دانستنی

راهکاری برای تمیز کردن ماشین ظرف‌شویی

ماشین‌های ظرف‌شویی علی‌رغم اینکه دائماً آب داغ و مواد شوینده در آن‌ها در حال جریان است، اما بازهم پس از مدتی ممکن است آلوده شده و این آلودگی ممکن است به ظروف منتقل شوند. لذا توصیه می‌کنیم هر از گاهی ماشین ظرف‌شویی را شستشو دهید و آلودگی‌ها را از بین ببرید.

در اکالا بلاگ همراه ما باشید.

حتما فیلتر ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید

مهم‌ترین بخش در هر ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی است. فیلترها در انواع ماشین ظرفشویی ممکن است تفاوت ظاهری داشته باشند اما راه دسترسی به آن‌ها مشخص است.

اگر از مکان قرارگیری فیلتر و نحوه بازکردن آن اطلاع ندارید، دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی را مطالعه نمایید یا نحوه درست بازکردن فیلتر را در اینترنت جست وجو کنید. بعد از باز کردن فیلتر ابتدا ضایعات و تکه‌های غذایی که درون آن قرار دارد را خارج کنید.

فیلترها در گذر زمان و در اثر عبور جریان چرب ، منافذ ریز آن‌ها با چربی پوشیده شده است. بنابراین یک مایع ظرفشویی با قابلیت بالا در حل کردن چربی بردارید روی اسکاچ پرز دار نرمی بریزید و توری فیلتر را تمیز کنید.

مراقب باشید که توری آسیب نبیند بنابراین به هیچ عنوان از بوروس سیمی برای این‌کار استفاده نکنید. به‌صورت دوره‌ای حداقل هر ماه ۱ بار این کار را انجام دهید. زیرا فیلتر تا حد بالایی نیاز به تمیزکاری ماشین ظرفشویی را کاهش می‌دهد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: ترفندهای از بین بردن بوی بد سرویس‌ بهداشتی

    سرکه

    کاسه کوچکی را از سرکه سفید پر کنید و در قفسه بالایی ماشین ظرف‌شویی قرار دهید. ماشین ظرف‌شویی را با بالاترین درجه حرارت آب روشن کنید. سرکه سفید به از بین رفتن لکه‌های چرب و کهنه روی دیواره‌های دستگاه و بوی نامطبوع کمک می‌کند.

    همچنین می‌توانید سرکه را در ظروف اسپری قرار دهید و روی لکه‌ها اسپری کنید و سپس با دستمال تمیز کنید. بدون اینکه نیاز باشد ماشین ظرف‌شویی را روشن کنید.

    بیشتر بخوانید: راهکارهای طلایی برای داشتن یک خانه‌ مرتب و تمیز

    تمیز کردن ماشین ظرف‌شویی

    جوش‌شیرین

    جوش‌شیرین با خاصیت قلیایی ملایمی که دارد گزینه مناسبی برای از بین بردن آلودگی‌ها، جرم‌ها و لکه‌های چرب مواد غذایی است. برای تمیز کردن ماشین ظرف‌شویی با جوش‌شیرین می‌توانید یک فنجان جوش‌شیرین را کف دستگاه بریزید. ماشین ظرف‌شویی را روشن کنید تا با آب داغ شروع به کار کند. جوش‌شیرین لکه‌ها، آلودگی‌ها و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.

    بیشتر بخوانید: تمیز کردن سنگ توالت

    چند توصیهٔ دیگر

    بهتر است قبل از اینکه ظروف کثیف را داخل ماشین ظرف‌شویی قرار دهیم آن‌ها را تا جایی که امکان دارد با دستمال پاک‌ کنیم و سپس داخل ماشین ظرف‌شویی قرار دهیم. این کار باعث می‌شود علاوه بر اینکه ظروف سریع‌تر و بهتر تمیز شود، بلکه ماشین ظرف‌شویی نیز تمیزتر باقی می‌ماند.

    مسئلهٔ مهم دیگری که باید در نظر داشت سیستم دفع زبالهٔ ماشین ظرف‌شویی است. قسمت داخلی و اصلی ماشین به این سیستم راه دارد و اگر پس‌ماند غذا در آن باشد، فضای داخلی را آلوده خواهد کرد. بهتر است چند وقت یک‌بار آن را تمیز کنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.