آشپزینکات آشپزی

۱۲ ترفند ساده و کاربردی برای از بین بردن بوی پیاز از دست!

پیاز، یکی از مواد غذایی جدانشدنی در اکثر غذاهای ایرانی است.عطر و طعم بی‌نظیری به غذا می‌بخشد و موجب از بین رفتن بوی زهم انواع گوشت‌ها می‌شود. با توجه به خواص و کاربردهای بسیار زیاد پیاز اما بو و طعم تند آن برای برخی آزاردهنده است. ممکن است شما نیز جز آن دسته از افراد باشید که به دلیل بو‌گرفتن دستتان پس از مصرف پیاز، تمایل به استفاده از آن نداشته باشید.

ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ ۱۲ ترفند بسیار ساده و‌کاربردی برای از بین بردن بوی پیاز از دستانتان را در قالب این مقاله جمع‌آوری کرده‌ایم که با کمک آن‌ها به راحتی می‌توانید از پس این چالش برآیید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

ترفندهای بسیار ساده برای گرفتن بوی پیاز از دست!

در این بخش به ۱۲ ترفند برای رفع بوی پیاز از دست اشاره خواهیم کرد.

۱- سرکه

سرکه، کاربردهای بسیار زیادی دارد و جز یکی از مواد اصلی است که در همه خانه‌ها یافت می‌شود. سرکه در تمیز و ضدعفونی کردن بیشتر وسایل کاربرد دارد. برای از بین بردن بوی پیاز روی دستانتان نیز می‌توانید از چند قطره از آن کمک بگیرید. کافی است چند قطره سرکه به کف دستانتان زنید و دست‌ها را کمی با هم ماساژ دهید و به طور شگفت انگیزی شاهد از بین رفتن بوی پیاز در کسری از ثانیه خواهید بود.

۲- نمک

نمک، یکی دیگر از مواد خانگی است که در از بین بردن بوی پیاز روی دستانتان به شما کمک می‌کند. در زمان استفاده از نمک برای از بین بردن بوی پیاز دستانتان باید ابتدا کمی دستتان را مرطوب کنید سپس مقداری نمک به دست‌ها زنید و دستانتان را بهم بمالید. توجه داشته باشید استفاده از نمک به تنهایی و با دستان خشک موجب آسیب رساندن به پوست دستتان می‌شود. اگر پوست حساسی دارید استفاده از این روش را به شما توصیه نمی‌کنیم.

رفع بوی پیاز از دست با نمک

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- جوش شیرین

    جوش شیرین نیز یکی دیگر از مواد خانگی و در دسترسی است که شما را از شر بوی تند و بد سیر روی دست‌هایتان خلاص می کند. برای استفاده از آن کافی است مقداری جوش شیرین کف دستتان زنید و دستانتان را بهم بمالید. به همین راحتی بوی پیاز از دستتان می‌رود.

    ۴- پودر قهوه

    پودر قهوه یکی از خوش‌بوترین و بهترین مواد خوراکی است که برای حل این مشکل به راحتی به شما کمک می‌کند. کافی است مقدار کمی پودر قهوه را در دست بگیرید و دستانتان را به هم بمالید. در کسری از ثانیه شاهد از بین رفتن بوی بد پیاز به دستتان خواهید بود.

    بیشتر بخوانید: روش‌های پاک کردن لکه دئودورانت و عطر از لباس

    ۵- شکر

    شکر، یکی دیگر از مواد خوراکی در دسترس و پرکاربردی است که در این مورد نیز به شما کمک بزرگی می‌کند. کافی است مقداری شکر را در بین دو دستتان ماساژ دهید و شاهد از بین رفتن بوی پیاز از دستاتنان باشید.

    ۶- خمیر دندان

    خمیر دندان نیز در از بین بردن بوی پیاز دستها به شما کمک می‌کند. مقدار کمی خمیر دندان را به دستها زنید و ماساژ دهید.

    رفع بوی پیاز از دست با شامپو

    ۷- کره

    کره، یکی دیگر از مواد خوراکی است که در از بین بردن بوی پیاز روی دستانتان به شما کمک می کند. مقدار کمی کره یا کره بادام‌زمینی به دستتان زنید و دست‌ها را ماساژ دهید.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای برق انداختن لیوان و استکان در خانه

    ۸- کرفس

    اگر کرفس تازه در خانه دارید می‌توانید از تکه‌ای ساقه کرفس برای از بین بردن بوی پیاز دستتان کمک بگیرید. کافی است ساقه کرفس را دست بگیرید و ماساژ دهید. کرفس در کمترین زمان ممکن بوی تند پیاز را از دستتان می گیرد.

    ۹- شامپو

    شامپو ها نیز در از بین بردن بوی پیاز روی دست‌ها به شما کمک می‌کنند. مقدار کمی شامپو کف دستتان زنید و ماساژ دهید، عطر شامپو قوی است و بوی پیاز را از بین می‌برد.

    ۱۰- سیب زمینی

    سیب زمینی در از بین بردن بوی پیاز دست شما بسیار کارآمد است. تکه‌ای سیب زمینی خام پوست گرفته را در دستتان ماساژ دهید و شاهد از بین رفتن بوی پیاز روی دستانتان باشید.

    بیشتر بخوانید: راهکارهای رسوب زدایی کتری و سماور

    ۱۱- برگ نعنا

    برگ نعنا تازه عطر و بوی بسیار زیاد دارد. کافی است تکه‌ای کوچک برگ نعنا در دست گیرید و کمی به دستتان بمالید. بوی بد پیاز تبدیل به بوی عطر نعنا می‌شود.

    رفع بوی پیاز از دست با برگ نعنا

    ۱۲- آلوئه‌ورا

    آلوئه‌ورا نیز در از بین بردن بوی پیاز به دستتان به شما کمک می‌کند. تکه‌ای از آن را برش زنید و به دست بمالید و شاهد از بین رفتن بوی پیاز روی دستتان باشید.

    چرا پیاز اشک‌آور و تند است؟

    پیاز حاوی مقادیری مواد گوگردی است، این مواد دارای خواصی از جمله سرازیر کردن اشک چشم را به همراه دارند. زمانی که پیاز را برش دهید سلول‌ها پیاز باز می‌شوند در طی فرآیندی گاز گوگردی از پیاز ساطع شده و به چشم انسان می‌رسد. این گاز در چشم با آب واکنش نشان می‌دهد و سبب سوزش چشم می‌شود. در نهایت برای پاسخ به این سوزش غدد اشکی اشک ترشح می‌کنند تا این ماده گوگردی همراه اشک از چشم‌ها خارج شود.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای براق کردن قاشق و چنگال

    ۴ روش ساده برای کمتر کردن اشک‌آوری پیاز

    در این بخش به ۴ روش ساده برای کمتر کردن اشک آوری پیاز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    1. قبل از استفاده از پیاز آن را در یخچال قرار دهید.
    2. خیس کردن دستتان و پیازها قبل از پوست کندن و خرد کردن آن‌ها.
    3. نفس کشیدن از راه دهان در زمان خرد کردن پیاز.
    4. پوست کندن پیاز درون کاسه‌ای آب.

    امیدواریم که مطالعه مقاله فوق برایتان مفید واقع شده باشد، قطعا با کمک گرفتن از ۱۲ ترفند بسیار ساده و در دسترس بالا می‌توانید به راحتی بوی بد دستانتان را از بین ببرید. از این‌که تا پایان این مقاله با مجله دانستنی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.