سبک زندگیسلامت و زیبایی

از ماسک مو چه جوری استفاده کنیم؟؛ طرز صحیح استفاده از آن

ماسک مو یک محصول تخصصی برای افزایش نرمی و ترمیم موها است که می‌تواند به تغذیه موهای شما کمک کند و ظاهری زیباتر و سالم‌تر به موها ببخشد. به طور کلی طرز استفاده از ماسک مو برای انواع موها یکسان است و اگر از ماسک موی مخصوص موهای خودتانُ به روش درستی استفاده کنید، پس از مدتی شاهد افزایش ترمیم و زیبایی بیشتر موهایتان خواهید بود. اما نحوه استفاده از ماسک مو چگونه است و بهترین زمان استفاده از ماسک مو چه موقعی است؟

در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با طرز استفاده از ماسک مو به طور کامل آشنا شوید.

ماسک مو چیست؟

ماسک مو محصولی است که در ترکیبات آن از روغن‌های گیاهی و مواد مغذی استفاده می‌شود و قدرت نرم کنندگی و ترمیم بسیار بالایی دارد. ماسک موها معمولا به صورت کرمی تولید می‌شوند و به تقویت تار موها، بازیابی و ترمیم موهای آسیب دیده و رنگ و دکلره شده کمک می‌کنند.

ماسک مو چیست؟

امروزه با تولید انواع ماسک مو هر فرد با هر شرایطی می‌تواند از ماسک موی مخصوص موهای خود استفاده کند. برخی از رایج‌ترین انواع ماسک موها عبارت‌اند از ماسک موی آبرسان، ترمیم کننده، حجم دهنده، ماسک موی مخصوص موهای رنگ شده، ماسک مخصوص موهای خشک و ماسک موی مخصوص موهای چرب.

با طرز استفاده از ماسک مو در حمام آشنا شوید

استفاده از ماسک مو برای همه افراد ضروری است. قبل از استفاده از ماسک مو باید بدانید که جنس موهای شما چیست و چه شرایطی دارد. استفاده از ماسک موی مناسب می‌تواند به بهبود وضعیت موها، تغذیه و آبرسانی ساقه مو کمک کند. اما نحوه استفاده از ماسک مو با آبکشی چگونه است؟ در ادامه این بخش می‌توانید با آموزش تصویری استفاده از ماسک مو مرحله به مرحله آشنا شوید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    موهایتان را با شامپو و نرم کنند بشویید

    طرز استفاده از ماسک مو در حمام بسیار ساده است. برای شروع باید موهای خود را با مقداری شامپو بشویید و خوب آبکشی کنید. بعد از شستشوی موها می‌توانید از مقداری نرم کننده مناسب روی ساقه مو استفاده کنید. برای این کار باید کمی نرم کننده روی دستتان بریزید. سپس ساقه مو را به نرم کننده آغشته کنید.

    موهایتان را با شامپو و نرم کنند بشویید

    حدود ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید و بعد موها را با آب فراوان بشویید.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ مارک ماسک مو برای موخوره؛ خارجی و ایرانی

    از ماسک مو استفاده کنید

    بعد از استفاده از شامپو و نرم کننده، نوبت استفاده از ماسک مو است. در این مرحله باید کمی ماسک مو روی دستتان بریزید. سپس ساقه موهای خود را ماسک مو آغشته کنید. مراقب باشید که ماسک مو به هیچ عنوان نباید با پوست سر و ریشه موها برخورد کند.

    صبر کنید تا ماسک مو اثر کند

    در این مرحله باید کمی صبر کنید تا ماسک مو اثر کند. معمولا اثربخشی ماسک مو بین ۴ تا ۷ دقیقه طول می‌کشد. بهتر است روی بسته‌بندی محصول را مطالعه کنید و از قرار دادن ماسک مو بیشتر از زمان توصیه شده روی موها اجتناب کنید. می‌توانید در این مدت موها را با شانه دانه درشت شانه کنید. این کار موجب پخش شدن ماسک مو به صورت یکنواخت روی موها می‌شود.

    موها را آبکشی کنید

    بعد از استفاده از ماسک مو باید موها را با آب فراوان بشویید. معمولا توصیه می‌شود برای شستشوی موها (بعد از استفاده از ماسک مو) از آب ولرم یا خنک استفاده شود. این کار از خشک شدن ساقه مو و از بین رفتن چربی‌های طبیعی مو جلوگیری می‌کند و به افزایش درخشندگی موها نیز کمک می‌کند.

    موها را آبکشی کنید

    چند بار در هفته از ماسک مو استفاده کنیم؟

    به طور کلی توصیه می‌شود که از ماسک موها یک بار در هفته استفاده کنید. اگر موهای شما بسیار خشک و شکننده است، می‌توانید در ابتدا ۲ بار در هفته از ماسک مو استفاده کنید و پس از مدتی میزان مصرف را کاهش دهید.

    بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ نمونه از بهترین برندهای ماسک مو ایرانی و خارجی

    نحوه استفاده از ماسک مو بدون آبکشی

    برای استفاده از ماسک مو بدون آبکشی باید ماسک مو را بعد از حمام و زمانی که موها هنوز خیس است، استفاده کنید. برای این کار باید مقداری از ماسک مو را بردارید و موها را کاملا به ماسک مو آغشته کنید. این ماسک مو نیاز به آبکشی ندارد و باید تا حمام بعدی روی موها بماند. استفاده از ماسک موهای بدون آبکشی موجب افزایش درخشندگی، نرمی و بهبود حالت پذیری موها می‌شود.

    بهترین زمان استفاده از ماسک مو

    بهترین زمان استفاده از ماسک مو بعد از شستشوی موها با شامپو و نرم کننده است. برخی از انواع ماسک مو نیز باید بعد از حمام استفاده شوند. بهتر است این ماسک موها را بعد از این که موهایتان را شستید و کمی با حوله خشک کنید، استفاده کنید.

    بهترین زمان استفاده از ماسک مو

    چطور ماسک موی مناسبی انتخاب کنیم؟

    برای انتخاب ماسک مو قبل از هر چیزی باید جنس موهای خود را شناسایی کنید. افرادی که موهای خشک و شکننده‌ای دارند، باید از ماسک موهای مخصوص موی خشک استفاده کنند. اگر موهای شما چرب و صاف است، باید از ماسک مویی که چربی موها را کنترل می‌کند، استفاده کنید. استفاده از ماسک موی نامناسب می‌تواند شدت خشکی یا چربی موها را افزایش دهد و حالت پذیری موها را کاهش دهد.

    بیشتر بخوانید: انواع نرم کننده مو را بشناسید

    نکاتی که باید در مورد روش استفاده از ماسک مو بدانید

    • قبل از استفاده از ماسک مو حتما موهایتان را بشویید و از نرم کننده استفاده کنید.
    • بعد از آغشته کردن مو به ماسک، حتما موها را به دقت بشویید تا ماسک مو کاملا از لابه‌لای موها پاک شود.
    • اکثر ماسک موها نباید با ریشه مو تماس داشته باشند، اما اگر از ماسک تقویت ریشه مو یا ماسک‌های ضد شوره استفاده می‌کنید، بهتر است دقیقا طبق دستورالعمل روی بسته‌بندی محصول عمل کنید.
    • در صورتی که بعد از ماسک مو برای شستشو از آب داغ استفاده کنید، تمام خواص و مزیت‌های ماسک مو از بین می‌رود.
    • می‌توانید در کنار ماسک موهای آماده، یک بار در هفته نیز از ماسک موهای خانگی استفاده کنید. از بهترین انواع ماسک موی خانگی می‌توان به ماسک تخم مرغ و ماست و همچنین ماسک روغن نارگیل و موز اشاره کرد.

    استفاده از ماسک مو چه مزایایی دارد؟

    ماسک مو جلوه‌ای زیباتر و سالم‌تر به موهای شما می‌بخشد و به تغذیه و ترمیم موها کمک می‌کند. در ادامه به برخی از مزایای استفاده از ماسک مو اشاره شده است.

    • افزایش درخشندگی موها
    • کاهش شکنندگی و وزی مو
    • تقویت موهای آسیب دیده
    • افزایش رطوبت موها
    • نرم شدن موها
    • کمک به حفظ رنگ مو
    • درمان موخوره
    • افزایش حالت پذیری مو
    • بهبود شانه پذیری موها

    سخن نهایی

    استفاده از ماسک مو یک راه حل ساده برای درمان موهای آسیب دیده و افزایش سرعت ترمیم موها در خانه است. هر چند طرز استفاده از ماسک مو بسیار ساده است، اما بهتر است قبل از مصرف هر نوع ماسک مو ابتدا دستورالعمل روی بسته‌بندی محصول را مطالعه کنید و دقیقا مطابق آن عمل کنید تا موهای شما آسیب کمتری ببیند و به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

    سوالات متداول

    در این بخش به مهم‌ترین سوالات شما در مورد طرز استفاده از ماسک مو پاسخ خواهیم داد.

    فرق ماسک مو و نرم کننده چیست؟

    ماسک موها معمولا قوی‌تر است نرم کننده‌ها هستند و با قدرت بیشتری موها را تغذیه و ترمیم می‌کنند.

    کدام ماسک موها اثربخشی بیشتری دارند؟

    در زمان خرید ماسک مو باید به سراغ ماسک موهایی بروید که دقیقا با جنس موهای شما سازگاری دارند. به خاطر داشته باشید که ماسک موهایی که در ترکیبات آن‌ها از روغن‌های طبیعی و عصاره گیاهی استفاده شده است، اثربخشی بیشتری دارند.

    چند بار در هفته از ماسک مو استفاده کنیم؟

    بهتر است در هفته یک بار یا نهایتا ۲ بار از ماسک مو استفاده کنید.

    آیا ماسک مو موجب افزایش رشد مو می‌شود؟

    به طور کلی ماسک موها تنها برای تقویت ساقه مو طراحی شده‌اند و روی کاهش شکنندگی و افزایش ترمیم مو متمرکز هستند. برای تحریک رشد مو می‌توانید از روغن‌های طبیعی مثل رزماری استفاده کنید.

    طرز استفاده از ماسک موی آرگان چگونه است؟

    روش استفاده از ماسک موی آرگان نیز همانند دیگر ماسک موها است. برای این کار ابتدا باید موهای خود را با شامپو نرم کننده بشویید. سپس موها را به ماسک آغشته کنید و بعد از چند دقیقه موها را بشویید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا