقداری از آب و بافت آلبالو از آن خارج می شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی آلبالو

    مرحله دوم | اضافه کردن شکر به آلبالوی بدون هسته

    برای این که بدانید چه مقدار شکر مناسب تهیه مربای آلبالوی شماست. چند تا از آلبالوها را میل کنید، اگه ترش مزه بود یک کیلو شکر استفاده کنید و اگه شیرین یا ملس بود می‌توانید از مقدار کمتری شکر (حدودا ۹۰۰ گرم شکر) استفاده کنید.

     درون قابلمه مناسبی لایه نازکی از میوه‌های هسته گرفته شده بریزید. روی آلبالوها مقداری شکر ریخته به صورتی که تمامی سطح میوه‌ها را بپوشاند، این کار را تکرار کنید تا شکر و آلبالوها تمام شود.

    ریختن شکر بر روی آلبالو برای مربای آلبالو

    مرحله سوم | آب انداختن آلبالوها

    یک فنجان آب جوش روی آلبالو‌ها و شکر بریزید و در قابلمه رو ببندید و به مدت ۱۲ الی ۲۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا آب اضافی آلبالوها به کمک شکر گرفته شود و اصطلاحا آب بیندازد (این مربا نیازی به استفاده از آب اضافی ندارد).

    مرحله چهارم | قرار دادن آلبالوها در قابلمه بر روی حرارت

     بعد از سپری شدن زمان اعلام شده، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار بدهید. حتما به این موضوع توجه داشته باشید که در طی زمان پخت حرارت را کم و زیاد نکنید چون این کار باعث طولانی شدن زمان پخت و تیره شدن رنگ مربای آلبالوی شما می‌شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت آلبالو

    وقتی قابلمه را روی حرارت قرار می‌دهید مربا از کناره ها شروع به جوشیدن می‌کند و شکر ها آب می‌شوند . در این مرحله آلبالو ها آب می‌اندازند. حال به آرامی با قاشق آلبالو‌ها رو از کناره ها به سمت وسط قابلمه هدایت کنید.

    قرار دادن قابلمه روی حرارتمرحله پنجم | به قوام رسیدن مربای آلبالو

    برای تهیه این مربا حتما از قابلمه‌ای که گنجایش دو تا سه برابر شدن مواد را دارد استفاده کنید. زمانی که مربا به جوش می‌آید سطح محتوای درون قابلمه بالا آماده که منجر به سرریز شدن مربا می‌شود پس حتما در رعایت این نکته توجه لازم را داشته باشید.

    برای شفاف شدن مربا، حتما کف‌هایی که روی سطح قابلمه جمع می‌شوند را با کمک قاشق یا هر ابزار مناسب دیگری جدا کنید تا در نهایت مربایی با کیفیت داشته باشید.

    کف کردن مربا آلبالو

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آسان مارمالاد آلبالو 

    مرحله ششم | روش های تست کردن به قوام رسیدن مربای آلبالو

    زمانی که حس کردید شربت مربا به غلظت مناسب رسیده است و در حین جداسازی کف مربا شیره از قاشق به حالت فنری به سمت بالا بر‌می‌گردد،  یعنی مربا به قوام رسیده.

    روش دوم جهت تست کردن قوام شربت بدین صورت است که کمی از شیره مربا را توی نعلبکی بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود.
    سپس با کمک انگشت از وسط روی شیره مربا بکشید اگر سریعا به حالت اویه بازنگشت یا به عبارتی شیره مربا آرام و به کندی حرکت میکرد یعنی شربت مربای شما به قوام رسیده.

    در سومین روش برای تست غلظت شربت می‌توانید، چند قطره از مربا را ما بین دو انگشت تست کنید اگه حالت چسبنده و کشسانی داشت یعنی به قوام مناسب رسیده و باید حرارت را خاموش کنید.

    آموزش مرحله به مرحله مربای آلبالو

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه‌ آلبالو پلو با مرغ

    در حالت کلی به قوام رسیدن مربا نباید بیشتر از نیم ساعت طول بکشد زیاد جوشیدن مربا باعث تیره شدن رنگ مربای شما می‌شود.

    نکته: بهتر است مربا را در حجم‌های زیاد تهیه نکنید، زیرا هر چقدر حجم محتوای درون قابلمه بیشتر باشد زمان بیشتری برای پخت و به قوام رسیدن شربت احتاج دارد.

    همین موضوع سبب تیره شدن رنگ مربا و یا بیش از اندازه نرم و له شدن میوه‌های مربای شما می‌شود. با توجه به ماهیت و طعم غالب میوه آلبالو، در تهیه این مربا نیازی به اضافه کردن جوهرلیمو یا آب‌لیموترش نیست.

    اگر مدت زمان پخت و تمامی نکاتی که در این مقاله به شما آموزش داده‌ایم را رعایت کنید قطعا مربای با کیفیت بالا و بدون شکرک خواهید داشت.

    مرحله هفتم | ریختن مربا آلبالو در شیشه

    پس از این‌ که مربا درون همان قابلمه‌ی که پخته شد کاملا سرد و خنک شد نوبت منتقل کردن آن به شیشه‌های نهایی است.

    توجه داشته باشید برای جلوگیری از خراب شدن یا کپک زدن مربا حتما از شیشه‌های که کاملا درب آن‌ها بسته و محکم می‌شود استفاده کنید.

    حتما به این موضوع توجه زیادی داشته باشید که شیشه‌ها کاملا تمیز، خشک و عاری از هر گونه آلودگی و چربی باشند.

    طرز تهیه مربا آلبالو خانگی بدون شکرک

    ۵ نکته کلیدی تهیه مربای آلبالو برای شکرک و کپک نزدن آن

    1.  آلبالوهایی که رنگ روشن‌تری دارند برای تهیه مربا بسیار مناسب‌تر هستند که در نهایت مربای خوش‌رنگ‌تری از آن ها حاصل می‌شود.
    2. در زمان خرید آلبالوها به شکل ظاهری آن‌ها توجه کنید.آلبالوهایی که ظاهری گرد و کروی شکل دارند به راحتی می‌توان هسته آن‌ها را جدا کرد، اما آلبالوهایی که در ته آن‌ها شیار کوچکی شبیه به فرورفتگی وجود دارند اصلا برای تهیه مربا مناسب نیستند و در زمان هسته گیری له می‌شوند و بافت و شکل خود را کاملا از دست می‌دهند.
    3. برای تهیه مربای آلبالو فقط از آلبالوی خالص استفاده کنید.آلبالوهای پیوندی که ظاهری تقریبا بزرگ‌تر از آلبالوهای معمولی دارند برای تهیه مربا اصلا مناسب نیستند.
    4. قوام مربا تاثیر زیادی روی کیفیت مربا دارد. مربایی که قوام لازم را نداشته باشد کپک می‌زند.مربایی که بیش از حد جوشیده و غلیظ شده باشه شکرک می‌زند و یا حالت آدامسی پیدا می‌کند.دقت کنید که غلظت شیره مربا بعد از خنک شدن بیشتر می‌شود.
    5. اگر اواسط پخت مربا متوجه شدید که آلبالو‌های شما بیش از حد آب انداختن و تا به قوام رسیدن مربا ممکن است زمان زیادی صرف شود می‌توانید با کمک یک کفگیر آلبالوها را از شیره جدا کنید.حال اجازه دهید شیره به تنهایی بجوشد و به قوام برسد، بعد از به قوام رسیدن شربت مربا آلبالوها را به شربت اضافه کنید و اجاز دهید پنج دقیقه با هم بجوشند پس از آن حرارت را خاموش کنید. توجه داشته باشید که قاشق و کف گیری که داخل مربا استفاده می‌کنید حتما تمیز و خشک باشد چون استفاده از قاشق مرطوب باعث کپک زدن مربا می‌شود.

    بیشتر بخوانید: آموزش مرحله به مرحله لواشک آلبالو

    درباره خواص آلبالو بیشتر بدانید

    آلبالو، یک میوه خوشمزه و مغذی با خصوصیات بسیار مفید برای سلامت بدن است. در ادامه به برخی از خواص و فواید آلبالو برای سلامتی اشاره می‌کنیم:

    1. آنتی‌اکسیدان‌ها: آلبالو دارای مقدار قابل توجهی آنتی‌اکسیدان‌ها مانند ویتامین C و آنتوسیانین‌ها است. این ترکیبات می‌توانند در مقابله با رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از آسیب‌های اکسیداتیو به سلول‌های بدن کمک کنند.
    2. افزایش انرژی: مصرف آلبالو می‌تواند به افزایش انرژی بدن کمک کند. این میوه دارای قند‌های طبیعی است که به تامین انرژی لازم برای فعالیت‌های روزانه کمک می‌کند.
    3. پشتیبانی از سیستم ایمنی: ویتامین C موجود در آلبالو می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها و بیماری‌ها را افزایش دهد.
    4. کاهش فشار خون: پتاسیم موجود در آلبالو می‌تواند به تنظیم فشار خون کمک کند و ریسک بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش دهد.
    5. تنظیم گوارش: فیبر موجود در آلبالو می‌تواند به بهبود عملکرد گوارش و کاهش مشکلات معده و روده کمک کند.
    6. کمک به کبد: مصرف آلبالو می‌تواند به پاکسازی کبد کمک کند و کمک به بهبود عملکرد این عضو مهم بدن باشد.
    7. جلوگیری از جوش و آکنه: خاصیت ضدباکتریایی آلبالو می‌تواند در کاهش جوش‌ها و آکنه‌های پوستی موثر باشد.

    با این وجود، باید توجه داشت که همواره به میزان مصرف معتدل آلبالو توجه کنید و از مصرف افراطی آن خودداری کنید، زیرا هر میوه‌ای اگر به میزان زیاد مصرف شود ممکن است عوارض جانبی داشته باشد.

    سوالات متداول در مورد تهیه مربای آلبالو

    با جواب سوالات تهیه مربای آلبالو همراه ما باشید.

    راه های جلوگیری از شکرک زدن مربای آلبالو چیست؟

    برای جلوگیری از شکرک زدن مربای آلبالو، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

    1. استفاده از شیرین کننده‌های طبیعی: به جای استفاده از شکرک، می‌توانید از شیرین کننده‌های طبیعی مانند عسل، شیرینی میوه، تمر و… برای شیرین کردن مربای آلبالو استفاده کنید. این روش به طعم مربا کمک می‌کند و به جای شکرک که شامل اسید است، از مواد شیرین کننده‌ای استفاده می‌شود که آلکالین هستند.
    2. استفاده از سیب‌زمینی: قبل از شروع فرآیند پخت مربای آلبالو، می‌توانید چند تکه سیب‌زمینی را در مربا بگذارید. سیب‌زمینی مواد زیادی از جمله پتاسیم را داراست که مانع از شکرک زدن مربا می‌شود.
    3. استفاده از غلظت‌دهنده‌های طبیعی: برای جلوگیری از شکرک زدن می‌توانید از غلظت‌دهنده‌های طبیعی مانند آب آلو، سرکه سیب، یا نارنگی برای ترکیب با آلبالو استفاده کنید. این مواد اسیدهای آلی را کاهش می‌دهند و به جای شکرک که شامل اسید است، از مواد طبیعی استفاده می‌شود که آلکالین هستند.
    4. استفاده از پوست لیمو: می‌توانید قبل از شروع پخت مربای آلبالو، تکه‌ای از پوست لیمو را به مربا بیفزایید. پوست لیمو مانع از شکرک زدن مربا می‌شود.
    5. استفاده از ظرف مناسب: استفاده از ظرف مناسب می‌تواند به جلوگیری از شکرک زدن مربای آلبالو کمک کند. از ظروفی با دیواره‌های ضخیم و مناسب برای انتقال حرارت و نگهداری حرارت مطلوب استفاده کنید. همچنین، برای جلوگیری از خراب شدن مربا، ظرف مربایی باید تمیز و خشک باشد و هوای داخل آن نباید رطوبت داشته باشد.
    6. استفاده از نسبت مناسب شیرین کننده: استفاده از نسبت مناسب شیرین کننده نیز می‌تواند به جلوگیری از شکرک زدن مربای آلبالو کمک کند. برای آلبالو، معمولاً نسبت یک به یک (یعنی یک کیلوگرم آلبالو به یک کیلوگرم شکر) استفاده می‌شود، اما می‌توانید نسبت شیرین کننده را به نحوی تنظیم کنید که بیشتر از این نسبت باشد و در نتیجه، شیرینی مربا بیشتر شود.
    7. استفاده از آتش خنک: در هنگام پخت مربای آلبالو، آتش را در حداقل میزان ممکن قرار دهید و مربا را با حرارت ملایم و در دمای مناسب پخت کنید. در صورتی که حرارت زیاد باشد، می‌تواند باعث شکرک زدن مربا شود.
    8. استفاده از اسیدهای طبیعی: برای جلوگیری از شکرک زدن می‌توانید از اسیدهای طبیعی مانند اسید سیتریک، اسید لیمویی و یا اسید استوریک استفاده کنید. این اسیدها به عنوان غلظت‌دهنده، بهبوددهنده طعم و نگهدارنده در مربای آلبالو استفاده می‌شوند و می‌توانند به جلوگیری از شکرک زدن مربا کمک کنند.

    با توجه به موارد ذکر شده، می‌توانید به راحتی از شکرک زدن مربای آلبالو جلوگیری کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای هویج

    چرا مربای آلبالو تیره می‌شه؟

    دلایل تیره شدن مربای آلبالو ممکن است متفاوت باشد، اما چندین دلیل رایج برای تیره شدن مربای آلبالو وجود دارد که عبارتند از:

    • استفاده از شیرین کننده غلیظ: استفاده از شیرین کننده غلیظ بیش از حد می‌تواند باعث تیرگی مربا شود. این اتفاق معمولاً هنگام استفاده از شکر قهوه‌ای و یا شکر رویال اتفاق می‌افتد.
    • زمان پخت نامناسب: اگر مربای آلبالو بیش از حد طولانی پخت شود، رنگ آن تیره خواهد شد. این مشکل معمولاً در صورت استفاده از حرارت بیش از حد و یا آتش بیش از حد برای پخت مربا رخ می‌دهد.
    • ذخیره مربا در شرایط نامناسب: ذخیره مربای آلبالو در شرایط نامناسب مانند محیط خیس و رطوبتی، نور خورشید مستقیم و یا دمای بالا، ممکن است باعث تیرگی مربا شود.
    • استفاده از آب کثیف: استفاده از آب کثیف و یا آبی که حاوی رسوبات است ممکن است باعث تیرگی مربای آلبالو شود.
    • استفاده از مواد نامناسب: استفاده از مواد نامناسب مانند شکر نامناسب، مربای آماده‌ی صنعتی، و یا مواد نگهدارنده می‌تواند باعث تیرگی مربای آلبالو شود.
    • حضور هوا در مربا: حضور هوا در مربا باعث اکسیداسیون شدن مواد غذایی و تیره شدن رنگ آن می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید در زمان پرکردن مربا به ظرف، هوا را به خوبی از آن خارج کنید.
    • نوع آلبالو: نوع آلبالوی استفاده شده نیز می‌تواند تأثیر گذار بر رنگ مربا باشد. آلبالوهای تیره‌رنگ معمولاً مربای تیره‌رنگی تولید می‌کنند.
    • نوع ظرف: نوع ظرفی که مربای آلبالو در آن نگهداری می‌شود نیز می‌تواند تأثیر گذار بر رنگ مربا باشد. استفاده از ظروف شفاف و شیشه‌ای، ممکن است باعث تیرگی مربا شود.

    برای جلوگیری از تیره شدن مربای آلبالو، می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:

    • استفاده از شکر کمتر: در صورت استفاده از شکر قهوه‌ای و یا شکر رویال، بهتر است از آن‌ها به میزان کمتر استفاده کنید.
    • استفاده از آب تمیز: برای پخت مربا از آب تمیز و بدون رسوب استفاده کنید.
    • زمان پخت مناسب: بهتر است زمان پخت مربای آلبالو را به دقت نگه دارید و از حرارت مناسب و زمان پخت مناسب استفاده کنید.
    • ذخیره در شرایط مناسب: مربای آلبالو را در شرایط مناسب نگهداری کنید، مانند در دمای مناسب و دور از نور خورشید مستقیم.
    • استفاده از ظروف مناسب: برای نگهداری مربا از ظروفی با رنگ تاریک و شیشه‌ای استفاده کنید.
    • استفاده از مواد خالص: برای تهیه مربای آلبالو از مواد خالص و با کیفیت بالا استفاده کنید.

    به طور کلی، رعایت اصول بهداشتی در پخت و نگهداری مربای آلبالو می‌تواند از تیرگی آن جلوگیری کند.

    با توجه به خواص بسیار زیاد این میوه جادویی و خوشمزه به شما توصیه می‌کنیم که حتما از مصرف آن اجتناب نکنید. از این که تا انتهای این مقاله با طرز تهیه مربای آلبالو همراه ما بودید از شما متشکریم و برایتان سلامتی و شادی آرزومندیم.

    ۴.۱/۵ (۶۹ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۷۹ دیدگاه ها

    1. سلام خسته نباشید. ببخشید من مربا آلبالو درست کردم بهش هل کوبیده اضافه کردم مزش یجوری شده حالا چکارش کنم

      1. سلام خسته نباشید. ببخشید من مربا البالو درست کردم بهش هل اضافه کردم مزش یجوری شده چکارش کنم مزش بره

    2. سلام ما میخواهیم شربت آلبالو رودرست کنیم بعد تفاله آلبالو ها رومربا کنیم چکار کنیم که کپک نزنه باتشکر

    3. سلام خیلی عالی ومردود. من که مجردبه راهست
      خیلی استفاده کردم.کارهاش راانجام دادم ولی دانه های راجدانمیدانم نکردم.تشکر

    4. سلام. من توی مربام وانیل ریختم ولی الان شله
      آلبالو ها رو جدا کردم. شربت رو بزارم تو شعله تلخ میشه ؟
      ممنونم راهنمایی بفرمائید

    5. سلام. من توی مربام وانیل ریختم ولی الان شله
      آلبالو ها رو جدا کردم. شربت رو بزارم تو شعله تلخ میشه ؟
      ممنونم راهنمایی بفرمائید

      1. سلام
        من حدود ۴ کیلو آلبالو داشتم وقت ندارم هسته ها رو جدا کنم نمیدونستم آب نباید بریزیم
        آلبالوها رو با آب پختم تا هسته شون رو راحت تر در بیارم الآن دیگه نمیدونم چکارشون کنم

    6. سلام من هرسال درست میکنم مرباش خوب میشه اماشربتش خیلی تیره میشه نمی دونم چراروش های زیادی هم بکاربردم

    7. سلام محبوبه هستم ممنون از توضیحاتتون خیلی کامل و جامع توضیح دادین من الان چهار کیلو خریدم امیدوارم خوب بشه فقط یه سوال همه رو یکجا بپزم یا تو چهار مرحله بپزم با سپاس

    8. سلام محبوبه هستم ممنون از توضیحاتتون خیلی کامل و جامع توضیح دادین من الان چهار کیلو خریدم امیدوارم خوب بشه فقط یه سوال همه رو یکجا بپزم یا تو چهار مرحله بپزم با سپاس

    9. سلام و درود بی پایان ممونم از توضیحات دقیقتان من تازه گذاشتم بپزه امید
      دارم بهتر و خوشرنگ در بیاد

    10. سلام و سپاس از آموزش کامل تون من علیرضا ۵۰سالمه میخوام برا اولین بار درست کنم همسرم پروازش کنم اون صبحها ویژه سر کار ونیست امیدوارم با نکته هایی که شما آموزش دا دین خوب درآد متشکرم
      .

      1. بسیار عالی بود و خدا خیرتان بده و ۲ نکته دیگری را که باید رعایت کنیم اینه که:

        هسته های آلبالو را اینگونه در بیاریم از جای دم با ناخن انگشت تحریک کنیم که اطرافش آزاد بشه و درواقع اگر این کار انجام بدیم مربا یه طوری زیبا میشه که فکر میکنی دانه هایش را در نیاوردی

        چنانچه اگر آلبالویی خریدیم که رنگ هایش تیره و روشن بود را بگیریم آلبالوهای تیره سیاه را جدا کنیم برای خوردن،کِشته و…… و آلبالوها قرمز و روشن را جدا کنیم برای مربا،چون اینکار باعث میشه مربامون دو رنگ نشه

    11. درود. منیژه هستم سپاس از اینکه بادقت نکته های مربای البالورو توضیح دادین. خیال دارم فردا درست کنم ولی سوالی دارم. مربای البالورو من خیلی شیرین دوست ندارم وچون اغلب باچای بجای قند میخورم طعم ملس مربارو بیشتر دوست دارم بهمین خاطر ایا میشه که برای یک کیلو مربا میزان کمتراز حتی ۹۰۰ گرم شکر استفاده کرد.؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.