سبک زندگیسلامت و زیبایی

نحوه استفاده از اسکراب صورت در خانه

آیا می‌دانید نحوه استفاده از اسکراب صورت چگونه است و چه فوایدی برای پوست دارد؟ اسکراب کردن پوست در واقع یک روش موثر برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و لایه برداری پوست صورت است که موجب می‌شود پوست شما ظاهری یکدست، شفاف و نرم پیدا کند. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با طرز استفاده از اسکراب صورت به طور دقیق آشنا شوید.

اسکراب صورت چیست؟

اسکراب صورت روشی برای لایه برداری و حذف سلول‌های مرده پوست است که موجب روشن شدن رنگ پوست، یکدست شدن و همچنین نرم شدن پوست شما می‌شود. اسکراب صورت در واقع محصولی است که در آن از کریستال‌های ریز و مواد معدنی برای حذف سلول‌های مرده و چربی پوست استفاده می‌شود. در اکثر محصولات لایه بردار پوست صورت از موادی مثل شکر، نمک، آرد ذرت، قهوه، اسید آسکوربیک، آلفا هیدروکسی اسید و شیر استفاده می‌شود.

نحوه استفاده از اسکراب صورت

طرز استفاده از اسکراب صورت بسیار راحت است، ولی قبل از هر کاری ابتدا باید نوع پوست خود را شناسایی کنید و بعد از روش مناسبی برای اسکراب کردن استفاده کنید. سپس از محصول مناسبی متناسب با پوست خود برای اسکراب کردن استفاده کنید. اسکراب کردن پوست باید در چند مرحله انجام شود. در ادامه می‌توانید با آموزش طرز استفاده از اسکراب صورت آشنا شوید.

۱- پوست را پاکسازی کنید

در اولین مرحله از اسکراب پوست باید پوست خود را کاملا تمیز کنید. برای این کار بهتر است با یک شوینده ملایم پوستتان را بشویید و یا با استفاده از میسلار واتر آلودگی‌ها و آرایش را از روی پوست تمیز کنید. لایه برداری باید روی پوست کاملا تمیز انجام شود.

بیشتر بخوانید: بعد از اسکراب چی به پوستمان بزنیم؟

۲- پوستتان را اسکراب کنید

بعد از تمیز کردن پوست، ابتدا باید کمی صورتتان را با آب گرم خیس کنید و چند دقیقه صبر کنید تا پوست خیس بخورد. سپس مقداری از اسکراب را بردارید و روی کف دست بمالید. کمی آب به آن اضافه کنید و بعد به آرامی و به صورت حرکات دورانی دستتان را روی پوست صورت بکشید.

لایه بردار را روی تمام قسمت‌های پوست صورت و گردن بمالید و به آرامی ماساژ دهید. برای ماساژ دادن باید از نوک انگشتان خود استفاده کنید. هیچگاه از اسکراب روی پوست خشک استفاده نکنید، زیرا در این شرایط پوست به شدت ساییده می‌شود و آسیب می‌بیند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    اسکراب صورت چیست؟

    ۳- صورت خود را ماساژ دهید

    مدت زمان استفاده از اسکراب صورت کمتر از ۱ دقیقه و در حدود ۴۵ ثانیه است. در این مدت باید به آرامی و به صورت دورانی و بدون ایجاد فشار، پوست خود را ماساژ دهید. به خاطر داشته باشید که برای ماساژ دادن پوست به هیچ عنوان نباید روی پوست فشار زیاد ایجاد کنید. از اسکراب کردن پوست زیر چشم و اطراف دهان اجتناب کنید. زیرا پوست این بخش‌های صورت حساس است و خیلی زود آسیب می‌بیند.

    بیشتر بخوانید: هر آنچه که در مورد لایه برداری پوست باید بدانید!

    ۴- پوستتان را بشویید

    بعد از این که اسکراب کردن پوست به پایان رسید، باید پوست خود را با آب ولرم بشویید و سپس با حوله تمیز و نرم خشک کنید. برای خشک کردن پوست تنها باید حوله را به آرامی روی پوست قرار دهید و بردارید. به هیچ عنوان روی پوستتان فشار وارد نکنید.

    ۵- از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید

    در آخرین مرحله از نحوه استفاده اسکراب صورت باید مقداری مرطوب کننده روی پوستتان بزنید. این کار موجب تغذیه، آبرسانی و افزایش انعطاف‌پذیری پوست می‌شود. بعد از لایه برداری پوست قدرت جذب بالاتری دارد، بنابراین حتما از یک مرطوب کننده موثر و متناسب با پوستتان استفاده کنید.

    چند بار در هفته از اسکراب استفاده کنیم؟

    اگر برایتان سوال شده که چند بار در روز باید از اسکراب صورت استفاده کنید و این روش باید چند بار در هفته انجام شود، پاسخ ساده است. اسکراب کردن پوست موجب از بین بردن سلول‌های مرده و لایه برداری پوست می‌شود. استفاده بیش از حد از این روش می‌تواند به پوست شما آسیب برساند.

    بنابراین به هیچ عنوان نباید بیشتر از ۱ بار و نهایتا ۲ بار در هفته از اسکراب پوست استفاده کنید. اسکراب کردن بیش از حد پوست موجب چروکیده شدن پوست و از بین رفتن ظرافت پوست می‌شود و ظاهری خشن به پوست شما می‌بخشد.

    بیشتر بخوانید: بهترین آبرسان‌های طبیعی پوست را بشناسیم!

    بهترین زمان اسکراب کردن پوست صورت

    اسکراب چند دقیقه روی پوست بماند؟

    بهترین زمان توصیه شده اسکراب با توجه به نوع پوست از ۱ دقیقه تا ۵ دقیقه است. برای اسکراب پوست صورت بهتر است حدود ۱ دقیقه زمان صرف کنید. اگر پوست شما ضخیم یا بیش از حد چرب است، می‌توانید چند دقیقه بیشتر برای اسکراب کردن زمان بگذارید. برای لایه برداری پوست بدن و بخش‌های ضخیم پوست می‌توانید ۱۰ دقیقه تا ۱۵ دقیقه زمان بگذارید.

    بیشتر بخوانید: تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟

    بهترین زمان اسکراب کردن پوست صورت

    بهترین زمان اسکراب کردن پوست، شب‌ها بعد از پاک کردن صورت است. از آن جایی که پوست بعد از اسکراب باید تا چند ساعت استراحت کند، بهتر است این کار را شب‌ها و یا زمان‌هایی که در خانه هستید، انجام دهید. معمولا شب‌ها پوست آمادگی بیشتری برای جذب مواد مغذی دارد. می‌توانید ابتدا صورت خود را بشویید و بعد اسکراب کنید و در نهایت از یک نرم کننده مناسب و مغذی برای آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست استفاده کنید.

    بهترین اسکراب مناسب نوع پوست

    برای اسکراب کردن پوست، قبل از هر چیزی باید نوع پوست خودتان را بشناسید و سپس از محصول مناسبی برای این کار استفاده کنید. بهترین اسکراب برای پوست خشک حاوی روغن‌های گیاهی است و می‌توانید از آن ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده کنید. بهترین اسکراب پوست چرب طوری طراحی شده است که چربی اضافه پوست را از بین می‌برد و پوست شما را تمیز می‌کند.

    در اکثر لایه بردارهای مخصوص پوست چرب از ماده‌ای به نام اسید سالیسیلیک استفاده می‌شود که موجب تنظیم چربی پوست می‌شود. اگر پوست شما ترکیبی است، باید از اسکراب مخصوص پوست مختلط یا ترکیبی استفاده کنید. افرادی که پوست مختلط دارند معمولا در قسمت بینی، چانه و پیشانی پوستشان چرب و در گونه‌ها پوست خشک است.

    در این شرایط می‌توانید از ۲ اسکراب مجزا برای بخش‌های مختلف بدن استفاده کنید و یا محصولاتی را خریداری کنید که حاوی عصاره میوه، جلبک دریایی و ویتامین E هستند. به خاطر داشته باشید که نحوه استفاده از اسکراب صورت برای انواع پوست تفاوتی ندارد، تنها باید برای این کار از محصولات متفاوتی استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: نکات مهم برای مراقبت از پوست در فصل پاییز

    آیا می‌توان از اسکراب صورت برای بدن استفاده کرد؟

    اسکراب صورت بسیار ملایم است و برای پوست حساس صورت شما طراحی شده است. معمولا استفاده از این اسکراب برای پوست بدن تاثیر چندانی ندارد. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید از اسکراب‌های مخصوص بدن که معمولا دانه‌های بزرگ‌تری دارند، استفاده کنید. مراقب باشید از اسکراب بدن به هیچ عنوان برای پوست صورت استفاده نکنید.

    بهترین اسکراب مناسب نوع پوست

    نکاتی که باید در مورد اسکراب کردن پوست بدانید

    در این بخش به چند نکته طلایی در مورد اسکراب کردن پوست اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • می‌توانید از اسکراب کردن هم برای پوست صورت و هم پوست بدن خود استفاده کنید.
    • همیشه نوع اسکراب را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. اسکراب مخصوص پوست خشک حاوی روغن‌های گیاهی است و از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند. در مقابل اسکراب پوست چرب نیز طوری طراحی شده که چربی اضافه پوست را از بین می‌برد.
    • نحوه استفاده از اسکراب صورت با بدن تفاوتی ندارد تنها برای اسکراب کردن قسمت‌هایی از بدن که پوست ضخیم و زمختی دارند، می‌توانید حدود ۱۰ دقیقه زمان صرف کنید.
    • بعد از اسکراب کردن هر قسمت از پوست، حتما از نرم کننده مناسب استفاده کنید.
    • هیچگاه از اسکراب بدن برای پوست حساس صورت استفاده نکنید. این کار موجب آسیب دیدن به پوست و خراشیده شدن پوست شما می‌شود.
    • از کرم‌های لایه بردار پوست صورت برای پوست زیر چشم استفاده نکنید. در صورت تمایل می‌توانید برای لایه برداری پوست زیر چشم از لایه بردار مخصوص پوست زیر چشم استفاده کنید.
    • قبل از استفاده از اسکراب صورت باید دستورالعمل روی بسته بندی محصول را با دقت بخوانید و مطابق آن عمل کنید.
    • به هیچ عنوان روی پوست آسیب دیده و پوستی که دارای جوش یا اگزما است، از اسکراب استفاده نکنید.
    • اگر به مشکل پوستی خاصی مبتلا هستید، قبل از اسکراب کردن پوست ابتدا با یک پزشک متخصص مشورت کنید.
    • بعد از اسکراب کردن پوست حتما از نرم کننده و آبرسان استفاده کنید تا پوست شما خشک و چروکیده نشود.
    • حتما یک بار یا نهایتا ۲ بار در هفته از اسکراب استفاده کنید، زیرا این کار به سلامت پوست و بهبود ظاهر پوست شما کمک زیادی می‌کند.
    • از مهم‌ترین فواید اسکراب پوست صورت می‌توان به حذف لایه‌های مرده پوست، رفع خشکی و شلی پوست، بهبود جریان خون، از بین بردن جوش‌های سرسیاه، از بین بردن لکه‌های پوستی، تسکین التهاب پوست و بهبود ترشح چربی پوست اشاره کرد.
    • به هیچ عنوان بعد از فعالیت‌هایی که موجب عرق کردن پوست می‌شود، بعد از مصرف غذای چرب و بعد از سونا پوست خود را لایه برداری نکنید.
    • برای اسکراب کردن پوست می‌توانید به جای محصولات آماده از اسکراب‌های خانگی مثل اسکراب روغن زیتون و شکر، اسکراب سبوس و روغن زیتون و اسکراب دوغ با آرد جو استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: بهترین روغن برای ماساژ صورت کدام است؟

    سخن نهایی

    همانطور که در این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا مطالعه کردید اسکراب کردن پوست موجب حذف سلول‌های مرده و افزایش درخشندگی پوست صورت می‌شود. متخصصان توصیه می‌کنند که در هفته حداقل یک بار پوست خود را لایه برداری کنید. به خاطر داشته باشید که قبل از اسکراب کردن پوست حتما پوست خود را بشویید و با آب گرم خیس کنید. این کار به حرکت بهتر دانه‌های اسکراب روی پوست کمک می‌کند و مانع قرمزی و خشک شدن پوست شما می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.