دانستنی

آیا مصرف ترشی باعث چاقی می‌شود؟

ترشی یکی از چاشنی‌های جدانشدنی سفره‌های ایرانی است. بیشتر افراد تمایل دارند در کنار وعده‌های غذاییشان دسری برای میل کردن باشد که ترشی یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین دسرهاست. ترشی‌ها، انواع بسیار مختلفی دارند و مناسب با هر ذائقه‌ای یافت می‌شوند اما شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که آیا مصرف ترشی باعث زیاد شدن اشتها و چاقی می‌شود؟

ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ پاسخ این سوال شما را به صورت کامل خواهیم داد پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آیا مصرف کردن ترشی موجب چاقی می‌شود؟

بله، شما با خوردن ترشی چاق می‌شوید زیرا ترشیجات دارای اسیدفروکتوز (قند) هستند و مصرف آن‌ها در طولانی مدت باعث چاقی می‌شود. ترشی مانند مربا باعث افزایش اشتها و در نتیجه پرخوری می‌شود. پرخوری نیز یکی از عوامل اصلی چاق شدن است.

اغلب ترشیجات از ترکیب انواع سبزیجات و میوه‌های خام با نمک و سرکه تشکیل شده‌اند. سرکه نیز مانند هر ماده غذایی دیگری دارای کالری است، هر ماده‌ای که بیشتر از نیاز بدن از آن استفاده کنید کالری بیشتری نیز از ان جذب خواهید کرد که اضافه کالری آن در بدن به شکل چربی ظاهر می‌شود.

از طرفی سرکه خاصیت اسیدی دارد که منجر به افزایش اسید معده می‌شود. افزایش اسید معده باعث تحریک شدن دائمی معده شده که تمایل به مصرف مواد غذایی را در شما افزایش می‌دهد. در نتیجه اشتهای شما را افزایش می‌دهد که همین پرخوری چاقی را در پی خواهد داشت.

همان‌طور که در بالا گفتیم، ترشی باعث افزایش اشتها می شود پس اگر لاغر هستید و تمایل به اضافه وزن دارید مصرف ترشی در کنار غذایتان را به شما پیشنهاد می‌کنیم اما اگر چاق هستید و با خوردن ترشی قصد لاغر شدن یا رژیم دارید این راه کاملا اشتباه و غلط است.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: مدت زمان لازم برای رسیدن انواع ترشی

    مصرف کردن ترشی موجب چاقی می‌شود یا لاغری؟

    آیا خوردن ترشی برای بدن مفید است؟

    در تهیه انواع ترشی اغلب از میوه یا سبزیجات خام استفاده می‌شود که در این روش تقریبا بیشتر خواص میوه حفظ می شود اما اگر میزان نمک زیاد باشد همان خواص نیز از بین می‌رود. برخی از ترشیجات حاوی آنزیم‌های هستند که به فرآیند گوارش و جذب مواد مغذی در بدن کمک می‌کنند.

    برخی دیگر از ترشیجات حاوی خواص ضد التهابی هستند که به بهبود سلامت عمومی بدن کمک می‌کنند. قطعا زیاده‌روی در خوردن هر چیزی عواقبی خواهد داشت که ترشی نیز از این قاعده جدا نیست پس اگر به میزان مناسب از آن استفاده کنید برای بدنتان مفید واقع می شود.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای جلوگیری از کپک زدن ترشی خانگی

    چه کسانی باید از خوردن ترشی پرهیز کنند؟

    افرادی که سوهاضمه یا معده تحریک‌پذیر دارند باید از خوردن ترشی اجتناب کنند. خوردن ترشی تا حدی به سم زدایی کبد و صفرا کمک می‌کند اما علاوه بر بالابردن سوخت‌وساز بدن احتمال مبتلا شدن به سرطان معده را افزایش می‌دهد. ترشی طبعی سرد دارد و مصرف بیش از اندازه آن موجب سردی مغز می شود که باعث حواس‌پرتی و کند شدن حافظه می شود.

    مصرف زیاد ترشی کبد را به سمت چرب شدن می‌برد. کسانی که دچار بیماری های قلبی و عروقی هستند یا به مشکلات فشار خون دچارند بهتر است از خوردن ترشیجات پرهیز کنند. سردی ترشی افرادی که بلغمی مزاج هستند را دچار سستی و کرختی می‌کند. مصرف ترشی در بانوان موجب قاعدگی‌های نامنظم و دردناک می شود.

    بیشتر بخوانید: خوردن ترشی در دوران بارداری | فواید و خطرات آن

    اگر کم‌خونی دارید ترشی نخورید!

    ترشیجات خون‌سازی را کاهش می‌دهند. اگر کم‌خونی دارید بهتر است مصرف ترشی را به حداقل برسانید یا کلا آن را از برنامه غذاییتان حذف کنید.

    افزایش وزن یا چاقی با مصرف ترشی!

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی انار؛ خوشمزه و ملس

    امیدواریم که ارائه مطالب فوق درباره باورهای غلط ترشی برایتان مفید واقع شده باشد. از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده همراه مجله آشپزی اکالا بودید از شما شما بسیار سپاسگزاریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.