سلامت و زیبایی

با ۹ روش عفونت دندان را با سیر درمان کنید!

درمان دندان درد با سیر یک روش سنتی برای رفع عفونت و درد به صورت موقت است که می‌تواند تا حد زیادی به از بین بردن باکتری‌ها و کاهش درد و عفونت دندان کمک می‌کند. اما نحوه درمان دندان درد با سیر چگونه است و این روش چقدر موثر است؟ در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ می‌توانید با روش‌های درمان عفونت دندان با سیر و همچنین اثربخشی این روش آشنا شوید.

آیا درمان دندان درد با سیر امکان پذیر است؟

دندان درد به دلایل متعددی ایجاد می‌شود، در اکثر مواقع پوسیدگی دندان، التهاب ریشه دندان و فرسودگی مینای دندان موجب آسیب به عصب و ریشه دندان می‌شود و در این شرایط فرد درد زیادی را احساس می‌کند. به طور کلی سیر خواص درمانی زیادی دارد و به افزایش گردش خون و رفع عفونت در بدن کمک زیادی می‌کند.

سیر یک ضد عفونی کننده طبیعی است و امروزه در ترکیبات بسیاری از آنتی‌بیوتیک‌ها از آن استفاده می‌شود. آلیسین یک آمینو اسید حاوی گوگرد در سیر است که به از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌های بیماری زا کمک می‌کند و از همین رو برای رفع عفونت دندان موثر است.

آیا درمان دندان درد با سیر امکان پذیر است؟

استفاده از سیر برای درمان درد دندان موقتی است و برای خلاص شدن از شر درد و ناراحتی باید دندان خود را به طور دقیق بررسی و درمان کنید. به علاوه سیر تنها برخی از انواع درد و عفونت دندان را برطرف می‌کند و نمی‌تواند به تسکین همه انواع دندان درد کمک کند.

بیشتر بخوانید: روش های خانگی درمان پوسیدگی دندان 

روش‌های استفاده از سیر برای عفونت دندان

برای رفع عفونت دندان با سیر از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. در ادامه به روش‌های رفع عفونت دندان با سیر اشاره شده است.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    روش‌های استفاده از سیر برای عفونت دندان
    ۱- استفاده از آب سیر

    یکی از روش‌های درمان دندان درد با سیر این است که ۳ حبه سیر را همراه با مقداری آب در قابلمه‌ای کوچک بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند. سپس حدود ۵ تا ۷ دقیقه صبر کنید و بعد این ترکیب را در لیوان بریزید و جرعه جرعه میل کنید.

    ۲- جویدن سیر

    راهکار بعدی برای خلاص شدن از درد دندان، این است که یک تا ۲ حبه سیر را در دهان بگذارید و خوب بجوید و آن را برای چند دقیقه در محل درد قرار و بعد قورت دهید. این کار به کاهش درد و رفع عفونت کمک زیادی می‌کند.

    ۳- استفاده از سیر له شده و نمک

    در این روش باید سیر را رنده یا کاملا له کنید. سپس مقداری نمک روی آن بریزید. حالا این ترکیب را روی دندانی که عفونت کرده یا درد دارد، قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید و بعد دهان خودتان را بشویید. برای اثربخشی بیشتر بهتر است از این ترکیب برای ۲ بار در روز استفاده کنید.

    استفاده از سیر له شده و نمک برای عفونت دندان

    ۴- استفاده از روغن سیر و اسانس پونه کوهی

    یک روش فوری درمان دندان درد با سیر، استفاده از روغن آن است. در این روش باید ۱۰ قطره روغن سیر طبیعی را با مقداری اسانس پونه کوهی در ۱ لیوان آب گرم بریزید و خوب مخلوط کنید. حالا از این ترکیب به عنوان دهانشویه استفاده کنید. دهانشویه را به مدت ۷ دقیقه در دهان بچرخانید و یک بار صبح و یک بار شب از آن استفاده کنید تا عفونت دندان برطرف شود.

    ۵- استفاده از پودر سیر و پراکسید هیدروژن ۳ درصد

    پراکسید هیدروژن یک ضد عفونی کننده طبیعی است که به درمان عفونت کمک می‌کند. در این روش باید ۲ قاشق چای‌خوری پراکسید ۳ درصد (گرید غذایی) را با ۱ قاشق چای‌خوری پودر سیر در یک لیوان بریزید. سپس به اندازه نصف لیوان آب ولرم به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید و سپس از آن برای شستشوی دهان خود استفاده کنید. برای اثربخشی بیشتر بهتر است در هفته ۳ تا ۴ بار از این ترکیب استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: کاربرد سیر برای درمان خار پاشنه

    ۶- استفاده از سیر و کره بادام زمینی

    کره بادام زمینی حاوی ماده‌ای به نام رسوراترول است که به از بین بردن باکتری‌ها کمک می‌کند. در این روش باید ۲ تا ۴ عدد سیر را له کنید و آن را با ۱ قاشق چای‌خوری کره بادام زمینی ترکیب کنید. حالا این ترکیب را روی محل درد بمالید و چند دقیقه صبر کنید. در انتها دهانتان را با آب نمک بشویید. بهتر است این کار را ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنید تا عفونت و درد دندان به طور کامل برطرف شود.

    استفاده از سیر و کره بادام زمینی برای عفونت دندان

    ۷- استفاده از ترکیب زردچوبه و سیر

    زردچوبه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ماده‌ای به نام کورکومین است که خاصیت آنتی‌بیوتیکی، ضد عفونی کننده و ضد التهابی دارد. برای درمان عفونت دندان می‌توانید ۱ قاشق چای‌خوری سیر له شده را با ۱ قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه ترکیب کنید و مقداری آب به آن اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. در ادامه دندان‌های خودتان را مسواک بزنید و بعد این خمیر را روی محل درد قرار دهید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد دهانتان را با آب گرم بشویید. بهتر است از این ترکیب یک بار در روز استفاده کنید.

    ۸- استفاده از آب سیر و روغن میخک

    میخک خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده دارد و درد را تسکین می‌دهد. در این روش باید مقداری سیر را له کنید و آب آن را جدا کنید. در ادامه ۱ قاشق غذاخوری آب سیر تازه را با مقداری روغن میخک ترکیب کنید. یک پنبه را به این ترکیب آغشته کنید و آن را روی محل درد بگذارید. بعد از ۱۰ دقیقه می‌توانید پنبه را بردارید. بهتر است این کار را چند بار در روز تکرار کنید تا درد و عفونت به طور کامل از بین برود.

    استفاده از آب سیر و روغن میخک برای عفونت دندان

    ۹- استفاده از نعنا و سیر

    نعنا یک ضد باکتری طبیعی است و از گسترش عفونت جلوگیری می‌کند. در این روش باید یک مشت نعنای تازه را بشویید و خوب له کنید. سپس ۲ تا ۳ حبه سیر را نیز کاملا له کنید. نعنا و سیر را با هم ترکیب کنید و روی محل آسیب دیده قرار دهید. سپس یک تکه پنبه روی آن قرار دهید تا مواد روی دندان بماند. بعد از ۱۰ دقیقه روی دندان بگذارید و بعد دهانتان را با آب ولرم بشویید.

    ضرر سیر برای دندان چیست؟

    هر چند سیر یک ماده مفید و موثر برای درمان عفونت است اما بوی تند و قوی دارد و بعد از استفاده ممکن است تا ساعت‌ها بوی آن از بین نرود. به علاوه سیر کمی تند است و این تندی معمولا موجب کمی سوزش روی لثه می‌شود. افرادی که پوست حساسی دارند، ممکن است بعد از استفاده از لپه دچار سوزش بیشتری شوند. استفاده بیش از حد و بی رویه سیر می‌تواند منجر به مسمومیت شود. بنابراین به منظور استفاده از سیر برای عفونت دندان حتما از سیر تازه و سالم استفاده کنید و در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

    بیشتر بخوانید: خواص سیر برای عفونت گوش

    استفاده از سیر به مقدار زیاد روی دندان، موجب لک شدن دندان‌ها می‌شود، بنابراین حتما بعد از مصرف سیر دندان‌های خود را به طور کامل بشویید. فراموش نکنید که سیر یک تسکین دهنده موقت است و بعد از بهبود جزئی لازم است شما از درمانی مطمئن و درست برای رفع عفونت و تسکین درد دندان استفاده کنید.

    ضرر سیر برای دندان چیست؟
    سیر یک درمان طبیعی و فوق العاده موثر برای رفع عفونت و درد دندان است، اما به خاطر داشته باشید که این روش موقتی است و برای رفع عفونت و درد به طور کامل باید از یک دندانپزشک کمک بگیرید. اگر تجربه استفاده از سیر برای عفونت دندان را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    در این بخش به رایج‌ترین سوالات شما در مورد استفاده از سیر برای درمان عفونت دندان پاسخ داده‌ایم.

    آیا درمان دندان درد با سیر در گوش امکان پذیر است؟

    برخی افراد مدعی هستند که گذاشتن سیر در گوش برای دندان درد مفید است و موجب تسکین درد دندان می‌شود. در این روش باید برای درد دندان سمت چپ، یک عدد سیر در گوش سمت راست بگذارید و برای درمان دندان سمت راست، سیر را در گوشت سمت چپ قرار دهید. اما بهتر است بدانید که این روش هیچ پایه علمی ندارد و نمی‌تواند موثر باشد.

    نحوه درمان آبسه دندان با سیر چگونه است؟

    برای درمان آبسه با سیر می‌توانید سیر را رنده کنید یا به صورت مستقیم روی محل درد قرار دهید تا عفونت و درد کاهش پیدا کند.

    آیا ترشی سیر برای دندان درد مفید است؟

    هیچ مدرکی بر موثر بودن ترشی سیر بر دندان درد وجود ندارد، برای کاهش درد و عفونت دندان باید از مقداری سیر تازه یا خشک شده استفاده کنید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.