آشپزینکات آشپزی

۱۰ ترفند برای تازه نگه داشتن شیرینی خشک در یخچال و فریزر

آشنایی با ترفندهای تازه نگه داشتن شیرینی خشک در یخچال و فریزر به شما کمک می‌کند تا ماندگاری انواع شیرینی خشک را افزایش دهید و از بیات شدن آن جلوگیری کنید. به طور برای نگهداری شیرینی خشک باید آن را در یخچال یا فریزر قرار دهید و از رطوبت و هوا دور نگه دارید.

اما بهترین روش تازه نگه داشتن شیرینی خشک در یخچال و فریزر چیست؟ در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با روش‌های رایج نگهداری شیرینی خشک در یخچال و فریزر آشنا شوید.

با ترفندهای تازه نگه داشتن شیرینی خشک در یخچال و فریزر آشنا شوید!

شیرینی خشک یکی از محبوب‌ترین انواع شیرینی است که معمولا بعد از مدتی بیات می‌شود و کیفیت خود را از دست می‌دهد. قرار گرفتن شیرینی در معرض هوا و رطوبت می‌تواند موجب تغییر رنگ شیرینی‌ها، خشک و یا بد بو شدن آن شود. به طور کلی هر چقدر شیرینی که تهیه می‌کنید، تازه‌تر باشد و کمتر در معرض هوا قرار بگیرد، ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

اما بهترین ترفند برای تازه نگه داشتن شیرینی خشک چیست و چطور می‌توان شیرینی‌ها را در یخچال و فریزر نگهداری کرد؟ در ادامه می‌توانید با ترفندهای تازه نگه داشتن شیرینی خشک در یخچال و فریزر آشنا شوید.

۱- برای نگهداری شیرینی خشک از ظرف درب دار استفاده کنید

قرار گرفتن شیرینی خشک در معرض هوا موجب خشک و بدمزه شدن آن می‌شود. اگر شیرینی را بدون درب در یخچال قرار دهید، بوی شیرینی در مدت زمانی کوتاه تغییر می‌کند و دیگر قابل مصرف نخواهد بود. به علاوه این کار موجب می‌شود تا شیرینی شما زودتر از حالت معمول کیفیت خود را از دست بدهد و غیرقابل استفاده شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه “شیرینی کشمشی” خانگی؛ با طعم قنادی

۲- برای نگهداری شیرینی‌ها، بین آن‌ها کاغذ روغنی قرار دهید

یکی دیگر از ترفندهای تازه نگه داشتن شیرینی خشک در یخچال و فریزر استفاده از کاغذ روغنی است. زمانی که شیرینی‌ها را روی هم می‌ریزید و در یخچال یا فریزر می‌گذارید، شیرینی‌ها به هم می‌چسبند و له می‌شوند. برای حفظ تازگی شیرینی خشک بهتر است یک ردیف شیرینی در ظرف مورد نظرتان بچینید. سپس یک کاغذ روغنی روی آن قرار دهید و ردیف دوم را بچینید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    با ترفندهای تازه نگه داشتن شیرینی خشک در یخچال و فریزر آشنا شوید!

    ۳- یک عدد نان در ظرف شیرینی بگذارید

    شاید برایتان جالب باشد اما از زمان‌های قدیم برای حفظ تازگی شیرینی خشک از نان استفاده می‌شود. برای این کار بهتر است یک عدد نان تست را در ظرف شیرینی قرار دهید. با این راهکار رطوبت شیرینی‌ها به خوبی حفظ می‌شود و طعم و مزه شیرینی تا چند روز تغییر نمی‌کند. این ترفند برای رفع خشک شدن شیرینی کشمشی و همچنین نگهداری شیرینی نارگیلی نیز بسیار مناسب است.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی کشمشی با شیره انگور

    ۴- یک عدد کرفس در ظرف شیرینی قرار دهید

    یک روش دیگر برای حفظ تازگی و رفع خشک شدن شیرینی قرار دادن کرفس در ظرف شیرینی است. جالب است بدانید که قرار دادن یک ساقه کرفس در ظرف شیرینی نیز درست مثل نان تست از خشک شدن شیرینی‌ها جلوگیری می‌کند. اما به خاطر داشته باشید که این روش تنها برای مدت زمان کوتاه موثر است و برای افزایش ماندگاری شیرینی بهتر است آن را در فریزر قرار دهید.

    ۵- چند دانه برنج در ظرف شیرینی بریزید

    یکی دیگر از تکنیک‌های نگهداری شیرینی خشک در یخچال ریختن چند دانه برنج در ظرف شیرینی است. برنج موجب ترد و تازه ماندن شیرینی می‌شود و از بیات شدن آن جلوگیری می‌کند. برای این که شیرینی خشک تا چند روز در یخچال تازه بماند، می‌توانید در ظرف آن کمی برنج بریزید.

    بیشتر بخوانید: مدت زمان نگهداری دلال + رازهای ماندگاری بیشتر آن

    روش‌های نگهداری طولانی مدت از شیرینی خشک

    ۶- جعبه شیرینی را داخل پلاستیک قرار دهید

    همانطور که گفته شد برای این که شیرینی خشک کیفیت خود را از دست ندهد، باید از هوا و رطوبت دور بماند. برای حفظ کیفیت شیرینی خشک می‌توانید جعبه شیرینی یا حتی ظرف شیرینی مورد نظرتان را داخل کیسه فریزر یا یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و آن را محکم ببندید. این کار از نفوذ هوا به جعبه جلوگیری می‌کند و ماندگاری شیرینی‌ها را افزایش می‌دهد.

    بیشتر بخوانید: چگونه از مغز گردو نگهداری کنیم که تازه بماند؟

    ۷- شیرینی خشک را به مدت محدود نگهداری کنید

    هر چقدر هم از روش‌های مختلف برای نگهداری شیرینی خشک استفاده کنید، باز هم باید در سریع‌ترین زمان ممکن شیرینی‌ها را مصرف کنید تا خشک و بی‌کیفیت نشوند. به طور کلی مدت زمان نگهداری شیرینی خشک در یخچال حدود ۱ تا ۲ هفته و در فریزر حدود ۱ ماه است.

    بنابراین سعی کنید شیرینی را زودتر از این زمان مصرف کنید. سعی کنید همیشه شیرینی را به اندازه خریداری کنید و از نگهداری آن برای طولانی مدت اجتناب کنید.

    ۸- از ظرف کاملا خشک و تمیز برای نگهداری شیرینی استفاده کنید

    برای این که شیرینی شما خراب نشود و کیفیت خود را حفظ کند، باید از یک ظرف کاملا تمیز و خشک استفاده کنید. قبل از این که شیرینی‌ها را در ظرف مورد نظر بریزید، ابتدا آن را بشویید و بعد با دستمال خشک کنید. سپس شیرینی‌ها را در ظرف قرار دهید و در یخچال یا فریزر بگذارید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی زبان به روش قنادی در خانه

    ۹- شیرینی را در یخچال و فریزر قرار دهید

    برای این که ماندگاری شیرینی بیشتر شود، باید بعد از این که شیرینی را خریداری کردید، بلافاصله آن را در یخچال قرار دهید. هر چقدر شیرینی شما کمتر در معرض هوا قرار بگیرد، دیرتر کیفیت خود را از دست می‌دهد. برای افزایش ماندگاری شیرینی خشک می‌توانید آن را در فریزر قرار دهید. در صورتی که شیرینی را در یخچال نگهداری می‌کنید، حتما آن را در عرض ۱ تا ۲ هفته مصرف کنید.

    تکنیک‌های طلایی نگهداری از شیرینی خشک به مدت طولانی

    ۱۰- شیرینی‌ها را در طبقه جداگانه یخچال و فریزر نگهداری کنید

    برای این که طعم و بوی شیرینی خشک در یخچال و فریزر تغییر نکند، بهتر است یک طبقه را خالی کنید و تنها شیرینی را در آن بگذارید. قرار گرفتن شیرینی در کنار خوراکی‌هایی که بوی تندی دارند، موجب عوض شدن مزه شیرینی و بدبو شدن آن می‌شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی مشهدی(شیرینی مربایی)

    شیرینی خشک تا چند روز قابل استفاده است؟

    اگر شیرینی را در بیرون از یخچال نگهداری کنید، نهایتا باید آن را در عرض ۱ تا ۲ روز مصرف کنید. مدت زمان ماندگاری شیرینی خشک در یخچال حدود ۱ تا ۲ هفته است و اگر شیرینی را در فریزر قرار دهید می‌توانید تا حدود ۱ ماه آن را نگهداری کنید. فراموش نکنید که هر چقدر بیشتر از نگهداری شیرینی بگذرد، کیفیت آن کمتر می‌شود و ممکن است پس از مدتی مزه شیرینی تغییر کند.

    از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده همراه مجله آشپزی اکالا بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۲/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.