سبک زندگیسلامت و زیبایی

تفاوت‌های فیشیال با پاکسازی چیست؟ کدام برای پوست بهتر است؟

پوست انسان دارای غدد چربی است که در لایه زیرین آن قرار دارد. چربی که توسط این غدد ترشح می شود از طریق مجراهای باریکی به سطح پوست می‌رسند. حال اگر این منافذ به دلیل گرد‌و غبار و ورود آلودگی بسته شوند، پوست صورت نه تنها درخشندگی و طراوت خود را از دست می‌دهد بلکه دچار ایجاد جوش و آکنه هم می‌شود.

شما با پاکسازی یا فیشیال پوست خود این لایه از گرد و غبار را از روی پوستتان برمی‌دارید و به باز شدن منافذ پوست کمک می‌کنید. فیشیال یا پاکسازی پوست به حفظ طراوت و شادابی پوست شما کمک می‌کند. هیچ‌گاه از پرداختن به سلامت و بهداشت پوست خودتان غافل نشوید و سعی کنید همواره از روش‌های تقویت‌کنندگی و محافظت از پوست کمک بگیرید.

ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ فیشیال و ۳ روش پاکسازی خانگی پوست صورت را به شما به صورت کامل توضیح خواهیم داد پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

۵ تفاوت اصلی فیشیال و پاکسازی پوست

تفاوت‌های فیشیال و پاکسازی پوست شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. هر عمل فیشیال ۱-۲ ساعت زمان میبرد در صورتی که پاکسازی زمان بسیار کمتری نیاز دارد.
  2. در پاکسازی معمولا از یک ماسک استفاده می‌شود اما فیشیال مراحل مختلفی دارد.
  3. پاکسازی را به صورت خانگی می‌توانید انجام دهید اما برای انجام فیشیال بهتر است از یک متخصص پوست کمک بگیرید.
  4. تاثیرات و نتایج فیشیال بهتر از پاکسازی است.
  5. پاکسازی صورت بهتر است هفته‌ای ۲-۳ بار انجام شود، اما انجام فیشیال ۲ ماهی یک‌بار است.

بیشتر بخوانید: با فواید پاکسازی پوست آشنا شوید!

فیشیال چیست؟

فیشیال یکی از روش‌های مراقبت از پوست است که در اتاق‌های استریل و مخصوص کلینک‌ها و سالن‌های زیبایی انجام می‌شود. این روش درمانی با پاکسازی عمیق و لایه‌برداری پوست همراه است. مواد استفاده شده و مراحل در این روش متناسب با پوست صورت هر شخص متفاوت است. فیشیال روشی بسیار عالی برای بهبود بخشیدن به وضعیت پوست است.

  • این نوع پاکسازی معمولا ۱-۲ساعت زمان می‌برد و مهم‌ترین و موثرترین مرحله آن ماساژ حرفه‌ای و اصولی پوست است.
  • این ماساژ موجب کلاژن سازی پوست شده و به جوان‌سازی و تغذیه پوست کمک می‌کند.
  • فشیال تاثیرات مثبتی بر روی پوست شما دارد.
  • فیشیال می‌تواند شما را از شر تیرگی پوست، لکه و آکنه خلاص ‌کند.
  • انواع مختلفی دارد که به شما توصیه می‌کنیم قبل از شروع درمان حتما با پزشک متخصص پوست صورتتان مشورت کنید.
  • ۵ مرحله اصلی فیشیال پاکسازی، لایه‌برداری، استخراج، ماساژ و آبرسانی عمیق پوست است که موجب بسته شدن منافذ پوستی می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای مراقبت از انواع پوست

5 تفاوت اصلی فیشیال و پاکسازی پوست

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    فواید فیشیال پوست چیست و چه کسانی باید فیشیال کنند؟

    فیشیال پوست موجب درخشندگی پوست، پاک سازی عمقی و لیفت و سفتی پوست می شود. در درمان سیاهی و گودی زیر چشم به شما کمک می‌کند، موجب کاهش چین و چروک و شادابی پوست می شود و در بهبود گردش خون و رفع جوش‌های مختلف به شما کمک می‌کند. با فیشیال کردن پوستی صاف و یکدست‌تر خواهید داشت.

    اغلب افرادی که از مشکلات پوستی رنج می‌برند می‌توانند از این روش استفاده کنند اما اگر سنتان زیر ۲۰ سال است بهتر است کمی زمان دهید و برای درمان مشکلات پوستیتان از روش‌های خانگی کمک بگیرید.

    بیشتر بخوانید: بهترین روتین پوستی روزانه خانگی

    آیا آقایان هم باید فیشیال کنند؟

    زمانی که صحبت از رسیدگی به پوست و مو می‌شود شاید برخی فکر کنند که آقایان از این قاعده جدا هستند. در صورتی که پوست آن‌ها به دلیل شرایط کاری سخت‌تر و مدت زمان بیشتری که در محیط بیرون از خانه هستند دچار آسیب‌دیدگی می‌شود.

    پوست سالم و شفاف در آقایان نیز یکی از فاکتورهای زیبایی آن‌ها محسوب می‌شود. مراحل فیشیال پوست صورت آن‌ها تفاوت زیادی با مراحل فیشیال خانم‌ها ندارد فقط به دلیل ضخیم تر بودن پوست آن‌ها ممکن است نیاز باشد مرحله لایه‌برداری عمیق تر انجام شود.

    آیا ممکن است فیشیال عوارضی داشته باشد و به پوست آسیب برساند؟

    اگر به مرکز معتبر و فردی متخصص مراجعه کنید امکان ایجاد هیچ عارضه یا مشکلی برایتان وجود ندارد. انتخاب مواد مرغوب و متناسب با پوست شما یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی است که در فیشیال باید رعایت شود.

    در صورت رعایت تمام موارد بالا اگر محصول استفاده شده با پوست شما سازگاری نداشته باشد ممکن است دچار خشکی و خارش صورت، قرمزی و تحریک پوست و بروز جوش و آکنه شوید.

    بیشتر بخوانید: روتین پوستی آقایان چه مراحلی را شامل می‌شود؟

    فواید فیشیال پوست

    پاکسازی پوست چیست؟

    پاکسازی پوست یک روش مراقبتی برای از بین بردن آلودگی‌ها و چربی‌هاست. در پاکسازی به خون‌رسانی، تغذیه و آب رسانی پوست کمک می‌شود. پاکسازی موجب طراوت و شادابی پوست شما می‌شود.

    پاکسازی پوست امروزه در کلینک‌ها و مراکز زیبایی در سطوح مختلفی انجام می شود اما خودتان نیز می‌توانید به روش‌های خانگی این پاکسازی را نیز انجام دهید.

    بیشتر بخوانید: با روتین پوست کره‌ای آشنا شوید!

    ۳ روش پاکسازی صورت با ماسک‌های خانگی

    روش‌های پاکسازی صورت با ماسک‌های خانگی به شرح زیر هستند:

    ۱- ماسک عسل و زردچوبه

    یکی از ساده ترین و کاربردی‌ترین روش‌های پاکسازی صورت در خانه استفاده از ترکیب عسل و زردچوبه است. برای تهیه این ماسک کافی است که ۱ قاشق غذاخوری عسل را با ۱ قاشق چای‌خوری زردچوبه ترکیب کنید و ترکیب فوق را روی پوست تمیز و خشک خود بزنید.

    ۱۵-۲۰ دقیقه زمان دهید و سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک خاصیت ضد التهابی دارد و از ایجاد جوش و آکنه پوستی جلوگیری می‌کند همچنین برای رفع چین و چروک پوست نیز موثر است.

    بیشتر بخوانید: شناخت انواع پوست و شیوه مراقبت از آن‌ها

    ۲- ماسک آلوئه‌ورا

    این ماسک برای پوست‌های خشک یکی از بهترین انتخاب‌ها است. برای تهیه آن کافی است یک برگ آلوئه‌ورا را از عطاری‌ها یا داروخانه تهیه و برای هر بار مصرف حدود ۵ سانتی متر آن را ببرید و پوست رویی و سبز آن را بشوید. حال با کمک چاقو آلوئه‌ورا را به دو قسمت تقسیم کنید و مواد ژله‌ای شکل وسط آن را با کمک چاقو ببرید.

    قسمت ژله‌ای را درون ظرف مناسبی بریدو با کمک چنگال له کنید تا ترکیب یک دستی حاصل شود. حال می‌توانید هر شب یا هفته ای ۲-۳ بار آن را روی پوست شسته و خشک شده خود زنید و تاثیرات بی‌نظیر و شگفت‌انگیزش را ببنید. این ماسک خاصیت آبرسانی قوی دارد و موجب ترمیم و بازسازی پوست شما می‌شود.

    3 روش پاکسازی صورت با ماسک‌های خانگی

    ۳- ماسک قهوه و روغن زیتون

    این ماسک یک اسکراب لایه بردار و موثر است. کافئین موجود در ذرات قهوه موجب بهبود گردش خون در پوست می‌شود. از طرفی روغن زیتون نقش بسیار مهمی در تامین رطوبت پوست دارد. برای تهیه این ماسک می‌توانید از ۱ قاشق غذاخوری تفاله قهوه موکاپات یا دستگاه قهوه استفاده کنید.

    آن را در ظرف مناسبی با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید تا خمیری شکل شود و به مدت ۱-۲ دقیقه روی پوست صورتتان با کمک نوک انگشت ماساژ دهید. این اسکراب را می‌توانید هفته ای ۱-۲ بار استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که مدت زمان ماساژ را زیاد نکنید زیرا ممکن است موجب تحریک و حساسیت پوستی شود.

    امیدواریم که ارائه مطالب فوق در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا در مورد فیشیال و ماسک‌های خانگی که به پاکسازی پوست شما کمک می‌کنند برایتان مفید واقع شده باشد. تا آموزش‌های بعدی شما را به خداوند بزرگ و منان می‌سپاریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.