دانستنی

آیا روغن زیتون اصل در یخچال یخ‌ می‌زند؟

روغن زیتون یکی از روغن‌های گیاهی محبوب است که به خاطر خواص فراوانش برای سلامتی شناخته می‌شود. اما سوالی که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول می‌کند این است که آیا روغن زیتون اصل در یخچال یخ می‌زند؟ دانستن پاسخ این سوال می‌تواند به تشخیص روغن زیتون اصل از تقلبی کمک کند. اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید، با اکالا بلاگ همراه باشید.

آیا روغن زیتون اصل در یخچال یخ‌ می‌زند؟

بله، روغن زیتون اصل در یخچال یخ می‌زند. بسیاری از افراد بر این باور هستند که یخ زدن روغن زیتون در یخچال نشان‌دهنده‌ تقلبی یا نامرغوب بودن آن است، اما این موضوع صحت ندارد.

بنابراین، انجماد روغن زیتون در یخچال یا حتی در هوای سرد محیط کاملا طبیعی است و نه تنها نشان‌دهنده تقلبی بودن نیست، بلکه دلیلی بر اصالت و کیفیت روغن زیتون محسوب می‌شود.

نکته: اگر روغن زیتون را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید و شاهد انجماد آن نباشید، احتمالا روغن تقلبی به دستتان رسیده است.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از روغن زیتون در انواع غذاها

آیا روغن زیتون اصل در یخچال یخ‌ می‌زند؟

دلیل یخ زدن روغن زیتون اصل در یخچال

دلیل این امر، وجود اسید اولئیک به عنوان ترکیب اصلی در فرمولاسیون این روغن گیاهی است. این اسید چرب که بیش از ۷۰ درصد چربی‌های موجود در روغن زیتون را تشکیل می‌دهد، در برابر سرما و دماهای پایین بسیار حساس بوده و به سرعت به ذرات یخ تبدیل می‌شود، در نتیجه روغن زیتون سفت شده و حالت جامد پیدا می‌کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بنابراین، مشاهده‌ی روغن زیتون یخ‌زده در یخچال نشان‌دهنده‌ی وجود اسید اولئیک و کیفیت بالای این روغن است.

    بیشتر بخوانید: روش‌های نگهداری طولانی مدت روغن زیتون

    دمای انجماد روغن زیتون

    به طور معمول، روغن زیتون در دمای حدود ۱۲.۲۲ درجه سانتی‌گراد (۵۴ درجه فارنهایت) شروع به انجماد می‌کند. با این حال، روغن زیتون نقطه انجماد مشخصی ندارد و این دما به عوامل مختلفی مانند فصل برداشت، نوع زیتون، نوع روغن زیتون و… بستگی دارد.

    دمای انجماد روغن زیتون

    بیشتر بخوانید: مقایسه روغن زیتون و روغن کنجد؛ کدام بهتر است؟

    آیا یخ زدن روغن زیتون در یخچال باعث کاهش کیفیت آن می‌شود؟

    خیر، یخ زدن روغن زیتون هیچ لطمه‌ای به ارزش غذایی و کیفیت آن وارد نمی‌کند.

    در این بخش از مجله دانستنی اکالا به سوال “آیا روغن زیتون اصل در یخچال یخ‌ می‌زند؟ “پاسخ دادیم. همانطور که مطالعه کردید، یخ زدن روغن زیتون در یخچال به منزله تقلبی یا نامرغوب بودن آن نیست.

    بنابراین، با خیالی آسوده از روغن زیتون یخ‌زده خود استفاده کنید و نگران کیفیت آن نباشید. فقط کافی است قبل از مصرف، روغن را در دمای محیط قرار دهید تا به حالت مایع بازگردد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا