دانستنی

از بین بردن بوی سیگار از مو؛ بدون شستن آن!

مو از پروتئین ساخته شده و متخلخل و نفوذ پذیر است، به این معنی که بوها به راحتی جذب می شوند. برخی از انواع موها بیشتر از سایرین حساس هستند. ممکن است موهای دوست شما در پایان روز هنوز بوی شامپوی توت فرنگی او را داشته باشد در حالی که موهای شما در معرض بوی نامطلوبی مثل بوی سیگار قرار گرفته است، اما شما می توانید با نکات زیر از موهای خود محافظت کرده و از شر رایحه های ناخواسته خلاص شوید.

اما با استفاده از روش ها و ترفندهایی، مدت زمان زیادی طول نمی کشد تا فرد بوی بد را از بدن و موهای خود از بین ببرد. چه در یک محیط دودآلود قرار گرفته باشد چه فقط بخواهد احساس طراوت کند. در خانه و داروخانه محلی شما روش های درمانی وجود دارد تا بدون نیاز به دوش گرفتن، دود سیگار را که ناخالص است و به موها میچسبد، از بین ببرید. اگر می‌خواهید با راهکارهای از بین بردن بوی سیگار از انواع سطوح آشنا شوید، مقاله “رفع بوی سیگار“ را دنبال کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    رفع بوی سیگار از مو با راهکارهای ساده و آسان

    در این بخش می‌خواهیم با راهکارهای سریع و ساده برای رفع بوی سیگار از مو آشنا شویم اما این موارد کدامند؟

    ۱- رفع بوی سیگار از مو با سشوار

    اگر از محدوده دود خارج شدید، اگر می توانید، بگذارید موهایتان در هوای تازه و نور آفتاب آزاد باشد. این عناصر به هوادهی تارهای شما کمک کرده و دود چسبیده به سطح آنها را از بین می برد. اگر وقت ندارید بیرون بروید و هوای تازه بگیرید، با استفاده از سشوار موهایتان را با هوای سرد آن به مدت ۵ دقیقه سشوار کنید. هوای سرد به دفع رایحه های باقی مانده کمک میکند.

    از بین بردن بوی سیگار از مو

    ۲- استفاده از خوشبو کننده‌های طبیعی

    • اگر به مرکباتی مانند پرتقال، لیمو یا لیموترش دسترسی دارید، می توانید یک خوشبو کننده طبیعی موثر بسازید. به صورتی که آنها را تکه تکه برش دهید و در یک بطری اسپری تمیز بریزید. حدود ۱ فنجان آب اضافه کنید و اجازه دهید ۱۵دقیقه بماند. سپس آن را روی تارهای مو اسپری کنید تا اسیدهای موجود در مرکبات، دود را تجزیه کرده و عطر خوشبویی آزاد می کنند. پس از استفاده از این اسپری از قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض آفتاب خودداری کنید – مگر اینکه بخواهید برجستگی های مرکبات را نیز به موهای خود اضافه کنید!
    • همجنین استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن بوهای ناخواسته یخچال و لباس های شسته شده یک سنت قدیمی است. این محصول ملایم در بخش زیبایی نیز به همان خوبی کار می کند. ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب در بطری اسپری، مخلوط کنید آن را تکان دهید تا کاملاً ترکیب شود. مایع موجود را به موهای خود را اسپری کنید تا بدون عطر و بو و بدون مواد افزودنی، بوی دود کامل از بین برود و هیچ عارضه جانبی سختی روی موها نداشته باشد.

    از بین بردن بوی سیگار از مو

    چرا فقط عطر معمولی را روی موهای خود اسپری نمی کنیم؟

    از استفاده از عطرهای سنگین یا اسپری های بدن که فقط ممکن است برای مدت کوتاهی بو را بپوشاند، خودداری کنید. همچنین ترکیب این محصولات با بوی دود باعث به وجود آمدن ترکیب گیج کننده ای میشود.

    ۳- شامپو‌ی خشک

    شامپوی خشک برای جذب روغن و آلاینده ها طراحی شده است و هم در فرمول های معطر و بدون عطر موجود است.اگر مشاهده کردید که موهای شما بوی زیادی می دهد، شامپوی خشک یک روش سریع برای از بین بردن آنها است. کمی شامپوی خشک را در ریشه‌های خود اسپری کنید، آن را برای یک دقیقه بگذارید و سپس آن را به پوست سر خود بمالید. با این کار بوها از بین می روند و حجم بیشتری ایجاد می کنند. شامپوی خشک اسپری آئروسل را انتخاب کنید زیرا باعث آزاد شدن تارهای مو میشود. بیشتر فرمول ها حاوی مقدار کمی الکل هستند که با تبخیر شدن، دفع می شود.

    از بین بردن بوی سیگار از مو

    ۴- ورقه های خشک کن

    ورقه های خشک کن نیز بوی دود را از بین می برند و رایحه ای تازه و راحت از خود به جای می گذارند. قبل از خوابیدن خشک کن زیر بالش خود قرار دهید زیرا بوی شما را از بین می برد. روش دیگر این است که برس موی خود را به یک ورق خشک کن بمالید و سپس تارهای مو را شانه کنید تا هوادهی شود و با این کار رایحه ای تازه به موهای خود تزریق کنید.

    از بین بردن بوی سیگار از مو

    ۵- روغن های اساسی

    روغن های اساسی که یک گال زیبایی هستند و BFF دارند و بسیار عالی اند. رایحه ی مورد علاقه خود را – نارگیل، وانیل، پرتقال، هر نوع دیگری – انتخاب کنید و چند قطره در کف دست خود بریزید به هم مالش دهید و آن را به آرامی به موهایتان ماساژ دهید. از این روغن ها به عنوان یک اقدام پیشگیرانه هم میتوان استفاده کرد.

    از بین بردن بوی سیگار از مو

    انواع مقالات جدید و متنوع رادر بخش “دانستنی مجله اینترنتی اُکالا دنبال کنید. همچنین اگر می خواهید نکات مفیدی را با ما در میان بگذارید، آنها را در بخش نظرات بنویسید. 

    منبع: leaf

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.