سبک زندگیسلامت و زیبایی

بهترین روتین پوستی روزانه خانگی؛ برای انواع پوست

داشتن پوستی صاف و سالم، تأثیر زیادی بر اعتماد به نفس افراد دارد. برای داشتن پوستی سالم، باید روتین‌های روزانه مراقبت از پوست را به طور منظم انجام داد. با وجود روتین‌های پوستی متنوع، انتخاب روتین مناسب برای پوستمان می‌تواند یک موضوع چالش برانگیز باشد. در اکالا بلاگ، ما قصد داریم به شما کمک کنیم تا روتین پوستی روزانه خانگی مناسبی را برای خود انتخاب کنید.

در این مقاله، روتین پوستی ساده‌ای را به شما معرفی خواهیم کرد که در حفظ سلامت و زیبایی پوست شما موثر است. این روتین‌ را می‌توانید به راحتی در خانه انجام دهید که نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی ندارد.

روتین مراقبت از پوست با ۵ محصول

به گفته‌ی متخصصان، برای داشتن پوستی سالم شما باید به صورت روزانه از این ۵ محصول استفاده کنید.

۱- استفاده از پاک کننده

پوست در طول روز در معرض عواملی مانند آلودگی، اشعه ماوراء بنفش و آرایش قرار می‌گیرد که این عوامل می‌توانند به پوست آسیب برسانند و باعث پیری زودرس شوند. هیدر راجرز، متخصص پوست، توصیه می‌کند که قبل از خواب صورت خود را بشویید. این کار به پاک کردن آلودگی و آرایش از روی پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود که پوست بتواند در طول شب به خوبی ترمیم شود. مراحل شستن صحیح صورت قبل از خواب به شرح زیر است:

  1. از یک پاک‌کننده ملایم استفاده کنید.
  2. پوست خود را به آرامی و با حرکات دورانی بشویید.
  3. از آب گرم استفاده کنید.
  4. صورت خود را با یک حوله نرم خشک کنید.
  5. با شستن منظم صورت قبل از خواب، می‌توانید از پوست خود محافظت کرده و از پیری زودرس آن جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: روتین پوستی آقایان چه مراحلی را شامل می‌شود؟

روتین مراقبت از پوست با 5 محصول

۲- استفاده از کرم ضدآفتاب

آسیب اشعه ماوراء بنفش (UV) توسط خورشید در تمام طول سال پوست شما را تحت تأثیر قرار می دهد و این موضوع مختص فصل تابستان نیست. به همین دلیل، مهم است که هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید حتی اگر در داخل خانه هستید. بهترین نوع این محصول، ضد آفتابی است که SPF آن بالاتر از ۳۰ باشد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    SPF 15 از پوست شما تنها در برابر ۹۳ درصد اشعه UVB محافظت می‌کند، در حالی که SPF 30 از پوست شما در برابر ۹۷ درصد اشعه UVB محافظت می‌کند. بنابراین، هر روز صبح قبل از بیرون رفتن از خانه، ضد آفتاب بزنید و هر دو ساعت یکبار یا بیشتر، آن را تمدید کنید. همچنین مهم است از ضد آفتابی استفاده کنید که دارای طیف گسترده‌ای از محافظت در برابر اشعه UVA و UVB باشد.

    بیشتر بخوانید: با روتین پوست کره‌ای آشنا شوید!

    ۳- دوبار در روز از مرطوب کننده استفاده کنید

    پوست شما در طول روز نیاز به هیدراته شدن دارد، مرطوب کننده به پوست شما کمک می‌کند تا رطوبت خود را حفظ کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند. این می‌تواند به کاهش چین و چروک، بهبود بافت پوست و ایجاد ظاهری صاف و روشن کمک کند. شما باید دو بار در روز از مرطوب کننده استفاده کنید: یک بار صبح و یک بار شب.

    ۴- استفاده از لایه بردار ( هفته‌ی یکبار)

    پوست شما دائماً سلول‌های مرده خود را از دست می‌دهد، اما این روند با افزایش سن کند می‌شود. در نتیجه، پوست شما می‌تواند کدر و زبر شده و منافذ آن مسدود شود. لایه‌برداری می‌تواند به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک کند و پوستی سالم‌تر و درخشان‌تر ایجاد کند. به طور کلی دو نوع لایه بردار از جمله شیمیایی و فیزیکی وجود دارد که شما باید با توجه به نیاز و جنس پوست خود از آن‌ها استفاده کنید.

    • لایه‌ بردار فیزیکی: این محصول از یک ماده ساینده مانند اسکراب برای برداشتن سلول‌های مرده پوست استفاده می‌کند. اسکراب‌ها می‌توانند برای انواع پوست مناسب باشند، اما در صورت داشتن پوست حساس باید با احتیاط استفاده شوند.
    • لایه‌ بردار شیمیایی: این نوع لایه بردار از یک ماده شیمیایی برای حل سلول‌های مرده پوست استفاده می‌کند. لایه‌ بردارهای شیمیایی ممکن است برای هر نوع پوستی مناسب نباشند، پس قبل از استفاده با پزشک متخصص مشورت کنید.

    بیشتر بخوانید: شناخت انواع پوست و شیوه مراقبت از آن‌ها

    روتین مراقبت از پوست روزانه خانگی

    ۵- استفاده از یک محصول ضد پیری

    در واقع سه مرحله اساسی برای مراقبت از پوست وجود دارد که عبارتند از: پاکسازی، آبرسانی و محافظت از پوست در برابر آفتاب. ولی شما می‌توانید با افزودن یک محصول ضد پیری به روتین مراقبت از پوست خود، از پوست خود در برابر آسیب‌های محیطی محافظت کنید و ظاهر کلی پوست خود را بهبود ببخشید.

    محصولات ضد پیری می‌توانند به شما کمک کنند تا پوستی سالم‌تر و جوان‌تر داشته باشید. رتینول یک عنصر ضد پیری عالی است چرا که می‌تواند به اعماق پوست نفوذ کند و تولید کلاژن را تحریک کند. این امر موجب کاهش خطوط ریز، چین و چروک و منافذ باز می‌شود.

    توجه: بهتر است قبل از استفاده از رتینول با پزشک متخصص مشورت کنید.

    بیشتر بخوانید: ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی

    داشتن پوستی سالم و زیبا، آرزوی هر فردی است. با مراقبت صحیح از پوست می‌توان از بروز مشکلات پوستی مانند چین و چروک، لک و آکنه جلوگیری کرد و پوستی شاداب و جوان داشت. روتین مراقبت از پوست به صورت روزانه، نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارد. با پیروی از روتین ساده‌ای که در این مقاله معرفی شد، می‌توانید پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

    علاوه بر این شما می‌توانید از روتین پوست صبح و شب نیز استفاده کنید که یک روش موثر برای حفظ سلامت پوست است. امیدواریم که مطلب امروز مجله سبک زندگی اکالا برای شما مفیده بوده باشد. از همراهی شما سپاسگزاریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.