سبک زندگیسلامت و زیبایی

با فواید آبرسانی پوست آشنا شوید!

آبرسان پوست یکی از مهم‌ترین راهکارها برای حفظ سلامت و زیبایی پوست است. در حقیقت خشک و کم آب شدن پوست، موجب ایجاد چین و چروک‌های پوستی و پیری زودرس پوست می‌شود و زمینه ایجاد اگزما و مشکلات پوستی را فراهم می‌کند. استفاده از کرم‌های آبرسان می‌تواند پوست شما را هیدراته کند و جلوی خشکی پوست را بگیرد.

کرم‌های آبرسان طوری طراحی شده‌اند که بدون ایجاد حس چربی، آب مورد نیاز پوست را تامین می‌کنند. اما فواید آبرسانی پوست چیست و چرا باید از آبرسان استفاده کرد؟ در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با فواید آبرسانی پوست صورت و تاثیر آن آشنا شوید.

کرم آبرسان چیست؟

کرم آبرسان یک نوع کرم منحصر به فرد است که کم آبی پوست را جبران می‌کند و به بازسازی و حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. در ترکیبات کرم‌های آبرسان معمولا از موادی مثل گلیسیرین، عسل، آلوئه ورا و اسید هیالورونیک اسید استفاده می‌شود. این کرم با هیدراته کردن پوست از خشکی، زبری، خارش و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می‌کند و ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر به پوست ما می‌بخشد.

فواید آبرسانی پوست

با افزایش سن، کلاژن سازی پوست کاهش پیدا می‌کند و پوست ما شروع به خشک و چروکیده شدن می‌کند. استفاده از غذای سالم، نوشیدن آب به مقدار کافی و همچنین استفاده از کرم‌های آبرسان می‌تواند از خشکی پوست جلوگیری کند و خطر بروز مشکلات پوستی را کاهش دهد. اما فواید آبرسانی پوست چیست؟ در ادامه به شما می‌گوییم که چرا آبرسانی به پوست مهم است.

۱- افزایش کلاژن سازی

یکی از مهم‌ترین فواید آبرسانی پوست افزایش کلاژن سازی پوست است. استفاده از کرم‌های آبرسان از پیری پوست جلوگیری می‌کند و موجب شادابی و جوانسازی پوست می‌شود. زمانی که پوست خود را آبرسانی می‌کنید، پوست شما بسیار جوان‌تر به نظر می‌رسد و خاصیت کشسانی پوست افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: پاکسازی صورت چیست؟

افزایش کلاژن سازی از مزایای آبرسانی پوست

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- درمان خشکی و پوسته پوسته شدن

    هیدراته نکردن پوست موجب می‌شود تا پوست شما ظاهری خشک و کدر پیدا کند. از مهم‌ترین فواید آبرسان برای پوست خشک می‌توان به جلوگیری از اگزما، پوسته پوسته شدن و خشک به نظر رسیدن پوست اشاره کرد. به علاوه استفاده از آبرسان نه تنها از بروز این مشکلات جلوگیری می‌کند، بلکه یک درمان موثر برای خشکی و اگزمای پوستی است.

    بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های پاکسازی پوست در خانه

    ۳- افزایش حالت کشسانی پوست

    خشک شدن پوست موجب می‌شود تا خاصیت کشسانی پوست کاهش پیدا کند و در این شرایط پوست ما بیشتر در معرض آسیب قرار دارد. زمانی که کشسانی پوست زیاد باشد، پوست شما بعد از کش آمدن به سرعت به حالت اولیه خود بازمی‌گردد. اما زمانی که خاصیت کشسانی پوست کاهش پیدا کند، پوست ظاهری پیر و چروکیده پیدا می‌کند.

    ۴- جلوگیری از چرب شدن پوست

    شاید برایتان جالب باشد، اما اگر پوست شما به درستی هیدراته شود، کمتر چرب می‌شود. کم آب شدن پوست موجب ترشح چربی پوست می‌شود. درواقع پوست با این کار قصد دارد که کم آبی را درمان کنید و از همین رو مدام چربی تولید می‌کند و پوست شما ظاهری چرب پیدا می‌کند و هر لحظه چرب‌تر می‌شود.

    از مهم‌ترین فواید آبرسان برای پوست چرب می‌توان به کنترل ترشح چربی پوست اشاره کرد. برای جلوگیری از این مشکل باید از کرم‌های آبرسان مخصوص پوست چرب استفاده کنید و به مقدار زیاد آب بنوشید.

    بیشتر بخوانید: بهترین روش استفاده از تونر

    جلوگیری از چرب شدن پوست از مزایای آبرسانی پوست

    ۵- کمک به سم‌زدایی پوست

    آبرسانی پوست می‌تواند به دفع سموم پوست و روشن شدن پوست شما کمک کند. درواقع زمانی که پوست شما به خوبی هیدراته شود، ظاهری شفاف‌تر خواهد داشت و سم‌زدایی پوست نیز با سرعت بیشتری انجام می‌شود. مهم‌ترین تاثیر کرم آبرسان بر لک صورت از بین بردن خشکی پوست و متعادل کردن چربی پوست است که مانع ایجاد لک می‌شود و ظاهری یکدست به پوست شما می‌بخشد.

    بیشتر بخوانید: تفاوت‌های فیشیال با پاکسازی چیست؟

    ۶- روشن شدن پوست

    خشک شدن پوست یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد لک و تیرگی پوست است. اگر هر روز از کرم آبرسان استفاده کنید، پوست شما ظاهری روشن‌تر، سالم‌تر و درخشان‌تر پیدا می‌کند. برای روشن شدن پوست بهتر است از کرم‌های آبرسان حاوی ویتامین C استفاده کنید.

    ۷- محافظت از پوست

    اگر هنوز از خودتان می‌پرسید که چرا آبرسانی پوست مهمه باید بدانید که استفاده از کرم‌های آبرسان علاوه بر همه مزیت‌هایی که دارد، از پوست شما محافظت می‌کند. درواقع یکی دیگر از فواید آبرسانی پوست محافظت کردن از پوست شما در برابر آلودگی‌های محیطی است. هیدراته کردن پوست با کرم‌های آبرسان می‌تواند مثل لایه محافظ از پوست شما محافظت کند و مانع خشکی و آسیب‌های پوستی شود.

    بیشتر بخوانید: با فواید پاکسازی پوست آشنا شوید!

    بهترین زمان استفاده از کرم آبرسان

    بهترین زمان استفاده از کرم آبرسان

    برای بهره‌مند شدن از فواید آبرسان پوست باید هر روز در روتین پوستی خود از کرم‌های آبرسان استفاده کنید. آبرسانی پوست هیچ تاثیری بر چرب شدن پوست شما ندارد، از همین رو افرادی که پوست چربی دارند نیز باید از این کرم‌ها استفاده کنید. مصرف کرم‌های آبرسان مانع خشکی و چروکیده شدن پوست می‌شود.

    سعی کنید هر روز بعد از شستن پوست صورت، بعد از حمام و بعد از پاکسازی و لایه‌برداری پوست از کرم‌های آبرسان استفاده کنید. در کنار کرم‌های آبرسان در هفته چند بار پوست خود را لایه‌برداری کنید. متخصصین توصیه می‌کنند افرادی که پوست خشکی دارند روزانه ۲ بار از کرم آبرسان مناسب پوست خشک استفاده کنند و افرادی که پوست چربی دارند روزانه یک بار و یا بعد از هر بار شستشوی پوست از کرم‌های آبرسان مخصوص پوست چرب یا کرم‌های بدون چربی استفاده کنند.

    بیشتر بخوانید: بهترین روتین پوستی روزانه خانگی؛ برای انواع پوست

    چگونه پوست را آبرسانی کنیم؟

    برای آبرسانی پوست راهکارهای مختلفی وجود دارد. برای این که پوست شما به خوبی هیدراته شود، هم باید غذای مناسبی میل کنید و هم از کرم‌های آبرسان استفاده کنید.

    بهترین روش ساده برای آبرسانی عمیق پوست در منزل استفاده از کرم‌های آبرسان یا روغن‌های گیاهی است که باید با توجه به نوع پوست بعد از شستشوی پوست و حمام استفاده شود. در ادامه به برخی از بهترین راهکارها برای آبرسانی پوست اشاره شده است.

    • روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید.
    • رژیم غذایی سالمی داشته باشید و روزانه از میوه و سبزیجات سالم استفاده کنید.
    • از ضد آفتاب استفاده کنید و مراقب آسیب اشعه مضر نور خورشید باشید.
    • برای شستشوی پوست از آب سرد به جای آب گرم استفاده کنید.
    • از روغن‌های گیاهی برای آبرسانی پوست استفاده کنید.
    • پوست خود را ۲ بار در هفته لایه‌برداری کنید.
    • از بخور سرد برای آبرسانی پوست استفاده کنید.
    • قدرت کرم‌های آبرسان را دست کم نگیرید و حتما روزانه ۲ بار از این کرم‌ها استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی

    چه کسانی باید پوست خود را آبرسانی کنند؟

    چه کسانی باید پوست خود را آبرسانی کنند؟

    آبرسانی پوست برای همه افراد با هر نوع پوستی ضروری است. حقیقت این است که چه افرادی که پوست خشکی دارند و چه افرادی دارای پوست چرب باید هر روز از کرم‌های آبرسان استفاده کنند، غذا سالم بخورند و روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشند. استفاده از کرم آبرسان پیری پوست را به تاخیر می‌اندازد و از ایجاد لکه‌های پوستی و اگزما جلوگیری می‌کند.

    از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده و جذاب با مجله سبک زندگی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.