سبک زندگیسلامت و زیبایی

۱۰ نوع از بهترین نرم کنندهای خانگی برای موی خشک و وز

داشتن موهای خشک و وز مشکل بسیاری از افراد است که قطعا روش‌های بسیار زیادی را برای درمان و رفع این مشکل استفاده کرده‌اند. همیشه استفاده از روش‌های خانگی و ارگانیک یکی از بهترین درمان‌ها برای مشکلات این‌چنینی بوده است.

ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ ۱۰ روش خانگی بسیار ساده و راحت که با کمک آن می‌توانید موهای خود را در منزل و بدون صرف هزینه‌های زیاد نرم و لطیف کنید را براتان جمع‌آوری کرده‌ایم پس تا پایان این مقاله جذاب و آموزنده با ما همراه باشید.

معرفی ۱۰ نرم کننده خانگی برای موی وز و خشک

در این بخش انواع نرم کننده‌های مناسب برای موی خشک و وز را به شما خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

روش اول | ترکیب شیرنارگیل و عسل

درون کاسه مناسبی ۲۰۰ گرم شیرنارگیل را یا ۲ قاشق غذاخوری عسل به خوبی ترکیب کنید. از محتوای تهیه شده کف سر و روی موهای خود بمالید. حدود ۱ ساعت زمان دید تا این ماسک روی سر شما بماند سپس با آب خنک و کمی شامپو موهایتان را آبکشی کنید. شیرنارگیل، به عنوان یک نرم کننده عالی موهای شما را لطیف و نرم کرده و گره‌ها ی آن را باز می‌کند.

همچنین در ضخیم تر شدن تارهای مو و بلند شدن آن نیز به شما کمک می‌کند. عسل می‌تواند فولیکول‌های مو را تقویت کند و از ریزش مو جلوگیری کند. عسل حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از آسیب موها به خصوص در برابر نور خورشید به شما کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: معیارهای انتخاب شامپوی مناسب برای انواع مو

روش دوم | ترکیب ماست یونانی و روغن نارگیل

درون ظرف مناسبی ½ پیمانه ماست یونانی را با ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام ترکیب کرده و به کف سر و ساقه‌های مو خود زنید. پس از گذشت ۴۵ دقیقه موهایتان را با آب خنک بشویید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ماست یونانی به رشد و درخشندگی مو، مبارزه با خشکی و وز بودن مو، تقویت و نرم کنندگی موها و رفع شوره سر به شما کمک می‌کند.

    روغن نارگیل اثر خنک کنندگی دارد و موجب حفظ رطوبت مو می‌شود. از آسیب دیدن ساقه مو جلوگیری می‌کند و برای درمان موخوره مفید است.

    معرفی انواع نرم کننده خانگی برای موی وز و خشک

    روش سوم | تخم مرغ و روغن زیتون

    برای تهیه این ماسک کافی است یک تخم مرغ را با چنگال بهم زنید تا از حالت لختگی خارج شود و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن بیفزایید و با هم ترکیب کنید.

    ترکیب فوق را به روی ساقه و کف سر خود به خوبی ماساژ دهید و با کلاه پلاستیکی روی آن را بپوشانید. پس از گذشت ۱ ساعت سر وموهایتان را آبکشی کنید.

    تخم مرغ سرشار از ویتامین‌های B کمپلکس و مواد معدنی است که در رفع ریزش مو همچنین تحریک رشد و حجم دادن به موها کمک می‌کند. روغن زیتون، باعث رطوبت رسانی به سلول‌های مو می‌شود. وز و شپش مو را از بین می‌برد و شوره سر را درمان می‌کند.

    بیشتر بخوانید: با انواع شامپو و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید

    روش چهارم | سس مایونز و تخم مرغ

    برای تهیه این ماسک کافی است یک تخم مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری سس مایونز بهم زنید و ترکیب فوق را به روی سر و ساقه موهایتان ماساژ دهید. بهتر است روی سرتان را با کلاه یک‌بار مصرف پلاستکی بپوشانید و ۴۰-۶۰ دقیقه‌ای زمان دهید سپس با مقداری آب ولرم موهایتان را بشویید. سس مایونز، باعث رشد مو، رفع شپش سر، نرم کننده موها وبرای درمان شوره سر بسیار مفید است.

    روش پنجم | آلوورا و روغن بادام شیرین

    این ترکیب یکی از با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین ماسک‌‌های است که برای نرم کنندگی مو از آن استفاده می‌شود. ترکیب فوق در رطوبت رسانی و نرم کنندگی پوست سر ومو به شما کمک می‌کند. عصاره آلوورا را با مقداری روغن بادام شیرین ترکیب کنید و به ساقه و ریشه موهایتان زنید. پس از گذشت ۴۰-۶۰ دقیقه سر و موهایتان را با آب سرد بشویید و آبکش کنید.

    بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شامپوها برای تقویت موی سر

    نرم کننده موهای خشک

    روش ششم | ترکیب شیر و موز

    شیرموز به دلیل داشتن مواد ضدمیکروبی از پوسته پوسته شدن پوست سر و شوره جلوگیری می‌کند. باعث می‌شود موهای ضخیم‌تر و محکم‌تری داشته باشید. استفاده از موز در نرم کردن موهای سر به شما کمک می‌کند.

    یک عدد موز رسیده را با چنگال به صورت پوره تبدیل کنید و له کنید و ۲-۳ قاشق غذا خوری شیر به آن بیفزایید تا رقیق شود. ترکیب فوق را به کف سر و ساقه‌های مو خود زنید و ماساژ دهید و پس از گذشت ۴۰-۶۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

    روش هفتم | ترکیب جوش شیرین و آوکادو

    آووکادو در درمان خشکی سر و پوسته پوسته شدن آن به شما کمک می‌کند. آووکادو موجب تحریک جریان خون و جلوگیری از مسدود شدن فولیکول‌های مو می شود که از این طریق از ریزش مو جلوگیری می‌کند. جوش شیرین به دلیل خواص لایه برداری که دارد باعث از بین بردن چربی اضافی پوست سر می‌شود.

    استفاده از آن باعث شفاف شدن موهایتان می‌شود. مقداری آووکادو را له کنید و ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین به آن بیفزایید و به خوبی ترکیب کنید. ماسک فوق را به کف و ساقه مو زنید و پس از گذشت ۶۰ دقیقه آبکشی کنید.

    روش هشتم | پوره خرمالو

    خرمالو منبع غنی از ویتامین‌های مختلفی است که به رشد و سلامت مو بسیار کمک می‌کند. کافی است برای تهیه این ماسک ۱-۲ خرمالو رسیده را با کمک میکسر به شکل پوره تبدیل کنید. پوره خرمالو را به کف و ساقه‌های مو زنید و ماساژ دهید و پس از ۶۰ دقیقه با آب سرد بشویید. خرمالو در درمان موخوره و رفع آسیب‌های که ناشی از خشکی مو است به شما کمک می‌کند.

    روش نهم | سرکه سیب

    سرکه سیب به تعادل PH پوست سر شما کمک می‌کند. از شوره سر و خارش کف سر جلوگیری می‌کند و باعث رشد و تقویت ریشه‌ موها می‌شود. از ریزیش مو جلوگیری می‌کند و برای درمان خشکی سر مفید است. با مقداری سرکه سیب مرغوب موها و کف سر خود را ماساژ دهید و پس از گذشت ۴۰-۶۰ دقیقه سرتان را آبکشی کنید.

    بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شامپو برای رشد مو

    نرم کننده‌های خانگی برای موهای وز
    نرم کننده‌های خانگی برای موهای وز

    روش دهم | ترکیب زرده تخم مرغ و روغن کرچک

    برای تهیه این ماسک کافی است یک زرده تخم مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک ترکیب کنید و از ترکیب فوق کف سر خود بمالید. پس از گذشت ۱ ساعت آن را با آب سرد یا ولرم بشویید. روغن کرچک سبب رشد موها و ضخیم‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

    استفاده مدام این روغن در رطوبت رسانی به ریشه مو و رشد آن‌ به شما کمک بزرگی می‌کند. این روغن از خشکی کف سر جلوگیری می‌کند و باعث درخشندگی و شفافیت موهایتان می‌شود.

    اگر شما نیز از خشکی مو سر یا وز بودن موهایتان رنج می‌برید توصیه می‌کنیم حتما طبق هر کدام از روش های که در بالا به صورت کامل برایتان شرح داده‌ایم پیش روید و این مشکل را برای همیشه حل کنید.

    از این که تا پایان این آموزش کامل و جامع با مجله سبک زندگی اکالا همراه بودید بسیار خرسندیم و تا آموزش‌های بعدی شما را به خداوند بزرگ و منان می‌سپاریم.

    سوالات متداول

    در این بخش به یک سوال پرتکرار در رابطه با انواع نرم کننده‌های مناسب برای موی خشک و وز پاسخ خواهیم داد.

    فایده نرم کننده‌های خانگی چیست؟

    استفاده از نرم کننده‌های شیمیایی به دلیل مواد شیمیایی سازنده آن‌ها به مرور زمان باعث آسیب رساندن به موهای شما می‌شود. استفاده از مواد ارگانیک و مفید صد درصد آب‌رسانی قوی‌تری نسبت به مواد شیمیایی دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.