سبک زندگیسلامت و زیبایی

انواع نرم کننده مو را بشناسید

نرم کننده‌ها انواع مختلفی دارند و هر فرد با هر جنس مویی که دارد باید از نرم کننده مخصوصی استفاده کند. برخی از نرم کننده‌های مو برای موی خشک و وز طراحی شده‌اند و برخی دیگر به ترمیم موهای آسیب دیده، دکلره شده و رنگ شده کمک می‌کنند. افرادی که موهای صافی دارند باید از نرم کننده‌های مخصوص موی صاف استفاده کنند.

در این مقاله از اکالا بلاگ می توانید با انواع نرم کننده مو آشنا شوید.

با انواع نرم کننده مو آشنا شوید

نرم کننده‌ها امروزه به صورت تخصصی و برای انواع مختلف مو طراحی می‌شوند. هر نرم کننده ویژگی‌های متمایزی دارد که برای نوع خاصی از مو مناسب است. در ادامه می‌توانید با انواع نرم کننده مو آشنا شوید.

بهترین نرم کننده‌ها برای موی خشک و وز

اگر موهای خشک و وزی دارید، استفاده از نرم کننده برای شما بسیار حیاتی است. نرم کننده مخصوص موهای خشک و وز موها را آبرسانی و از ایجاد موخوره و آسیب به مو جلوگیری می‌کند. معمولا موهای خشک و وز بسیار سخت شانه می‌شوند و ظاهر کدر دارند. برای رفع این مشکل باید از نرم کننده‌های تخصصی که برای موهای خشک و وز طراحی شده‌اند، استفاده کنید.

10 نوع از بهترین نرم کنندهای خانگی برای موی خشک و وز

این نرم کننده‌ها کوتیکول‌های مو را صاف می‌کنند و مانع ایجاد گره می‌شوند. به خاطر داشته باشید که برای خشک و وز از محصولات فاقد پارابن، سولفات و مواد شیمیایی استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود محصولاتی را انتخاب کنید که دارای روغن‌های طبیعی، پروتئین و کراتین هیدرولیز شده هستند تا ساقه موهای شما به خوبی ترمیم شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    از بهترین انواع نرم کننده برای موهای خشک و وز می‌توان به برندهای او جی ایکس، پنتن، نئودرم، ترزمه، فولیکا و گلیس اشاره کرد. قبل از خرید بهترین نرم کننده‌ها برای موی خشک و وز حتما اطلاعات روی بسته بندی محصول را مطالعه کنید و محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی روغن‌های گیاهی و ارگانیک هستند.

    برای ادامه مطلب بهترین نرم کنننده برای موهای خشک و وز به محتوای آن مراجعه کنید.

    بهترین نرم کننده‌ها برای موهای چرب

    برخی از افراد فکر می‌کنند که موهای چرب نیازی به نرم کننده ندارند، اما واقعیت این است که چرب بودن مو معمولا به پوست سر مربوط می‌شود و اکثر افرادی که پوست سر آن‌ها چرب است، ساقه موی خشکی دارند. استفاده از نرم کننده‌های موی مخصوص موهای چرب به حفظ رطوبت موها کمک می‌کنند و مانع خشکی مو می‌شوند.

    معرفی بهترین نرم کننده‌ها برای موهای چرب

    این نرم کننده‌ها طوری طراحی شده‌اند که موهای شما چرب و سنگین نمی‌شوند و تنها روی آبرسانی و تقویت موها تمرکز دارند. از بهترین برندهای نرم کننده موی مخصوص موی چرب می‌توان به برندهای او جی ایکس، لورآل، اویدرم، ماوی و اکتیو اشاره کرد.

    برای مشاهده ادامه مطلب بهترین نرم کننده ها برای موهای چرب به مقاله آن مراجعه کنید.

    بهترین نرم کننده‌ها برای موی فر

    موهای فر معمولا خیلی راحت حالت پذیری خود را از دست می‌دهند و زبر و خشک می‌شوند. استفاده از بهترین نرم کننده‌ها برای موی فر به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر موها را به فرم دلخواه درآورید و از ایجاد موخوره و زبری مو جلوگیری کنید. یک نرم کننده مناسب برای موهای فر باید حاوی روغن‌های طبیعی و عصاره‌های گیاهی باشد و از موهای شما در برابر خشکی و بدحالت شدن محافظت کند.

    8 نمونه از بهترین نرم کننده مو برای موهای فر

    از بهترین برندهای نرم کننده موی فر می‌توان به داو، پنتن، نئودرم، ویتامول و اکتیو اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که استفاده از نرم کننده‌های فاقد سولفات در دراز مدت از موهای شما محافظت می‌کند و مانع ایجاد موخوره می‌شوند. بنابراین قبل از خرید هر نوع نرم کننده‌ای بهتر است ابتدا نگاهی به ترکیبات و اطلاعات روی بسته بندی محصول بیندازید.

    برای ادامه مطلب بهترین نرم کننده برای موهای فر به محتوای آن مراجعه کنید.

    بهترین نرم کننده‌ها برای موهای آسیب دیده

    استفاده از شامپو و نرم کننده نامناسب و همچنین رنگ و دکلره کردن مداوم موها موجب می‌شود تا ساقه مو آسیب ببیند و خشک و وز شود. برای ترمیم موهای آسیب دیده قبل از هر چیزی باید از نرم کننده مناسب استفاده کنید. یک نرم کننده مخصوص موهای آسیب دیده طوری طراحی شده است که به ترمیم موهای شما کمک می‌کند و حالت پذیری موها را افزایش می‌دهد. معمولا در ترکیبات این نرم کننده‌ها از پروتئین هیدرولیز شده، روغن‌های طبیعی و مواد مغذی استفاده می‌شود.

    بهترین نرم‌کننده‌ها برای موهای آسیب‌دیده؛ خارجی و ایرانی

    از بهترین نرم کننده‌ها برای موهای آسیب دیده می‌توان به اویدرم، سینره، لافارر، گلیس، او جی ایکس و ترزمه اشاره کرد. اگر موهای شما آسیب دیده و خشک است، بهتر است در کنار نرم کننده از ماسک مو نیز استفاده کنید. روغن درمانی موها قبل از حمام برای ۲ بار در هفته نیز می‌تواند به ترمیم ساقه مو و رفع خشکی موها کمک زیادی کند.

    برای ادامه مطلب بهترین نرم کننده برای موهای آسیب دیده به محتوای آن مراجعه کنید.

    بهترین نرم کننده‌ها برای موهای دکلره شده

    دکلره کردن موها به بافت طبیعی مو آسیب وارد می‌کند و ظاهری خشک و شکننده به مو می‌بخشد. برای درمان موهای دکلره شده و ترمیم آن لازم است از نرم کننده مناسب استفاده کنید.

    با بهترین نرم کننده‌ها برای موهای دکلره شده آشنا شوید!

    یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای مراقبت از موهای دکلره شده و رنگ شده در نظر داشته باشد، انتخاب شامپو و نرم کننده‌های مخصوص است. نرم کننده‌های مخصوص موهای رنگ شده طوری طراحی می‌شوند که از تغییر رنگ موها جلوگیری می‌کنند و در کنار آن سرعت ترمیم موها را افزایش می‌دهند.

    از بهترین برندهای بهترین نرم کننده‌ها برای موهای دکلره شده می‌توان به اویدرم، سینره؛ دیپ سنس، فولیکا، الی ژن، گلیس و نئودرم اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که برای موهای دکلره شده و رنگ شده تنها از شامپو و نرم کننده مخصوص استفاده کنید تا رنگ موهای شما پس از شستشو تغییر نکند.

    برای مشاهده ادامه مطلب نرم کننده برای موهای دکلره شده به محتوای آن مراجعه کنید.

    بهترین نرم کننده‌ها برای موهای کراتینه شده

    برای کراتین کردن مو از یک لایه مواد شیمیایی روی ساقه موها استفاده می‌شود که معمولا این مواد از ۳ تا ۶ ماه روی موها باقی می‌مانند. یکی از نکات مهم برای مراقبت از موهای کراتینه شده، استفاده از نرم کننده فاقد سولفات است. سولفات موجب از بین رفتن کراتین روی موها می‌شود و ماندگاری آن را کاهش می‌دهد.

    4 بهترین نرم کننده‌ کراتینه برای داشتن موهایی نرم و ابریشمی

    از بهترین نرم کننده‌های مخصوص موهای کراتینه شده می‌توان به برند انگلیسی نچرال ورلد، هیربرست، او جی ایکس و نئودرم اشاره کرد. در مورد موهای کراتینه شده، هر چقدر نرم کننده شما ارگانیک تر و فاقد مواد شیمیایی باشد، آسیب به موها کمتر و ماندگاری کراتین شما بیشتر خواهد شد.

    برای ادامه مطلب انواع نرم کننده برای موهای کراتینه شده به محتوای آن مراجعه کنید.

    بهترین نرم کننده‌ها برای مردان

    بسیاری از مردان از نرم کننده استفاده نمی‌کنند و معتقد هستند که استفاده از نرم کننده برای موهای مردانه چندان ضروری نیست. اما حقیقت این است که موهای مردان نیز همانند موهای خانم‌ها نیاز به مراقبت دارد. به خصوص مردانی که موهای آن‌ها کمی بلندتر است، لازم است بعد از شامپو کردن موها از مقداری نرم کننده برای ساقه مو استفاده کنند.

    معرفی 4 شامپوی نرم‌کننده‌ معروف مو برای آقایان؛ ایرانی و خارجی

    نرم کننده موها را آبرسانی می‌کند و حالت پذیری موها را افزایش می‌دهد از طرف دیگر برخی از نرم کننده‌ها از موها در برابر آسیب‌های محیطی و آلودگی محافظت می‌کنند و به افزایش درخشندگی و لطافت موها نیز کمک می‌کنند.

    مردان بهتر است به جای استفاده روزانه از نرم کننده، در هفته ۱ تا ۳ بار از آن استفاده کنند. طرز استفاده از نرم کننده بسیار راحت است اما به خاطر داشته باشید که نرم کننده به هیچ عنوان نباید با پوست سر تماس پیدا کند، زیرا این کار موجب ریزش مو می‌شود.

    نرم کننده را روی دست بریزید و با کمی آب ترکیب کنید. سپس به آرامی تار موها را به نرم کننده آغشته کنید و بعد از ۲ دقیقه موها را بشویید.

    از بهترین نرم کننده‌های مخصوص موهای مردانه می‌توان به برند لروکس، استم لس، سینره و نیوا اشاره کرد.

    برای ادامه مطلب بهترین نرم کننده برای موهای آقایان به محتوای آن مراجعه کنید. 

    سوالات متداول

    آیا نرم کننده مو ضرر دارد؟

    استفاده از نرم کننده مو نه تنها ضرری ندارد، بلکه به افزایش حالت پذیری و ترمیم موها نیز کمک می‌کند. تنها موضوعی که باید در زمان خرید انواع نرم کننده مو به آن توجه کنید، هماهنگ بودن نرم کننده با نوع مو و همچنین عدم برخورد نرم کننده با پوست سر است.

    طرز استفاده نرم کننده مو چگونه است؟

    برای استفاده از نرم کننده مو باید مقداری از آن را روی دست‌ها بریزید و سپس موهای خیس را به نرم کننده آغشته کنید. نرم کننده به خوبی روی ساقه مو پخش کنید و حدود ۲ تا ۵ دقیقه صبر کنید و بعد موها را بشویید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.