آشپزیخواص مواد غذایی

۶ خاصیت شگفت‌انگیز خوردن انار ناشتا؛ خواص اثبات شده علمی

انار، نار و آنار عضو ۱۰ میوه برتر جهان است زیرا در معدود کشورهای جهان نظیر ایران، عراق، افغانستان ، پاکستان و ترکیه کشت می‌شود و انواع مختلفی دارد. معروف‌ترین و مرغوب‌ترین انار ایران مربوط به ساوه می‌شود. انار ساوه با دانه‌های درشت، آبدار، ترش و سرخی که دارد به عنوان یک انار صادراتی شناخته می‌شود.

انار، یکی از شگفت‌انگیزترین و خوشمزه‌ترین میو‌ه‌های است که خواص و فوایدی بسیاری دارد. این میوه هزاران سال است که به عنوان دارو استفاده می شود از دانه‌های یاقوتی شکل آن گرفته تا پوست و هسته‌های سفیدش سرشار از مواد مغذی و مفیدی برای بدن هستند.

حال اگر این میوه جذاب را در شروع روز و ناشتا میل کنید به سلامتی شما کمک زیادی می‌کند که ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ ۶ خاصیت شگفت‌انگیز و مهم میل کردن انار به صورت ناشتا را مفصل برایتان شرح خواهیم داد. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

۶ خاصیت شگفت‌انگیز خوردن انار ناشتا که باید بدانید!

شاید برای شما نیز این سوال پیش بیایید که ممکن است برای شروع یک روز میل به خوردن میوه انار را نداشته باشید. اغلب مردم روز خود را با یک نوشیدنی گرم آغاز می‌کنند و ما برای این موضوع نیز راه‌حلی به شما ارائه خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید تا خواص خوردن انار ناشتا را نیز برایتان شرح دهیم.

نحوه تهیه دمنوش انار و گلپر برای آغاز یک روز فوق‌العاده!

گلپر طبعی گرم و عطری فراوان دارد. ترکیب گلپر و انار یکی از ترکیبات جذاب و بسیار خوشمزه است.

  • برای تهیه این دمنوش کافی است ۱-۲ انار را دانه کنید و درون قوری بریزید.
  • مقداری گلپر به آن بیفزایید و کمی آب جوش یا آب انار به آن اضافه کنید.
  • قوری را به مدت ۵۰-۶۰ دقیقه روی بخار کتری قرار دهید تا دمنوش خوش‌رنگ و خوشمزه شما آماده شود.
  • میل کردن این دمنوش در آغاز روز فواید بسیار زیادی برای بدن دارد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رب انار خانگی + فوت‌ و فن‌های آن

۱- دفع چربی‌ها و سموم بدن

انار حاوی ترکیبات فیتوشیمیایی مختلفی است که می‌تواند در مقابل عفونت‌ها و میکروب‌ها موثر باشد. انار می‌تواند با باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها مقابله کند و در کاهش عفونت و التهاب‌ها تاثیرگذار باشد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    6 خاصیت شگفت‌انگیز خوردن انار ناشتا که باید بدانید!

    ۲- کاهش فشار خون بالا

    این میوه حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که می‌تواند به تنظیم فشار خون کمک کند، پتاسیم موجب افزایش اختلاف الکترولیت‌ در سلول‌ها و کاهش فشار خون می‌شود.

    ۳- کمک به کاهش کلسترول

    فیبرهای غذایی موجود در انار می‌تواند به جذب کلسترول مضر (LDL) در رودها کمک کند و از جذب شدن آن به خون جلوگیری کند. این فیبر به جذب چربی‌ها و کلسترول در دستگاه گوارش کمک می‌کند که در نتیجه موجب کاهش کلسترول خون می‌شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه دانه انار خشک شده به روش خانگی

    ۴- کمک به حفظ انعطاف‌پذیری رگ‌ها

    آب میوه انار موجب بهبود جریان خون در رگ‌ها می‌شود و از سفت شدن و ضخیم شدن شریان‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین می‌تواند رشد پلاک و تجمع کلسترول در شریان‌ها را کند، کند.

    آیا پوست انار خاصیتی دارد؟ چگونه باید از آن استفاده کرد؟

    ۵- شاداب نگه‌داشتن پوست

    آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار به حفظ سلامت پوست و کاهش آسیب های اکسیداتیو مربوط به آن کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: خواص پوست انار | پوستی زیبا با شگفتی‌های انار

    ۶- کاهش آسیب‌های پوستی و آکنه

    انار خاصیت ضد التهابی دارد که می‌تواند به کاهش التهابات و آکنه‌های پوستی کمک کند همچنین موجب ترمیم و بازسازی بافت‌های پوستی می شود.

    آیا پوست انار خاصیتی دارد؟ چگونه باید از آن استفاده کرد؟

    پوست انار دارای خواص زیادی است که کمتر کسی از آن آگاهی دارد.

    • درمان بواسیر: جوشانده پوست انار در درمان بواسیر به شما کمک می‌کند. برای تهیه این جوشانده کافی است که پوست انار را با مقداری آب ۱-۲ سات بجوشانید پس از خنک شدن و صاف کردن آب می‌توانید برای درمان بواسیر و مقعد بیرون زده در آن بنشینید.
    • تقویت لثه: کشیدن پودر پوست انار و ماساژ دادن آن روی لثه موجب التیام ورم و جلوگیری از خونریزی لثه می‌شود. آب جوشانده پوست انار موجب تقویت لثه می‌شود.
    • درمان اسهال: جوشنده پوست انار مقوی و قابض است و انواع اسعال، ساده، شدید و خونی را درمان می کند.
    • سفید کدرن دندان‌ها: از پودر پوست انار در مسواک زدن استفاده کنید. پوست انار موجب سفید شدن و درخشنده شدن دندان هایتان می شود. مبارزه با بیماری‌های قلبی، درمان آفت دهان، درمان گلو درد و خونریی گلو، قطع ترشحات عادت ماهانه، کاهش ترشحات رحم، رفع بوی بد دهان و درمان آبسه دندان نیز از خواص پوست انار است.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت انار خانگی به صورت طبیعی

    هسته سفید و کوچک انار نیز سرشار از خاصیت است!

    هسته سفید و کوچک انار نیز سرشار از خاصیت است!

    روغن هسته انار می‌تواند به درمان چین و چروک صورت، رفع آکنه و جوش، لایه برداری پوست صورت، رفع اگزما به شما کمک کند. از طرفی این روغن در افزایش رشد مو و درمان شوره سر نیز بسیار مفید است. تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان از سایر خواص این دانه کوچک و مفید است.

    بیشتر بخوانید: خواص انار برای سرماخوردگی

    چه کسانی باید از خوردن انار اجتناب کنند؟

    اگر از بیماری‌های کبدی، دیابت، مشکلات ریوی، فشار خونه پایین رنج می‌برید بهتر است لب به انار نزنید یا حتما قبل از مصرف با پزشک معالج خود این موضوع را بررسی کنید. از طرفی مصرف زیاد انار موجب ایجاد اختلالاتی در هضم می‌شود. علائمی مانند درد شکمی، اسهال و استفراغ که معمولا پس از گذشت چند ساعت فرو می نشینند. مصرف بیش از حد انار می‌تواند موجب تحریک دستگاه گوارش شود.

    امیدواریم که ارائه مطالب فوق برایتان مفید واقع شود، از این که تا پایان این مقاله نیز با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۲.۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.