سبک زندگیسلامت و زیبایی

چه ضد آفتابی برای فصل پاییز مناسب است؟

در فصل پاییز، بسیاری از افراد گمان می‌کنند که نیازی به استفاده از کرم ضدآفتاب ندارند اما این تصور اشتباه است. در واقع، اشعه‌های فرابنفش خورشید در تمام طول سال وجود دارند و می‌توانند به پوست آسیب برسانند. از این رو برای مراقبت از پوست در پاییز استفاده از ضد آفتاب ضروری است.

با این حال، ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که چه ضدآفتابی برای فصل پاییز مناسب است؟ امروز در اکالا بلاگ، قصد داریم تا شما را در انتخاب بهترین ضد آفتاب پاییزی راهنمایی کنیم. در ادامه، نکات مهمی که در انتخاب ضدآفتاب مناسب باید در نظر بگیرید را بررسی می‌کنیم و بهترین محصولات موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم، همراه ما باشید.

راهنمای انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب برای فصل پاییز

هنگام انتخاب کرم ضدآفتاب برای فصل پاییز باید به نکات زیر توجه کنید:

  • SPF: ضدآفتابی را انتخاب کنید که دارای SPF 30 یا بالاتر باشد. (SPF نشان‌دهنده میزان محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید است.)
  • طیف وسیع محافظت: ضد آفتابی را انتخاب کنید که از هر دو اشعه UVA و UVB محافظت کند. اشعه‌های UVA باعث پیری زودرس پوست و اشعه‌های UVB باعث آفتاب‌سوختگی می‌شوند.
  • میزان مصرف: ضد آفتاب را به مقدار کافی استفاده کنید. به طور کلی، باید مقداری معادل دو انگشت کامل از این محصول را روی صورت و گردن خود بمالید.
  • تجدید مصرف: ضد آفتاب را هر دو ساعت یکبار بعد از تعریق تجدید کنید.
  • استفاده از مرطوب کننده با SPF: برای محافظت بیشتر از پوست، می‌توانید از مرطوب کننده‌ای با SPF استفاده کنید.
  • بالم لب با SPF: لب‌های شما نیز در برابر اشعه UV آسیب پذیر هستند. یک بالم لب یا رژ لب با SPF 15 یا بالاتر برای محافظت از لب‌های خود استفاده کنید.
  • نوع پوست: اگر پوست چرب دارید، ضدآفتابی با فرمولاسیون Oil-Free انتخاب کنید تا از ایجاد چربی اضافی روی پوست جلوگیری کند. همچنین اگر پوست خشک دارید، ضدآفتابی با فرمولاسیون مرطوب‌کننده استفاده کنید تا پوست شما را آبرسانی کند.
  • ترکیبات ضدآفتاب: برخی از ضدآفتاب‌ها حاوی ترکیبات اضافی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها هستند که می‌توانند به محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی آسیب‌رسان کمک کنند.

با رعایت این نکات، می‌توانید از پوست خود در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مضر خورشید در فصل پاییز محافظت کنید و سلامت و ظاهر پوست خود را بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید: بهترین آبرسان‌های طبیعی پوست را بشناسیم!

راهنمای انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب برای فصل پاییز

معرفی ۵ تا از بهترین ضد آفتاب‌های مناسب برای فصل پاییز

چند نمونه از بهترین ضدآفتاب‌های مناسب پاییز که در ایران موجود هستند عبارتند از:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۱- کرم ضدآفتاب SPF50 فاقد چربی سینره

    کرم ضدآفتاب SPF50 فاقد چربی سینره با فاکتور محافظتی بالا، از پوست در برابر اشعه‌های مضر UVA و UVB محافظت می‌کند. این محصول با فرمولاسیون ویژه خود، پس از جذب ظاهری مات و بدون چربی روی پوست ایجاد می‌کند.

    این محصول برای پوست‌های چرب و مستعد جوش انتخابی مناسب است. فرمولاسیون Oil-Free آن، از ایجاد جوش و براق شدن پوست جلوگیری می‌کند. همچنین، استفاده از این ضدآفتاب به دلیل ساختار سبک و جذب سریع آن، آسان است.

    بیشتر بخوانید: علت خشکی پوست در فصل پاییز و روش‌های درمان آن

    ۲- کرم ضد آفتاب مرطوب کننده SPF30 سی گل

    کرم ضد آفتاب مرطوب کننده سی گل با SPF30، محصولی مناسب برای پوست‌های خشک و معمولی است. این کرم با تامین رطوبت مورد نیاز پوست از خشکی و دهیدراته شدن آن جلوگیری می‌کند.

    همچنین، با دارا بودن فیلترهای فیزیکی و شیمیایی، از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند. کرم ضد آفتاب مرطوب کننده سی گل، در برابر آب و تعریق مقاوم است و مانع از بروز علائم پیری زودرس پوست می‌شود.

    ۳- کرم ضدآفتاب و ضد لک SPF 50 لافارر

    کرم ضد آفتاب و ضد لک بی رنگ لافارر، محصولی عالی و موثر برای پوست‌های خشک و معمولی است که از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB خورشید محافظت کرده و به بهبود وضعیت پوست کمک می‌کند. این کرم حاوی عصاره‌های گیاهی شیرین بیان، بیربری، سارمنتوزا ساکسی فراگا، پاپایا و گواوا است که در کاهش تولید ملانین و پیشگیری از ایجاد لک‌های پوستی موثر هستند.

    علاوه بر این، عصاره چوب درخت انانتیا کلرانتا و زینک پی سی آ موجود در ضدآفتاب لافارر به کنترل چربی پوست کمک کرده و از بروز آکنه جلوگیری می‌کند. این کرم بافتی سبک و جذب بسیار سریع دارد و به راحتی روی پوست پخش می‌شود.

    بیشتر بخوانید: بهترین ضد آفتاب از نظر پزشکان در سال ۲۰۲۳

    معرفی 5 تا از بهترین ضد آفتاب‌های مناسب برای فصل پاییز

    ۴- کرم ضدآفتاب بدون رنگ Avene SPF 50 مدل Intense Protect

    فلوئید ضدآفتاب پوست حساس آون، یک ضدآفتاب با طیف وسیع و SPF 50+ بوده و برای پوست‎های فوق حساس طراحی شده است. این کرم ضدآفتاب دارای ۴ فیلتر بسیار قدرتمند در برابر اشعه‌های UVA و UVB است که از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت می کند.

    این محصول با بافت بسیار سبک و فلوئیدی خود در کمتر از ۳ ثانیه جذب پوست شده و هیچ رد سفیدی به جا نمی‌گذارد. همچنین به مدت ۸ ساعت از پوست در برابر خشکی محافظت می‌‌کند. این ضدآفتاب حاوی پرو ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و به جوانسازی پوست کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: ترتیب استفاده از آبرسان و ویتامین C

    ۵- کرم ضدآفتاب بی رنگ SPF 60 مای

    کرم ضدآفتاب بی‌رنگ SPF 60 مای، محصولی چندکاره و مناسب برای پوست‌های خشک و نرمال است. این کرم با SPF 60 از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید از جمله اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کند. این کرم حاوی ویتامین‌های E و B5 است و به تقویت سلامت پوست کمک کرده و از ایجاد چین و چروک، پیری زودرس و لک‌های تیره پوستی پیشگیری می‌کند.

    کرم ضد آفتاب بی رنگ SPF 60 مای، محصولی مناسب برای استفاده روزانه است و با ماندگاری بالا، از پوست در تمام طول روز محافظت می‌کند. همچنین این کرم برای آقایان نیز مناسب است و با بافت سبک و جذب آسان، به راحتی روی پوست استفاده می‌شود.

    فصل پاییز، فصلی است که افراد زیادی از بیرون ماندن در هوای آزاد لذت می‌برند. اما فراموش نکنید که پوست شما همچنان در معرض اشعه‌های مضر خورشید است. استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب، از پوست شما در برابر پیری زودرس، آفتاب سوختگی و سایر آسیب‌های پوستی محافظت می‌کند. از همراهی شما با مجله سبک زندگی اکالا سپاسگزاریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.