سبک زندگیسلامت و زیبایی

روتین ۶ مرحله‌ای مراقبت از پوست مختلط + راه‌های‌ تشخیص

پوست مختلط یکی از بدقلق‌ترین انواع پوست است. این تیپ پوستی به این شکل است که در ناحیه T صورت، یعنی پیشانی، بینی و چونه، چرب است و در ناحیه V پوست، یعنی گونه‌ها، خشک است. بنابراین شمایی که جنس پوستتان مختلط است، در حقیقت دو نوع پوست دارید و در خرید محصولات پوستی باید از هر دو این جنس‌ها سررشته داشته باشید.

همین مسئله است که مراقبت از پوست مختلط را سخت و پیچیده می‌کند. ولی آیا کار غیر ممکنی است؟ خیر! شما با شناخت بیشتر پوست خود و آن چیزی که نیاز دارد می‌توانید بهترین روتین ممکن را انتخاب کنید. در این مقاله از بلاگ اکالا ما به شما کمک می‌کنیم روتین پوستی منظمی برای پوست‌های مختلط ترتیب دهید. با ما همراه باشید.

آیا جنس پوست شما مختلط است؟

اول از همه اجازه دهید جنس پوستتان را بررسی کنیم. بعد از اینکه در این مورد به اطمینان رسیدیم، می‌توانیم به روتین فکر کنیم. پوست مختلط به این صورت است که در ناحیه بینی، پیشانی و چانه دارای جوش، آکنه و منافذ باز هستید. از طرف دیگر در ناحیه گونه ها پوست شما خشک است و پوسته پوسته می‌شود. اگر این علائم را در پوست خود احساس کردید، جنس آن قطع به یقین مختلط است. بنابراین شما باید روتین خود را جوری بچینید که هر دو را در بر بگیرد.

در غیر این‌ صورت از هر طرف ممکن است به یک مشکلی بر بخورید. نکته قابل توجه این است که قبل از هر گونه تصمیم گیری قاطع در این موارد، اطمینان حاصل کنید که به لحاظ مواد مورد نیاز بدنتان تامین باشد. یعنی باید یک آزمایش دهید و مطمئن شوید که ویتامین‌ها و پروتئین‌های بدنتان تامین است. زیرا کمبود هر کدام از این مواد باعث یک مشکل در ظاهر شما می‌شود. برای مثال: کمبود ویتامین ممکن است باعث خشکی پوست شما شود.

بیشتر بخوانید: روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار

بهترین روتین مراقبت از پوست مختلط

تا به اینجا از خاص بودن این نوع پوست گفتیم. واضح است که مراقبت از این پوست کمی چالش برانگیز است. در کل پیدا کردن یک روتین پوستی مناسب زمان‌بر است و نیاز به آزمون و خطا دارد. شما باید محصولات متفاوت را امتحان کنید تا به روتین ایده‌آل خود برسید. در ادامه این مقاله چند قدم از روتین پوستی کسی که جنس پوستش مختلط است را جمع آوری کرده‌ایم. تا انتها مطالعه کنید و نکات مهم آن را به خاطر بسپارید.

۱- آرایشتان را پاک کنید.

هیچ وقت آرایش را روی پوست خود نگه ندارید. تفاوتی ندارد که چه جنس پوستی دارید. در هر صورت قبل خواب باید آرایش خود را تمیز کنید. به علاوه نباید به مدت طولانی این آرایش را حفظ کنید. زیرا از یک جایی به بعد آلودگی را به خود جذب می‌کند و در منافذ پوستی شما نگه می‌دارد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    برای پاک کردن آرایش باید از میسلار واترها یا فوم‌های پاک‌کننده آرایش استفاده کنید. با استفاده از این محصولات، به آرامی و با دقت، آرایش خود را پاک کنید. حواستان را جمع کنید که با ملایمت با پوست خود برخورد کنید.

    بیشتر بخوانید: مراقبت و روتین پوست خشک چه مراحلی دارد؟

    بهترین روتین مراقبت از پوست مختلط

    ۲- با شوینده صورت خود را بشویید.

    حالا که آرایش را تمیز کرده‌اید باید پوست خود را عمیقا بشویید تا جایی که در کوچک‌ترین منافذ پوست هم اثری از مواد آرایشی باقی نماند. توجه داشته باشید که محصولات آرایش پاک کن با محصولات شوینده صورت کاملا ساختار متفاوتی دارند. پس هر کدام را به جای خود استفاده کنید.

    شما در شبانه‌روز باید دو بار صورت خود را بشویید. یک بار شب قبل خواب. یک بار هم صبح، بعد از بیدار شدن از خواب. خیلی از افراد قید شستشوی صبح را می‌زنند. ولی باید به خاطر داشته باشید که در خواب غدد چربی بسیار فعال هستند و صبح وقتی از خواب بیدار می‌شوید پوست شما در چرب‌ترین حالت خود است. پس چه پوست شما چرب باشد چه مختلط، باید صبح هم یک دور صورت خود را بشویید. به علاوه روتین صبحگاهی از این جهت قابل اهمیت است که پوست‌های مرده را از سطح پوست شما حذف می‌کند.

    نکته مهم دیگر این است که همیشه از آب ملایم برای شستن صورت خود استفاده کنید. آب داغ یا آب خیلی سرد به پوست شما ضرر می‌رساند.

    بیشتر بخوانید: ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی

    ۳- از تونر استفاده کنید.

    کار تونر اصولا این است که PH پوست شما را تنظیم می‌کند. بعضی مشکلات پوستی به این برمی‌گردد که پوست شما زیادی اسیدی است. تونر PH پوست شما را متعادل می‌کند و منافذ پوستی شما را کاملا پاکسازی می‌کند. در واقع تونر یک پاک کننده عمیق است. برای استفاده از آن یک پد یا پنبه ملایم و نرم را به تونر آغشته کنید و آن را به آرامی روی پوست صورتتان بکشید. برای انتخاب تونر برای پوست‌های مختلط توجه داشته باشید که تونر حتما فاقد الکل باشد.

    ۴- پوست خود را لایه برداری کنید.

    برای لایه برداری می‌توانید از اسکراب یا ماسک استفاده کنید. استفاده از لایه بردار، باعث می‌شود پوست شما شفاف و روشن شود. توجه داشته باشید که از لایه بردار ملایم استفاده کنید. استفاده از لایه بردارهای قوی ممکن است باعث التهاب پوست شما شود.

    بیشتر بخوانید: از کجا لوازم آرایش بخریم؟

    چگونه از پوست مختلط مراقبت کنیم؟

    ۵- از سرم مخصوص پوست مختلط استفاده کنید.

    این ر‌وزها استفاده از سرم‌های پوستی باب شده است. سرم‌های پوستی برای رفع عارضه‌های پوستی استفاده می‌شوند. برای مثال اگر لکه‌های پوستی داشته باشید، برای رفع این مشکل باید از سرم‌های روشن کننده و رفع کننده لکه‌های پوستی استفاده کنید. سرم مناسب برای این مورد، سرم ویتامین C است.

    آنتی اکسیدان موجود در این سرم موجب می‌شود پوست دیرتر پیر و فرسوده شود و شادابی‌اش حفظ شود. همچنین این سرم باعث استحکام پوست صورت نیز می شود. سرم‌های پوستی دارای تنوع زیادی هستند. شما برای هرگونه عارضه و مشکل پوستی می‌توانید یک سرم منحصربفرد پیدا کنید.

    بیشتر بخوانید: تاثیر زعفران بر زیبایی پوست و مو

    ۶- از ضدآفتاب استفاده کنید.

    استفاده از ضدآفتاب توصیه همیشگی و ثابت متخصصین پوست است. نمی‌توان منکر مشکلات ناشی از اشعه‌ی مضر خورشید شد. این اشعه‌های زیان آور، به پوست شما آسیب‌های جدی وارد می‌کنند. حتی در سطوح عمیق تر این مشکل، باعث سرطان پوست می‌شود.

    بنابراین چه زن باشید و چه مرد، با هر جنس پوستی که باشید باید از ضد آفتاب استفاده کنید. لایه حفاظتی که این کرم روی پوست شما می‌اندازد از پوست شما در برابر UV های مضر آفتاب، محافظت می‌کند.

    در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا ۶ قدم اصلی روتین مراقبتی پوست‌های مختلط را یاد گرفتیم. البته ناگفته نماند که شما می‌توانید برخی مراحل را حذف کنید. برای مثال استفاده از سرم الزامی نیست. ولی از طرف دیگر قدمی مانند قدم ششم اصلا قابل حذف نیست. استفاده از ضد آفتاب یک “باید” است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.