آشپزیبرنامه غذایی

شام چی بپزم؟ (برنامه غذایی پنج شنبه ۲۲ شهریور)

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله اکالا پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- بلن تاوا ترکیه‌ای

اگر به دنبال غذایی خوشمزه و اصیل ترکی هستید، بلن تاوا را امتحان کنید. این غذای سنتی و لذیذ به سادگی در فر قابل تهیه بوده و طعم فوق‌العاده‌ای دارد، به طوری که شما را مجذوب خود خواهد کرد.

نکات و فوت و فن‌های تهیه بلن تاوا ترکیه‌ای

مراحل تهیه بلن تاوا ترکیه‌ای

مراحل تهیه بلن تاوا ترکیه‌ای به شرح زیر است:

  1. گوشت گوسفندی را به صورت نگینی ریز خرد کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید، سپس به گوشت اضافه کنید. فلفل سبز، فلفل قرمز، سیر و گوجه فرنگی را نیز به صورت نگینی خرد کرده و به مواد داخل کاسه بیفزایید.
  2. نمک، فلفل سیاه، آویشن و پاپریکا را به مقدار دلخواه اضافه کنید و مواد را به آرامی مخلوط کنید تا به طور کامل با هم ترکیب شوند.
  3. فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. در این فاصله، کره را ذوب کنید. سینی فر را با کاغذ روغنی دو لایه بپوشانید. مخلوط گوشت و سبزیجات را به طور یکنواخت در سینی فر پخش کنید و کره ذوب شده را روی آن بریزید.
  4. در صورت تمایل می‌توانید مقداری دنبه خرد شده نیز به مواد اضافه کنید. سینی را به مدت ۱ تا ۱.۱۵ ساعت در فر قرار دهید تا غذا به طور کامل بپزد. پس از پخت، یک تکه از گوشت را تست کنید تا از پخته شدن کامل آن مطمئن شوید. سپس، کاغذ روغنی را از روی سینی بردارید.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و خوشمزه روی لینک طرز تهیه بلن تاوا ترکیه‌ای کلیک کنید.

۲- پیتزا بروشتا

پیتزا بروشتا، یکی از پیش غذاهای محبوب ایتالیایی است که با نان برشته، سس گوجه فرنگی، پنیر و مواد دلخواه‌تان تهیه می‌شود.

مراحل تهیه پیتزا بروشتا کلاسیک

مراحل تهیه پیتزا بروشتا

مراحل تهیه پیتزا بروشتا به شرح زیر است:

  1. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید تا از چسبیدن نان ها به سینی جلوگیری کنید. 
  2. نان‌های فرانسوی را به صورت مورب برش بزنید. از نان فرانسوی با بافت سفت و متراکم استفاده کنید. نان‌های خیلی نرم یا کهنه در فر به‌ سرعت له می‌شوند و تردی خود را از دست می‌دهند.
  3. ضخامت نان‌ها را به دلخواه خود تنظیم کنید. برای پیتزا بروشتای کلاسیک، ضخامت ۱ تا ۱.۵ سانتی متر ایده آل است. می‌توانید نان‌ها را قبل از برش دادن، به مدت چند دقیقه در فر با حرارت کم گرم کنید تا کمی ترد شوند. نان های دیگر مانند نان تست یا نان ساندویچ نیز می‌توانید برای تهیه پیتزا بروشتا استفاده کنید.
  4. سس گوجه فرنگی را روی نان‌ها بمالید. برای طعم قوی‌تر، می‌توانید از سس گوجه فرنگی خانگی استفاده کنید یا سس گوجه فرنگی را به دلخواه خود با ادویه‌هایی مانند سیر، ریحان، آویشن و فلفل قرمز مزه‌دار کنید.

برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار فست فودی روی لینک طرز تهیه پیتزا بروشتا کلیک کنید.

۳- فلافل مرغ پیتزایی

فلافل از غذاهایی است که بر پایه نخود درست می‌شود. ولی اگر دوست دارید تنوعی به فلافل دهید، فلافل مرغ پیتزایی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست. می‌توانید آن را با مواد اولیه متفاوتی نظیر سینه مرغ، سوسیس، آرد سفید، سفیده تخم مرغ، سس کچاپ، فلفل دلمه، پیاز و… تهیه و میل کنید.

مراحل تهیه فلافل مرغ پیتزایی

مراحل تهیه فلافل مرغ پیتزایی

مراحل تهیه فلافل مرغ پیتزایی به شرح زیر است:

  1. در مرحله اول باید مرغ را آماده و آبپز کنید. برای آبپز کردن سینه مرغ، ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب کنید، سینه مرغ را درون قابلمه بیندازید. سپس نمک، زردچوبه و پیاز کوچک را به آن اضافه کنید. در نهایت ۱ پیمانه آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید.
  2. بعد از مدت کمی، آب به مرحله جوش می‌رسد و کف روی آب مرغ جمع می‌شود. باید کف‌ها را با قاشق جمع کنید و دور بریزید. با این کار از طعم و بوی بد مرغ جلوگیری می‌کنید. پس از آن که کف‌ها را گرفتید، دوباره صبر کنید تا آب مرغ کاملا جذب آن شود.
  3. پس از پختن مرغ، آن را درون غذاساز بریزید و کاملا رنده کنید تا کاملا یکدست شود. سپس سوسیس را هم به آن اضافه کنید و دوباره رنده کنید. آن قدر رنده کردن را ادامه دهید تا سوسیس و مرغ درون غذاساز یکدست و یکنواخت شوند.
  4. اکنون سفیده تخم مرغ، آرد، سس گوجه فرنگی، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر پیاز را در یک کاسه بزرگ بریزید و با هم به خوبی مخلوط کنید.

برای ادامه رسپی این غذای همه پسند و خوشمزه روی لینک طرز تهیه فلافل مرغ پیتزایی کلیک کنید.

۴- ساندویچ مرغ با سس مخصوص

ساندویچ مرغ، یکی از انواع ساندویچ‌های سرد است که تنوع بسیار زیاد و ماندگاری بالایی دارد و شما با انواع مواد دلخواهتان می‌توانید آن را تهیه کنید. این ساندویچ یکی از مناسب‌ترین ساندویچ‌ها برای پیک‌نیک، سفر، جشن‌های کوچک، دورهمی‌های دوستانه در وعده شام است.

مراحل تهیه ساندویچ مرغ با سس مخصوص

مراحل تهیه ساندویچ مرغ با سس مخصوص

مراحل تهیه ساندویچ مرغ با سس مخصوص به شرح زیر است:

  1. ابتدا قابلمه مناسبی را آب کنید و روی حرارت گذارید. منتظر بمانید تا آب به نقطه‌ جوش رسد. تکه‌های مرغ را بشویید و درون قابلمه آب جوش قرار دهید.
  2. ۴-۶ دقیقه زمان دهید تا مرغ در آب بجوشد. با این کار مقدار زیادی بوی زهم و هورمون‌های مرغ گرفته می‌شود. پس از گذشت زمان اعلام شده مرغ‌ها را درون صافی گذارید و با کمی آب بشویید.
  3. حال تکه‌های مرغ را درون تابه مناسبی گذارید. فلفل دلمه را بشویید و به چند تکه برش زنید. تکه‌های فلفل دلمه را روی مرغ گذارید. یکی از پیازها را به همین ترتیب بشویید و پوست بگیرید.
  4. در ادامه پیاز را نیز به دو نیمه برش زنید و‌ به تابه مرغ اضافه کنید. در همین مرحله آب جوش را به تابه اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا محتوای تابه به نقطه جوش رسد.

برای ادامه رسپی این غذای سبک و لذیذ روی لینک طرز تهیه ساندویچ مرغ با سس مخصوص کلیک کنید.

۵- جوجه چینی پفکی

جوجه‌ چینی از غذاهای معروف بین‌المللی است که به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود و اصالت آن به چین برمی‌گردد. جوجه چینی در دسته بندی غذاهای فست‌ فود یا سوخاری قرار می‌گیرد. با این تفاوت که بیشتر سوخاری‌ها با پودر سوخاری و پودر پانکو تهیه می‌شوند؛ اما جوجه‌ چینی با خمیر دست‌ساز شل و آبکی طبخ می‌شود.

مراحل طبخ جوجه چینی پفکی؛ اصیل و خوشمزه

مراحل تهیه جوجه چینی پفکی

مراحل تهیه جوجه چینی پفکی به شرح زیر است:

  1. ابتدا شیر را درون قابلمه مناسبی بریزید و قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید. منتظر بمانید تا شیر کمی ولرم و گرم شود. توجه داشت باشید که نیاز به جوشاندن شیر نیست همین که کمی ولرم شود کافی است.
  2. سپس مایه‌ خمیر فوری را به شیر ولرم اضافه کنید. درب قابلمه را ببندید و قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار گذارید. کمی به آن زمان دهید تا خمیر مایه عمل کند. در این بازه زمانی به سراغ آماده‌ سازی بقیه مواد روید.
  3. در این مرحله زرده و سفیده تخم‌ مرغ را از هم جدا کنید. سفیده تخم‌ مرغ را درون ظرف مناسبی بریزید و با دور تند همزن برقی به قدری به هم زنید تا سفیده کاملاً پف کند و حجیم شود.
  4. هم زدن را تا زمانی ادامه دهید که وقتی ظرف را برمی‌گردانید سفیده از ظرف نریزد. ماءالشعیر را به سفیده‌ها اضافه کنید و کم‌کم به هم زنید.

برای ادامه رسپی این غذای بین المللی خوشمزه و مخصوص روی لینک طرز تهیه جوجه چینی پفکی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

۴.۵/۵ (۲ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا