آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه سوسیس بندری آبادانی با رب گوجه فرنگی در ۱۵ دقیقه

قورمه سبزی یا سوسیس بندری؛ کدام غذا برای شما جذاب‌تر است؟ اگر تا به حال مزه تند و تیز سوسیس بندری را چشیده باشید و عطر هوس برانگیز آن به مشامتان خورده باشد، قطعا نمی‌توانید هیچ غذایی را با سوسیس بندری آبادانی اصل مقایسه کنید.

این غذای کم هزینه به حدی خوشمزه است که حتی فکر کردن به آن شما را گرسنه می‌کند. بهتر است بدانید که درست کردن سوسیس بندری ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. برای تهیه این غذا تنها باید با فوت و فن‌ها و رازهای تهیه آن آشنا باشید.

طرز تهیه سوسیس بندری اصل جنوبی

اگر دوست دارید طعم سوسیس بندری اصل جنوبی را بچشید و در کمتر از نیم ساعت یک غذای فوق‌العاده جذاب درست کنید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و این روش تهیه سوسیس بندری را امتحان کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه سوسیس بندری آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه سوسیس بندری:
سوسیس آلمانی یا کوکتلبه میزان لازم بین ۴ تا ۵ عدد
پیاز درشت دو تا ۳ عدد
رب گوجه فرنگی سه قاشق غذاخوری
آب یک پیمانه
فلفل قرمز یک قاشق چایخوری یا بیشتر 
فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری
زردچوبه یک قاشق چایخوری
نمک به میزان لازم
روغنبرای سرخ کردن به میزان لازم
گوجه و خیار شور به میزان لازم

مواد لازم جهت تهیه سوسیس بندری

مرحله اول؛ خرد کردن پیاز

برای تهیه سوسیس بندری اصل ابتدا پیاز ها رو به صورت خلالی برش دهید. نگران زیاد بودن میزان پیاز نباشید هر چقدر پیاز ها بیشتر باشد بندری خوشمزه تری خواهید داشت. دقت کنید که پیازها کاملا خلالی و خلال های یکدست باشند. پیازهای سوسیس بندری نباید نگینی یا ریز خرد شوند.

پیاز را برای سوسیس بندری خرد حلقه ای کنید

مرحله دوم؛ حرارت دادن پیاز

بعد از خرد کردن و خلال کردن پیازها، یک تابه رو روی حرارت قرار دهید. پیاز ها رو داخل تابه بریزید. در این مرحله نیازی به اضافه کردن هیچ روغنی نیست. بدون اضافه کردن روغن، کمی آب به پیازها اضافه کنید.

به پیاز آب بیافزایید و بگذارید تا کمی بپزددرب تابه رو ببندید. اجازه دهید پیازها کمی پخته و  نرم شوند. با اینکار پیازها نرم و سبک می‌شوند.

درب قابلمه را ببندید و زمانی که آب پیاز گرفته و کمی پخته شد، درب ماهی تابه را برای سوسیس بندری بردارید

مرحله سوم؛ تفت دادن پیاز

حالا مقداری روغن سرخ کردنی به پیازهای سبک شده اضافه کنید. پیازها رو هم بزنید و در روغن تفت دهید تا سرخ شده و کمی طلایی شود.

روغن را به پیاز اضافه کنید برای سوسیس بندری

مرحله چهارم؛ اضافه کردن ادویه

ادویه‌ها شامل نمک ،فلفل قرمز و فلفل سیاه و زردچوبه رو به پیاز اضافه کنید. مجدد پیازهارو هم بزنید تا با ادویه ها به خوبی مخلوط شود‌.ادویه ها را به پیاز اضافه کنید برای سوسیس بندری

برای خرید بهترین برندهای رب گوجه فرنگی با بهترین قیمت بر روی لینک کلیک کنید. 

مرحله پنجم؛ اضافه کردن رب گوجه فرنگی

حالا وقت اضافه کردن رب گوجه فرنگی است. دو تا سه قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به پیاز و ادویه اضافه کنید. پیازها و رب رو تفت دهید تا رب  گوجه رنگ باز کرده و سرخ شود.

رب را به پیاز اضافه کنید برای سوسیس بندری اصل جنوبی

مرحله ششم؛ اضافه کردن آب

حالا مجدد مقداری آب به مخلوط پیاز و رب اضافه کنید. درب ظرف رو ببندید و اجازه دهید با حرارت ملایم حالتی شبیه به سس پیدا کند‌.

مرحله هفتم؛ خرد کردن سوسیس

در این فاصله سوسیس‌ها رو به صورت اریب برش دهید. بهتر است سوسیس ها خرد و حلقه ای نباشد و برش های کشیده و اریب داشته باشد‌.

خرد کردن سوسیس بندری به صورت اریب

برای خرید بهترین برندهای سوسیس با مناسبترین قیمت کلیک کنید.

مرحله هشتم؛ تفت دادن سوسیس

حالا در تابه‌ای دیگر سوسیس ها رو بریزید و مقداری تفت دهید تا کمی حرارت ببیند و سرخ شود. اجازه ندهید سوسیس‌ها موقع تفت دادن خیلی سرخ و خشک شوند. کمی که طلایی شدند کافیست.

سوسیس ها را جداگانه در تابه ای سرخ کنید برای سوسیس بندری

مرحله نهم؛ ترکیب کردن مواد

حالا سوسیس ها رو به سس محتوی پیاز و ادویه و رب گوجه فرنگی اضافه کنید. دقت کنید که خیلی نیاز نیست سس خشک شود باید  هنوز کمی آبدار و البته غلیظ باشد! بعد از اضافه کردن سوسیس‌ها به سس مواد رو مخلوط کنید.

سوسیس ها را به سس گوجه فرنگی اضافه کنید

مرحله دهم؛ گذاشتن سوسیس بندری در یخچال

در این مرحله سوسیس‌ها آماده است. اجازه دهید کمی از حرارت بی‌افتد و سرد شود. حالا مواد رو به ظرف یا یک کاسه منتقل کنید. روی کاسه را سلفون بکشید.

سوسیس بندری را در کاسه ای ریخته تا کمی سرد شود برای سرو کردن سوسیس بندریو سپس ظرف رو در یخچال برای مدت یک ساعت استراحت دهید. اینکار برای این است که در اصطلاح طعم ها به خرد هم بروند و هرچه استراحت بیشتری داشته باشد خوشمزه تر خواهد شد.

مرحله آخر؛ تفت دادن دوباره سوسیس بندری

بعد از این مدت و استراحت در یخچال، مواد رو خارج کنید، سپس در تابه‌ای دوباره مخلوط سس و سوسیس‌ها رو کمی تفت دهید و سرخ کنید تا به روغن بیافتد. حالا دیگر سوسیس بندری آماده است.

گوجه و خیار شور رو برش دهید و برای همراهی با این ساندویچ آماده کنید.سوسیس بندری را برای ساندویچ بندری با خیارشور و گوجه فرنگی آماده کنید

نان رو برش بدهید مقداری سوسیس بندری بین نان بریزید و بعد چند برش گوجه و خیار شور بگذارید و حالا دیگر ساندویچ سوسیس بندری شما آماده سرو است.

برای ساندویچ کردن سوسیس بندری باید از نان بولکی استفاده کنید. نان های فانتزی ساندویچی هم برای سرو این غذای خوشمزه مناسب است.
در کنار این غذا میتونید هنگام ساندویچ کردن آن از ترکیب پیاز و جعفری استفاده کنید.

سس مورد علاقه خورد را فراموش‌ نکنید هرچند که این غذا با این روش پخت طعم فوق العاده دارد و نیازی به سس هم نیست.

سوسیس بندری خوشمزه جنوبی با طعم تند جنوبی

طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی

برخی افراد معتقد هستند که در طرز تهیه سوسیس بندری اصل آبادانی معمولا از سیب زمینی استفاده نمی‌شود، اما به هر حال اضافه کردن سیب زمینی مزه خوبی به این غذا می‌بخشد. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی آشنا شوید.

بندری اصیل جنوبی با رب فراوان با سیب زمینی

مواد لازم برای تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی
سوسیس ۶ عدد
پیاز بزرگ۲ عدد
سیب زمینی بزرگ۲ عدد
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
سس کچاپ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاهبه مقدار لازم
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم
پودر سیر۱/۲ قاشق چای‌خوری
پودر پاپریکا۱ قاشق چای‌خوری
پودر پیاز۱ قاشق چای‌خوری

مرحله اول؛ سوسیس‌ها و سیب زمینی‌ها را خرد کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی باید سوسیس‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید. سپس پوست سیب زمینی‌ها را جدا کنید و آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید.

مرحله دوم؛ سوسیس‌ها را در روغن سرخ کنید

در این مرحله مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود. سپس سوسیس‌ها را در روغن داغ سرخ کنید تا هر دو طرف آن‌ها طلایی شود.

سوسیس ها برای سوسیس بندری بگذارید تا سرخ شود

مرحله سوم؛ پیازها را به صورت خلالی خرد و در روغن سرخ کنید

پیازها را بشویید و سپس به صورت خلالی خرد کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و پیازها را سرخ کنید تا کاملا طلایی رنگ شوند.

پیازها را برای سوسیس بندری خلال کنید

مرحله چهارم؛ مقداری زردچوبه و رب گوجه فرنگی به پیازها اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه سوسیس بندری خوشمزه مثل بیرون باید مقداری زردچوبه به پیازهای سرخ شده اضافه کنید و چند دقیقه دیگر پیازها را تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه از بین برود. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و آن را همراه با پیاز تفت دهید.

زردچوبه را به پیاز اضافه کنید برای سوسیس بندریرب ها را به پیاز اضافه کنید برای سوسیس بندری

مرحله پنجم؛ سیب زمینی خرد شده را به ماهیتابه اضافه کنید

در یک ماهیتابه دیگر مقداری روغن بریزید. سیب زمینی‌ها را در روغن داغ سرخ کنید. بعد از این که سیب زمینی‌ها کاملا سرخ شدند، آن‌ها را به ترکیب پیاز و رب گوجه اضافه کنید.

سیب زمینی آب گرفته شده را برای سوسیس بندری سرخ کنید

مرحله ششم؛ سوسیس و همه ادویه‌ها را به سوسیس بندری اضافه کنید

سوسیس‌های سرخ شده را به ماهیتابه اضافه کنید و همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید. مقداری سس کچاپ، فلفل قرمز، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز، پودر پاپریکا و نمک به غذا اضافه و همه مواد را با هم ترکیب کنید. سپس درب ماهیتابه را روی آن قرار دهید و اجازه دهید غذا برای ۱۵ دقیقه با شعله ملایم روی گاز بپزد.

سیب زمینی و سوسیس را به مواد رب گوجه اضافه و ادویه ها رو بریزید

مرحله هفتم؛ سوسیس بندری را با مخلفات آن سرو کنید

در این مرحله از طرز تهیه سوسیس بندری برای ۴ نفر باید غذا را در یک ظرف مناسب بریزید. سپس آن را در کنار مقداری خیار شور خرد شده، جعفری تازه، ترشی لیته و زیتون و نان باگت سرو کنید. مطمئن باشید از خوردن این سوسیس بندری خوشمزه سیر نمی‌شوید!

سرو کردن سوسیس بندری خانگی با طعم جنوب و پر رب

امیدواریم از طرز تهیه سوسیس بندری لذت برده باشید. در کنار یک نوشیدنی سرد و خنک این ساندویچ خوشمزه و نوستالژی رو سرو  و نوش جان کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سوسیس بندری

  • یکی از مهم‌ترین رمز و رازهای سوسیس بندری این است که از پیاز داغ فراوان در این غذا استفاده کنید و رب گوجه فرنگی را به خوبی در روغن سرخ کنید. رعایت کردن این دو نکته تاثیر زیادی بر طعم سوسیس بندری دارد.
  • در طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و سیب زمینی می‌توانید در کنار سوسیس، پیاز و سیب زمینی می‌توانید از مقداری قارچ خرد شده نیز استفاده کنید.
  • مهم‌ترین فوت و فن سوسیس بندری این است که باید مزه آن کمی تند و تیز باشد، پس در اضافه کردن فلفل سیاه و فلفل قرمز کمی دست و دل باز باشید.
  • اضافه کردن مقداری پوره گوجه فرنگی تازه به سوسیس بندری طعم لذیذی می‌بخشد. در صورتی که از پوره گوجه بجای رب استفاده می‌کنید، حتما آن را در روغن سرخ کنید تا خوشرنگ و غلیظ شود.
  • ادویه کاری از اصلی‌ترین ادویه‌های جنوبی است و عطر فوق‌العاده‌ای دارد. برای این که سوسیس بندری شما خوشمزه‌تر شود، پیشنهاد می‌شود مقداری از این ادویه را به غذایتان اضافه کنید.
  • می‌توانید سوسیس بندری را با نان باگت، نان لواش و یا نان سنگک سرو کنید.
  • از سوسیس آلمانی یا کوکتل برای تهیه سوسیس بندری استفاده کنید.
  • نیازی به ادویه خاصی برای تهیه بندری نیست و اضافه کردن ادویه های دیگر سلیقه ایست.
  • در برخی روش‌های پخت بندری اصلا نیازی به سرخ کردن سوسیس به تنهایی نیست و نیاز نیست سوسیس رو در تابه ای جداگانه سرخ کنید میتونید سوسیس هارو بعد ازاینکه سس ( مخلوط پیاز و گوجه) کمی غلیظ شد به سس اضافه کنید  و اجازه دهید کمی در سس بماند و تفت بخورد و بعد به ظرفی منتقل کنید و در یخچال استراحت دهید. دقت کنید که بعد از این مرحله حتما باید مخلوط سس وسوسیس رو ‌سرخ کنید.
  • پیاز رو هم میتونید بدون آب پز کردن در روغن سرخ کنید ولی روش ذکر شده از روش های تهیه یک سوسیس بندری اصیل است.
  • یک سوسیس بندری اصیل سیب زمینی ندارد و بعدها بعضی‌ها سیب زمینی رو به سوسیس بندری اضافه کردند. که البته هنوز هم در ساندویچی‌ها سوسیس بندری بدون سیب زمینی طبخ و فروخته می‌شود. و روش اضافه کردن سیب زمینی بیشتر از روش‌های خانگی به حساب می آید که البته آن هم خوشمزه است.
  • همانطور که در بالا اشاره شد این سوسیس بندری بخاطر وجود سسی که دارد و خشک و سفت نیست، حتی بدون اضافه کردن هیچ نوع سسی هم می‌توانید سرو کنید چون بسیار نرم و خوش طعم و لذیذ است.
  • اضافه کردن هرنوع سبزیجات و صیفی جات دیگر به این غذا کاملا سلیقه ایست ولی از اصل این غذا دور می‌شود.

سوالات متداول در طرز تهیه سوسیس بندری

در این قسمت با جواب سوالات طرز تهیه سوسیس بندری همراه ما باشید شاید این سوال شما نیز باشد.

برای تهیه سوسیس بندری از چه سوسیسی استفاده کنیم؟

برای درست کردن سوسیس بندری اصل جنوبی باید از سوسیس آلمانی با گوشت قرمز استفاده کنید. این سوسیس‌ها معمولا با درصد گوشت بین ۴۰ تا ۷۰ درصد تولید می‌شوند و به خاطر ادویه‌ها و چاشنی‌هایی که دارند، طعم خوبی به سوسیس بندری می‌بخشند.

طرز تهیه سوسیس بندری مجلسی چگونه است؟

برای تهیه سوسیس بندری به روش مجلسی می‌توانید علاوه بر سوسیس و سیب زمینی از سبزیجات مختلفی مثل قارچ و فلفل دلمه‌ای خرد شده نیز در غذا استفاده کنید.

بهترین سس برای سرو کردن با سوسیس بندری چیست؟

معمولا سوسیس بندری در کنار سس کچاپ سرو می‌شود. استفاده از سس کچاپ برای تهیه ساندویچ سوسیس بندری مزه آن را لذیذتر می‌کند.

۴.۲/۵ (۳۵ نظر)

نوشته های مشابه

‫۹۶ دیدگاه ها

  1. سلام مدتی بود که هوس کرده بودم درست کنم. البته هر موقع میخواستم بیرون میگرفتم ولی در منزل درست کردم جاتون خالی هم خوشمزه شده بود و مقرون به صرفه شد. ممنون

  2. لطـــــــــــــــــــــــــــــــــفا لطــــــــــــــــــــــــفا درست نــــــکنید

    خیلی خیلی بده بده

  3. عالییییییییییییییسییییییییییییبییییییییییییییییییییییییییئیییییئیییییییییییییی درست کنیددددددددد

  4. غذای خوبیه کنارش کاهو خیارشور و گوجه میشه ی ساندویج روش سس بریزی عالی میشه

  5. من برا شام پختم عالی بود چون من عاشق غذای تند هستم یکم هم فلفل قرمز زدم خیلی خوش مزه بود ????

  6. غذا سوخت ، خوب نبود !!!!!!!
    تو آموزش میزان شعله را هم اضافه کنید و از ورود به ایستاگرام و تلگرام و …. هنگام آشپزی جدا خوداری کنیم .??????

  7. من همیشه همینجوری درست میکنم
    و اینک اگر دوس دارین سوسیس بندری خوشمزه ای داشته باشید پیاز فراوون خلال کنید وبا رب گوجه تفت بدین عالی میشه

  8. من همیشه همینجوری درست میکنم
    و اینک اگر دوس دارین سوسیس بندری خوشمزه ای داشته باشید پیاز فراوون خلال کنید وبا رب گوجه تفت بدین عالی میشه

    1. سلام
      دقیقا مال منم نیم سوز شد. تو مرحله یکی مونده به آخر لازم نیس یه ربع بزارید غذا سرخ شه.
      اگرم میخواین درست و حسابی حواستون باشه و ته غذا رو هر چند دقیقه نگاه کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

    کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

    محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

    شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.