سبک زندگیسلامت و زیبایی

۱۰ توصیه مفید برای مراقبت از چشم‌ها در هوای آلوده

چشم‌های ما پنجره نگاهمان به تمام جهان هستند و باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کنیم. میزان آلودگی در کره زمین روز به روز در حال افزایش یافتن است آلودگی‌های هوا تاثیرات منفی زیادی برای سلامتی و چشم های شما دارد. مهم‌ترین عامل در نگهداری و محافظت از چشم‌هایتان در هوای آلوده این است که از قرار گرفتن در هوای آلوده اجتناب کنید. بهتر است روزهای که سطح آلودگی بالاست در خانه بمانید.

ما امروز در این بخش از مجله اینترنتی اکالا بلاگ ۱۰ توصیه کاربردی و مفید برای محافظت کردن از چشم‌هایتان در هوای آلوده را جمع‌آوری کرده‌ایم پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

۱۰ توصیه کاربردی برای محافظت کردن از چشم‌هایتان در هوای آلوده

در این بخش روش‌های مراقبت از چشم‌ها در هوای آلوده را برایتان شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

۱- استفاده از عینک و کلاه

زمانی که بیرون از منزل هستید بهتر است از عینک‌های آفتابی حفاظ‌دار استفاده کنید، این عینک‌ها تا حد مطلوبی از چشم‌های شما در برابر آلودگی‌ها محافظت می‌کنند. حتی زمانی که از عینک آفتابی استفاده می‌کنید ممکن است برای محافظت از چشم‌هایتان کافی نباشد، استفاده از کلاه تا حد زیادی از برخورد اشعه ماورابنفش به پلک‌ها و چشم جلوگیری می کند.

۲- دست زدن به چشم ممنوع!

در این روزها بهتر است دست‌هایتان را مدام بشویید و ضدعفونی کنید. اگر احساس خارش یا سوزش در چشم‌ها داشتید به هیچ عنون به چشم‌هایتان دست نزنید یا آن‌ها را نمالید.

بیشتر بخوانید: بهترین نوشیدنی‌ها برای فرار از اثرات مضر آلودگی هوا

۳- شستن چشم‌ها

پس از رسیدن به منزل حتما چشم‌هایتان را با کمی آب ولرم به آرامی بشویید تا گرد‌وغبار و آلودگی‌های چسبیده به پوست اطراف چشم از بین رود. برای شست‌وشو بهتر چشم‌هایتان می‌توانید از شامپو بچه استفاده کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    شیوه مراقبت از چشم‌ها

    ۴- استفاده از دستگاه‌های رطوبت‌ساز

    استفاده از دستگاه‌های رطوبت ساز در خانه و بخورهای سرد و گرم برای چشم هایتان مفید است و در حفظ سلامتی آن‌ها به شما کمک می‌کنند.

    بیشتر بخوانید: شاخص واقعی آلودگی هوا را در کجا ببینیم؟

    ۵- از آرایش چشم‌ها خودداری کنید

    در چنین روز‌های بهتر است از آرایش کردن چشم‌هایتان خودداری کنید و اگر آرایشی دارید حتما پس از رسیدن به منزل آن را تمیز کنید و بشویید.

    ۶- کم کردن استفاده از وسایل الکترونیکی

    در چنین روزهای بهتر است استفاده از موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوتر و تلوزیون را به حداقل برسانید. چشم‌هایتان را ببندید و استراحت دهید. خواب کافی، استراحت دادن به چشم در زمان استفاده طولانی مدت از رایانه و موبایل را نیز فراموش نکنید.

    بیشتر بخوانید: مواد غذایی که به هنگام آلودگی هوا باید بخورید!!

    ۷- رژیم غذایی مناسب

    در برنامه و رژیم غذاییتان استفاده از مغز‌ها، ماهی و سبزیجات برگ‌دار، هویج و توت را اضافه کنید و حتما از آن‌ها استفاده داشته باشید.

    مراقبت از چشم هنگام کار با کامپیوتر چگونه است؟

    ۸- مایعات بنوشید

    نوشیدن آب و مایعات بیشتری در چنین روزهای الزامی است و از خشک شدن چشم‌هایتان جلوگیری می‌کند. موجب کمتر تحریک شدن چشم‌ها می‌شود.

    ۹- استفاده از لنز ممنوع

    در روزهای آلوده از لنز استفاده نکنید. چشم در هنگام تنفس از هوای آلوده استفاده می‌کند که به لنز چسبیده است. در نتیجه این میکروب‌ها به قسمت داخلی چشم نفوذ می‌کنند و موجب ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای چشم‌هایتان می‌شوند.

    بیشتر بخوانید: چند راه آسان و مؤثر برای کاهش آلودگی هوا در خانه

    ۱۰- قطره اشک مصنوعی

    قطره‌های اشک مصنوعی در مرطوب نگه داشتن چشم‌هایتان به شما کمک می کنند. بهتر است در چنین روزهای برای حفظ رطوبت چشم از این قطره‌ها استفاده کنید.

    انواع آلودگی هوا که موجب آلودگی چشم می‌شوند چیست و چه علائمی دارند؟

    مراقبت از چشم هنگام کار با کامپیوتر چگونه است؟

    اگر شغل شما به گونه‌ای است که زمان زیادی با کامپیوتر و لپ‌تاپ سر و کار دارید بهتر است هر ۳۰-۶۰ دقیقه نگاه کردن به مانیتور به نقطه‌ای دورتر نگاه کنید و تندتند پلک بزنید.

    بیشتر بخوانید: ۵ توصیه مهم و کاربردی برای محافظت از مو در برابر آلودگی هوا

    انواع آلودگی هوا که موجب آلودگی چشم می‌شوند چیست و چه علائمی دارند؟

    هوای آلوده حاوی مواد شیمیایی خطرناکی است که سلامت چشم‌ها رابه خطر می‌اندازد. ریزگردها، میکروب‌ها و دودهای موجود در ذرات هوا موجب کدر شدن سفیدی چشم، قرمزی چشم، ریزش اشک، خارش و سوزش در چشم، قرمز شن لبه پلک و خشکی چشم می شوند.

    امیدواریم که ارائه راهکارهای فوق در این مقاله برایتان مفید واقع شود و شما با رعایت کردن آن‌ها از چشم‌هایتان مراقبت بیشتری کنید. از این که تا پایان این مقاله نیز با مجله سبک زندگی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.