سبک زندگیسلامت و زیبایی

روتین پوستی برای نوجوانان چگونه است؟ + نکات کلیدی

دوران نوجوانی با جوش‌های روی صورت شناخته شده است. اکثر افراد در دوران نوجوانی خود با این مشکل دست و پنجه نرم کرده‌اند. دلیل اصلی این مسئله، به اختلالات هورمونی برمی‌گردد. از این رو است که داشتن یک روتین پوستی مناسب و ایده آل به شما کمک می‌کند پوست سالم‌تر و شاداب‌تری داشته باشید. همیشه این روتین پوستی برای افراد بزرگسال تعریف شده است.

ولی در این مقاله از بلاگ اکالا قرار است روتین پوستی برای نوجوانان را بررسی کنیم. اگر نوجوان هستید یا با نوجوانی در ارتباط هستید، این مقاله به شما کمک می‌کند با روتین پوستی این قشر بیشتر آشنا شوید. با ما همراه باشید.

دلیل مشکلات پوستی چیست؟

همانطور که گفتیم مشکلات پوستی مربوط به سن خاصی نمی‌شود. شما احتمالا تا میانسالی با جوش و آکنه دست و پنجه نرم خواهید کرد. این مسئله کاملا طبیعی است و نباید شما را نگران کند. بدن ما به محرکه‌های زیادی واکنش نشان می‌دهد. برای مثال یکی از رایج‌ترین دلایل جوش زدن، بهم ریختگی هورمون‌ها است. این مشکل در دوران نوجوانی در اوج خود به سر می‌برد.

البته درست است که ظهور جوش‌های موذی، امری طبیعی است ولی نباید مانع آن باشد که شما یک روتین پوستی منظم نداشته باشید. داشتن این روتین به شما کمک می‌کند این مشکلات را به حداقل ممکن برسانید و با بدن خود آشتی کنید. به هر حال ما هر روزه جلو آینه به صورت خود خیره می‌شویم. در چنین لحظاتی نباید ورد زبانتان این باشد که: اه تو چقدر زشتی! ما باید حواسمان به مکالمه خودمان با خودمان باشد!

در راستای آشتی با بدن و پوست خودتان، اول از همه باید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. در وهله دوم باید در عمل هم به پوستتان برسید. اینجا است که روتین پوستی به داد شما می‌رسد. در ادامه روتین پوستی برای نوجوانان را بررسی می‌کنیم. این مقاله را تا انتها بخوانید.

مرحله اول) از یکی شوینده ملایم استفاده کنید.

اگر پوست چربی دارید ممکن است با خود فکر کنید باید از قوی‌ترین شوینده موجود استفاده کنید. ولی واقعیت امر این است که شوینده انتخابی شما باید بسیار ملایم و غیرتهاجمی باشد. از طرفی باید توجه داشته باشید که شوینده مناسب پوست خود را انتخاب کنید. برای این کار باید نوع پوست خود را به خوبی بشناسید. این شوینده باید فاقد هرگونه مواد آسیب زننده باشد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    به این ترتیب دچار سوزش، التهاب یا خشکی پوست صورت نمی‌شوید. به یاد داشته باشید که هیچ وقت از صابون استفاده نکنید. صابون، یک شوینده خیلی قوی و خشن به حساب می آید. این نوع شوینده‌ها به جای اینکه ابرو را درست کنند، چشم را هم کور می‌کنند! استفاده از صابون تمام چربی‌های مضر و مفید روی پوست شما را از بین می‌برد. همین امر باعث می‌شود که پوست شما زیادی خشک شود و وقتی پوست صورتتان دچار خشکی زیاد از حد باشد، چربی ترشح می‌کند.

    این مکانیسم دفاعی پوست صورت شما در برابر این میزان از خشکی است. در چنین شرایطی به جای آن که دیگر از جوش خبری نشود، برعکس! جوش‌ها خودنمایی خواهند کرد. برای انتخاب شوینده صورت به معیارهای متفاوتی باید توجه کنید. ما بین این معیارها تلاش کنید شوینده‌ای را انتخاب کنید که ویتامین آ، زینک و مشتقات این دو را هم داشته باشد. این دو مواد سبوم پوست را کنترل می‌کند و جوش‌های سرسیاه و دردناک را کم‌تر می‌کند.

    بیشتر بخوانید: بهترین روتین پوستی روزانه خانگی؛ برای انواع پوست

    روتین مراقبت از پوست نوجوانان

    مرحله دوم) از مرطوب کننده استفاده کنید.

    هیچ روتینی بدون مرطوب کننده کار نمی‌کند. اصلا امکان ندارد. بعضی مادران حتی برای نوزادان خود هم از مرطوب کننده استفاده می‌کنند. اهمیت مرطوب کننده بر هیچکس پوشیده نیست. برای روتین پوستی نوجوانان هم باید از یک مرطوب کننده باکیفیت انتخاب شود. اگر پوست شما مرطوب باشد، آب پوست حفظ می.شود، از خشکی جلوگیری می‌کند و در نتیجه چین و چروک‌های دیرتر یقه شما را می‌گیرند.

    به هر حال، اگر الان نگران جوش‌های روی صورتتان هستید، در آینده برای از بین بردن چین و چروک‌ها از قله قاف هم بالا خواهید رفت. بنابراین استفاده روزانه از مرطوب کننده واجب و لازم است. شما می‌توانید یک یا دو بار از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید، از محصولات فاقد عطر و پارابن و مشتقات شیمیایی استفاده نکنید. در عوض محصولات ارگانیک و تقویت کننده خریداری کنید.

    بیشتر بخوانید: روتین پوستی آقایان چه مراحلی را شامل می‌شود؟

    مرحله سوم) هفته‌ای یک بار از لایه بردار استفاده کنید.

    برای جلوگیری از جوش و آکنه باید لایه برداری را هم در برنامه خود قرار دهید. درست است که این مورد اجباری نیست و می‌توانید به راحتی آن را کنار بگذارید. با این حال برای اینکه از شر چربی‌ها و سلول‌های مرده خلاص شوید، لازم است که هفته‌ای یک بار لایه برداری انجام شود. شما می‌توانید برای این کار از ماسک استفاده کنید. ماسک‌های دارای خاک رس بهترین نوع ماسک هستند. همچنین شما می‌توانید از لایه بردارهای طبیعی استفاده کنید.

    مرحله چهارم) از ضد آفتاب استفاده کنید.

    استفاده از یک ضد آفتاب سن و سال نمی‌شناسد. شما در هر سن و سالی باشید، باید از یک ضد آفتاب مناسب با SPF شماره ۳۰ استفاده کنید. البته این حداقل شماره ممکن است. شما با استفاده از ضد آفتاب پوست خود را در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کنید. این اشعه‌ها موجب خشکی و سرطان پوست می‌شود. نمی‌خواهم شما را بترسانم ولی اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب بسیار بالا است و باید بدانید که ضرورت دارد.

    روتین پوستی نوجوانان به همین جا ختم نمی‌شود. شما بعد از استفاده از ضد آفتاب باید در آرایش کردن هم دقت کنید. استفاده از لوازم آرایشی مرغوب و براش‌های تمیز در سلامت پوست شما تاثیر به سزایی دارد. همچنین باید از بالم لب و کرم دست باکیفیت استفاده کنید. ما همیشه فکر می‌کنیم روتین پوست به صورت ختم می‌شود.

    بیشتر بخوانید: با روتین پوست کره‌ای آشنا شوید!

    همه چیز درباره روتین پوستی نوجوان ها

    ولی در واقعیت باید به سلامت و زیبایی دیگر بخش‌های صورت خود نیز اهمیت بدهید. پس به این جزییات دقت کنید و تفاوت را با چشم‌های خود خواهید دید. با این حال در این مقاله با مراحل اصلی یک روتین برای نوجوانان آشنا شدید. همانطور که تاکید کردم، شما در وهله اول باید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. بعد از آن است که می‌توانید از این روتین‌ها نهایت استفاده را ببرید.

    بیشتر بخوانید: شناخت انواع پوست و شیوه مراقبت از آن‌ها

    به یاد داشته باشید که پوست بی‌نقص وجود ندارد. شما باید با تغییرات پوست خود کنار بیایید و با چند جوش و آکنه خود را آزار ندهید. در نهایت توصیه می‌کنم به دنبال راه حل های ریشه‌ای باشید. به این معنا که در ابتدا حالات درونی بدن خود را چک کنید. چکاپ بدهید و به یک متخصص مراجعه کنید. بعد از آن که از این بابت خیالتان راحت شد می‌توانید برای محصولات مراقبتی و بهداشتی هزینه کنید. در غیر این صورت هیچ وقت به نتیجه دلخواه خود نخواهید رسید. از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده با مجله سبک زندگی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.