دانستنی

۷ راهکار فوق‌العاده برای افزایش اشتها پس از بیماری

کم‌شدن اشتها پس از بیماری یکی از مشکلات رایجی است که شاید شما نیز با آن دسته و پنجه نرم کرده باشید. بدن در طول زمان بیماری ضعیف می‌شود و در زمان بهبودی نیاز به تأمین انرژی‌های ازدست‌رفته دارد. بی اشتهایی از آن‌جایی شروع می شود که شما تمایل به خوردن غذا ندارید و اصلا احساس گرسنگی نمی کنید. درمان کاهش اشتها به علت آن بستگی دارد.

ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ ۷ راهکار ساده و کاربردی برای بالاتر رفتن اشتها پس از بیماری را به شما آموزش خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

۷ راهکار برای افزایش اشتها پس از بیماری

با چند تغییر بسیار ساده در رژیم غذایی‌تان می‌توانید تغییرات مثبتی در اشتهایتان ایجاد کنید. در ادامه راهکارهای افزایش اشتها پس از بیماری را برایتان شرح خواهیم داد.

۱- به زیبایی وعده‌های غذاییتان توجه کنید

ظاهر غذا یکی از مهم‌ترین عواملی است که شما را به خوردن غذا ترغیب می‌کند. یکی از مشخصه‌های یک غذای خوب ظاهر آراسته و زیبای آن است، پس اگر دچار کم‌ اشتهایی شده‌اید غذای خود را با خوراکی‌های موردعلاقه‌تان تزیین کنید و شاهد نتیجه شگفت‌انگیز آن بر اشتهایتان باشید.

۲- استفاده از روغن ها

برخی از روغن‌ها به افزایش اشتها کمک می‌کنند. روغن‌ زیتون و روغن نارگیل جز این دسته از روغن‌های مفید هستند که می‌توانید استفاده از آن‌ها را در انواع غذاها به‌راحتی جای دهید و این روغن‌ها را جایگزین سایر روغن‌های مصرفی‌تان کنید. برای استفاده و میل‌کردن به‌ تنهایی این روغن‌ها بهتر است طبق دستور پزشک پیش روید.

درمان بی اشتهایی چیست؟ با چند راه‌کار ساده و کاربردی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- از ادویه جات معطر استفاده کنید

    ادویه‌ها علاوه بر معطر و خوشبو کردن غذا موجب گرفتن نفخ و گاز معده می‌شوند. نفخ یکی از دلایل کم‌اشتهایی است. برخی از ادویه‌ها مانند فلفل سیاه، گشنیز، نعنا، زنجبیل، دارچین، آویشن، پودر سیر و جوز هندی اشتها آور هستند و شما می‌توانید از این ادویه‌ها برای معطر شدن و افزایش اشتها در غذاهایتان استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: معرفی بهترین میوه‌ها برای رفع یبوست

    ۴- فیبر کمتری بخورید

    طی تحقیقات اعلام شده است که فیبر موجود در غذاها باعث افزایش احساس سیری و کاهش کالری دریافتی می‌شود. از این‌ رو مصرف فیبر برای کسانی که به دنبال افزایش اشتها و بیشتر غذاخوردن هستند مناسب نیست و موجب کاهش اشتهایشان می‌شود. پس اگر به دنبال افزایش اشتها و بیشتر غذا خوردن هستید بهتر است غذاهایی که فیبر کمتری دارند و غنی از مواد مغذی هستند را انتخاب کنید.

    ۵- هنگام غذا خوردن آب یا نوشیدنی نخورید

    نوشیدن آب و مایعات ۳۰ دقیقه قبل و بعد از غذا جایز نیست و در برخی از رژیم های غذایی به غلط از این مورد استفاده می‌کنند و قبل از میل کردن غذای اصلی ۱ لیوان آب می‌نوشند تا معده آن ها پر شود و غذای کمتری میل کنند.

    این کار کاملاً اشتباه است خصوصاً در مورد کسانی که دچار کم‌اشتهایی شده‌اند این کار موجب از بین‌ رفتن اشتهای آنها می‌شود. شما برای افزایش اشتها درمیان وعده می‌توانید از نوشیدنی های پرکالری استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: خواص مهم سماق برای سلامتی

    افزایش اشتها با چند راهکار فوق‌العاده

    ۶- غذاهای مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید

    برای کسانی که دچار کم‌اشتهایی شده‌اند انتخاب غذاهای مناسب ذائقه و سلیقه غذایی‌شان در ترغیب‌شدن آن‌ها به میل‌ کردن غذا بسیار تأثیرگذار است. در این حالت بهتر است وعده‌های غذایی را انتخاب کنید که خوردن آن‌ها برایتان لذت‌بخش است و عطر و طعم آن را دوست دارید.

    بیشتر بخوانید: خواص گریپ فروت برای سلامتی

    ۷- وعده های غذایی کوچک را به دفعات بیشتری بخورید

    وقتی اشتها ندارید خوردن سه وعده‌ غذایی کامل در روز کار دشواری است. پیشنهاد ما در این باره این است که برنامه غذایی جدید برای خود تنظیم کنید و طبق برنامه وعده‌های غذایی‌تان را به ۵-۶ وعده برسانید، غذا را با حجم های کمتری میل کنید. بدین صورت اشتهای شما کم‌کم باز می‌شود و می‌توانید حجم کالری دریافتی‌تان را بالا ببرید.

    امیدواریم که این مطلب از مجله دانستنی اکالا برایتان مفید واقع شود و شما نیز با کمک این راهکارها بتوانید اشتهایتان را افزایش دهد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.