آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه پیتزا سیر استیک خوشمزه؛ به روش رستورانی با ویدئو

پیتزا سیر استیک یکی از محبوب‌ترین انواع پیتزا در رستوران است که برای تهیه آن معمولا از بیکن سرخ شده یا فیله گوساله در کنار سس سیر مخصوص استفاده می‌شود. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با طرز تهیه پیتزا سیر استیک رستورانی و همه فوت و فن‌های درست کردن این پیتزای لذیذ آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه پیتزا سیر استیک با سس ویژه:
سیر۶ حبه
پنیر پارمسان رنده شده۵۰ گرم
پنیر پیتزا۴۰۰ گرم
فلفل دلمه متوسط۱ عدد
جعفری تازه۵۰ گرم
فیله گوساله ورقه شده۴۰۰ گرم
روغن زیتونبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه و آویشنبه مقدار لازم
مواد لازم جهت تهیه نان پیتزا سیر استیک:
بیکینگ پودر۱ قاشق چای‌خوری
مخمر فوری۲ قاشق چای‌خوری
روغن زیتون۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شیر۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آردبه مقدار لازم
نمکبه مقدار لازم

مراحل تهیه پیتزا سیر و استیک خانگی

پیتزا سیر و استیک با خمیر خانگی طعم فوق العاده لذیذی دارد. برای تهیه این پیتزا باید ابتدا نان آن را آماده کنید و بعد به سراغ سس مخصوص پیتزا بروید. طعم این پیتزا با سس سیر بی‌نظیری که دارد، بسیار لذیذ است. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه پیتزا سیر استیک خانگی آشنا شوید.

مرحله اول؛ خمیر پیتزا را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه پیتزا سیر و استیک باید آرد و بیکینگ پودر را الک کنید. سپس در یک ظرف مخمر را با شکر و مقداری آب ولرم ترکیب کنید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا مخمر پف کند. در ادامه روغن زیتون، خمیر مایه و شیر را با هم ترکیب کنید و بعد آرد را کم کم به سایر مواد اضافه کنید تا جایی که خمیری منسجم ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیده (پیتزا ترکی)

مرحله دوم؛ به خمیر استراحت دهید

بعد از این که خمیر شما آماده شد، باید یک کاسه بزرگ را آرد پاشی کنید و خمیر را در آن قرار دهید. با سلفون و پارچه روی ظرف خمیر را بپوشانید و آن را در محیط گرم و تاریک قرار دهید. حدود ۱ تا ۲ ساعت صبر کنید تا حجم خمیر ۲ برابر شود.

مراحل تهیه پیتزا سیر و استیک خانگی

مرحله سوم؛ گوشت را در روغن زیتون تفت دهید

در این مرحله از طرز تهیه پیتزا سیر و استیک با سس ویژه باید گوشت گوساله ورقه شده را به اندازه مورد نظرتان خرد کنید. مقداری روغن زیتون در ماهیتابه بریزید و گوشت‌ها را سرخ کنید تا کاملا ترد شوند. مراقب باشید که بیش از حد گوشت را سرخ نکنید، زیرا این کار موجب سفت شدن آن می‌شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: رازهای خوشمزه شدن پیتزای خانگی

    مرحله چهارم؛ سیر و جعفری را برای تهیه پیتزا آماده کنید

    بعد از این که گوشت سرخ شد، در این مرحله از طرز تهیه پیتزا سیر استیک باید سیرها را رنده کنید و کنار بگذارید. در ادامه جعفری‌ها را بشویید و به صورت ریز خرد کنید و برای تهیه سس پیتزا سیر استیک کنار بگذارید.

    مرحله پنجم؛ سس مخصوص پیتزا سیر استیک را آماده کنید

    در این مرحله از طرز تهیه پیتزای سیر و استیک باید در یک ظرف سیر خرد شده، جعفری خرد شده، پنیر پارمسان، نمک، فلفل و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و در مخلوط کن بریزید تا خوب با هم میکس شوند. می‌توانید قبل از ترکیب کردن سیر با سایر مواد، آن را برای چند دقیقه با روغن زیتون تفت دهید و بعد با مواد سس ترکیب کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کادایف ترکیه ای

    مرحله ششم؛ نان پیتزا را آماده کنید

    بعد از این که خمیر استراحت کرد، قسمتی از خمیر را بردارید و با وردنه پهن کنید. سپس خمیر پیتزا را در سینی فر یا هر ظرفی که برای تهیه پیتزا در نظر گرفته اید، قرار دهید. سسی که آماده کرده‌اید را روی خمیر بریزید و با قاشق خوب پخش کنید.

    طرز تهیه پیتزا سیر و استیک با نان جو

    مرحله هفتم؛ پیتزا سیر استیک را آماده کنید

    در این مرحله باید مقداری پنیر پیتزا روی سس مخصوص بریزید و بعد تکه‌های گوشت را روی پیتزا بچینید. در ادامه فلفل دلمه‌ای خرد شده را روی پیتزا بریزید. می‌توانید مقداری نمک، فلفل و آویشن روی پیتزا بریزید تا مزه دار شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه بورک حلزونی با مرغ و قارچ

    مرحله هشتم؛ پیتزا را در فر قرار دهید

    بعد از این که همه مواد پیتزا را روی خمیر ریختید، فر را از ۱۰ دقیقه زودتر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. سپس دمای فر را روی ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و سینی را در فر قرار دهید. اجازه دهید پیتزا برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر بماند و کناره‌های نان آن طلایی شود.

    در آخر می‌توانید چند دقیقه گریل یا شعله روی فر را نیز روشن کنید تا پنیر پیتزا طلایی شود. بعد از اینکه پیتزا آماده شد، آن را از فر خارج کنید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

    طرز تهیه پیتزا سیر و استیک با نان جو

    برای تهیه بهترین پیتزا سیر و استیک با نان جو باید قسمت روی نان جو را کمی با چاقو برش دهید. سپس سس مخصوص پیتزا را آماده کنید و روی نان جو بریزید. در ادامه بیکن سرخ شده و فلفل دلمه‌ای خرد شده را همراه با مقداری پنیر پارمسان اضافه کنید. مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن روی پیتزا بریزید و بعد از این که آماده شد، آن را در فر قرار دهید تا بپزد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی با طعم فست فودها

    نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه پیتزا سیر استیک

    نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه پیتزا سیر استیک

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا به چند نکته طلایی برای تهیه پیتزا سیر استیک نیز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • برای تهیه سس مخصوص پیتزا سیر استیک باید از ترکیب جعفری خرد شده، سیر، پنیر پارمسان و روغن زیتون استفاده کنید. بهتر است همه مواد را در مخلوط کن با هم میکس کنید تا سس شما یکدست شود.
    • برای تهیه سس مخصوص پیتزای سیر و استیک می‌توانید سیر را میکس کنید و چند دقیقه در کره تفت دهید و بعد با سایر مواد ترکیب کنید.
    • در طرز تهیه پیتزا سیر و استیک می‌توانید از قارچ خرد شده نیز استفاده کنید.
    • می‌توانید به جای فیله گوشت برای تهیه پیتزا سیر استیک از بیکن گوساله نیز استفاده کنید.
    • برای تهیه پیتزا سیر استیک بهتر است از ترکیب پنیر پارمسان و پنیر پیتزا استفاده کنید.
    • در طرز تهیه پیتزا سیر استیک می‌توانید برای سرخ کردن بیکن یا گوشت گوساله از کره به جای روغن زیتون استفاده کنید.
    • اضافه کردن بیکینگ پودر به خمیر پیتزا اختیاری است و موجب پف بیشتر خمیر می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید خمیر پیتزا را بدون بیکینگ پودر نیز درست کنید.
    • در طرز تهیه پیتزا سیر استیک می‌توانید از مقداری زیتون و گوجه خرد شده برای تزیین و مزه دار کردن پیتزا استفاده کنید.
    • در دستور تهیه پیتزا سیر و استیک حتما تکه‌های گوشت را به صورت ورقه‌ای و نازک برش دهید و خوب در روغن سرخ کنید.
    • اضافه کردن شکر به خمیر مایه برای به عمل آمدن آن ضروری است. برای تهیه نان پیتزا باید حداقل از ۱ قاشق غذاخوری شکر استفاده کنید.
    • یک روش دیگر برای تهیه سس مخصوص پیتزا استیک این است که ابتدا ۱ قاشق کره را با ۱ قاشق آرد سفید ترکیب کنید و روی حرارت تفت دهید.
    • سپس شیر سرد را آرام آرام به آن اضافه کنید. ۳ حبه سیر را له کنید و به سایر مواد اضافه کنید. بعد از این که سس شروع به جوشیدن کرد، نمک، فلفل سیاه، جوز هندی و مقداری پنیر پارمسان به آن اضافه کنید. اجازه دهید سس غلیظ شود و بعد شعله گاز را خاموش کنید و از این سس برای مزه دار کردن پیتزا سیر استیک استفاده کنید.
    • برای مزه دار کردن پیتزا سیر و استیک می‌توانید از سس مارینارا استفاده کنید. در طرز تهیه این سس از پوره گوجه استفاده می‌شود. برای درست کردن سس مارینارا باید ۵ عدد گوجه فرنگی را میکس یا رنده کنید و کنار بگذارید. سپس یک پیاز رنده شده و ۳ حبه سیر رنده شده را در روغن تفت دهید و بعد پوره گوجه، نمک، فلفل و آویشن را به آن اضافه کنید. صبر کنید تا آب گوجه تبخیر شود، سپس یک قاشق رب گوجه فرنگی به مواد اضافه کنید. ۲ دقیقه رب را با سایر مواد تفت دهید و بعد مقداری ریحان تازه خرد شده به آن اضافه کنید. می‌توانید از این سس برای مزه دار کردن پیتزا یا برای روی پیتزا استفاده کنید.
    • برای تهیه پیتزا سیر استیک با گوشت مرغ می‌توانید سینه مرغ را به صورت ورقه‌ای خرد کنید و به جای گوشت از مرغ در این پیتزا استفاده کنید.
    • طرز تهیه پیتزا سیر و استیک باگت درست مثل پیتزا سیر و استیک با نان جو است.

    امیدوارم از طرز تهیه پیتزا سیر و استیک از طرز تهیه انواع پیتزاها لذت برده باشید.

    ۴/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.