آشپزیخواص مواد غذایی

خواص انار برای سرماخوردگی | فوایدی که کمتر شنیده‌اید!

آیا تابه‌حال چیزی در مورد خواص انار برای سرماخوردگی شنیده‌اید؟ انار یکی میوه فوق‌العاده خوشمزه و سرشار از آنتی اکسیدان است که به خاطر ویتامین‌ها و مواد مغذی که دارد، برای سلامتی و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف مفید است. در مورد خواص انار در سرماخوردگی اطلاعات ضد و نقیضی وجود دارد و همین موضوع موجب شده تا خیلی از ما ندانیم که خوردن انار هنگام سرماخوردگی خوب است یا بد.

در این مقاله از اکالا بلاگ به شما می‌گوییم که خواص انار در سرماخوردگی چیست و این میوه چه مضراتی برای سرماخوردگی دارد.

با خواص انار برای سرماخوردگی آشنا شوید!

سرماخوردگی یک بیماری رایج فصلی است که همه ما بارها آن را در سنین مختلف تجربه کرده‌ایم. به طور معمول ضعف سیستم ایمنی بدن موجب می‌شود تا دوره بیماری طولانی‌تر شود و از طرفی بیشتر به سرماخوردگی مبتلا شویم. انار میوه‌ای سرشار از ویتامین C، ویتامین K و مواد معدنی مختلفی مثل منگنز، فولات و مس است.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه از سلول‌های بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و تاثیر بی‌نظیری بر سلامت دارد. انار یک میوه فوق‌العاده برای درمان سرماخوردگی است که به تسریع بهبود این بیماری کمک می‌کند. مطالعات انجام شده روی خواص انار برای سرماخوردگی نشان می‌دهد که مصرف انار می‌تواند مدت زمان این بیماری را تا ۴۰ درصد کاهش دهید. به علاوه آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و با عفونت در بدن مبارزه می‌کند.

بیشتر بخوانید: خواص انار برای لاغری + ناگفته‌هایی که باید بدانید!

انار خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد و مصرف آن موجب کاهش علائم سرماخوردگی می‌شود. استفاده از انار به بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کند و از بدن در برابر ابتلا به این بیماری‌ها محافظت می‌کند. انار یک ضد سرفه طبیعی است که مقدار زیادی B6 دارد. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و اثر ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد. برای درمان سرفه می‌توانید روزانه ۲ بار آب انار را غرغره کنید تا عفونت برطرف و گلودرد شما درمان شود.

مصرف انار موجب ضدعفونی کردن بدن و همچنین کاهش تب و گرمای بدن در سرماخوردگی می‌شود و از طرفی در پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا نیز بسیار موثر است. انار خاصیت ادرارآوری بودن دارد و موجب افزایش فعالیت کلیه‌ها و دفع اوره می‌شود و از این راه به کاهش تب کمک می‌کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: روش‌های نگهداری انار با پوست؛ به مدت طولانی در خانه

    با خواص انار برای سرماخوردگی آشنا شوید!

    خواص انار پخته برای سرماخوردگی

    اگر درباره معجزه انار پخته برای سرماخوردگی چیزهایی شنیده‌اید، باید بدانید که این موضوع کاملا درست است. زمانی که انار می‌پزد، خواص آن چند برابر می‌شود. پختن انار برای سرماخوردگی حتی می‌تواند بهتر از انار خام به بهبود سرماخوردگی کمک کند. استفاده از انار پخته یک درمان بی‌نظیر برای رفع عفونت‌های حاد ریوی است که به طرز معجزه آسایی مشکلات ریوی را درمان می‌کند.

    بیشتر بخوانید: فواید شگفت‌انگیز خوردن انار قبل از خواب

    با دیگر خواص انار برای سلامت آشنا شوید

    انار خواص زیادی برای سلامت دارد و علاوه بر درمان سرماخوردگی به بهبود عملکرد قلبی، کاهش التهاب و جلوگیری از سرطان نیز کمک می‌کند. در ادامه می‌توانید با مهم‌ترین خواص انار آشنا شوید.

    • تقویت سیستم ایمنی بدن
    • بهبود عملکرد قلب
    • کاهش التهاب
    • کاهش خطر ابتلا به سرطان
    • سلامت استخوان‌ها
    • بهبود ظاهر پوست
    • بهبود عملکرد مغز
    • جلوگیری از لخته شدن خون
    • بهبود متابولیسم
    • جلوگیری از آلزایمر
    • کاهش فشارخون

    آیا انار سرماخوردگی را تشدید می‌کند؟

    احتمالا شما هم شنیده‌اید که برخی افراد معتقد هستند که انار برای سرماخوردگی مضر است و علائم بیماری را تشدید می‌کند. حقیقت این است که انار یک میوه فوق‌العاده برای درمان سرماخوردگی است که می‌توانید آن را به صورت خام یا پخته مصرف کنید. اما به خاطر داشته باشید که اگر از این میوه به اندازه زیاد و به صورت بی‌رویه استفاده کنید، ممکن است سرماخوردگی شما بیشتر از حالت معمول طول بکشد.

    بهتر است در دوران سرماخوردگی تنها از انار شیرین و رسیده استفاده کنید. مصرف انار ترش در سرماخوردگی موجب تحریک گلو و همچنین سرد شدن بدن می‌شود. هر چقدر انار شیرین‌تر باشد، طبع آن نیز متعادل‌تر خواهد بود. اگر زود سردی می‌کنید، بهتر است انار را با کمی گلپر میل کنید تا دچار مشکل نشوید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه نشاسته برای گلو درد و سرفه

    خواص انار پخته برای سرماخوردگی

    آیا می‌توان انار را در فصول سرد سال استفاده کنید؟

    انار برای سرفه و سرماخوردگی مفید است و یکی از بهترین میوه‌ها برای فصول سرد سال است که به خاطر ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارد از بروز بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌شود در پاییز و زمستان حتما از این میوه مفید استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه لواشک انار خانگی

    آیا رب انار برای سرماخوردگی خوب است؟

    رب انار نیز همانند انار سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است که به درمان گلودرد و دفع ویروس از بدن کمک می‌کند. مصرف رب انار به رفع بیماری‌های عفونی و درمان گلودرد و تب کمک می‌کند. اگر در سرماخوردگی به اسهال مبتلا شده‌اید، می‌توانید از مقداری رب انار با فلفل سیاه استفاده کنید تا اسهال شدید شما برطرف شود. رب انار یک ضدعفونی‌کننده طبیعی است و به سرعت عفونت گلو را درمان می‌کند و یک درمان ساده برای از بین بردن عفونت در بدن است.

    آیا رب انار برای سرماخوردگی خوب است؟

    سخن نهایی

    انار یکی از مفیدترین میوه‌ها است که از مهم‌ترین خواص آن می‌توان به خواص تب بر، ضدعفونی‌کننده بدن، تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی و همچنین دفع سموم بدن اشاره کرد. مصرف انار به کاهش علائم سرماخوردگی و افزایش سرعت بهبود بیماری کمک می‌کند. اگر سرما خورده‌اید، می‌توانید از یک انار شیرین و رسیده به صورت خامه یا پخته شده استفاده کنید تا بیماری شما هر چه سریع‌تر بهبود پیدا کند. از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    سوالات متداول

    در این بخش به مهم‌ترین سوالات شما در مورد خواص انار برای سرماخوردگی پاسخ خواهیم داد.

    خواص انار برای سرماخوردگی چیست؟

    انار یک ضدعفونی‌کننده طبیعی برای درمان گلودرد، عفونت‌های ریه، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش تب است که می‌تواند به درمان سریع‌تر سرماخوردگی کمک کند.

    آیا رب انار برای سرماخوردگی خوب است؟

    رب انار مانند انار تازه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین‌های مختلف است که به درمان عفونت گلو و بهبود سریع‌تر بیماری کمک می‌کند.

    آیا انار برای سرماخوردگی مضر است؟

    انار فواید زیادی برای سرماخوردگی دارد، اما اگر از این میوه به مقدار بیش از حد استفاده کنید، ممکن است مضراتی برای سرماخوردگی داشته باشد.

    آیا پختن انار برای سرماخوردگی مفید است؟

    انار پخته درست مثل یک آنتی‌بیوتیک قوی به درمان گلودرد و عفونت گلو کمک می‌کند و طول بیماری سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

    آیا انار برای سرماخوردگی کودکان مفید است؟

    مصرف انار به درمان گلودرد، گوش درد و عفونت‌های ریه در کودکان کمک می‌کند و با تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن، طول بیماری را کاهش می‌دهد.

    ضرر انار برای سرماخوردگی چیست؟

    مصرف انار ترش در سرماخوردگی ممکن است موجب تحریک گلو و سرفه شود. بهتر است برای درمان سرماخوردگی تنها از انار شیرین و رسیده استفاده کنید و یا انار را بپزید و بعد مصرف کنید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.