سبک زندگیسلامت و زیبایی

روتین پوستی آقایان چه مراحلی را شامل می‌شود؟

روتین پوستی آقایان درست مثل مراقبت‌های پوستی خانم‌ها می‌تواند به افزایش شادابی، جوانساز و زیبایی پوست آن‌ها کمک کند. هر چند بیشتر مردان نسبت به مراقبت‌های پوستی حساسیت کمتری نسبت به خانم‌ها دارند، اما داشتن یک روتین پوستی ساده می‌تواند ظاهری شفاف و زیبا به پوست شما ببخشد و از بروز جوش و آکنه‌های پوستی جلوگیری کند. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با نکاتی مهم در مورد روتین مراقبت از پوست آقایان آشنا شوید.

روتین پوستی آقایان چیست؟

روتین پوستی آقایان به مجموعه مراقبت‌هایی گفته می‌شود که برای پاکسازی و مراقبت از پوست مردان انجام می‌شود. برای روتین پوست مردانه قبل از هر چیزی باید نوع پوست خود را شناسایی کنید و سپس از محصولات مراقبت از پوست آقایان برای بهبود وضعیت پوست و همچنین درمان مشکلات پوستی خود استفاده کنید.

مراحل روتین پوستی آقایان

نوع روتین پوستی مخصوص آقایان معمولا با توجه به نوع پوست هر فرد انتخاب می‌شود. به طور کلی برای یک روتین پوستی روزانه ابتدا باید پوست خود را بشویید و سپس از کرم آبرسان، سرم، کرم دور چشم و ضد آفتاب استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل روتین پوستی برای آقایان آشنا شوید.

۱- نوع پوست خود را شناسایی کنید

قبل از شروع روتین پوستی مردانه باید ابتدا نوع پوست خودتان را شناسایی کنید. برای این کار باید بدانید که پوست ما انواع مختلفی دارد و روش مراقبت از هر نوع پوست نیز متفاوت است. در ادامه می‌توانید با ویژگی‌های انواع پوست آشنا شوید.

  • پوست طبیعی: افرادی که پوست طبیعی دارند، معمولا کمتر به خشکی یا چرب شدن پوست دچار می‌شوند. پوست این افراد از لحاظ چربی و خشکی در وضعیت متعادل قرار دارد و از همین رو کمتر دچار جوش می‌شوند.
  • پوست خشک و حساس: افرادی که پوست خشک و حساسی دارند، معمولا روی پوست خود احساس خشکی و کشیدگی می‌کنند. پوست این افراد معمولا حساس است و خیلی زود پوسته‌پوسته می‌شود.
  • پوست چرب: ظاهر پوست این افراد به خصوص روی بینی، و چانه معمولا براق و چرب است و منافذ روی پوست آن‌ها باز است. کسانی که پوست چربی دارند، بیشتر در معرض جوش و آکنه قرار دارند.
  • پوست مختلط: یکی دیگر از انواع پوست مختلف است که در این افراد تنها بخش‌هایی مثل ناحیه بینی و پیشانی چرب است و در نواحی دیگر خشک است.

بیشتر بخوانید: با روتین پوست کره‌ای آشنا شوید!

مراحل روتین پوستی آقایان

۲- پوست خود را بشویید

بعد از شناسایی پوست، باید از یک شوینده مناسب برای شستشوی صورت خود استفاده کنید. برای تمیز کردن پوست از چربی و آلودگی‌ها بهتر است یک بار صبح‌ها و یک بار شب‌ها قبل از خواب پوست خود را بشویید. این کار به از بین بردن آلودگی‌ها و همچنین تعریق پوست شما کمک می‌کند و مانع چرب شدن و ایجاد جوش و لک پوستی می‌شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- پوست خود را لایه‌برداری کنید

    مرحله بعدی روتین پوست مردانه باید ۱ تا ۲ بار در هفته انجام شود. برای اسکراب صورت مردانه باید از لایه بردارهای مخصوص پوست صورت که با نوع پوست شما هماهنگ هستند، استفاده کنید. این کار موجب از بین بردن سلول‌های مرده پوست و همچنین جوانسازی پوست شما می‌شود و به کمرنگ شدن لکه‌های پوستی نیز کمک می‌کند. فراموش نکنید که در استفاده از لایه بردار زیاده‌روی نکنید، زیرا این کار موجب خشک شدن پوست شما می‌شود.

    بیشتر بخوانید: روتین مراقبت از پوست در روز و شب

    ۴- از سرم پوستی استفاده کنید

    در مرحله بعد روتین پوست مردانه استفاده از سرم است. استفاده از یک سرم پوست آقایان می‌تواند از پیر شدن پوست شما جلوگیری و به بازسازی و ترمیم پوست کمک کند. اگر دوست دارید پوستی زیبا و شاداب داشته باشید، حتما در پک مراقبت پوست مردانه خود یک عدد سرم باکیفیت نیز خریداری کنید. برای استفاده از سرم باید مقداری از آن را روی پوست بزنید و به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

    شستن صورت از مراحل اصلی روتین پوستی آقایان

    ۵- از کرم دور چشم استفاده کنید

    پوست دور چشم ما بیشتر در معرض چین و چروک و آسیب قرار دارد. برای محافظت از پوست حساس دور چشم باید روزانه از یک کرم دور چشم استفاده کنید. برای این کار مقداری از کرم را به نوک انگشت خود بزنید و سپس دو انگشتتان را به آن آغشته کنید و با ضربه‌هایی آرام کرم را دور چشم بزنید.

    بیشتر بخوانید: شناخت انواع پوست و شیوه مراقبت از آن‌ها

    ۶- استفاده از کرم آبرسان را فراموش نکنید

    یکی از مهم‌ترین محصولات مراقبت از پوست مردانه، کرم آبرسان است. بهتر است کرم آبرسان را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. استفاده از این کرم به حفظ شادابی پوست کمک می‌کند و مانع ایجاد چین و چروک‌های پوستی می‌شود.

    ۷- از ضد آفتاب استفاده کنید

    مهم‌ترین دلیل پیری پوست و ایجاد لکه‌های پوستی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. برای محافظت از پوست خود باید هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. برای این کار باید نوع کرم را نیز با توجه به نوع پوست خودتان انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که حتما از کرم‌های مخصوص پوست آقایان استفاده کنید. برای اثربخشی بیشتر پیشنهاد می‌شود هر چند ساعت یک بار کرم ضد آفتاب را تمدید کنید تا اثربخشی کرم کاهش پیدا نکند.

    بیشتر بخوانید: روتین مراقبت از پوست مختلط + راه‌های‌ تشخیص

    روتین پوستی مردانه پوست چرب چگونه است؟

    روتین پوستی مردانه پوست چرب چگونه است؟

    اکثر آقایان پوست چربی دارند و از همین رو استفاده از محصولات کنترل کننده چربی پوست و همچنین محصولات ضد جوش در روتین پوستی به شما کمک می‌کند تا چربی پوست را متعادل و از بروز جوش و آکنه‌های پوستی جلوگیری کنید.

    اهمیت روتین پوستی آقایان

    روتین مراقبت از پوست آقایان برخلاف چیزی که اکثر مردها فکر می‌کنند، یک روش ساده برای مراقبت از پوست است که به هیچ عنوان زمان‌بر نیست. داشتن یک روتین پوستی به شما کمک می‌کند تا از بروز جوش، خشکی پوست، حساسیت و ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری کنید و پوستی شفاف و شاداب داشته باشید. در ادامه به برخی از مزایای روتین پوستی آقایان اشاره شده است.

    • جلوگیری از جوش و آکنه
    • جلوگیری از ایجاد جوش‌های سرسیاه
    • جوانسازی پوست
    • جلوگیری از خشکی پوست
    • درمان مشکلات پوستی
    • شفاف شدن پوست
    • محافظت از پوست در برابر آلودگی و اشعه مضر نور خورشید

    بیشتر بخوانید: روتین پوست چرب و جوش دار

    نکاتی که باید در مورد روتین روزانه مردانه بدانید

    در این بخش به چند نکته در رابطه با روتین روزانه مردانه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • برای مراقبت از پوست مردانه بهتر است از برندهای باکیفیت و محصولات تخصصی پوست آقایان استفاده کنید.
    • اگر پوست خشکی دارید، بهتر است در کنار کرم آبرسان از یک کرم مرطوب کننده نیز استفاده کنید.
    • برای شستشوی صورت حتما از آب سرد یا ولرم استفاده کنید. استفاده از آب گرم موجب خشک شدن پوست می‌شود.
    • استفاده از ضد آفتاب را در روتین پوستی خود را جدی بگیرید. ضد آفتاب از تیره شدن پوست، ایجاد لکه‌های پوستی و همچنین پیر شدن پوست شما جلوگیری می‌کند.
    • در زمان شستشوی صورت به هیچ عنوان به پوست خود فشار وارد نکنید و به آرامی پوست را بشویید.
    • برای شستن پوست صورت از صابون و شوینده‌های صابونی استفاده نکنید. برای این کار حتما از یک شوینده غیرصابونی مخصوص پوست صورت استفاده کنید.
    • برای افزایش مراقبت از پوست مردانه می‌توانید در هفته ۱ تا ۲ بار از یک ماسک مناسب پوست خودتان استفاده کنید. استفاده از ماسک به تنظیم چربی پوست، تغذیه پوست و همچنین جلوگیری از پیری پوست کمک زیادی می‌کند.
    • برای تشخیص نوع پوست خود می‌توانید پوستتان را با یک شوینده ملایم بشویید. ۱ ساعت صبر کنید و در این مدت به پوست خود دست نزنید. حالا یک دستمال کاغذی را روی پوست خود بکشید. اگر اثری از چربی روی دستمال باقی نماند و در پوست خود احساس کشیدگی می‌کنید، یعنی پوست شما خشک است.
    • اگر با کشیدن دستمال روی بینی، پیشانی و چانه دستمال شما چرب شد و با کشیدن دستمال رو دیگر قسمت‌ها هیچ چربی روی دستمال مشاهده نشد، پوست شما مختلط است. در صورتی که بعد از کشیدن دستمال روی تمام بخش‌های صورت، متوجه لک چربی روی دستمال شدید، پس پوست شما چرب است.

    بیشتر بخوانید: مراقبت و روتین پوست خشک چه مراحلی دارد؟

    اهمیت روتین پوستی آقایان

    سخن نهایی

    شناسایی پوست و همچنین داشتن یک روتین پوستی مردانه به شما کمک می‌کند تا از بروز جوش و آکنه جلوگیری کنید و شادابی بیشتری را در پوست خود تجربه کنید. اگر زمان کافی برای روتین پوستی را ندارید، حداقل سعی کنید روزانه ۲ بار پوست خود را بشویید و از کرم آبرسان و کرم ضد آفتاب برای آبرسانی و محافظت از پوست خود استفاده کنید. مطمئن باشید با همین راهکار ساده تغییرات زیادی را در پوست خود می‌کنید. از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده همراه مجله سبک زندگی اکالا بودید از شما سپاسگزاریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.