آشپزینوشیدنی

ساده‌ترین و کامل‌ترین طرز تهیه شربت زنجبیل خانگی

شربت زنجبیل یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های مفیدی است که علاوه بر طعم خوب خواص درمانی دارد. این شربت جادویی موجب افزایش انرژی بدن می‌شود و در کاهش حالت تهوع به شما کمک می‌کند. زنجبیل این گیاه دارویی قرن‌ها است که در طب سنتی نیز کاربردهای فراوانی دارد. در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه شربت زنجبیل خانگی را به صورت مرحله به مرحله به همراه تمام نکات مهمی که باید در تهیه این شربت باید بدانید را آموزش خواهیم داد.

مواد لازم جهت تهیه شربت زنجبیل خانگی

برای درست کردن شربت زنجبیل مواد زیر را تهیه کنید:

زنجبیل تازه ۲۰۰ گرم
شکر۴۰۰ گرم
آب لیمو تازه۲ قاشق غذاخوری
دار چین۱ تکه
دانه هل ۲-۳ عدد
آب ۱ لیتر

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه شربت زنجبیل خانگی

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این شربت ۲۰-۳۰ دقیقه است.

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۵-۴ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این شربت جذاب را تهیه کنید. درجه سختی تهیه این شربت در دسته بندی متوسط قرار دارد.

بیشتر بخوانید: چطور زنجبیل را خشک کنیم؟ ۳ روش طلایی

برای درست کردن شربت زنجبیل خانگی طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: آماده سازی زنجبیل

برای تهیه این شربت بهتر است از زنجبیل تازه استفاده کنید؛ اما اگر در دسترس ندارید از زنجبیل خشک هم می‌توانید استفاده کنید.

پوست زنجبیل را با چاقو یا پوست گیر بگیرید. با کمک رنده زنجبیل را رنده کنید برای بالاتر رفتن سرعت کار می‌توانید از خرد کن، آسیاب یا میکسر استفاده کنید. زنجبیل پوره شده را درون قابلمه مناسبی بریزید و به سراغ مرحله بعد روید.

مرحله دوم: آماده سازی شربت

شکر، آب، چوب دارچین و دانه هل را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید. با توجه به ذائقه خود می‌توانید مقدار کمتر یا بیشتری شکر به شربت بیفزایید. همه مواد شربت را در حد مخلوط شدن به هم زنید. برای تهیه شربت زنجبیل رژیمی می‌توانید عسل را با شکر جایگزین کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آب آلو خانگی

مرحله سوم: پخت شربت

قابلمه حاوی شربت را روی حرارت متوسط گذارید و مدام به هم زنید تا دانه‌های شکر در آب حل شود سپس حرارت را کم کنید و ۱۰-۱۵ دقیقه زمان دهید تا شربت به آرامی بجوشد و به غلظت رسد. هر چقدر شربت مدت زمان بیشتری روی حرارت بجوشد غلیظ‌تر می‌شود.

مرحله چهارم: صاف کردن شربت

پس از غلیظ شدن شربت حرارت را خاموش کنید و کمی زمان دهید تا شربت خنک شود. شربت را در صافی کوچکی بریزید و صاف کنید تا ناخالصی های شربت گرفته شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت گلابی؛ خوشمزه و نشاط آور

مرحله پنجم: افزودن آبلیمو

آب لیمو تازه را به شربت اضافه کنید و شربت را به خوبی به هم زنید تا آبلیمو در آن حل شود.

مرحله ششم: انتقال به ظرف نگهدارنده و سرو شربت

شربت خنک شده را درون شیشه‌های مناسب بریزید. درب شیشه را محکم ببندید تا هوایی به درون شیشه نفوذ نکند و شیشه‌ها را در یخچال نگهداری کنید.

برای هر بار مصرف کافی است مقداری از شربت را درون لیوان سرو بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید، به هم زنید و با چند تکه یخ سرو کنید. برخی این شربت را به صورت داغ و گرم میل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: روش‌های صحیح پوست گرفتن و رنده کردن زنجبیل


امیدواریم که آموزش فوق از مجله آشپزی اکالا مورد توجه شما علاقه‌مندان به دنیای جذاب و رنگارنگ آشپزی قرار گرفته باشد و شما نیز طبق روش ساده و کامل فوق این شربت پرخاصیت و خوشمزه را تهیه و در کنار عزیزانتان میل کنید. اگر در تهیه شربت زنجبیل از فوت و فن‌ها و ترفندهایی استفاده می‌کنید که موجب خوشمزه‌تر شدن و بهتر شدن طعم شربت می‌شود خوشحال می‌شویم که آن نکات را در بخش نظرات با ما و سایر دوستان علاقه‌مند به اشتراک گذارید.

۵/۵ (۱ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا