سبک زندگیسلامت و زیبایی

آموزش ماساژ صورت در خانه؛ برای شادابی و جوان‌سازی پوست

امروزه رسیدگی به پوست، زیبایی و جوان‌سازی آن یکی از مسائلی است که بیشتر به آن پرداخته می شود اما شاید شما زمان کافی برای انجام این امور را در خارج از منزل نداشته باشید یا به دلیل بالا بودن هزینه‌های زیبایی نتوانید از این خدمات استفاده کنید.

ما برای حل این موضوع چاره‌ای یافته‌ایم و امروز در این بخش از مجله اینترنتی اکالا بلاگ کامل‌ترین آموزش ماساژ صورت را در خانه به صورت اصولی و مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد تا شما نیز بتوانید از این خدمات بهرمند شوید و پوستی شاداب‌تر و جوان‌تر داشته باشید.

۳ نکته طلایی که قبل از شروع ماساژ دادن صورت باید رعایت کنید!

در این بخش به ۳ نکته طلایی که قبل از شروع ماساژ صورت در خانه باید به آن توجه داشته باشید، اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  1. قبل از شروع ماساژ صورت باید دست‌هایتان را به خوبی بشویید و ناخن‌هایتان را کوتاه کنید.، صورتتان را با شوینده مناسب به خوبی بشویید و تمیز کنید، صورت خود را خشک کنید و به سراغ مراحل ماساژ روید.
  2. اگر زخم یا جوشی روی صورت خود دارید تا زمانی که آن را درمان نکردید به سراغ ماساژ صورت نروید.
  3. قبل از شروع ماساژ بهتر است صورت و گردن خود را چرب کنید، اگر پوست خود را چرب نکنید نه تنها ماساژ به بهبود وضعیت آن کمکی نمی‌کند بلکه ماساژ دادن پوست خشک موجب ایجاد چین و چروک هم می‌شود. (انتخاب روغن باید متناسب با نوع پوستتان باشد و سعی کنید از روغن‌های طبیعی استفاده کنید)

جالب است بدانید که اگر ماساژ را هر روز در یک زمان مشخص انجام دهید نتیجه شگفت انگیزی خواهد داشت. ماساژ صورت شامل ۹ مرحله ساده است که هر مرحله را ۳ بار باید تکرار کنید (در نواحی که چین و چروک عمیق‌تری وجود دارد می‌توانید ۴-۵ مرتبه تکرار کنید)

بیشتر بخوانید: تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟

مرحله اول | ماساژ غدد لنفاوی

غدد لنفاوی وظیفه دفع سموم و ناخالصی‌های بدن را دارند. وظیفه دیگر این غدد زساندن مواد مغذی و تازه به سایر سلول‌هاست. عملکرد این غدد بسته به حرکات بدن است، در نتیجه بی تحرکی موجب ایجاد جوش، آکنه و خشکی پوست می‌شود ماساژ دادن غدد لنفاوی موجب آزادسازی سموم و ناخالصی‌ها می‌شود و از تجمع آن‌ها جلوگیری می‌کند.

در اولین مرحله برای یک ماساژ اصولی و خوب باید به سراغ ماساژ دادن غدد لنفاوی روید. این غدد در زیر گوش، یعنی فرورفتگی نرم زیر استخوان فک قرار دارند برای ماساژ دادن آن‌ها کافی است که انگشت اشاره و میانه خود را به صورت دورانی به آرامی به سمت استخوان فک ماساژ دهید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    3 نکته طلایی که قبل از شروع ماساژ دادن صورت باید رعایت کنید!

    مرحله دوم | ماساژ گردن

    در دومین مرحله از ماساژ به سراغ گردن روید. این مرحله را برای هر دو طرف گردن انجام دهید بدین صورت که با دو انگشت میانه و اشاره خود به سمت دورانی از پایین گردن به سمت صورت و زیر چانه حرکت کنید. این ماساژ در رفع غبغب و افتادگی صورت بسیار مفید است. حال در همین مرحله از وسط گردن به سمت مهرهای ستون فقرات ماساژ دهید.

    بیشتر بخوانید: چه ضد آفتابی برای فصل پاییز مناسب است؟

    مرحله سوم | ماساژ زیر چانه

    این مرحله از آموزش علاوه بر کمک کردن به چانه، برای از بین بردن چین و چروک‌های قسمت زیر گونه بسیار مفید است. برای اجرای این مرحله انگشت شست خود را در زیر چانه ثابت قرار دهید. بقیه انگشتان صورت را روی گونه خود قرار دهید و با کمی فشار به سمت گیج‌گاه هدایت کنید.

    مرحله چهارم | ماساژ اطراف لب

    برای ماساژ لب باید دو انگشت اشاره خود را در قسمت بالایی لب یعنی در قسمت فرورفتگی بین لب و بینی قرار دهید و ۳۰ ثانبه فشار دهید. حالا به آهستگی انگشتانتان را به سمت انتهای لب بیاورید. همین عمل را برای لب پایین اجرا کنید. بدین صورت که دو انگشت اشاره را در قسمت فرورفتگی چانه قرا دهید و ۳۰ ثانبه فشار دهید سپس با آرامی به سمت انتهای لب روید.

    بیشتر بخوانید: بهترین آبرسان‌های طبیعی پوست را بشناسیم!

    ماساژ صورت و اطراف لب

    مرحله پنجم | ماساژ خط خنده

    خط لبخند یا خط خنده یکی از عمده ترین چین و چروک‌هایی است که روی صورت شما نمایان می‌شود. برای ماساژ دادن خط لبخند باید سه انگشت میانی هر دو دست خود را در کنار چانه قرار دهید. کمی فشار وارد کنید و سپس به سمت گوشه داخلی چشم انگشتانتان را بالا ببرید. حال از سمت گوشه‌های داخلی چشم با همان فشار انگشتانتان را به سمت گیج‌گاه هدایت کنید.

    بیشتر بخوانید: چند توصیه مفید برای مراقبت از چشم‌ها در هوای آلوده

    مرحله ششم | ماساژ گونه

    برای ماساژ دادن گونه کافی است که سه انگشت میانی هر دو دست را در کنار بینی‌تان قرا دهید و کمی فشار وارد کنید. حال به آرامی انگشتانتان را از سمت بینی به سمت شقیقه‌ها بکشید.

    مرحله هفتم | ماساژ چشم

    همان‌طور که می‌دانید پوست اطراف چشم نازک تر از بقیه جاهای صورت است. در اجرای این مرحله دقت داشته باشید که با ملایمت ماساژ را انجام دهید. چشم‌هایتان را ببندید و یک دایره فرضی دور چشم خود که از روی ابروها می‌گذرد را فرض کنید. حالا انگشتانتان را روی شقیقه‌هایتان قرار دهید و روی دایره فرضی‌تان حرکت کنید. بدین صورت ماساژ چشم‌هایتان نیز انجام می‌شود.

    بیشتر بخوانید: ترتیب استفاده از آبرسان و ویتامین C

    مرحله هشتم | ماساژ ابرو

    برای ماساژ ابروهایتان کافیست با کمک انگشت شست و اشاره بین هر دو ابرو را به آرامی نیشگون بگیرید. این عمل دررفع سردرد نیز به شما کمک می‌کند.

    ماساژ صورت چه کاربردهایی دارد؟

    مرحله نهم | ماساژ پیشانی

    برای ماساژ پیشانی انگشتانتان را در وسط پیشانی قرار دهید و با کمی فشار و به صورت زیکزاکی به سمت شقیقه ها حرکت کنید.

    بیشتر بخوانید: با فواید آبرسانی پوست آشنا شوید!

    ماساژ صورت چه کاربردهایی دارد؟

    ماساژ صورت موجب خون رسانی به تمام قسمت‌های پوست می‌شود. موجب از بین رفتن چین و چروک‌های صورت می‌شود و در کاهش استرس و اضطراب نیز به شما کمک می‌کند. ماساژ پوست موجب قوی‌تر شدن عضلات صورت و در نتیجه شادابی و زیبایی پوست می‌شود.

    اگر ماساژ به صورت روزانه و اصولی انجام شود می‌تواند از افتادگی پوست جلوگیری کند. امیدواریم که شما نیز با استفاده از مطالب ارائه شده در این مقاله بتوانید طبق یک روتین منظم و روزانه صورتتان را ماساژ دهید و پوستی شاداب و جوان داشته باشید. از این‌که تا پایان این مقاله با مجله سبک زندگی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.