آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه پنیر برشته گیلانی؛ محلی و لذیذ

پنیر برشته گیلانی یکی از صبحانه‌های بسیار خوشمزه و پرطرفدار شمالی است. همان‌طور که از نام این غذا مشخص است اصالت آن به شهر گیلان برمی‌گردد اما این غذا نیز مانند سایر دستورات غذایی با برخی تغییرات در سایر شهرها نیز به روش‌های متنوعی تهیه می شود. برخی این غذا را با نام املت شمالی یا املت گیلانی می‌شناسند. یک املت ساده اما با طعم و عطری بسیار متفاوت و بی‌نظیر. در اصل این املت را با پنیر محلی به نام پنیر سیاه‌مزگی تهیه می‌کنند، پنیری تهیه شده از شیر تازه گوسفندی.

در سایر مناطق که دسترسی به این پنیر ندارند از سایر پنیرهای که مناسب ذائقشان است کمک می‌گیرند شما نیز در این آموزش این گستردگی انتخاب در نوع پنیر را دارید. شما در تهیه این املت می‌توانید دو یا چند نوع پنیر را با هم ترکیب کنید و خود خالق طعم و مزه‌های جدیدی باشید.

ما امروز در بلاگ اکالا ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین طرز تهیه پنیر برشته گیلانی را به شما آموزش خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله همراهمان باشید.

طرز تهیه پنیر برشته گیلانی

مدت زمان آماده سازی این غذا ۵-۸ دقیقه است.

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است و شما می‌توانید با جمع و ضرب ساده‌ای مقدار آن را افزایش دهید.

درجه سختی تهیه این غذا در دسته بندی آسان قرار دارد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مواد لازم جهت تهیه پنیر برشته گیلانی:
    پنیر۱۵۰ گرم
    کره۴۰ گرم
    سیر۴ حبه
    شوید خشکبه مقدار دلخواه
    تخم مرغ۳ عدد
    فلفل سیاه و نمک به مقدار دلخواه

    مرحله اول | آماده سازی سیر

    در اولین مرحله تابه مناسبی را روی حرارت کم قرار دهید. کره را به آن منتقل کنید و منتظر بمانید تا کره ذوب شود. پس از ذوب شدن کره سیر‌های پوست گرفته شده را رنده کرده و به تابه بیفزاید. سیرها را تفت دهید تا عطر آن‌ها آزاد شود. توجه داشته باشید که کره به سرعت می‌سوزد، برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید کمی روغن به آن بیفزایید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه املت ایتالیایی با مرغ و قارچ (فریتاتا)

    مرحله دوم | افزودن پنیر

    در دومین مرحله به سراغ پنیر روید. آن را به محتوای درون تابه اضافه کنید و کمی صبر کنید تا پنیر شروع به گرم شدن کند. با پشت قاشق کم‌کم پنیر را باز کنید تا بافتی لطیف و خمیری شکل حاصل شود. انتخاب نوع پنیر کاملا مناسب با ذائقه و سلیقه شماست. در تهیه این املت گیلانی از هر نوع پنیری که تمایل دارید می‌توانید استفاده کنید.

    پنیر برشته گیلانی

    مرحله سوم | افزودن طعم‌دهندها

    در سومین مرحله زردچوبه، فلفل سیاه و شوید خشک را به پنیر بزنید و کمی مواد را بهم زنید تا طعم‌و عطرها به خوبی در هم آمیخته شوند. شما در این مرحله در صورت تمایل می‌توانید از مقداری زردچوبه نیز استفاده کنید. اگر شوید تازه در دسترس دارید بی شک به سراغ آن روید و از شوید تازه در تهیه این املت استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه املت گوجه با سبزیجات

    مرحله چهارم | افزودن تخم مرغ

    در آخرین مرحله به سراغ تخم‌مرغ ها روید. تخم مرغ‌ها را در ظرف مناسبی بشکنید و با چنگال کمی بهم زنید تا از حالت لختگی خارج شوند. تخم‌مرغ‌های زده شده را به محتوای درون تابه اضافه کنید و کمی مواد را بهم زنید تا تخم‌مرغ‌ها به خوبی در تابه پخش و پخته شوند. اگر پنیر شما نمک کمی دارد می‌توانید در همین مرحله با مقداری نمک چاشنی املت گیلانی جذابتان را تنظیم کنید.

    به همین راحتی و با طی کردن ۴ مرحله بسیار ساده املتی بسیار خوشمزه، متفاوت و مغذی خواهید داشت. امیدواریم که شما نیز طبق این آموزش پیش روید و برای یک صبحانه جذاب این املت را تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید. شما می‌توانید به عنوان یک پیش‌غذا یا میان‌وعده نیز این املت شمالی را سرو کنید.

    از این‌که تا پایان این مقاله همراه مجله آشپزی اکالا بودید بسیار خرسندیم و برایتان سلامتی و شادی آرزومندیم.

    ۴.۲/۵ (۵ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.