آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه کوزالاک مانتی با گوشت چرخ کرده (آموزش تصویری)

کوزالاک مانتی نوعی غذای ترکی فوق‌العاده است. می‌توانید این غذای خوشمزه را به‌عنوان فینگر فود هم سرو کنید. این فینگر فود، نوعی ساید دیش ترک محسوب می‌شود و بسیار پر طرفدار است. در این مقاله قصد داریم تا طرز تهیه کوزالاک مانتی را با شما به اشتراک بگذاریم. با ما تا انتهای این مقاله در بخش آشپزی با اکالا بلاگ همراه باشید.

طرز تهیه کوزالاک مانتی

برای تهیه این غذا، به مواد اولیه زیر نیاز دارید. ضمنا مدت زمان تقریبی آماده شدن کوزالاک مانتی حدودا یک ساعت وقت می‌برد. همچنین این غذا یکی از انواع غذا با خمیر یوفکا است، که مرحله به مرحله آن را آموزش می‌دهیم.

مواد مورد نیاز جهت تهیه کوزالاک مانتی:

نان یوفکا مثلثییک بسته
گوشت چرخ‌کرده۱۰۰ گرم
پیازیک عدد متوسط
جعفری تازه ساطوری شده۵۰ گرم
رب گوجه فرنگیدو قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبهبه میزان لازم
آب و روغنبه میزان لازم
ماست و بادمجان۴ قاشق غذاخوری
قارچ و فلفل دلمهدر صورت تمایل به میزان لازم

مرحله اول: تفت دادن پیاز

در مرحله اول سراغ پیاز می‌رویم و آن را نگینی خرد می‌کنیم. در تابه روغن می‌ریزیم و پیازها را تفت می‌دهیم تا حجم‌شان کم شود. ادویه گوشت و فلفل قرمز، زردچوبه را به پیازها اضافه می‌کنیم وکمی تفت می‌دهیم تا ادویه‌ها رنگ باز کنند و بوی عطرشان فضای آشپزخانه را پر کند.

نکته: توجه داشته باشید ادویه‌ها را زیاد تفت ندهید؛ چون به سرعت می‌سوزند که نتیجه عکس خواهد داشت و بوی بدی به غذا می‌دهد.سرخ کردن پیاز برای غذای ترکیه ای کوزالاک مانتی

مرحله دوم: اضافه کردن گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ‌کرده را به پیازها اضافه می‌کنیم و سر تابه را چند دقیقه‌ای می‌گذاریم و زمان می‌دهیم تا گوشت نیم‌پز شود. در این مرحله با به‌هم زدن مواد درون تابه کمک می‌کنیم تا گوشت سرخ شود و از حالت خامی خارج شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم: اضافه کردن رب گوجه فرنگی

    حالا نوبت رنگ‌دادن به سس کوزالاک مانتی فرا می‌رسد. رب‌گوجه فرنگی را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا سس گوشتی ما را خوش‌رنگ و جذاب کند. این مرحله کاملاً سلیقه‌ای است و شما می‌توانید آن را نیز حذف هم کنید.

    طرز تهیه بورک حلزونی

    مرحله چهارم: اضافه کردن قارچ

    اضافه کردن قارچ یا فلفل دلمه‌ای، سر تابه را می‌گذاریم و کمی آب به سس اضافه می‌کنیم تا مواد حسابی با هم بپزند یا اصطلاحاً جا بیوفتند. ده تا پانزده دقیقه که سپری شد نمک را به میزان دل‌خواه به سس اضافه می‌کنیم. به‌همین راحتی سس گوشتی بی‌نظیر ما آماده شده، حالا به سراغ نان یوفکا می‌رویم.خمیر یوفکا کوزالانک مانتی، طریقه پیچیدن

    مرحله پنجم: گذاشتن مواد در خمیر یوفکا

    نان‌های مثلثی یوفکا را با کمک قیچی از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم. حالا با کمک نی، خودکار، سیخ کوچک یا هر وسیله لوله‌ای شکلی که در دسترس دارید از قسمت انتهای مثلث‌ها شروع به لوله کردن نان می‌کنیم.

    طرز تهیه بورک با گوشت چرخ کرده بدون خمیر یوفکا

    نکته: تقریباً به دو تا سه سانتی متر سر مثلث که رسیدید به کمک انگشت یا برس مقداری آب روی نان بزنید و رول کردن را ادامه دهید. این کار باعث می‌شود تا رول‌های ما به خوبی به هم بچسبند و در زمان سرخ کردن باز نشوند. این کار را تا آخر ادامه می‌دهیم و تمام نان‌ها را رول می‌کنیم.

    نکته: در این مرحله سرعت عمل به خرج دهید چون نان یوفکا در مجاورت با هوا زود خشک و شکننده می‌شود.لول کردن نان -طرز تهیه غذای ترکیه ای

    مرحله ششم: سرخ کردن مواد

    بعد از رول کردن نان‌ها، در ظرف مناسبی روغن سرخ‌کردنی را می‌ریزیم و منتظر می‌مانیم تا روغن داغ شود. رول‌ها را یکی یکی در روغن غوطه‌ور شده سرخ می‌کنیم.

    نکته: دقت داشته باشید وقتی روغن به دمای مطلوب شما رسید حرارت را کم کنید. نان‌یوفکا به خاطر نازکی خیلی زود می‌سوزد و شکل و بوی بدی می‌گیرد.سرخ کردن نان -کوزالاک مانتی

    مرحله هفتم: گرفتن روغن اضافه کوزالاک مانتی

    رول‌های سرخ شده را روی دستمال جاذب روغن قرار می‌دهیم تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود.کوزالاک مانتی-طرز تهیه غذای ترکیه ای

    مرحله سرو فرا رسیده، حالا رول‌ها را به دور ظرف مرتب می‌چنیم و از مخلوط سس گوشتی در مرکز ظرف می‌ریزیم، مقداری ماست بادمجان روی گوشت‌ها ریخته و جعفری ساطوری شده را نیز روی ماست می‌ریزیم. این مراحل را تا آخر ادامه می‌دهیم.

    نکته: اضافه کردن ماست بادمجون در اصول تهیه اولیه این غذا است اما اگر شما تمایل به استفاده نداشتید می‌توانید از ماست‌موسیر یا حتی ماست چکیده ساده نیز استفاده کنید.

    سوالات متداول

    در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با طرز تهیه کوزالاک مانتی با گوشت چرخ کرده آشنا کنیم. شما می‎توانید سوالاتی را که در زمینه پخت یا سرو این فینگرفود خوشمزه برایتان به وجود آمده است، از ما بپرسید. در ادامه سوالات متداول در این زمینه را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

    به جای ماست و بادمجان از چه چیزی در کوزالاک مانتی استفاده کنیم؟

    ماست موسیر، بهترین جایگزین ماست و بادمجان در کوزالاک مانتی است.

    کوزالاک مانتی چند روز ماندگاری دارد؟

    شما می‌توانید تا سه روز این غذا را در یخچال نگهدارید. اما توصیه ما این است که آن را تازه میل کنید.

    معنی کوزالاک مانتی چیست؟

    از آنجایی که این خوراکی در ترکیه طبخ می‌شود، اسمی ترکی دارد. کوزالاک به معنای خوراک با گوشت چرخ کرده و مانتی به معنای مخروط است.

    منبع: (coolinarika)

    ۴/۵ (۴ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۲ دیدگاه ها

    1. سلام سمانه جان،خوب هستین عزیز،از نظریات تون واقعا استفاده می کنم،به آشپزی علاقمند ولی خ تنبلم ،چکار کنم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.