سبک زندگیسلامت و زیبایی

۷ مرحله روتین پوست چرب و جوش دار؛ روتین روزانه و شبانه

به طور کلی ۵ نوع پوست داریم، پوست خشک، چرب، معمولی، ترکیبی و حساس. این که نوع پوستتان را شناسایی کنید و روتینی مناسب و سازگار با آن را انتخاب کنید در بهبود و سلامت پوستتان به شما کمک می‌کند. روتین پوست‌های چرب و جوش‌دار، کمی با روتین انواع پوست‌ها فرق دارد.

ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ مراحل اصلی روتین پوست‌های چرب و جوش‌دار را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد همچنین لیستی از محصولاتی که در این پروسه به سلامت پوست شما کمک می‌کنند را در اختیارتان قرار خواهیم داد پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

۷ مرحله اصلی روتین پوست‌های چرب و جوش‌دار

این هفت مرحله ساده بهترین مراحل روتین پوست‌های چرب و جوش‌دار است، برای این نوع پوست‌ها مراقبت‌های لازم است که در طول روز از صبح تا شب باید انجام شود.

۱- شست‌وشوی پوست

برای داشتن یک روتین پوستی صحیح و اصولی مرحله اول شست‌وشویی صحیح و منظم پوست است. پوست‌های چرب و مستعد به جوش را بهتر است روزی ۲ بار، یک بار در آغاز روز و یک‌بار قبل از خواب بشویید. با شستن پوست صورتتان منافذ پوستی شما خالی از تجمع چربی‌ها و آلودگی می‌شود.

برای شستن پوست صورت می‌توانید از لیف یا دستمال مخصوص شست‌وشو کمک بگیرید یا با نوک انگشتانتان به آرامی پوست صورتتان را بشوید. حتما بعد از هر بار شست‌وشو با حوله شخصیتان پوست صورت را خشک کنید و به خاطر بسپارید که باید حولتان هر هفته شسته شود.

از بهترین برندهای شست‌وشو برای پوست های چرب می توانید از برندهای، بادی شاپ، کلینیک،لافار، اون و درماتیپیک استفاده کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: مراقبت و روتین پوست خشک چه مراحلی دارد؟

    ۲- لایه برداری پوست

    اجرای این مرحله هفته‌ای دوبار کافیست. شما در این مرحله با استفاده از تونر، ماسک‌های خاک رس و روغن هسته انار می‌توانید شست‌وشویی عمیق‌تری داشته باشید. با شست‌وشو در این مرحله از شر سلول‌های مرده خلاص می‌شوید.

    این شست‌شو به عمق منافذ شما نفوذ کرده و همان‌طور که از نامش پیداست یک لایه نازک از روی پوستتان برمی‌دارد. بهتر است که این کار را زیاد تکرار نکنید زیرا موجب آسیب رساندن به پوستتان می‌شود.

    برای لایه برداری برای پوست‌های چرب و مستعد جوش می‌توانید از برند نئودرم استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: تاثیر زعفران بر زیبایی پوست و مو

    روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار

    ۳- سرم درمانی

    تغذیه پوست با سرم یکی از مراحل مهم روتین پوست است. سرم باعث تقویت سلول‌های پوستی شما می شود و نقاط ضعف آن‌ها را از بین می‌برد. سرم باعث آب‌رسانی و هیدراته شدن پوست شما می‌شود. توجه داشته باشید که زمانی که سرم پوست استفاده می‌کنید نباید از خانه خارج شوید، در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

    همچنین در روزهایی که از لایه بردار استفاده داشتید از سرم استفاده نکنید. برای استفاده دقیق‌تر و اصولی از محصول انتخابیتان حتما توضیحات درج شده روی آن را مطالعه بفرماید.

    سرم یونیورسال سین بیوم ، یکی از آبرسان‌های قوی برای پوست‌های چرب است که موجب شفافیت پوست شما می شود.

    بیشتر بخوانید: ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی

    ۴- مرطوب کردن پوست

    در این مرحله انتخاب مرطوب‌کنندهای با بافت کرم و ژل بهترین گزینه‌ها هستند. حتما در زمان استفاده توضیحاتی که در مورد نحوه مصرف کردن محصول است را مطالعه کنید.

    کرم هیدرالیفت ای سی درمالیفت، یکی از بهترین کرم‌های مرطوب کنندهاست که با آبرسانی عمیق در لایه‌های پوست سبب کنترل ترشح چربی پوست می‌شود.

    ۵- درمان جوش

    پوست‌های که جوش دارند باید این مرحله را حتما انجام دهند. با آغاز روز بهتر است با ماده‌ای مناسب و سازگار با پوستتان روی جوش‌ها را بپوشانید. اغلب این نوع محصولات عوامل عفونی موجود در منافذ پوست را از بین می‌برند و موجب پاکسازی عمیقی در پوست می‌شوند.

    برند فیس دوکس یکی از بهترین کرم‌های ضدجوشی است که می‌توانید از آن در روتین پوستیتان استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: تفاوت‌های ماسک‌ مو با آبکشی و بدون نیاز به آبکشی

    روتین روزانه و برنامه مراقبت از پوست چرب و جوش دار

    ۶- استفاده از ضد آفتاب

    حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، این کرم ها از پوست شما در برابر اشعه‌های UV تا حد زیادی مراقبت می‌کنند.

    برندهای مانند الارو، ویشی و نوکس از بهترین و شناخته شده‌ترین برندهای ضدآفتاب برای پوست های چرب و جوش‌دار هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: از کجا لوازم آرایش بخریم؟

    ۷- رعایت اصول تغذیه

    تغذیه شما تاثیر بسیار زیادی در سلامت پوستتان دارد. در طول روز آب کافی بنوشید تا پوستتان هیدراته بماند. از خوردن غذاهای چرب، سرخ‌کردنی، فست‌فود و شکر اجتناب کنید. خوردن برنج قهوه‌ای، انواع غلات، سبزیجات برگ سبز، مغزیجات و میوها را در برنامه غذای روزانه‌تان جای دهید.

    قطعا با رعایت ۷ مرحله بالا در طول روز از شر جوش‌های صوررتان خلاص می‌شوید و چربی پوستتان را کنترل می‌کنید. در نهایت پوستی شفاف و درخشان خواهید داشت. از این‌که تا پایان این مقاله نیز با مجله سبک زندگی اکالا همراه بودید از شما بسیار سپاسگزارم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.