دانستنی

راه‌های جلوگیری از عفونت‌ گوش در زمستان

در فصل سرما و زمستان یکی از اعضای بدن که باید به محافظت از آن توجه ویژه داشته باشید گوش است. ساختار گوش بدن انسان به‌گونه‌ای است که در مواجه با سرما به‌سرعت دمای خود را از دست می‌دهد و سرد می‌شود. سرد شدن گوش می‌تواند موجب بروز آسیب‌هایی به این ارگان مهم شود. در این بخش از اکالا بلاگ با ما همراه باشید تا مهم‌ترین نکات برای جلوگیری از عفونت گوش در فصل زمستان را به شما آموزش دهیم.

جلوگیری از عفونت گوش در فصل زمستان با ۵ ترفند طلایی

در زیر مهم‌ترین نکات برای جلوگیری از عفونت گوش در فصل زمستان را برای شما آماده کرده‌ایم:

۱- تقویت سیستم ایمنی بدن

از بیماری‌های شایع در فصل زمستان می‌توان به سرماخوردگی و آنفولانزا اشاره کرد. این دو بیماری تأثیر بالایی در عفونت گوش دارند. یکی از مهم‌ترین راهکارها برای جلوگیری از عفونت گوش تقویت سیستم ایمنی بدن در زمستان است. وقتی سرماخوردگی شما طولانی شود، گوش نمی‌تواند ترشحات درون خود را به بدن منتقل کند یا به زبان ساده ترشحات را تخلیه کند.

سرماخوردگی و آنفولانزا راه خروجی گوش به بدن را مسدود می‌کنند و انباشت این مواد در گوش موجب عفونت گوش می‌شود. پس با تقویت سیستم ایمنی بدن از این بیماری‌ها و متعاقبا عفونت گوش جلوگیری کنید.

استفاده از دستگاه بخور از روش‌های جلوگیری از عفونت گوش

۲- از تجهیزات مناسب برای محافظت گوش در مقابل سرما استفاده کنید

این مورد به‌طور خاص برای کسانی که در طول زمستان باید موتور سواری کنند یا مشغول کار در فضای باز و سرد هستند بسیار مهم است. گوش به‌ سرعت سرما را به‌ خود می‌گیرد و سرد ماندن آن باعث کاهش قدرت رگ‌های خونی در عملکرد گوش می‌شود. پس حتما از هدبند، کلاه زمستانی و تجهیزات مناسب برای گرم نگه‌داشتن گوش خود استفاده کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- استفاده از دستگاه بخور

    خشک‌بودن هوا می‌تواند موجب آسیب‌دیدن گوش و عفونت درونی آن شود. در فصل سرما در طول هفته چند روزی از دستگاه بخور برای مرطوب کردن هوای درون محیط استفاده کنید. همچنین اگر احساس گوش‌درد می‌کنید یکی از بهترین روش‌ها استفاده از دستگاه بخور است. این روش را امتحان کنید؛ زیرا از تاثیر آن شگفت‌زده می‌شوید.

    بیشتر بخوانید: سرماخوردگی و آنفولانزا چه تفاوتی با هم دارند؟

    ۴- از خاراندن و تحریک گوش خودداری کنید

    اگر در فصل سرما احساس گوش‌درد می‌کنید یا گاهی اوقات گوش شما می‌خارد از تحریک آن خودداری کنید زیرا موجب تحریک لایه‌های درونی و بروز عفونت گوش می‌شود. از گوش‌پاک‌کن و اجسام خارجی یا دست و خاراندن گوش با آن‌ها خودداری کنید. سعی کنید با مطالبی که گفته شد مثل مرطوب کردن هوا با بخور عملکرد گوش خود را تقویت کنید.

    علائم عفونت گوش و روش‌های درمان انواع آن

    ۵- اجتناب از استفاده طولانی‌ مدت از اجسام پوشاننده گوش (گوش‌گیرها)

    برخی لوازمی که برای محافظت از گوش استفاده می‌شوند خودشان می‌توانند عاملی برای عفونت گوش باشند. مثل گوش‌گیرهای زمستانی که در مغازه‌ها و حتی مترو به فروش می‌رسد. این لوازم برخی به‌صورت غیراستاندارد و غیراصولی ساخته شده‌اند و اگر مدت طولانی روی گوش باشند احساس گوش درد می‌کنید.

    آسیب به ماهیچه‌های اطراف گوش عملکرد آن را مختل و می‌تواند موجب بروز عفونت گوش شود. علاوه بر این سعی کنید از لوازمی برای گرم نگه‌داشتن گوش استفاده کنید که روی آن فشار نیاورند. پوشیدن کلاه‌های خیلی تنگ یا گوش‌گیرهای سفت می‌تواند هم به گوش فشار بیاورد هم با حبس هوای درون گوش و ایجاد رطوبت بیش از حد در گوش موجب بروز عفونت شود.

    بیشتر بخوانید: علائم آنفولانزا در زمستان و روش‌های درمان آن

    امیدواریم که با رعایت نکات ذکر شده در این مطلب از مجله دانستنی اکالا از عفونت گوش خود جلوگیری کنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.