سبک زندگیسلامت و زیبایی

مراقبت و روتین پوست خشک چه مراحلی دارد؟

هر فرد چالش و مشکلات خاص پوستی خود را دارد، برخی پوست‌های چرب و برخی پوست‌های خشک دارند که هر دو نیازمند مراقبت است. پوست‌های خشک بسیار حساس و آسیب پذیر هستند، پوست‌های خشک در اثر عدم مراقبت دچار خشکی و ترک می‌شوند. کسانی که پوست‌های خشک دارند اغلب با مشکلاتی نظیر پوسته پوسته شدن، التهابات پوستی، خارش و قرمزی پوست دست و پنجه نرم می کنند اما شما با شناختی از نوع پوستتان و کمک گرفتن از یک روتین پوستی سازگار با پوست خودتان می‌توانید این مشکل را تا حد زیادی حل کنید.

داشتن پوستی صاف، درخشان، نرم و لطیف و بدون هیچ جوش و لکه‌ای یکی از فاکتورهای زیبای هر فرد است. اگر شما نیز دارای پوستی خشک هستید و نمی‌دانید که چه کارهای به بهبود وضعیت پوستیتان کمک می‌کند مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم. ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ روتینی که به پوست‌های خشک کمک می‌کند تا طراوت و تازگی به خود گیرند را به صورت مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

۷ مرحله اصلی روتین پوست‌های خشک که باید بدانید!

مراحل اصلی روتین پوست‌های خشک به شرح زیر است:

مرحله اول | شستن پوست

شوینده‌های صورت انواع و اقسام بسیار زیادی دارند که هر کدام ویژگی و فوایدی دارند. فوم، ژل، صابون و پن انواع شوینده‌های مناسب برای پوست‌های خشک هستند.

پوست‌های خشک را نباید زیاد بشویید اما حداقل یک‌بار شست‌وشو در روز برای آن‌ها مفید است. شست‌وشوی پوست باعث می شود که آلودگی‌های محیط باعث بسته شدن منافذ پوستی نشود.

بهترین برندهای شویینده برای پوست خشک بایودرما، کلینیک، Alpine Herbs کلارنس،درماتیپیک و برنج تاچا هستند که می‌توانید برای شست‌وشو از آنها استفاده کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی

    مرحله دوم | آب خوردن

    خوردن آب یکی از عوامل بسیار مفید و موثر برای پوست‌های خشک است. شما اگر به اندازه کافی آب ننوشید پوستتان دچار کم‌آبی می‌شود و پوستتان پوسته پوسته می‌شود. حداقل ۳ لیتر آب باید در طول یک روز بنوشید اگر ورزش می‌کنید یا تعرق زیاد دارید بیشتر از این میزان آب بنوشید.

    7 مرحله اصلی روتین پوست‌های خشک که باید بدانید!

    مرحله سوم | استفاده از مرطوب کننده و آبرسان

    مرطوب کنندها باعث می‌شوند تا آب روی پوستتان تبخیر نشود، از طرفی مواد مغذی مورد نیاز را به پوست می‌رسانند و سبب می‌شوند که پوست لطافت و درخشندگی خود را حفظ کند. الارو، شون و کامان از بهترین برندهای کرم‌های آبرسان برای پوست های خشک هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: تفاوت ماسک مو و سرم مو؛ کدام یک موثرتر است؟

    مرحله چهارم | استفاده از روغن‌

    روغن باعث تقویت پوست‌های خشک می‌شود از طرفی کار آب‌رسانی و رفع خشکی پوست را برعهده دارد. شما با توجه به درجه خشکی و جنس پوستتان می‌توانید روغن مناسب و سازگار برای پوست را تهیه و از آن استفاده کنید.

    روغن آرگان، روغن بادام، روغن نارگیل و روغنآفتابگردان از پرکاربردترین روغن‌ها برای پوست‌های خشک هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

    مرحله پنجم | مراقبت از پوست در برابر آفتاب

    نور خورشید و تابش آفتاب یکی از عوامل آسیب رساندن به پوست است. استفاده از کرم ضدآفتاب از پوست شما در برابر اشعه UV محافظت می‌کند و از ایجاد خشکی و ایجاد لک جلوگیری می‌کند. فتودرم از برند بیودرما یکی از بهترین ضدآفتاب‌های مناسب و سازگار با پوست‌های خشک است. شما به راحتی و به صورت آنلاین می‌توانید ضد آفتاب آردن را از فروشگاه ما خریداری کنید.

    بیشتر بخوانید: از کجا لوازم آرایش بخریم؟

    مرحله ششم | مراقبت از دور چشم

    پوست دور چشم نازک است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. شما با توجه به میزان خشکی پوست و مقدار بودجه تان باید کرم درو چشم مناسب و سازگار با پوستتان را تهیه و از آن استفاده کنید.

    برندهای ویشی، پیکسی، بایودرما، بالانی و کریتونس از بهترین برندهای کرم دور چشم برای پوست‌های خشک هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنسد.

    روتین پوست خشک برای مراقبت‌های روزانه و شبانه

    مرحله هفتم | تقویت پوست

    پس از انجام روتین‌های پوستی‌تان نیاز به تقویت پوست است. برای تقویت پوست خشک می‌توانید از انواع ماسک‌ها و روغن‌ها استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: معرفی انواع ماسک مو و کاربرد آن‌ها

    چرا پوست خشک می شود؟

    سیگار کشیدن، شست و شوی بیش از حد، کمبود ویتامیت ب در بدن،آب و هوا، آلودگی، نوع تغذیه، عادت‌های فردی و عوامل وراثتی همه دلایل مهمی برای خشکی پوست هستند.

    از این‌که تا پایان این مقاله آموزشی با مجله سبک زندگی اکالا همراه بودید بسیار خرسندیم و برایتان سلامتی و شادی آرزومندیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.