آشپزینکات آشپزی

چه گوشتی برای کباب چنجه مناسب است؟

ممکن است هوس کباب چنجه کرده باشید اما اگر در انتخاب گوشت مناسب اشتباه کنید، امکان دارد از نتیجه کار خود راضی نباشید. شما می‌توانید با انتخاب گوشت مناسب لذت کباب چنجه را چند برابر کنید. این کباب خوشمزه از گوشت گوسفندی یا گوساله تهیه می‌شود و با استفاده از ادویه‌های مخصوص مزه دار می‌شود. اما راز اصلی خوشمزگی کباب چنجه، انتخاب گوشت مناسب است.

کباب چنجه، یکی از محبوب‌ترین کباب‌های ایرانی است که به دلیل طعم لذیذ و بافت نرم و تردش طرفداران زیادی دارد. در این مقاله، قصد داریم گوشت مناسب کباب چنجه را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه همراه ما در اکالا بلاگ باشید.

گوشت مناسب کباب چنجه چه ویژگی‌های دارد؟

کباب چنجه را می‌توان با گوشت‌های مختلفی تهیه کرد، ولی توجه داشته باشید که انتخاب گوشت مناسب تأثیر زیادی بر طعم و کیفیت کباب دارد. نکاتی که به هنگام انتخاب گوشت کباب چنجه باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • گوشت کباب چنجه باید دارای بافت یکنواخت و بدون رگه‌های چربی یا غضروف باشد.
  • همیشه از گوشت تازه و بدون بو برای تهیه کباب چنجه استفاده کنید. گوشت تازه دارای رنگ قرمز روشن و بافت نرم است.
  • گوشت مناسب کباب چنجه باید دارای چربی متوسط باشد.
  • برای تهیه کباب چنجه‌ای لذیذ، بهتر است از گوشت گوسفندی یا گوساله استفاده کنید.
  • گوشت کباب چنجه باید به صورت نواری و نازک برش داده شود تا به راحتی کباب شود. ضخامت مناسب گوشت حدود ۱ یا ۲ سانتی‌متر است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کباب شیشلیک به روش رستورانی

کباب چنجه با فیله گوسفندی

بهترین گوشت برای کباب چنجه، فیله گوسفندی است. فیله گوسفندی، بخشی از عضله پسواس ماژور است که در قسمت پشتی کمر گوسفند قرار دارد. این بخش از گوشت به دلیل فعالیت کم و تحرک محدود، دارای بافت نرم و لطیف و طعم بسیار لذیذی است. فیله گوسفندی، علاوه بر کباب چنجه، برای تهیه کباب برگ و استیک نیز بسیار مناسب است. کباب چنجه با استفاده از این گوشت بافتی نرم و در عین حال ترد خواهد داشت.

کباب چنجه با فیله گوسفندی

کباب چنجه با راسته گوسفندی

اگر به فیله گوسفندی دسترسی نداشتید، می‌توانید از گوشت راسته گوسفندی نیز برای تهیه کباب چنجه استفاده کنید. این گوشت، بخشی از عضله بلند پشتی گوسفند است که در قسمت پشت و کمر قرار دارد. این بخش از گوشت نیز دارای بافت نرم و لطیف است اما نسبت به فیله، کمی سفت‌تر و چرب‌تر است.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: ادویه کباب کوبیده رستورانی چیست؟

    کباب چنجه با گوشت گوساله

    اگر طعم گوشت گوساله را برای کباب چنجه ترجیح می‌دهید، می‌توانید از گوشت فیله گوساله یا راسته گوساله برای تهیه این کباب خوشمزه استفاده کنید. گوشت گوساله نسبت به گوشت گوسفندی، کمی سفت‌تر و خشک‌تر است اما با مزه‌دار کردن مناسب می‌توان به طعم لذیذی دست یافت. طرز تهیه کباب چنجه با گوشت گوساله بسیار ساده است. با مراجعه به دستور پخت آن در اکالا، می‌توانید این کباب لذیذ را در خانه تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

    طرز تهیه کباب چنجه

    اگر به دنبال طرز تهیه این کباب خوشمزه هستید در ادامه همراه ما باشید.

    مواد لازم جهت تهیه کباب چنجه:
    پیاز۲ عدد
    لیمو ترش۲ عدد
    ماست۲۰۰ گرم
    دنبه گوسفند۲۰۰ گرم
    فیله گوسفند۲۰۰ گرم
    روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
    نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی

    مراحل تهیه کباب چنجه

    پس از آماده کردن مواد لازم، می‌توانید شروع به تهیه این کباب لذیذ کنید. مراحل تهیه کباب چنجه به شرح زیر است:

    مرحله اول: شستن و برش دادن گوشت

    در مرحله اول، فیله گوسفندی را به خوبی بشویید و سپس آن را به قطعات هم اندازه برش دهید. اندازه هر قطعه گوشت باید حدود ۲ سانتی‌متر باشد. همچنین دنبه را باید با اندازه‌های یکسان برش بزنید تا به هنگام کباب کردن از آن‌ها استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: نسبت گوشت و دنبه کوبیده

    مراحل تهیه کباب چنجه

    مرحله دوم: مزه‌دار کردن گوشت

    برای مزه‌‌دار کردن گوشت، ابتدا پیازها را رنده کنید و آبشان را بگیرید. سپس، آب لیموترش تازه، ماست، روغن زیتون، نمک و فلفل را به پیاز اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در نهایت، مخلوط پیاز را به گوشت اضافه کنید و با دست یا چنگال به طوری که مواد کاملاً با هم مخلوط شوند، هم بزنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه گمج کباب به روش گیلانی

    مرحله سوم: استراحت دادن به گوشت

    برای اینکه فیله‌ها به خوبی مزه‌دار شوند، باید به مدت ۶ ساعت در یخچال بمانند. بنابراین، روی کاسه‌ی گوشت را با سلفون بپوشانید. اگر می‌خواهید این کباب را برای ناهار فردا آماده کنید، بهتر است از شب قبل آن را مزه‌دار کنید.

    مرحله چهارم: کباب کردن گوشت

    کاسه را از یخچال خارج کرده و گوشت‌ها را روی سینی یا تخته آشپزی بریزید، سعی کنید با زدن چند ضربه به آ‌ن‌ها کمی سطحشان را تخت کنید. سپس شروع به سیخ زدن کنید، می‌توانید از دنبه‌های که برش داده‌ شده‌اند در هر سیخ استفاده کنید.

    هنگام کباب کردن توجه داشته باشید که حرارت متوسط باشد. برای اینکه متوجه پخت گوشت‌ها شوید می‌توانید یکی را از سیخ جدا کرده و بخورید. کباب چنجه شما آماده است، شما می‌توانید این کباب خوشمزه را به همراه پلو یا نان میل کنید. نوش جانتان!

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه جوجه کباب بی‌استخوان زعفرونی

    چند نکته برای پخت کباب چنجه

    چند نکته برای پخت کباب چنجه

    در این بخش به چند نکته برای تهیه کباب چنجه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • گوشت را به خوبی مزه‌دار کنید. مزه‌دار کردن گوشت یکی از مهم‌ترین نکات در تهیه کباب چنجه است. برای مزه‌دار کردن گوشت می‌توانید از مواد مختلفی مانند پیاز، سیر، ادویه‌های مختلف، زعفران و سبزیجات معطر استفاده کنید.
    • تکه‌های گوشت چنجه باید به اندازه‌های یکسان خرد شوند تا به طور یکدست پخته شوند.
    • گوشت را به مدت کافی استراحت دهید. گوشت چنجه را باید به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال استراحت دهید تا مزه مواد طعم‌دهنده به خورد گوشت برود.
    • گوشت را بر روی حرارت مناسب کباب کنید. حرارت مناسب برای کباب کردن گوشت چنجه، حرارت متوسط است. اگر حرارت بیش از حد باشد، گوشت می‌سوزد و اگر حرارت کم باشد، گوشت مغز پخت نمی‌شود.
    • برای اینکه گوشت به طور یکدست کباب شود، باید آن را به طور مرتب بچرخانید.
    • از گوشت مناسب کباب چنجه استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماهی کبابی و سبزیجات

    با رعایت نکات ذکر شده در این بخش، می‌توانید کباب چنجه‌ای با طعم و بافتی بی‌نظیر تهیه کنید. از همراهی شما با مجله‌ آشپزی اکالا سپاسگزاریم.

    ۲.۴/۵ (۷ نظر)

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.