سبک زندگیسلامت و زیبایی

تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟

تونر به عنوان یکی از محصولات اساسی و مهم برای بهبود و مراقبت از پوست شناخته می‌شود. تونر، قدمی اساسی در روتین زیبایی شما بشمار می‌رود که می‌تواند پوست شما را بهبود داده و به آن طراوت و درخشش بیشتری ببخشد. علاوه بر این، تونر می‌تواند به تعادل pH پوست، کنترل چربی و روغنی بودن پوست، کاهش اندازه منافذ باز پوست و حتی کاهش التهاب و قرمزی پوست کمک کند.

با استفاده مداوم و منظم از تونر، می‌توانید پوستی سالم، تازه داشته باشید. در این مقاله از اکالا بلاگ، به شما نکات و راهنمایی‌های مهمی برای استفاده صحیح از تونر ارائه خواهیم داد. ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید تا از تمام مزایا و فوایدی که تونر برای پوست شما دارد مطلع شده و پوستی بهتر و سالم‌تر داشته باشید.

دلایل استفاده از تونر

استفاده از تونر صورت در روتین مراقبت از پوست بسیار مهم است و دارای دلایل متعددی است. در ادامه، تعدادی از اصلی‌ترین دلایل استفاده از تونر را بررسی می‌کنیم:

  1. تعادل pH پوست: تونر می‌تواند به حفظ تعادل pH طبیعی پوست کمک کند. بعضی از محصولات شستشو و صابون‌ها می‌توانند با تغییر pH پوست، آن را از تعادل خارج کنند. تونر با تنظیم pH پوست، می‌تواند پوست را به حالت طبیعی بازگرداند و از ایجاد مشکلاتی مانند خشکی یا چربی زیاد جلوگیری کند.
  2. تمیز کردن عمقی پوست: تونر می‌تواند به پاکسازی عمقی پوست کمک کند. این محصول قادر است آلودگی‌ها، آرایش، چربی اضافی و مواد زائد را از پوست زدوده و منافذ باز پوست را تمیز کند که موجب بهبود بافت پوست، جلوگیری از تشکیل جوش و لکه‌ها و افزایش جذب مواد مغذی می‌شود.
  3. ترمیم و تقویت پوست: برخی تونرها دارای عناصر مغذی و ترمیم‌کننده هستند که به بهبود و تقویت پوست کمک می‌کنند. این عناصر می‌توانند به ترمیم آسیب‌های پوستی، تسریع در تجدید سلولی و بهبود ظاهر علائم پیری کمک کنند.
  4. رطوبت رسانی: برخی تونرها دارای خواص مرطوب‌کننده هستند و می‌توانند به رطوبت‌رسانی پوست کمک کنند. این تونرها می‌توانند رطوبت لازم را به پوست اضافه کنند و پوست را نرم، لطیف و شاداب کنند.

افزایش اثربخشی محصولات پوستی: استفاده از تونر قبل از استفاده از محصولات دیگر مراقبت از پوست می‌تواند اثربخشی آنها را افزایش دهد. با تمیز کردن و آماده‌سازی پوست با استفاده از تونر، محصولات مراقبتی بعدی مانند سرم‌ها و کرم‌ها بهتر جذب می‌شوند و تاثیر بیشتری روی پوست دارند. با توجه به این دلایل، استفاده منظم و صحیح از تونر می‌تواند به بهبود و بهداشت پوست کمک کند.

بیشتر بخوانید: چه ضد آفتابی برای فصل پاییز مناسب است؟

دلایل استفاده از تونر

مراحل استفاده صحیح از تونر

استفاده صحیح از تونر یکی از گام‌های مهم در مراقبت از پوست است. در ادامه توضیحاتی در مورد نحوه صحیح استفاده از تونر آورده شده است:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۱- پاکسازی پوست قبل از زدن تونر

    قبل از استفاده از تونر، مطمئن شوید که پوستتان پاک و خشک شده باشد. از یک شوینده مناسب برای پوستتان استفاده کنید و پوست صورت را به خوبی ماساژ دهید تا مواد آرایشی از سطح پوست به طور کامل پاک شوند. در ادامه پوست صورت را با آب ولرم شسته و خشک کنید.

    بیشتر بخوانید: بهترین آبرسان‌های طبیعی پوست را بشناسیم!

    ۲- انتخاب تونر مناسب

    تونرها به انواع مختلفی مانند تونر‌های‌ تقویت‌کننده، ضدآلودگی، مرطوب‌کننده و… تقسیم می‌شوند. انتخاب تونری که به نیازهای پوست شما پاسخ می‌دهد مهم است.

    ۳- استفاده از پد تونر پنبه‌ای

    برای اعمال تونر، از یک پد نرم پنبه‌ای استفاده کنید. مقدار کمی از تونر را روی پد بریزید.

    بیشتر بخوانید: علت خشکی پوست در فصل پاییز و روش‌های درمان آن

    ۴- پخش کردن تونر روی صورت

    با استفاده از پد پنبه‌ای، تونر را با حرکات نرم و دورانی روی صورت پخش کنید. این کار به آرایش پوست کمک می‌کند و پوست را به مراتب آماده‌تر می‌کند.

    مراحل استفاده صحیح از تونر

    ۵- خودداری از زدن تونر به نقاط حساس

    اطمینان حاصل کنید که تونر با چشمانتان برخوردی ندارد. تونر را بر روی پوست گردن خود هم به همین دقت بزنید.

    بیشتر بخوانید: بهترین ضد آفتاب از نظر پزشکان در سال ۲۰۲۳

    ۶- استفاده روزانه از تونر

    برخی از تونرها برای استفاده روزانه مناسب هستند، در حالی که برخی دیگر برای استفاده شبانه بهتر هستند. دستورالعمل محصول خود را به دقت بخوانید و طبق آن عمل کنید.

    ۷- پاکسازی پوست با انجام مراحل مراقبتی

    پاکسازی پوست صورت را با استفاده از کرم‌های نرم کننده و مراقبتی تکمیل کرده و در صورتی که از کرم‌های ضد جوش و یا نرم‌کننده استفاده می‌کنید حتما تونر را پیش از آن استفاده کنید. پاکسازی صورت با تونر قبل از کرم‌های نرم کننده و … تاثیر آنها را چند برابر می‌کند.

    بیشتر بخوانید: با فواید و عوارض فیشیال پوست آشنا شوید!

    ۸- پیگیری نتایج استفاده از تونر

    به تغییرات در پوست خود توجه کنید. اگر بهبودی مشاهده نکردید یا مشکلات پوستی افزایش یافت، با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید. با رعایت این مراحل، می‌توانید از تونر به بهترین نحو استفاده کنید و به مراقبت موثر از پوست خود بپردازید.

    تاثیر استفاده تونر بر انواع پوست

    تاثیر استفاده تونر بر انواع پوست

    تونر، به عنوان یک محصول مراقبت از پوست، می‌تواند تاثیرات متنوعی بر روی انواع مختلف پوست داشته باشد. در ادامه، تاثیر استفاده از تونر بر روی انواع پوست متفاوت را بررسی خواهیم کرد:

    1. پوست چرب: تونر معمولاً دارای خواص ضد چربی و تنظیم کننده چربی پوست است. با استفاده از تونر مناسب، می‌توانید چربی اضافی پوست را کاهش دهید.
    2. پوست خشک: تونر مرطوب‌کننده می‌تواند به پوست خشک کمک کند و رطوبت لازم را به آن برساند. انتخاب تونر با عناصر نرم‌کننده و مرطوب‌کننده می‌تواند پوست خشک را نرم و لطیف‌تر کند.
    3. پوست حساس: برخی تونرها به عنوان تسکین‌دهنده‌ها عمل می‌کنند و می‌توانند به کاهش التهاب و حساسیت پوست کمک کنند. انتخاب تونر بدون عطر و با عناصر آرام‌بخش می‌تواند برای پوست حساس مفید باشد.
    4. پوست مختلط: تونر می‌تواند در تعادل کردن مناطق چرب و خشک پوست مختلط به کار گرفته شود. با استفاده از تونر متعادل، می‌توانید چربی‌های موجود در ناحیه (پیشانی، بینی و چانه) را کاهش داده و پوست را به طور کلی متعادل کنید.
    5. پوست آکنه‌ای: برخی تونرها دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی هستند که می‌توانند به کاهش ظاهر لکه‌ها و آکنه‌ها کمک کنند. استفاده از تونر مناسب می‌تواند پوست را پاک کرده و علایم آکنه را کاهش دهد.

    بیشتر بخوانید: ترتیب استفاده از آبرسان و ویتامین C

    انتخاب بهترین تونر

    انتخاب بهترین تونر برای شما به نوع پوستتان، نیازهای خاص پوست و ترجیحات شخصیتان بستگی دارد. اما در کل، برخی عواملی که می‌توانند در انتخاب بهترین تونر کمک کننده باشند عبارتند از:

    1. نوع پوست: بررسی نوع پوستتان (چرب، خشک، مختلط، حساس و …) و انتخاب تونری که به طور خاص برای آن نوع پوست مناسب است.
    2. مشکلات پوست: اگر پوست شما مشکلات خاصی مانند آکنه، التهاب دارد، به دنبال تونرهایی با خواص ضدالتهابی، ضد باکتریایی و تسکین‌دهنده بگردید.
    3. عناصر فعال: بررسی عناصر فعال موجود در تونر می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب مناسب باشد. برخی از عناصر معمول شامل اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب ، آنتی‌اکسیدان‌ها، آلوئه‌ورا، چای‌سبز، هیالورونیک اسید و عصاره‌های گیاهی می‌باشند.
    4. حساسیت: در صورتی که پوستتان حساس است، به دنبال تونرهای بدون عطر و با عناصر آرام‌بخش بگردید تا حساسیت را تحریک نکنند.
    5. ترکیب با سایر محصولات: در نظر داشته باشید که تونری که انتخاب می‌کنید باید با سایر محصولات مراقبت از پوستتان سازگار باشد و بهتر است با یک روتین مراقبت از پوست متناسب استفاده شود.

    در نهایت، بهتر است با متخصص پوست مشورت کنید تا بر اساس نیازهای شخصیتان و وضعیت پوستتان، توصیه‌های خاصی دریافت کنید و بهترین تونر را انتخاب کنید.

    بیشتر بخوانید: با فواید آبرسانی پوست آشنا شوید!

    انتخاب بهترین تونر

    سخن پایانی

    در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا در خصوص نحوه استفاده از تونر به عنوان محصول اساسی در روتین مراقبت از پوست صحبت کردیم. تونر پس از تمیز کردن پوست و قبل از استفاده از مرطوب‌کننده به کار می‌رود. استفاده از تونر می‌تواند به پوست طراوت، درخشندگی بیشتری ببخشد. تونر با حفظ تعادل pH پوست صورت ، چربی و روغنی بودن پوست را کنترل کرده و منافذ باز پوست را کاهش می‌دهد.

    در نتیجه استفاده منظم و مداوم از تونر می‌تواند به بهبود و ترمیم پوست کمک کند و التهاب و قرمزی را کاهش دهد. بنابراین، با استفاده صحیح و منظم از تونر، می‌توانید پوستی سالم، تازه و درخشنده داشته باشید.

    سوالات متداول

    در این بخش به چند سوال پرتکرار در رابطه با تونر پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

    آیا بعد از استفاده از تونر باید صورت را شست؟

    اغلب تونرها پیش از استفاده نیاز به شستشوی صورت ندارد. در واقع با استفاده از تونر شما پوست را برای استفاده از مواد آرایشی و محصولات مراقبتی آماده می‌کنید. پس نیازی به شستن صورت پس از زدن تونر نیست و باید اجازه دهید تا تونر اثرگذاری بهتری داشته و خاصیت خود را از دست ندهد.

    آیا افراد دارای پوست خشک نیز می‌توانند از تونر استفاده کنند؟

    بله، اما این افراد بهتر است مصرف آن را به یک بار در روز کاهش دهند، به دلیل اینکه مدتی پس از زدن تونر ممکن است احساس خشکی در پوست کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.